LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
    Når var sist LSK vant 3 kamper på rad? Prøver å tenke meg frem, men finner ikke noen gode svar her
    Runde 27, 28 og 29 i 2012. Brann borte, Stabæk hjemme og engen borte.

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Jeg har vært positiv til det man har forsøkt i LSK under Magnus Haglund hele veien, og har ment at det er små marginer i spillet som har vært forskjellen tidligere, noe man egentlig ser nå. I tillegg virker det som om vi for tiden har de små marginene og den selvtilliten i spillet som er vanskelig å trene på, men som kanskje var ett resultat av en taperkultur som har bygd seg opp i løpet av flere år.
      Det man ser i år er ikke i mine øyne så revolusjonerende mye bedre enn tidligere, men små forbedringer i press uten ball og pasningskvalitet/bevegelse rundt ballfører. Ikke minst har Ruben Gabrielsen ferdigheter mann mot mann som vi har savnet i forsvaret vårt. Stian Ringstad har utviklet seg fra å være noe ustrukturert til å bli den beste backen i Tippeligaen og Marius Lundemo har tatt nivået fortere enn man kunne forvente. Ikke minst hjelper det at man nå har spillere på benken som ikke svekker laget hvis vi skulle få en skade. Det er vel egentlig kun Stian Ringstad og Ruben Gabrielsen jeg føler er ”uerstattelige” i laget slik vi spiller nå.

Det er for øvrig gøy å se at inngangen til kampene våre denne sesongen viser ett mannskap som er bedre forberedt på hva som møter de enn noen andre lag jeg har sett til nå i Tippeligaen i år. Helt tydelig at støtteapparatet har begynt å få bra med kontroll på motstanderne.

Jeg er uansett forsiktig optimist til fortsettelsen, da jeg vet at det er små marginer mellom å spille godt og dårlig i Tippeligaen. For som sagt mener jeg at det ikke er noen kjempestor forskjell på det man har forsøkt på tidligere, men man kanskje har lyktes bedre med i år.

Er uansett en glede å se det som har blitt prestert til nå i år, og ikke minst at det kan skape litt etterlengtet entusiasme rundt klubben igjen etter noen magre år.

Kommentar

• mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 847

Opprinnelig skrevet av Totti21
        Det er vel egentlig kun Stian Ringstad og Ruben Gabrielsen jeg føler er ”uerstattelige” i laget slik vi spiller nå.
        Helt enig, og håper Stian ikke drar på seg det tredje gule kortet mot Molde, men heller venter med det til vif-kampen. Bedre å sone karantene mot Stabæk enn vif. Når det er rbk og "ungdomslaget" fra drammen i de to kampene etter Stabæk så bør vel Stian pådra seg en "Professional foul" mot vif.
        Morten

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

Opprinnelig skrevet av mrognan
          Helt enig, og håper Stian ikke drar på seg det tredje gule kortet mot Molde, men heller venter med det til vif-kampen. Bedre å sone karantene mot Stabæk enn vif. Når det er rbk og "ungdomslaget" fra drammen i de to kampene etter Stabæk så bør vel Stian pådra seg en "Professional foul" mot vif.
          Gule/Røde kort skal ikke planlegges, uansett.

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Jeg håper at man i løpet av sommeren kan finne en mer målfarlig spiss. Våger ikke si det høyt, men det burde være målet i sommer...
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• mats
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 621

Gleder meg til lørdag, tror vi kommer til å herje om vi kommer inn i flysonen.

Origi
              Østli-Ruben-Magnar-Simen
              Erling-Marius-Mjelde/Johan-Fofana
              Petter
              Tommy

Handler ikke om å vrake Stian eller Kippe, men hvile, heller komme inn om krise.

Kommentar

• Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

Stabæk er gode på en ting: kontringer. Så da blir det en avveining mellom fart og rutine.
                Knurr...

Kommentar

• Dole
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2004
                  • 1634

Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Stabæk er gode på en ting: kontringer. Så da blir det en avveining mellom fart og rutine.

Stabæk er utvilsomt gode på langt mer enn kun en ting. I utgangspunktet en kamp mellom to jevngode lag i form.

Kommentar

• fredpet76
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2004
                    • 1267

Opprinnelig skrevet av mats

Origi
                    Østli-Ruben-Magnar-Simen
                    Erling-Marius-Mjelde/Johan-Fofana
                    Petter
                    Tommy

Handler ikke om å vrake Stian eller Kippe, men hvile, heller komme inn om krise.
                    Hvorfor frede Østli? Han er helt klart vårt svakeste ledd, så håper Haglund også ser det snart.

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4263

Opprinnelig skrevet av mats
                      Stabæk har nettopp slått Godset 2-1 på Nadderud. Sist slo dem RBK på Lerkendal. Tror vi skal slite for poeng her, gitt! Men det kan bli en fantastisk fin kamp!

Edit: Toppkampene kommer på løpende bånd!
                      Last edited by DoubleHi5; 20.05.2014, 21:05. Begrunnelse: Toppkamp
                      Elska þetta félag

Kommentar

• nebbjævel
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2009
                        • 511

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Stabæk har nettopp slått Godset 2-1 på Nadderud. Sist slo dem RBK på Lerkendal. Tror vi skal slite for poeng her, gitt! Men det kan bli en fantastisk fin kamp!
                        Enig. Dette blir ingen walk over.

Kommentar

• Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5

Edit: Toppkampene kommer på løpende bånd!
                          Stabæk har ekstrem fart på topp og kontringsstyrke. Her gjelder det å ligge lavt med bakrekka og ikke gi bort det første målet. Stort sett alle farligheter skaper de via bakromspasninger på Boli og Brustad. Dette er egentlig ingen kamp for Kippe, håper Ødegaard og Ruben danner stopperpar.
                          Lauken er vår venn!

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Og måten Stabæk bruker Brustad på har LSK og Erling noe å lære av. Her er det løpsmønstre og stikkere som bør studeres nøye.

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Og måten Stabæk bruker Brustad på har LSK og Erling noe å lære av. Her er det løpsmønstre og stikkere som bør studeres nøye.
                              Erling!? Hva med Haglund? Er først i år vi har noe som ligner på bakromsspill og offensiv samhandling. Stabæk har smørt dette sammen på noen måneder og med en ganske så urutinert gjeng. Tror neppe det er Erlings egenstudier som har svikta når helt urutinerte spillere kan plukke opp dette i løpet av noen måeneder. Må være en pedagog med falskt vitnemål i trenerstolen vår, han bør snarest søke om deltid lærlingplass hos Stabæk.

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4397

Opprinnelig skrevet av reka
                                Erling!? Hva med Haglund? Er først i år vi har noe som ligner på bakromsspill og offensiv samhandling. Stabæk har smørt dette sammen på noen måneder og med en ganske så urutinert gjeng. Tror neppe det er Erlings egenstudier som har svikta når helt urutinerte spillere kan plukke opp dette i løpet av noen måeneder. Må være en pedagog med falskt vitnemål i trenerstolen vår, han bør snarest søke om deltid lærlingplass hos Stabæk.
                                Samtidig er ikke Stabæk i nærheten av vårt etablerte spill, som for alvor begynner å sitte. All ære til Stabæk som gjør det godt, og spiller på de ferdighetene de har. Minner vel litt om LSK under Henning Berg, og jeg tror Stabæk kommer til å være ustabile fremover. Haglund prøver vel på å bygge et solid fundament i spillet vårt, som gjør at når det først er skikkelig innarbeida så er vi mye mer solid enn et typisk kontringslag, og vil være mer stabilt oppe over flere år. Mange lag har jo tatt f.eks sølv det ene året, for så å rykke ned året etter, fordi spillestilen er mer cowboy og er avhengig av enkeltspillere. Hvis de blir solgt eller er ute av form så har de ikke et godt nok innarbeida lag til å henge med lenger. For oss har dette har tatt tid, for all del, og er enda ikke i mål. Men jeg føler hvertfall vi er på god vei. Og hvis dette fortsetter, og Haglund fortsetter så har jeg trua på at vi kan være med der oppe hvert år, så sant ikke økonomien rævkjører oss helt.
                                ..................

Kommentar

• Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

Meget bra innlegg som jeg støtter 100 prosent.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

Men enten må Erling sette sjansene eller så trenger vi en målscorer...

Det er klart og tydelig.
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

Mens Palminho - også attacking forward - slipper unna all kritikk. Totalt nedsabla av Fredheim/Tjærnås, og også av rb.no nå sist. Middelmådighet har et navn. Kun brukanes mot de svakere hjemme?

Hadde vi hatt heltente V.Moen inn der mot vif, og kanskje Erik Mj på kant... nei vetta søren jeg, det blir hypotetisk uansett. Men j er helt sikker på at Gylfi E var mye tøffere i boksen. Ofre mer!

Vi faller mellom to-tre stoler i spillet vårt, ja. 8. plass på tabellen, avhengig av en skadefri Yohan. Blir himmel eller helvete dette.

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Tull. Vi er spillemessig det nestbeste laget i serien så langt, og med et minstemål av marginer ville vi vært på andreplass.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                          minstemål av marginer.
                                          Starter å bli en gjenganger...

Dommeravgjørelser jevner seg ikke ut, marginene mangler hvert år og søpla har konstant gullhår i ræva.

Og griser kan ikke fly...
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...