LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3501

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    det er typer som Gabrielsen og Lundemo som har stått frem i samtlige kamper. I LSK er det de yngre som bærer de eldre.
    Var han tilstede når de unge spillerne som skal holde LSK i Tippeligaen spilte mot FUVO?

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9539

Tommel ned til Bernhus. Glemme Ringstad =

edit:

Opprinnelig skrevet av Børge
      Generelt sett mener jeg Bernhus helt har mistet grepet på sine kommentarer.
      Må si meg enig.

Hva var egentlig vitsen med å dra inn MænU og divelona i detta skrivet, anna enn å få klikk?
      Last edited by knut; 24.04.2014, 14:15. Begrunnelse: edit

Kommentar

• krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
        Skal LSK klandres for å måtte selge sine beste unge fordi vi er økonomisk rævkjørt og lite attraktive sammenlignet med utenlandske klubber og "talentfabrikkene" Molde og Godset som stort sett soper opp andres talenter?
        Nei, vi skal klandres for lønnspolitikken hvor spillere utenfra med cv tjener så mye mer enn vi har råd til/så mye mer enn våre unge talenter og klippekortsveldet hvor spilletid ser ut til å være proporsjonalt med lønna til spilleren. En litt flatere lønnsstruktur kunne gjort at vi fikk beholde Gulbrandsen. Kippe sto i veien for Høibråten, som ikke ble solgt. Fakta er at de to nevnte spiller fast på forrige sesongs to beste lag i Norge, mens vi kaver rundt med langt bedre betalte og eldre spillere fast i førsteelleveren.

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2564

Opprinnelig skrevet av krogen
          Fakta er at de to nevnte spiller fast på forrige sesongs to beste lag i Norge
          Fakta om Høibråten: Godset var på knærne etter unge og lovende Kjetil Wæhler. Når han ikke ble frigitt av IFK, hadde dem ikke andre spillere å putte i forsvaret enn dem som dem benytter nå. Han har også blitt vraka som stopper og dytta ut på VB.

Gulbrandsen er ikke stort å rope opp om. Han kommer aldri til å bli noen i norsk sammenheng. Putta to mål mot S08 og noen sleivskudd i 2013 som stort sett gikk via andre spillere i mål er ikke så mye å skrive hjem om.
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Fugl1120
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3528

Opprinnelig skrevet av krogen
            Nei, vi skal klandres for lønnspolitikken hvor spillere utenfra med cv tjener så mye mer enn vi har råd til/så mye mer enn våre unge talenter og klippekortsveldet hvor spilletid ser ut til å være proporsjonalt med lønna til spilleren. En litt flatere lønnsstruktur kunne gjort at vi fikk beholde Gulbrandsen. Kippe sto i veien for Høibråten, som ikke ble solgt. Fakta er at de to nevnte spiller fast på forrige sesongs to beste lag i Norge, mens vi kaver rundt med langt bedre betalte og eldre spillere fast i førsteelleveren.
            Av ren nysgjerrighet, hva vet du om lønnspolitikken i LSK? Fra hva jeg har hørt, har jeg hørt at de fleste spillerne i klubben tjener langt mindre enn hva mange tror. Du har rett i at LSK har henta inn en del etablerte spillere med en god CV og noen av de har ikke lykkes. Betyr det at man som klubb ikke skal forsøke likevel? Hadde ikke LSK rydda opp i stallen i 2012 hadde vi ikke spilt i Tippeligaen i dag, så enkelt er det. Ingen lag var i nærheten av vårt nivå uten Björn, høsten 2011.

At Fredrik forsvinner fordi han vil ha mer lønn sier mer om Fredrik enn om LSK. For det første hadde knapt Fredrik prestert på toppnivå, med unntak av å være førsteforsvarer. Han mener det var lite som skilte mellom hans krav og hva klubben ga han som tilbud, men lønna hans i Molde ligger på rundt 800.000 i året og han krevde nok tilsvarende hos oss. Til sammenligning har dagens førstevalg på topp, Erling, ca 500.000 i året i inntekt. Forsvarer Fredrik en 60% høyere lønn enn Erling? Nei. Grådig og uten ydmykhet og takknemlighet for hva LSK har gjort for han, der har du Fredrik. Heldigvis fikk vi solgt han for en god slump penger, godt løst av LSK.

Kippe sto i veien for Høibråten? Piss meg i øret, Marius er ikke god nok for Tippeligaen enda, selv om han er et bra talent. Man kan ikke begynne å sette ut langt bedre spillere for å please 17 åringer som er utålmodige, da kan man ikke lenger drive klubb. Marius fikk flere sjanser og ble matcha i samme tempo som de fleste andre unge i LSK har blitt. Det har fungert bra for mange av dem og Marius burde vært mer tålmodig. Også han er en utakknemlig nisse. Marius har spilt seg inn på laget til Godset fordi forsvarsrekka er så prega av skader at det er jævlig. Selv med Madsen, Horn og Sætra ute får han ikke spilletid som stopper, han er per dags dato et 6 valg i midten. Ryker rett ut av laget når skadeproblemene roer seg og må til da spille på plassen han ga uttrykk for og mistrives på i LSK. Det er et klassisk supporterfenomen at man skal kaste innpå unggutter som overhode ikke er klare eller gode nok, fordi de må få tillit og fordi man er redd for å miste dem. Her må man få tilbake respekten de unge hadde for mange år tilbake, da John Terry pussa skoa til Erland Johnsen selv om han ble kaptein på et av Englands beste fotball-lag noen år seinere. Man kan ikke la unge spillere syte seg til plasser i 11ern, ikke er det fortjent heller. Man skal ikke så mange år tilbake før vi grep etter halmstrå og krevde Fellus og Gundersen fra start heller, men det var ærlig talt bare fordi vi var sultefora etter en positiv overraskelse, de var aldri i nærheten. Det samme kan sies om stortalentene Kjelsrud Johansen, N'Kee og Tokstad, der klubben fikk skjenn for å kvitte seg med alle. Ser hvordan de har gjort det i dag. Marius hadde sjansen til å få en god karrière i LSK, klubben har bevist at vi kan produsere gode spillere og selge de ut. Han valgte annerledes, det får vi respektere, men det var ikke klubbens skyld.
            Lauken er vår venn!

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4263

Når klubben ikke leverer resultater på banen i år heller (i hvert fall ikke så langt), skal dere jammen meg ha for at det er full fyr i debatten likevel! Norges beste supportere! I særklasse! Tenk om hver eneste spiller hadde vist like stort engasjement!
              Elska þetta félag

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Fakta om Høibråten: Godset var på knærne etter unge og lovende Kjetil Wæhler. Når han ikke ble frigitt av IFK, hadde dem ikke andre spillere å putte i forsvaret enn dem som dem benytter nå. Han har også blitt vraka som stopper og dytta ut på VB.

Gulbrandsen er ikke stort å rope opp om. Han kommer aldri til å bli noen i norsk sammenheng. Putta to mål mot S08 og noen sleivskudd i 2013 som stort sett gikk via andre spillere i mål er ikke så mye å skrive hjem om.
                Spar meg a.. De spiller fast på lagene som er best i Norge, vissomattedersomatte er ikke vesentlig!

Kommentar

• klippen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2009
                  • 251

Opprinnelig skrevet av Folke
                  Spar meg a.. De spiller fast på lagene som er best i Norge, vissomattedersomatte er ikke vesentlig!
                  Om du påstår at Marius er fast på Godset er det du som burde spare forumet..

Kommentar

• Bibaboy
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2008
                    • 712

Opprinnelig skrevet av klippen
                    Med Horn og Madsen tilbake er Høybråten på benken. Done deal!!
                    Fugla Forever

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Opprinnelig skrevet av klippen

4 seriekamper fra start av 4 mulig, ikke fast? Mulig han ikke spiller når alle er tilbake fra skade, men han spiller nå og det er poenget.

Kommentar

• Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2564

http://vglive.no/#frontpage=20140425...-25716-sid-669

4 seriekamper fra start av 4 mulig, ikke fast? Mulig han ikke spiller når alle er tilbake fra skade, men han spiller nå og det er poenget.
                        Han ville ikke ha spilt med Horn og Madsen skadefrie. Og det er poenget. Dem var helt på tuppa/desperate etter å få signert Kjetil Wæhler som quick-fix og inn som stopper - skikkelig tillitserklæring fra klubb og trenerapparatet!
                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

Han ville ikke ha spilt med Horn og Madsen skadefrie. Og det er poenget. Dem var helt på tuppa/desperate etter å få signert Kjetil Wæhler som quick-fix og inn som stopper - skikkelig tillitserklæring fra klubb og trenerapparatet!
                          Har han spilt samtlige minutter eller ikke?!

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

Det har han. Tror du han ville spilt samtlige minutter om Horn, Madsen og andre i forsvaret hadde vært skadefrie? Svar ærlig på det, så kan du summere opp etterpå.

Synes du dem viser god tillitt til unge spillere ved å være på desperat jakt etter erstattere som kunne vært faren dems?
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Mariel
                              Juniormedlem
                              Bøffel
                              • Feb 2012
                              • 26

LSK anno 2014 - hva har egentlig diskusjonen om Marius Høibråten på dette forumet gjøre?

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Det har han. Tror du han ville spilt samtlige minutter om Horn, Madsen og andre i forsvaret hadde vært skadefrie? Svar ærlig på det, så kan du summere opp etterpå.

Synes du dem viser god tillitt til unge spillere ved å være på desperat jakt etter erstattere som kunne vært faren dems?
                                I utgangspunktet er det uvesentlig, han spiller per nå og da er han den foretrukne blant de som er tilgjengelig. Selvsagt er det store sjanser for at han havner på benk når alle er tilgjengelig, men da ble han i det minste fortrukket når det var skade på andre og har fått gode minutter på banen. Noe han også fikk i LSK i fjor.

Jeg har ment lenge at Godset får for mye skryt for sitt "ungdomsarbeid", men de har hele 10 stk spillere født på 90 tallet med kamper fra start til nå i år. LSK har til sammenligning 3 stk!

Kommentar

• Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2564

I utgangspunktet er det uvesentlig, han spiller per nå og da er han den foretrukne blant de som er tilgjengelig.
                                  Dem har ingen andre tilgjengelig.... Alle andre er skadet!

Nok om det. Høibråten er 2013. Nå er det 2014.
                                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Bibaboy
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 712

Det betyr ikke at han er/blir fast på laget gjennom sesongen. Mitt poeng er at han er prioritert bak både Madsen og Horn som også er i stallen, noe som igjen betyr at Han ikke får fast plass når de er tilbake. At han har spilt samtlige minutter inneværende sesong er hevet over enhver tvil. Det ville Simen Kind Mikalsen også gjort om vi hadde hatt nok skader.
                                    Fugla Forever

Kommentar

• klippen
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2009
                                      • 251

http://vglive.no/#frontpage=20140425...-25716-sid-669

Poenget er at du kommenterer et innlegg som er godt og vel argumentert med en dum påstand. Høibråten er ikke fast på Godset, om Godset stiller skadefrie i forsvarsrekka. Og påstå noe annet blir bare dumt.

Men som nevnt i tråden, her skal det diskuteres ting som omhandler LSK 2014. Det er ikke Høibråten en del av, så ferdig med den saken! Kjør heller saklige og gode diskusjoner, isteden for å argumentere for småting som ikke har noe med saken å gjøre.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

Har vi ikke no kamptråd ennå, skal jo spelle imorra (i dag) jo!

Sist kamp tok motttivasjon te folk. Fan Haglund, vær litt genial mot Aalesund a. Litt bedre bytter osv, spesielt ved skader takk.

Kommentar

• Bibaboy
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 712

Det blir spennende å se hvor lang tid det at før Haglund bytter ut Lundemo denne gangen. Håper og tror han nå har skjønt at Lundemo er svært viktig for laget. Synes heller ikke han ser veldig sliten ut heller. Jeg synes Haglund har gjort endel merkelige bytter også i år. Håper han nå gjør skam på mine uttalelser.
                                          Fugla Forever

Kommentar

Working...