LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

Men herregud, har Brann spillera drekki i pausen?

Mega off topic. Skal ikke bruke denne tråden til å chatte om Brann. Bare jævla flaut at vi presterte å tape mot den gjengen.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av andersmm
      Men herregud, har Brann spillera drekki i pausen?

Mega off topic. Skal ikke bruke denne tråden til å chatte om Brann. Bare jævla flaut at vi presterte å tape mot den gjengen.
      Enda bedre er det at mange her inne ropte på Rikard Norling til LSK. Jeg har aldri noensinne sett ett lag som har sett så ustrukturert ut defensivt over tid som Brann. Det er rett og slett som å se ett G13 lag som prøver seg på 11'er fotball for første gang. Jeg visste lite om Norling før han ble lansert her inne, men jeg merker at jeg er glad LSK anno 2014 har Magnus Haglund i sjefsstolen.

Kommentar

• mrognan
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2008
        • 847

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Fordelen med å sjelden spille på tv2.
        Nå kommer det vel 2 tv2 kamper på rad..
        Morten

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3263

Opprinnelig skrevet av Totti21
          Enda bedre er det at mange her inne ropte på Rikard Norling til LSK. Jeg har aldri noensinne sett ett lag som har sett så ustrukturert ut defensivt over tid som Brann. Det er rett og slett som å se ett G13 lag som prøver seg på 11'er fotball for første gang. Jeg visste lite om Norling før han ble lansert her inne, men jeg merker at jeg er glad LSK anno 2014 har Magnus Haglund i sjefsstolen.
          Norling er en meget bra trener, men akkurat som Haglund har han fått et kultursjokk i møtet med norsk fotball. Akkurat som Haglund kommer han til å trenge mye tid (om han nå får det i bergen…) - og akkurat som Haglund vil han få resultater etterhvert.

Fotballmessig er Haglund og Norling tvillingssjeler. Den største forskjellen er at pr dags dato har Haglund et bedre lag enn Norling.

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Kun Molde har så langt i år putta flere mål enn LSK de siste 15 minuttene. Godset like mange. Tallet er seks. Når det gjelder sjanser i mot og for, så ligger LSK på 4 plass med snitt på 5,55 målsjanser for og 4,18 i mot.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• TomLundby
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Nov 2006
              • 616

Opprinnelig skrevet av G-Man
              Norling er en meget bra trener, men akkurat som Haglund har han fått et kultursjokk i møtet med norsk fotball. Akkurat som Haglund kommer han til å trenge mye tid (om han nå får det i bergen…)
              Om Haglund forsvinner til svensk fotball etter et godt 2014 med LSK kan kanskje Norling etter et halvt år som arbeidsledig være et godlt alternativ for LSK i november 2014?

Kommentar

• Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

Norling er en meget bra trener, men akkurat som Haglund har han fått et kultursjokk i møtet med norsk fotball. Akkurat som Haglund kommer han til å trenge mye tid (om han nå får det i bergen…) - og akkurat som Haglund vil han få resultater etterhvert.

Fotballmessig er Haglund og Norling tvillingssjeler. Den største forskjellen er at pr dags dato har Haglund et bedre lag enn Norling.
                Nja. Jeg er enig med deg i at Brann har et dårligere lag enn LSK pdd, men jeg synes ikke Haglund og Norling er spesielt like som trenere, og jeg synes heller ikke Brann har fremstått på samme måte som LSK gjorde under Haglund i starten. Brann har vært ytterst ineffektive i den første tredjedelen av sesongen (noe som ligner på dagens LSK, mens vi i starten under Haglund kun hadde 2(?) matcher hvor vi skapte noe særlig i det hele tatt). Samtidig har de opptredd som fulle sjømenn bakover, forsvaret til Brann er regelrett katastrofe og virker heller ikke til å være særlig fokusområde for Norling. Haglund sa selv da han tok over LSK at førstepri var å rette på forsvaret, og selv da tok det 3 år før det har begynt å sitte skikkelig. Norlings Brann er offensive og kjører en mye mer direkte spillestil enn hva LSK gjør, og jeg synes de er gode fram til avslutningsøyeblikket. Jeg er ikke i tvil om at Brann kommer til å klatre oppover på tabellen og vinne fotballkamper, men så dårlige som de er bakover tror jeg ikke de klarer å komme seg opp på øvre halvdel med det elendige utgangspunktet de har lagt for seg selv.
                Lauken er vår venn!

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3263

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                  Nja. Jeg er enig med deg i at Brann har et dårligere lag enn LSK pdd, men jeg synes ikke Haglund og Norling er spesielt like som trenere, og jeg synes heller ikke Brann har fremstått på samme måte som LSK gjorde under Haglund i starten. Brann har vært ytterst ineffektive i den første tredjedelen av sesongen (noe som ligner på dagens LSK, mens vi i starten under Haglund kun hadde 2(?) matcher hvor vi skapte noe særlig i det hele tatt). Samtidig har de opptredd som fulle sjømenn bakover, forsvaret til Brann er regelrett katastrofe og virker heller ikke til å være særlig fokusområde for Norling. Haglund sa selv da han tok over LSK at førstepri var å rette på forsvaret, og selv da tok det 3 år før det har begynt å sitte skikkelig. Norlings Brann er offensive og kjører en mye mer direkte spillestil enn hva LSK gjør, og jeg synes de er gode fram til avslutningsøyeblikket. Jeg er ikke i tvil om at Brann kommer til å klatre oppover på tabellen og vinne fotballkamper, men så dårlige som de er bakover tror jeg ikke de klarer å komme seg opp på øvre halvdel med det elendige utgangspunktet de har lagt for seg selv.
                  Norling ble nok lurt av alt snakket om Brann som topplag. Tenker de fokuserte på den fantastiske Erik Truseglipp og de vanvittige offensive kvalitetene i laget. Er ikke så mange årene siden en Branntrener sa at de var så gode i angrep at de ikke behøvde å fokusere på forsvar. Tenker Norling fikk seg en overraskelse der...

Er enig med deg i at Brann har fremstått stadig mer direkte, men leser litt desperasjon inn i dette. Norling, Brann og Bergen er desperate etter mål og seire.

Frem til tiden i Norge har Norling og Haglund fremstått med veldig like filosofier, noe de også begge la vekt på foran vår ulykksalige kamp mot Brann tidligere i år. Haglund har (selv om det har tatt lang tid) omsider klart å plassere spillere på rett sted og tilpasse spillestilen til spillerne, og ikke omvendt. Norling er ikke helt der ennå.

Om Haglund velger å returnere til Sverige, og Norling får sparken i Brann (hva er oddsen for at han overlever med en 10-plass eller der omkring...) - så er jeg fortsatt veldig åpen for å få Norling til Åråsen. Med Norling ville vi ikke ha begynt på nytt, men bygd videre på det grunnlaget som nå er lagt. Gjør klubben de riktige grepene nå er vi en reell medaljekandidat i årene fremover.

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Det tviler jeg ikke på, men dette var også den viktigste grunnen til at jeg ikke har vært interessert i å bytte ut Magnus Haglund.
                    Det tar tid å innarbeide en helt ny stil, og ikke minst viser det seg også at det tar noe tid for en Svensk trener å se at i Norge er det langt mer tut og kjør enn i Sverige, og at man derfor ikke får like god tid med ballen.
                    Når man da lanserte Rikard Norling her inne på forumet sa jeg vel ganske ordrett at jeg ikke orker å starte på en ny 3-årsplan når vi endelig er i ferd med å nå frem med Magnus Haglund, og Rikard Norling er jo definitivt i ferd med å vise at han er nettopp en ny 3-årsplan.

Det som i mine øyne ser verre ut for Brann er at de overhodet ikke ser ut til å prioritere å trene inn ett kollektivt forsvarsspill. De har masse gode bevegelser fremover i banen, men defensivt virker det som om alt er overlatt til enkeltspillere. Magnus Haglund har jobbet med dette kontinuerlig, og man har sett en positiv utvikling hele veien i forsvarsspillet.
                    I tillegg innså han omtrent på denne tiden at det ville ta lengre tid enn antatt å spille inn ett godt angrepsspill mot etablert forsvar, og endret stilen ganske mye for å sikre plassen i Tippeligaen i sin første sesong. Det viser at vår mann i det minste kan tilpasse seg, og gjør nødvendige grep. Han har jo også vært ganske ydmyk ift at han hadde undervurdert Norsk fotball.

Det blir spennende å se om Rikard Norling vil gjøre noen grep fremover, fordi de kommer ikke til å vinne mange kamper når de forsvarer seg som de har gjort i år.

Inntil videre er jeg veldig glad for at vi beholder Magnus Haglund, og mener at en av hans største styrker er nettopp at han har vist at han kan tilpasse seg både ift spillestil, men også ift rammene som har endret seg underveis. Flere av de unge spillerne har også tatt store steg under hans ledelse, og det styrker troen på LSK anno 2015 og videre også hvis Magnus Haglund blir i klubben.

edit: Gullsnakket til Rikard Norling var forøvrig det verste med hele ansettelsen. Han gikk ut høyt, og tapte.
                    Fasit: Iflg rapportene var det 5500 innenfor portene i går når Brann spilte mot vif, den tradisjonelt nest største kampen for de i løpet av en sesong publikumsmessig.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      Starter å bli en gjenganger...

Dommeravgjørelser jevner seg ikke ut, marginene mangler hvert år og søpla har konstant gullhår i ræva.

Og griser kan ikke fly...
                      Hater at fakta er fakta!
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Jeg må få innrømme at jeg tok grundig feil før sesongen. Vi har hatt et par blemmer, men de gode øyeblikkene overskygger dette. Haglund har nå utviklet dette laget på en meget god måte og vi spiller tidvis meget god fotball. Han har fortsatt noe å gå på når det gjelder taktikk borte mot lag han mener er bedre, men det kommer.
                        At vi ligger der vi ligger nå til ferien er ikke annet enn fantastisk. Jeg fryktet faktisk en kamp i bunnen, men laget har gjort negativ-Bengt til skamme. Og hadde vi hatt normal uttelling på sjansene i år, så hadde vi vært på en klar andreplass.
                        Flere av de etablerte har sviktet i år, men når jeg ser hva vi har på vei opp så gjør det meg ikke så mye. Lundemo, Ringstad, Gabrielsen, Ødegård og Kind mikalsen vil alle bli store spillere.

Nå er det bare å krysse alt som krysses kan for at damene våre får skikk på økonomien uten altfor store grep på den sportslige siden, så kan dette være starten på noe veldig veldig spennende.

Digg seier, digg start på sesongen, digge gutter og digg med sommer! Vi er faen meg tilbake!

Kommentar

• general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

Vi tar sommerpause med 3p opp til sølv!! Det er lenge siden. I tillegg har vi nest best målforskjell i ligaen med +9! Med i Cupen.

Det enorme plusset er jo som det nevnes, at mange av de "unge" drar lasset. Morykè, Lundemo, Gabrielsen, Ringstad. Magnar og Ohi leverer også. I dag starter vi og fullfører matchen med to typer som fylte 20 i år, sentralt på banen.
                          Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

Opprinnelig skrevet av general
                            I dag starter vi og fullfører matchen med to typer som fylte 20 i år, sentralt på banen.
                            Imponerende det du nevner, at begge de sentrale i gårsdagens kamp er født i 94. Kan også legge til at vi hadde to 93-modeller (Magnar og Simen) og en født i 92 (Ruben) i en gjennomsolid backrekke. Samtidig var Fofana (91) banens gigant, mens Friday (95) fikk en del spilletid. Og en utilgjengelig Ringstad (91) har fått landslagsdebuten sin. LSK har også solgt 5 spillere født på 90-tallet de siste årene (Björn, Nosa, Ujah, Bolly og Gulbrandsen), samt mistet en som gikk gratis til seriemesteren (Høibråten). Som Tom Lund påpeker er også LSK en av de fremste leverandørene til yngre landslag. Åråsen er et bra sted å være for unge spillere som vil bli gode!

Kommentar

• Percy Nilegård
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 5146

Og for noen herlige unggutter vi har. Ikke bare er dem gode spillere, men også målbevisste, klare på hva de må forbedre seg på og i tillegg virker de som noen jævlig ålreite personer. Framtida er lys på dette området.
                              "Alltid blodsprengt"!
                              Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Holterkanari
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2009
                                • 590

Akkurat nå skyller kontinuiteten over LSK, håper det sportslige kan fortsette på dette sporet.
                                vi har store ting på gang med alle ungguttene.
                                Fortsetter Haglund ett år til og vi beholder nøkkelspillerne kan store ting skje

Kommentar

• nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

rb.no melder at Fofy mest sannsynlig blir solgt nå i sommer. Og der slo 10.-plassen på lyset igjen.

Kommentar

• Tvilling
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2006
                                    • 1480

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                    rb.no melder at Fofy mest sannsynlig blir solgt nå i sommer. Og der slo 10.-plassen på lyset igjen.
                                    Med den økonomiske situasjonen vi er i, har vel dette vært logisk en god stund. Vi får nyte så lenge vi kan, og håpe at han til og med bidrar med noen millioner.

Kommentar

• plantemiddel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Feb 2012
                                      • 821

Synd man ikke har litt mer is i magen. Dersom utviklingen fortsetter vil man kunne heve inn et ikke ubetydelig høyere beløp om man greier å beholde han en sesong til.

Kommentar

• general
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Apr 2004
                                        • 1150

Opprinnelig skrevet av plantemiddel
                                        Synd man ikke har litt mer is i magen. Dersom utviklingen fortsetter vil man kunne heve inn et ikke ubetydelig høyere beløp om man greier å beholde han en sesong til.
                                        is i magen??? Klubben er så til de grader rævkjørt økonomisk og ansatte må gå.
                                        Seriegull 2016!!!

Kommentar

• Jan
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Sep 2007
                                          • 386

Hvis vi f.eks for endel av det vi trenger av Ringstad salg, så er jo ikke det en så altfor dum ide. Fofana har vi mere bruk for.

Kommentar

Working...