LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • McGuffy
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 5102

Hvor lenge er Nordermoen ute? Sliter vel fortsatt med skaden han pådro seg i cupen?

Kommentar

• Fugl1120
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 3528

Snakk om 2 måneder før han er tilbake i trening og trenger deretter opptrening. Med andre ord lite sannsynlig for at vi ser noe til han på A-laget denne sesongen.
      Lauken er vår venn!

Kommentar

• El Caco
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2009
        • 2286

Opprinnelig skrevet av HSft
        Hvor uaktuelt er det å bruke skm på feil side?
        Er nok mer aktuelt å bruke Ringstad på feil side hvis SKM er eneste alternativ.
        Who needs drugs when music can make you feel on top of the world? ♫

Kommentar

• vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

Opprinnelig skrevet av HSft
          Hvor uaktuelt er det å bruke skm på feil side?
          Forhåpentligvis totalt uaktuelt.

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4397

Opprinnelig skrevet av vermu
            Forhåpentligvis totalt uaktuelt.
            Trolig ikke så totalt uaktuelt når forsvaret vårt pdd består av fire mann. Selvom det finnes løsninger som Riise og Knudtzon så tviler jeg på at SKM er et veldig mye dårligere alternativ. Sistnevnte vil også gjøre at man slipper større rokkeringer fremover i banen. Mulig at man også tenker Ringstad på feil side og SKM på riktig, men det hsr jeg liten peiling på.
            ..................

Kommentar

• Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

Lest VG papir i dag?!

Topp 5 min per scoring:
              Nr 1 Tommy, 76 min per scoring.
              Nr 2 Fredrik, 99 min per scoring.

Topp 5 hodedueller:
              Nr 2 Marius H, 80% vunnet.
              Nr 3 Frode, 77% vunnet.

Topp 5 redningsprosent:
              Nr 1 André H, 80% reddet.
              Nr 4 Arnold, 75% reddet.

Topp 5 min per baklengs:
              Nr 2 André H, 96 min per baklengs.
              Nr 4 Arnold, 85 min per baklengs.

Topp 5 effektivitet:
              Nr 5 LSK, 12% med 24 mål på 204 avslutninger.

Litt div: Kun Aalesund med 53 stk målsjanser har skapt færre målsjanser enn LSK med sine 62. Soleklart best er "ræva" enga med 107 stk. LSK har ingen på poengligaen, toppscorer, best på børs, råtassen, gjenvinninger, ballbesittelse, pasningssikkerhet og er helt nede på plass nr 10 på tilskuertoppen med ett snitt på 5830.

Trist å se at spillere som har vært i klubben før gjør det bedre andre steder enn hva de gjorde i LSK, og ikke minst at "våre" erstattere er dårligere. Alt handler ikke om tall, Kippe har f.eks. helt sikkert møtt flere "gode" hodespillere enn Marius H. Men man kan lese mye ut fra tallene, som f.eks. at vålerengen har skapt veldig mange sjanser og er mer på "riktig" spor enn F.eks. LSK som har knapt halvparten. Må skape sjanser for å score mål, som er avgjørende for å vinne kamper! Men på kort sikt så er vel det "verste" å lese at spilleren klubben hadde gratis er mest effektiv i eliteserien og at han forsvant uten å bli brukt!

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Wow, da har vi virkelig rast på sjansestatistikken på kort tid! Vi lå lenge temmelig stabilt rundt 5-6-7. Etter Stabækkampen har det knytt seg skikkelig til.

Kommentar

• plantemiddel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2012
                  • 821

Opprinnelig skrevet av Folke
                  [...] og er helt nede på plass nr 10 på tilskuertoppen med ett snitt på 5830.
                  Og det er også klubbens største akilleshæl. Man kan ikke forvente at laget er med å kjempe om medaljer når interessen for klubben ikke er større. Forskjellen i inntekter mellom et snitt på 10000 og 6000 er ganske stor, både direkte og gjennom tapte sponsormuligheter. Er ikke såå lenge siden det var omtrent fullsatt i hver (stor)kamp, vi nærmet oss 9000 i snitt og det ble snakket om å bygge større stadion. Med tanke på at befolkningsveksten både i Lillestrøm og på Romerike har eksplodert siden den gang er det ubeskrivelig trist å se at interessen har dalt så kraftig. Vi snakker faktisk om en nedgang på nesten 35% siden 2008!

Kommentar

• Seb.R
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 4159

Lest VG papir i dag?!

Topp 5 min per scoring:
                    Nr 1 Tommy, 76 min per scoring.
                    Nr 2 Fredrik, 99 min per scoring.

Topp 5 hodedueller:
                    Nr 2 Marius H, 80% vunnet.
                    Nr 3 Frode, 77% vunnet.

Topp 5 redningsprosent:
                    Nr 1 André H, 80% reddet.
                    Nr 4 Arnold, 75% reddet.

Topp 5 min per baklengs:
                    Nr 2 André H, 96 min per baklengs.
                    Nr 4 Arnold, 85 min per baklengs.

Topp 5 effektivitet:
                    Nr 5 LSK, 12% med 24 mål på 204 avslutninger.

Litt div: Kun Aalesund med 53 stk målsjanser har skapt færre målsjanser enn LSK med sine 62. Soleklart best er "ræva" enga med 107 stk. LSK har ingen på poengligaen, toppscorer, best på børs, råtassen, gjenvinninger, ballbesittelse, pasningssikkerhet og er helt nede på plass nr 10 på tilskuertoppen med ett snitt på 5830.

Trist å se at spillere som har vært i klubben før gjør det bedre andre steder enn hva de gjorde i LSK, og ikke minst at "våre" erstattere er dårligere. Alt handler ikke om tall, Kippe har f.eks. helt sikkert møtt flere "gode" hodespillere enn Marius H. Men man kan lese mye ut fra tallene, som f.eks. at vålerengen har skapt veldig mange sjanser og er mer på "riktig" spor enn F.eks. LSK som har knapt halvparten. Må skape sjanser for å score mål, som er avgjørende for å vinne kamper! Men på kort sikt så er vel det "verste" å lese at spilleren klubben hadde gratis er mest effektiv i eliteserien og at han forsvant uten å bli brukt!
                    Analyser basert på tall fra VG Børsen er like interessant som en weekend på Fetsund Lenser. Poenggivning basert på en runde Yatzy gir mer korrekte resultater enn hva den møkka-avisen gang på gang leverer.
                    www.sebastianramsland.com
                    www.twitter.com/sebramsland

Kommentar

• PetterH
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2012
                      • 668

Kan du utdype? De bruker vel Opta som alle andre?

Kommentar

• Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

Opprinnelig skrevet av Seb.R
                        Analyser basert på tall fra VG Børsen er like interessant som en weekend på Fetsund Lenser. Poenggivning basert på en runde Yatzy gir mer korrekte resultater enn hva den møkka-avisen gang på gang leverer.
                        Selv har ikke jeg tilgang til noe annet, så om du sitter på tilgang til andre tall så del de gjerne med oss.

Kommentar

• Seb.R
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 4159

Selv har ikke jeg tilgang til noe annet, så om du sitter på tilgang til andre tall så del de gjerne med oss.
                          My bad! Her har jeg blandet VG med Dagbladet.

Friskt i minnet da de utnevnte Rasmus Lindqvist til banens beste i derbykampen tidligere i år.

Kommentar

• Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

Vg kan ikke tas på alvor. Faktisk er dette bare tull, da det er en fullkommen umulighet at vif kan ha hatt flest sjanser i serien på tross av at de spillemessig har vært underlegne i nesten alle kamper. Jeg mener VG hadde 6-6 i sjanser i 2-2 kampen, mens RB hadde noe sånt som 2-11 i favør oss. Jeg regner med du så kampen og kan bedømme selv hvem som er nærmest sannheten.

Ja, det er bare ett eksempel, men det har fuck all å si. Det er ikke random hvordan oslopressen konstant bygger opp sin eneste lokale melkeku. Medieoppmerksomhet forsterker medieoppmerksomhet som igjen har flerdoblet søplas supporteroppslutning totalt uten sportslig grunnlag over de siste tjue åra. Alt vg, dagbladet og aftenposten skriver om søpla må tas med flere spader salt.
                            Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                              Vg kan ikke tas på alvor. Faktisk er dette bare tull, da det er en fullkommen umulighet at vif kan ha hatt flest sjanser i serien på tross av at de spillemessig har vært underlegne i nesten alle kamper. Jeg mener VG hadde 6-6 i sjanser i 2-2 kampen, mens RB hadde noe sånt som 2-11 i favør oss. Jeg regner med du så kampen og kan bedømme selv hvem som er nærmest sannheten.

Ja, det er bare ett eksempel, men det har fuck all å si. Det er ikke random hvordan oslopressen konstant bygger opp sin eneste lokale melkeku. Medieoppmerksomhet forsterker medieoppmerksomhet som igjen har flerdoblet søplas supporteroppslutning totalt uten sportslig grunnlag over de siste tjue åra. Alt vg, dagbladet og aftenposten skriver om søpla må tas med flere spader salt.
                              Driter i vålerengen, fokus på LSK.. Mulig disse spillerbørsene fra kampene ikke alltid er til stole på, men statistikken over 16 kamper er nok nærmere sannheten enn vi vil innrømme her på forumet.

Kommentar

• vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

Opprinnelig skrevet av Grusom B

4-10 var sjansestatistikken til VG i denne kampen. VG er faktisk gode på målsjanse-og annen statistikk. Børsen derimot er håpløs, spesielt fordi det er umulig for en mann å vurdere 22 spillere.

Kommentar

• Seb.R
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 4159

Opprinnelig skrevet av vermu
                                  4-10 var sjansestatistikken til VG i denne kampen. VG er faktisk gode på målsjanse-og annen statistikk. Børsen derimot er håpløs, spesielt fordi det er umulig for en mann å vurdere 22 spillere.
                                  Kan nok forklares med at VG setter børsen selv. Statistikken, som tidligere nevnt av PetterH, utføres av Opta.

Kommentar

• vermu
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2008
                                    • 1729

Kan nok forklares med at VG setter børsen selv. Statistikken, som tidligere nevnt av PetterH, utføres av Opta.
                                    Målsjansestatistikken utføres av VG.

Kommentar

• Fridtjof
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2005
                                      • 2120

Med Pelle inn tror jeg vi har en god løsning på det åpenbare problemet vårt denne sesongen - effektiviteten. Jeg er spent på hvilke konstellasjoner som nå åpner seg og vurderes. Dersom han går mer eller mindre rett inn, snakker vi 4-4-1-1 med Palmi hengende? Eller som hengende med Erling/Friday foran? Kan vi få en flat 4-4-2 eller i situasjoner mot lag som står høyt spille 4-3-3-aktig med Moryke og Erling på kantene?
                                      Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9539

Håper på Pellegrino og Friday på topp. Samma hvordan, bare det blir mål av det

Kommentar

• klippen
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2009
                                          • 251

Aldri kødd med Fetsund Lenser på den måten igjen.

Kommentar

Working...