LSK anno 2014
Collapse
X
-
-
Jeg har vært positiv til det man har forsøkt i LSK under Magnus Haglund hele veien, og har ment at det er små marginer i spillet som har vært forskjellen tidligere, noe man egentlig ser nå. I tillegg virker det som om vi for tiden har de små marginene og den selvtilliten i spillet som er vanskelig å trene på, men som kanskje var ett resultat av en taperkultur som har bygd seg opp i løpet av flere år.
Det man ser i år er ikke i mine øyne så revolusjonerende mye bedre enn tidligere, men små forbedringer i press uten ball og pasningskvalitet/bevegelse rundt ballfører. Ikke minst har Ruben Gabrielsen ferdigheter mann mot mann som vi har savnet i forsvaret vårt. Stian Ringstad har utviklet seg fra å være noe ustrukturert til å bli den beste backen i Tippeligaen og Marius Lundemo har tatt nivået fortere enn man kunne forvente. Ikke minst hjelper det at man nå har spillere på benken som ikke svekker laget hvis vi skulle få en skade. Det er vel egentlig kun Stian Ringstad og Ruben Gabrielsen jeg føler er ”uerstattelige” i laget slik vi spiller nå.
Det er for øvrig gøy å se at inngangen til kampene våre denne sesongen viser ett mannskap som er bedre forberedt på hva som møter de enn noen andre lag jeg har sett til nå i Tippeligaen i år. Helt tydelig at støtteapparatet har begynt å få bra med kontroll på motstanderne.
Jeg er uansett forsiktig optimist til fortsettelsen, da jeg vet at det er små marginer mellom å spille godt og dårlig i Tippeligaen. For som sagt mener jeg at det ikke er noen kjempestor forskjell på det man har forsøkt på tidligere, men man kanskje har lyktes bedre med i år.
Er uansett en glede å se det som har blitt prestert til nå i år, og ikke minst at det kan skape litt etterlengtet entusiasme rundt klubben igjen etter noen magre år.Kommentar
-
Helt enig, og håper Stian ikke drar på seg det tredje gule kortet mot Molde, men heller venter med det til vif-kampen. Bedre å sone karantene mot Stabæk enn vif. Når det er rbk og "ungdomslaget" fra drammen i de to kampene etter Stabæk så bør vel Stian pådra seg en "Professional foul" mot vif.MortenKommentar
-
Helt enig, og håper Stian ikke drar på seg det tredje gule kortet mot Molde, men heller venter med det til vif-kampen. Bedre å sone karantene mot Stabæk enn vif. Når det er rbk og "ungdomslaget" fra drammen i de to kampene etter Stabæk så bør vel Stian pådra seg en "Professional foul" mot vif.Kommentar
-
Gleder meg til lørdag, tror vi kommer til å herje om vi kommer inn i flysonen.
Origi
Østli-Ruben-Magnar-Simen
Erling-Marius-Mjelde/Johan-Fofana
Petter
Tommy
Handler ikke om å vrake Stian eller Kippe, men hvile, heller komme inn om krise.Kommentar
-
Kommentar
-
Hvorfor frede Østli? Han er helt klart vårt svakeste ledd, så håper Haglund også ser det snart.Kommentar
-
Edit: Toppkampene kommer på løpende bånd!Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
Stabæk har ekstrem fart på topp og kontringsstyrke. Her gjelder det å ligge lavt med bakrekka og ikke gi bort det første målet. Stort sett alle farligheter skaper de via bakromspasninger på Boli og Brustad. Dette er egentlig ingen kamp for Kippe, håper Ødegaard og Ruben danner stopperpar.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Erling!? Hva med Haglund? Er først i år vi har noe som ligner på bakromsspill og offensiv samhandling. Stabæk har smørt dette sammen på noen måneder og med en ganske så urutinert gjeng. Tror neppe det er Erlings egenstudier som har svikta når helt urutinerte spillere kan plukke opp dette i løpet av noen måeneder. Må være en pedagog med falskt vitnemål i trenerstolen vår, han bør snarest søke om deltid lærlingplass hos Stabæk.Kommentar
-
Erling!? Hva med Haglund? Er først i år vi har noe som ligner på bakromsspill og offensiv samhandling. Stabæk har smørt dette sammen på noen måneder og med en ganske så urutinert gjeng. Tror neppe det er Erlings egenstudier som har svikta når helt urutinerte spillere kan plukke opp dette i løpet av noen måeneder. Må være en pedagog med falskt vitnemål i trenerstolen vår, han bør snarest søke om deltid lærlingplass hos Stabæk...................Kommentar
-
-
Men enten må Erling sette sjansene eller så trenger vi en målscorer...
Det er klart og tydelig.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Mens Palminho - også attacking forward - slipper unna all kritikk. Totalt nedsabla av Fredheim/Tjærnås, og også av rb.no nå sist. Middelmådighet har et navn. Kun brukanes mot de svakere hjemme?
Hadde vi hatt heltente V.Moen inn der mot vif, og kanskje Erik Mj på kant... nei vetta søren jeg, det blir hypotetisk uansett. Men j er helt sikker på at Gylfi E var mye tøffere i boksen. Ofre mer!
Vi faller mellom to-tre stoler i spillet vårt, ja. 8. plass på tabellen, avhengig av en skadefri Yohan. Blir himmel eller helvete dette.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar