LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2564

Opprinnelig skrevet av Folke
    Klubben klarte å skape forventninger, engasjement og en positivitet rundt klubben igjen.. Så roter veslegutten Haglund bort dette helt på egenhånd. Har klubben råd til å fortsette i samme spor noe lenger nå?
    "Veslegutten"? Går an å omtale folk med respekt selv om du åpnebart har noe i mot han.

Hvor mener du de pengene skal komme fra? Klubben er helt nede på beinet. Sportslig avdeling er vel ikke ferdige med kuttene enda og så forventer man at Haglund skal kjøpes ut og en ny skal inn? Powell vet vi at ikke duger som hovedtrener, det så vi høsten 2011 - så en ny må inn og Haglund skal ut. 4 runder er vel også ulovlig tidlig å slå en dom over prestasjonene denne sesongen, selv om mange allerede er på gang....
    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Rune
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2008
      • 1229

Opprinnelig skrevet av Børge
      "Veslegutten"? Går an å omtale folk med respekt selv om du åpnebart har noe i mot han.

Hvor mener du de pengene skal komme fra? Klubben er helt nede på beinet. Sportslig avdeling er vel ikke ferdige med kuttene enda og så forventer man at Haglund skal kjøpes ut og en ny skal inn? Powell vet vi at ikke duger som hovedtrener, det så vi høsten 2011 - så en ny må inn og Haglund skal ut. 4 runder er vel også ulovlig tidlig å slå en dom over prestasjonene denne sesongen, selv om mange allerede er på gang....
      Litt spesielt at du ikke vil slå en dom over Haglund etter fire kamper, samtidig som du stempler powell som uduglig etter tre kamper høsten 2011.
      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Opprinnelig skrevet av Rune
        Litt spesielt at du ikke vil slå en dom over Haglund etter fire kamper, samtidig som du stempler powell som uduglig etter tre kamper høsten 2011.
        Helt enig i påstanden din der. Og du tar meg på hukommelsen så det holder Jeg var sikker på han fikk en del flere kamper enn det.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Veslegutten kommer som en følge av måten han fremstår på TV.. Jeg får mark!
          Jeg er klar over at det ikke er penger i klubben, men poenget mitt var at det neppe kommer noe særlig mer penger heller om man fortsetter på denne måten. Blir det butikk ut av dette? Kommer klubben til å overleve? Siste to kamper er noe av det mest skuffende jeg har opplevd, fra ett relativt dårlig utganspunkt (siste sesonger) klarer man å spille god fotball igjen også resulterer det i null mål og null poeng. Hvor lenge skal vi vente på resultatene? Kommer resultatene?

Kommentar

• Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

Opprinnelig skrevet av Folke
            Veslegutten kommer som en følge av måten han fremstår på TV.. Jeg får mark!
            Jeg er klar over at det ikke er penger i klubben, men poenget mitt var at det neppe kommer noe særlig mer penger heller om man fortsetter på denne måten. Blir det butikk ut av dette? Kommer klubben til å overleve? Siste to kamper er noe av det mest skuffende jeg har opplevd, fra ett relativt dårlig utganspunkt (siste sesonger) klarer man å spille god fotball igjen også resulterer det i null mål og null poeng. Hvor lenge skal vi vente på resultatene? Kommer resultatene?
            Det mest skuffende med Haglund er at han har byttet ut Lundemo 2 ganger med utfall av at laget falt fullstendig sammen. Mot ULF lyver resultatet i 2. omgang. De var til tider vesentlig bedre enn oss. Mot Brann falt laget sammen på samme måte som mot ULF men med det resultatet at vi tapte kampen. Lundemo har vært en av våres klart beste spillere denne sesongen, og hvorfor han blir byttet ut når han tilsynelatende betyr så mye er for meg en gåte. Hva er det Haglund ser som ingen andre ser. Dette sier meg at Haglund ikke er rett manntil å styre denne skuta. Minner meg mye om endel disposisjoner som ble gjort ifjor.
            Last edited by Bibaboy; 23.04.2014, 14:35. Begrunnelse: skrivefeil
            Fugla Forever

Kommentar

• Kjell.T.Ring
              Poll St. Ring
              --==FORUMRUNKER==--
              • Dec 2005
              • 11796

Lundemo holder vel ikke i 90 min enda?
              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

Feilen er vel ikke at Lundemo har gått ut, han har virket sliten. Feilen er vel heller hvem som har kommet inn og disponering av laget når han går ut.

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Problemet er at det ikke finnes noen erstatter for Lundemo, det er ingen som kan gå inn å gjøre den jobben han gjør. Det nærmeste man kommer er Riise. Johan og Marius dominerte sentralt, men ble likevel ikke brukt på langt nær så mye som de burde, noe også både Fredheim og Tjernås stussa over. Riise søkte seg mye inn i banen og slo direkte i bakrom opp mot Erling istedenfor for å spille gjennom sentralt, som i praksis innebar et nytt balltap og en ny bølge imot. Bare Orig holdt oss inne i en periode som kunne endt med flere baklengs.

Og Erling er faktisk best akkurat på den type sjanse han nå brant, aleine med keeper. Men da må han spilles oftere igjennom nettopp slik han ble spilt igjennom, en stikker langs bakken, ikke ved å slå poolere opp på ham med en mann i ryggen uten støtte. Hvorfor kan vi faen ikke holde kula mer langs bakken? Er det så jævla vanskelig?? Hvorfor kan vi ikke bruke en sentral midtbane som viser at den fungerer? Og hvor ble det av den Riise som skulle frese opp langs krittet? Det er to påfallende ting med Haglunds LSK, hvor ekstremt lite vi får ut av våre gode perioder, og hvor lett det er å få satt oss under press. At det er en gjeng blottet for selvtillit i det de prøver på, og når baklengsen kommer tar anarkiet over. Hver mann for seg selv.

Klarer ikke slippe Riise, for hvor ble det av den nye bredden i spillestilen? Har knapt sett ham komme til et innlegg på fire kamper nå, og han søker seg mer inn i banen enn å løpe opp langs linja. Er det gamlekant Palmi in disguise? Fofana på andre siden er jo skrota til fordel for en tregball milevis unna motivasjon og lyst til å spille for LSK. Og for å strø salt i såret er det faktisk spilleren som bærer tier-trøya i dens stolte LSK-historie. Alt som skulle gi oss en ny dimensjon offensivt ble tydeligvis skrota i det Haglund forsto at vår nr. 10 var klar nok til å kunne kle på seg drakta til seriestart. Eller var hele konseptet man brukte såpass med tid på i oppkjøringa låst til at man klarte å hente det oppspillspunktet som aldri kom?

Men på den andre siden, kanskje Haglunds prioriteringer kan unnskyldes så lenge de nest beste fortsatt taper for hobbyspillere i tredjedivisjon. Sånn, ukens eder og galle, nå er jeg fornøyd. Inntil neste kamp.

Kommentar

• Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2564

Fra nyhetstråden:
                    Opprinnelig skrevet av reka
                    http://www.aftenposten.no/100Sport/m...e-432111_1.snd

Mett ulv jager ikke

BLOGG: Sulten ulv jager best. Noen fotballklubber har ikke forstått det, som Manchester United, Barcelona – og Lillestrøm
                    Mett kommentator jager ikke lengre nye kommentarer, han finner i stede frem gammelt surt oppgulp og pusser litt på den før han trykker send.

Ola Bernhus er nødt til å være den mest utgåtte kommentatoren i norge hva angår fotball. Når du får Morten Pedersen i selveste Dagbladet til å fremstå som journalistikkens Messi, da har du virkelig jobbet godt. Gud bedre som jeg gleder meg til Bernhus går av med pensjon.... Kanskje Aftenposten da får en yngre og litt mer vital kommentator som evner å trykke nye ord og nye tema - ikke bare bruke opp sitt gamle på nytt?
                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• HSft
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2004
                      • 6104

Virker som han har glemt ringstad når han mener origi, ruben og lundemo er de eneste på vei opp og frem.

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Bernhus burde være gull for LSK, en person i rikspressen man kunne bruke til å fremme klubben. Istedenfor er han en i rekken profiler i den offentlige debatten med LSK-sympatier som overhode ikke viser noen tro på det som skjer i klubben. Det samme gjelder Hoff, Bjerkeland, Erlandsen you name it! Det klubben klamret seg til for seriestart var noen trøstende ord fra....Høgmo! Hvorfor er det slik?

Alle gamle helter sitter med regla om at alt var så mye bedre før. Bernhus skriver kanskje mye rart, men her treffer han jo spikeren på hodet, det er typer som Gabrielsen og Lundemo som har stått frem i samtlige kamper. I LSK er det de yngre som bærer de eldre.

Kommentar

• S-kill
                          Medlem
                          Møteplager
                          • Jan 2010
                          • 79

og fofana?

Kommentar

• Kay
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2004
                            • 763

Opprinnelig skrevet av S-kill
                            og fofana?
                            Mange kamper har han startet?

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Fra nyhetstråden:

Mett kommentator jager ikke lengre nye kommentarer, han finner i stede frem gammelt surt oppgulp og pusser litt på den før han trykker send.

Ola Bernhus er nødt til å være den mest utgåtte kommentatoren i norge hva angår fotball. Når du får Morten Pedersen i selveste Dagbladet til å fremstå som journalistikkens Messi, da har du virkelig jobbet godt. Gud bedre som jeg gleder meg til Bernhus går av med pensjon.... Kanskje Aftenposten da får en yngre og litt mer vital kommentator som evner å trykke nye ord og nye tema - ikke bare bruke opp sitt gamle på nytt?
                              Seriøst? Han treffer spikeren på hodet her. Det er ganske trist, men han har så rett som det er mulig å få. Dette er jo bekreftet gjennom både rekken av enkeltkamper de siste sesongene og tabellplasseringene.

Heller en sur grinebiter som Bernhus enn "moderne" journalister med strutsehodet i sanda som skriver hyllestartikler til prestasjoner som ikke eksisterer.
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2564

Opprinnelig skrevet av HSft
                                Virker som han har glemt ringstad når han mener origi, ruben og lundemo er de eneste på vei opp og frem.
                                Det viser bare hvor liten verdi hans kommentarer har. Og min bakgrunn for å slakte han, er ikke åpenbare faktafeil i denne artikkelen og gjenbruk - det er generelt. Når man er såpass profilert som han er, burde fakta, substans og kommentarene være langt bedre.

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Heller en sur grinebiter som Bernhus enn "moderne" journalister med strutsehodet i sanda som skriver hyllestartikler til prestasjoner som ikke eksisterer.
                                Dere hadde sikkert kledd hverandre bra

Generelt sett mener jeg Bernhus helt har mistet grepet på sine kommentarer. Jeg opplever at jeg gang på gang blir flau av å lese hans kommentarer.
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• hthaug
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Nov 2004
                                  • 440

Det interessante er jo også at de nevnte spillerne ikke har vært i klubben så veldig lenge, så spørsmålet er bare når de "lærer" og senker nivået ned på det faste LSK nivået.

Noen tap til, og om vi fortsatt er i hengemyra i Juni så tenker jeg det står en ny trener på plass i løpet av sommeren.

Kommentar

• superbøffel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2005
                                    • 5611

Jeg opplever at jeg gang på gang blir flau av å lese hans kommentarer.
                                    Det blir jeg også. Jeg blir flau fordi han har rett, ikke fordi han tar feil.
                                    Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

Seriøst? Han treffer spikeren på hodet her. Det er ganske trist, men han har så rett som det er mulig å få. Dette er jo bekreftet gjennom både rekken av enkeltkamper de siste sesongene og tabellplasseringene.

Artikkelen er full av håpløse argumenter, svak argumentasjon og rene faktafeil. Hvordan sammenligne LSK med Barca? Er det én ting LSK har gjort, har det vært å skifte ut stallen ved svake prestasjoner, dog uten særlig hell. Vi har satsa på Björn, Nosa, Ujah, Ringstad, Fofana, Ohi, Ruben, Ringstad og Fredrik de siste åra, samtlige med mye spilletid i forhold til alder. I år er Lundemo fast i 11ern, rett fra 2 divisjon. I tilleg fikk 95-årgangen Høibråten flere kamper fra start i fjor. Skal LSK klandres for å måtte selge sine beste unge fordi vi er økonomisk rævkjørt og lite attraktive sammenlignet med utenlandske klubber og "talentfabrikkene" Molde og Godset som stort sett soper opp andres talenter?

At Barca ikke har henta spillere er også feil. Dessuten har profilen til Barcelona alltid vært å hente opp spillere fra eget akademi, og det har også vært Fergusons ønske i United i mange år. Felles for de begge er at de ikke har klart å fostre opp nye talenter på samme måte som man klarte tidligere. Barcelona er likefullt et av Spanias desidert beste lag og kjemper om ligagull. Jeg har mye mer respekt for måten de driver klubb på enn eksempelvis Real som brenner voldsomme summer. Men det er kanskje de verdiene Bernhus verdsetter, klubber som brenner milliarder av kroner for å være best. Han kommer nok til å få gehør for den kritikken på Old Trafford i sommer, selv om det ikke nødvendigvis er spesielt positivt for fotballen.

Lillestrøm har, som alle andre klubber i Tippeligaen, satsa mye på unge og fremmadstormende spillere. Det er få andre klubber i Norge som har solgt like mange unge talenter som vi har gjort, og man kan ikke regne med at det skal deise inn talent på talent som tar Tippeligaen med storm. Ja, vi har henta en del eldre spillere og flere har ikke vært noen stor suksess. Men kan man egentlig med hånda på hjertet si at det er noen talenter i nyere tid som ikke slo igjennom på grunn av for mangle gamle foran i køen? Dette var et mye større problem for 10 år siden, i dag får unge masse spilletid i Tippeligaen. At man skal satse på unge spillere er ikke ensbetydende med at 18 åringer skal spille 90 minutter, 30 kamper i året. Spør du meg vitner kommentaren om fullstendig mangel på innsikt, men det overrasker meg ikke da stort sett alt Bernhus produserer er søppel.
                                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2564

Det blir jeg også. Jeg blir flau fordi han har rett, ikke fordi han tar feil.
                                        Han utelater enkelt og greit en del fakta. Så enkelt er det. Hvilke spillere har LSK hentet til årets sesong som er mett og fornøyd med hva dem har oppnådd. Simen Kind Mikalsen? Eller mener han Ringstad er en av dem som er mett og fornøyd med hva han har oppnådd? Fofana og Fred er sikkert også mette.

Problemet til Bernhus, er at han ikke fortstår at matchen mellom erfarene spillere og unge lovende på vei opp er viktig. Eller har han glemt høsten 2011? Eller når skadene kom på løpende bånd før det og Henning Berg pøsa på med feks en Ruben Gabrielsen som åpenbart ikke var klar for oppgaven å spille venstre back mot RBK når Ringstad knakk beinet.

Bernhus har sikkert vært en god kommentator, men nå ligner han mer en gretten og gammel gubbe som ikke tar seg bryet med å sette seg inn i de tingene han velger å kommentere. Det må være lov å kalle han, når han våger å påstå at Riise er mett og fornøyd.
                                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3492

Siden klubben ikke ser ut til å lære av feilene fra Nordlie blir kommentarene like.

Faktum var at LSK investerte store summer i erfarne spillere når Haglund signerte "fordi klubben hadde få spillere i sin rette alder". At Bernhus har noen faktafeil betyr ikke at essensen i det han sier blir feil.

Nå mener jeg Riise fortsatt føler sulten, men det er lenge siden han klikket slik som på Nadderud for x antall år siden. Østli spiller også med hjertet utenpå drakten, men det er flere av de rutinerte spillerne som kunne få føle tresmaken litt oftere. Haglund virker som en trener som i stor grad stoler på at de rutinerte spillerne skal dra lasset, og når flere av dem ikke plukker opp hansken blir det som vi har sett de siste to sesongene.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

Working...