LSK anno 2014
Collapse
X
-
-
Noe som gleder meg vanvittig nå, som jeg ikke hadde troa på før sesongen startet, er sentrallinja vår.
Ruben - Marius - Erling/Tommy har en snittalder på 23 og rocker til tider på banen.
Ruben håpet jeg på, men fryktet at han var mange steg tilbake. Der bommet jeg grovt!
Marius håpet jeg skulle få noen innhopp og vise at han har noe på sikt. Der bommet jeg grovt!
Erling håpet jeg skulle bli supersub etter en svak 2013-sesong. Han har vist seg som en førsteforsvarer av rang. Igjen bommet jeg grovt!
Tommy the player hatet jeg maks for 6 mnd siden. Kanskje den groveste bommen, da Knut-crushen nesten har tatt overhånd, selv med få minutter på banen.
Får vi opp PVM og BHR på toppnivå, så blir vi å regne med i år.Kommentar
-
Tankene mine svirra litt mot de spillerene som ble med videre fra høsten 2011 - det var enten unge spillere eller av den eldre garden. Ganske så gøy å se tilbake og se at de fleste av de yngre har tatt store steg under Haglund. Ringstad, Ohi, Gabrielsen, Bolly og Björn har tatt eller tar fortsatt gode steg under Haglund. Noen har kanskje ikke blomstret opp like tidlig som i andre klubber, men følelsen av at dem er stødige spillere med god ballast å ta med seg er der. Eneste jeg våger å si ikke utvikla seg nevneverdig, var Nico Solberg og Gulbrandsen. Gulbrandsen fortsatt bare i sitt ensidige spor - løpe, løpe og løpe for så å avslutte utenfor mål (han er der fortsatt, bare at nå starter han på benken i mfk). Nico ble aldri den vi håpet på, men han fikk aldri sjansen - derimot var nok det rett. Spiller i dag i 1. divisjon.
Erling, som ikke var i kategorien ung når Haglund tok over, har også vokst stort på banen. Der midtstopperene tidligere knuffa han bort, er det nå Erling som knuffer dem bort og vinner ballen ut av ingen ting. Ringstad har blitt den mest spennende norske backen i Tippeligaen - han banker på landslagsdøra, med mindre Høgmo har sovnet. Gabrielsen har hoppa bukk over andre spilleres utvikling. Skadet og ute av førstelaget i 1 1/2 år, kommer inn og domminerer som stopper. Ohi tar stadig vekk steg. Som yngre var han overlegen pga fysikken, nå jobber han med teknikk og hurtighet - ikke vanskelig å se at han utvikler seg i positiv rettning. Jeg virkelig trua på Ohi. Osvold er i bakgrunnen enda, men ogås han viste prov på god utvikling i vinterens treningskamper.
Jeg er ikke i tvil - Haglund har hatt en positiv utvikling for de aller fleste spillerene. Henning Berg la nok et godt grunnlag, men Haglund har vært dyktig på å gjødsle, vanne og få grunnlaget til å gro.
I tillegg har jo unge lovende spillere kommet til. Kind Mikalsen har enda ikke debutert, men han vil nok vise seg frem tidsnok. Lundemo har jo gått rett inn på laget og må være selvskreven.
Og hvem sa at LSK ikke har spennende, yngre spillere? Snittalderene på laget, uten B-lista, ligger forøvrig mellom 25 og 26 år.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Og Erling kommer etter all sannsynlighet til å runde 100 kamper for LSK borte mot SK Brann. Står pr d.d. med 98 kamper.Sint og tverr på felt NKommentar
-
At enkelte unge gutter har valgt bort denne klubben for å sitte på benken andre steder er for meg helt vilt.. Like vilt som at LSK ikke får den rosen de fortjener vedr sitt talentarbeid.Kommentar
-
Det er gledelig å se at ungdommen slipper til, men jeg er forsiktig med å gi Haglund for mye cred her. I fjor holdt Helstad og Stoor ungdommen på benken, og jeg frykter at de hadde gjort det samme i år om de hadde signert kontraktene de ble tilbudt. For meg virker Haglund som en trener som stoler mye på erfarne spillere, og han har vist liten vilje til å slippe de unge til med mindre han har vært tvunget til det. Erling gikk fra å være årets spiller til en benkesliter uten selvtillit og Ringstad fikk plassen i mangel på konkurranse.
At de unge har plukket opp hansken i år og overbevist så langt er bare gledelig, og jeg håper de bare fortsetter å spille slik at de ikke kan benkes. Beklager å være negativ, men jeg klarer ikke ennå å prise Haglund for talentutviklingen hans. Håper tiden vil vise at jeg tar feil, men...Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
3 kamper spilt, noe/noen som peker seg ut?
Positivt er alt Lundemo og Ruben har gjort, peker seg ut som soleklare i startoppstillingen.
Ringstad, Kippe og Origi leverer ca som forventet. Bankers alle tre.
BHR og Johan svinger litt, forventer mer men begge er ikke nevneverdig truet i startoppstillingen.
Østli, Palmi og PVM svinger enda mer.. Etablerte spillere som ikke bør trenge tid på å spille seg i form, bør noen andre få sjansen?
Erling jobber som aldri før, har vokst på seg muskler over natta og fortjener plass på laget. Men i mine øyne ikke som alene på topp, enten må han flyttes eller så må det en liten formasjonsendring til.
Hva skjer med Fofana? Han var laber i sist kamp, Tommy så vel også piggere ut mot Ulf. Er de skuffet? Skjønner dem ikke opplegget? Med disse to i toppform kan dette laget gjøre en god sesong. Hvor er Magnar Ø? Burde han få prøve seg som back?Kommentar
-
Med tanke på Ødegårds opplevelse i går, hva med Ajers fremtid i LSK? Vi har muligheten til å gjøre det samme og bidra til å bikke avgjørelsen om hans fremtid enda mer i LSKs retning. Han sa da etter Godset-kampen i oppkjøringa at drømmen var å debutere på Åråsen.
Nå er det kanskje mange unge spillere i gult som har sagt en ting og gjort noe helt annet i det siste, men hva har LSK å tape?Kommentar
-
Med tanke på Ødegårds opplevelse i går, hva med Ajers fremtid i LSK? Vi har muligheten til å gjøre det samme og bidra til å bikke avgjørelsen om hans fremtid enda mer i LSKs retning. Han sa da etter Godset-kampen i oppkjøringa at drømmen var å debutere på Åråsen.
Nå er det kanskje mange unge spillere i gult som har sagt en ting og gjort noe helt annet i det siste, men hva har LSK å tape?..................Kommentar
-
Ajer er et stort talent helt klart, men ikke i nærheten av Ødegård, som er ekstrem. Tiden til Ajer kommer, men er ganske sikker på at det er for tidlig for han akkurat nå. Men man skal ikke se bort i fra at han kanskje får noen korte innhopp i slutten av sesongen, eller slipper til i cupen, noe som er uvanlig og sterkt for en 15-åring. Hvis han i det hele tatt blir i LSK da.Kommentar
-
Fotballkamper, spesielt om vi ikke stiller toppet.
Ajer, Osvold, Ødegaard og andre som ikke er helt innenfor elleveren, får sine sjanser. Det kommer kort, det kommer skader, det kommer vaffelkamp(er) i cupen, det kommer spillersalg. Selv om vi har en fin skadesituasjon nå, så er ikke troppen vår bredere enn at vi vil få brukt den godt.
Nyt heller det faktum at vi i det minste har slike spillere i nærheten av elleveren. Før du vet ordet av det, har vi igjen god nok økonomi til å fylle opp troppen med ganske dårlige tjueniåringer.Kommentar
-
Vil gjerne ha en diskusjon på om det blir riktig å starte med Erling som eneste spiss igjen. Ingen kan nekte for at han har gitt alt i de første kampene og gjort en veldig god førsteforsvarer jobb. Men målfarlig er han overhodet ikke. Bør en av de andre få sjansen? Friday som viser gryende form. Høyland med to mål i rekruttkampen eller Osvold ,lokale gutten som faktisk skrev under ny kontrakt.Kommentar
-
Vil gjerne ha en diskusjon på om det blir riktig å starte med Erling som eneste spiss igjen. Ingen kan nekte for at han har gitt alt i de første kampene og gjort en veldig god førsteforsvarer jobb. Men målfarlig er han overhodet ikke. Bør en av de andre få sjansen? Friday som viser gryende form. Høyland med to mål i rekruttkampen eller Osvold ,lokale gutten som faktisk skrev under ny kontrakt.Det er bedre å væra døv enn vålenga.Kommentar
-
Interessant tema, men jeg synes Erling fortsatt bør starte. Bortematch mot brann kan by på en del kontringer. i tillegg så er han en prima førsteforsvarer. Friday bør vi nok drøye litt til med og Osvold fortjener etterhvert en sjanse, men at man skal bli belønnet med førstelagsspill fordi man signerer ny kontrakt er jeg ikke helt med på. Høiland er vel den som er og bør være nærmest plassen til Erling..Kommentar
-
4 kamper, 4 poeng. 3 av de poengene kom veldig billig mot Ulf hjemme... Det ser dessverre like trist og mørkt ut som tidligere år. Jeg er redd min spådom om 11-12 plass er for optimistisk.
Haglund beviser nok en gang at han ikke evner å skape den entusiasmen og motivasjonen i laget som gjør at vi vipper jevne kamper i vår favør - vi fortsetter på det samme sporet som før: pent og pyntelig med en klar plan, men manglende punch og vilje i begge boksene (og spillet forøvrig) gjør at resultatene fortsetter å utebli.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
Kommentar