FK Haugesund - Lillestrøm Sportsklubb, søndag 20.10.13 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Kamptråd FK Haugesund - Lillestrøm Sportsklubb, søndag 20.10.13 18.00

    Litt over tre døgn til kamp og tradisjonelt nå i høst - ingen kamptråd enda. På tide å komme ut av denne landslagsdvalen med dårlige resultater og en ledelse i fotballforbundet som har dumma seg ut. Nå skal fugla spille kamper av betydning igjen! Motstandere er FKH som kjemper om bronsen i årets liga.

    FKH borte er tradisjonelt sett en meget vanskelig nøtt... Hittil i år står dem med 8-2-3 på hjemmebane og en målforskjell på +7. De som har vunnet i Haugesund, er faktisk S08, AAFK og Sogndal. MFK og Viking har klart uavgjort. I 2012 fikk LSK uavgjort. I 2011 ble 2-0 til Haugesund (morsomt faktum/spørsmål - hvem ble medlem i klubben "en kamp for fugla" i denne kampen som senere har vært på prøvespill i Celtic (!). ). En målfest i 2010 med 3-3. Før dette spilte dem i lavere divisjoner en rekke år, men i 2007 slo fugla dem i kamp vi ikke vil glemme - uansett hvor senile vi blir

    På bortebane i år, har LSK vært generelt sett svake mot 2012. Står med 3-4-6. Seier mot S08, Sogndal og MFK borte. Av de 13 poengene laget har samlet på bortebane i år, så har 7 kommet på naturgress. FKH har, sammen med LSK, et av landets aller beste dekke av naturgress.

    Formtabell:
    FKH: T-U-U-U-S
    LSK: S-S-T-U-U

    I landslagspausen, så har LSK slått Odds Ballklubb 2-0 i en treningskamp hjemme på Åråsen.

    Forventet lag for LSK

    Kenneth Udjus
    Thomas Piermayr - Anders Østli - Frode Kippe - Stian Ringstad
    Palmi Rafn Palmason - Bjørn Helge Riise - Johan Andersson - Moryké Fofana
    Petter Vaagan Moen
    Erling Knudtzon

    Karantene: Fredrik Stoor.
    Skader: Ingen kjente?

    Og sist men ikke minst: jeg hater måker - måtte kanarifugla banke dem. På tide med tre poeng i Haugesund nå!
    Sint og tverr på felt N
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4380

    #2
    Mesquida eller hvordan det staves Vinner 2-1 her.
    ..................

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      #3
      Hvis det er slik at man har gitt Piermayaer ett skambud på SMS som han sikkert ikke er kjempefornøyd med, så synes jeg vi skal prøve Magne på høyrebacken. Er vel der han er tiltenkt å være første erstatter?
      La nå gutten få prøve seg, er mye fotball som bor i han!
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4072

        #4
        Opprinnelig skrevet av fjacob82
        Hvis det er slik at man har gitt Piermayaer ett skambud på SMS som han sikkert ikke er kjempefornøyd med, så synes jeg vi skal prøve Magne på høyrebacken. Er vel der han er tiltenkt å være første erstatter?
        La nå gutten få prøve seg, er mye fotball som bor i han!
        Jeg synes ikke vi skal basere laguttaket på ubekreftede rykter. Jeg velger å tro at ryktet om sms-tilbudet ikke stemmer. Om det likevel skulle være sant, er det ledelse enda værre enn NFF. Det vil i så fall komme frem og være svært skadelig for LSK. Men det kan bare ikke stemme.

        Ellers er jeg helt enig mtp Magne, han bør få prøve seg mer, men jeg har ikke godt nok grunnlag for å vurdere de to opp mot hverandre. Kan det være plass til begge? (Nei, ikke begge på hb, i alle fall ikke samtidig! )
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6079

          #5
          Opprinnelig skrevet av Børge
          Forventet lag for LSK

          Kenneth Udjus
          Thomas Piermayr - Anders Østli - Frode Kippe - Stian Ringstad
          Palmi Rafn Palmason - Bjørn Helge Riise - Johan Andersson - Moryké Fofana
          Petter Vaagan Moen
          Erling Knudtzon
          Forventa innbytter:
          Helstad, Mjelde, Ohi

          Kommentar

          • athomash
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Oct 2007
            • 118

            #6
            Nå som plassen er rimelig sikker, synes jeg vi skal vise at det er ungguttene som vi skal satse på fremover.
            Gi de spilletid, slik at de signerer kontrakt og så de får erfaring til neste år.
            Vi MÅ tenke fremover

            Kenneth Udjus

            Thomas Piermayr - Magnar - Høibråten - Stian Ringstad
            Erling Knudtzon - Bjørn Helge Riise - Johan Andersson - Moryké Fofana
            Petter Vaagan Moen
            Friday

            Mulig også å sette Piermayer inn i midten, Riise på høyre og en Magnar ut til høyre og Østli inn.

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              #7
              Tar meg den friheten til å minne om at det skiller ca 1 mill i sårt trengte økonomiske midler tilført klubben ved en 7 plass kontra 11-12 plass. Siden folk ikke kommer på kamp, så trengs de pengene mer enn noen gang
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4072

                #8
                Opprinnelig skrevet av Børge
                Tar meg den friheten til å minne om at det skiller ca 1 mill i sårt trengte økonomiske midler tilført klubben ved en 7 plass kontra 11-12 plass. Siden folk ikke kommer på kamp, så trengs de pengene mer enn noen gang
                Viktig påminnelse. Per Mathisen understreket jo nettopp dette i intervjuet i Rb. I tillegg vil jo Haglund være interessert i en så god tabellplassering som mulig. Og hvis han vet han skal bort, vil tabellplasseringen bety enda mer på bekostning av hva som ville ha vært best for klubben sett i et lengre perspektiv.

                Det er et tankekors at vår dårlige (elendige?) økonomi og en trener som (antageligvis) er på vei bort kanskje hindrer oss i å få prøvd ut eller gitt nok spilletid til spillere for fremtiden.
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #9
                  Det er altså et spørsmål om et ganske feigt eller et litt uansvarlig laguttak. Jeg synes det er fortvilende at man prioriterer å være feig, når det kan medføre at vi i første omgang mister fremtidens stopperduo før den i det hele tatt har eksistert.
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    #10
                    Vi skal foran søpla på tabbelen enkelt å greit.Og hvorfor skal vi bruke Høibråten som nekter å skrive under ny kontrakt?????? Magnar på backen er greit ....

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Det er altså et spørsmål om et ganske feigt eller et litt uansvarlig laguttak. Jeg synes det er fortvilende at man prioriterer å være feig, når det kan medføre at vi i første omgang mister fremtidens stopperduo før den i det hele tatt har eksistert.
                      Personlig setter jeg pris på at dem sender det laget på banen som er best egnet til å ta poeng borte mot FKH og mest mulig penger i kassa til LSK når 30. runde er over.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • holmiz
                        The kjøkken-kanariz
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6064

                        #12
                        Ikke umulig at jeg tar turen på søndag, sees vi på Sportsbaren før match da?
                        Hilsen Anders

                        Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                        Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                        Kommentar

                        • Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

                          #13
                          Bytter vi bare Høibråten med Kippe på "framtidslaget" som ble satt opp, tror jeg vi fort kan nærme oss både det yngste og beste laget. Magnar Ødegaard kan godt erstatte Østli. Han er nok ikke særlig dårligere defensivt enn Østli, og er trolig sterkere framover med ball og pasninger. Friday kan være et spørsmålstegn fra start, men bør nesten få sjansen han også. Det skal ikke mye til for å legge ned et minst like stort stykke arbeid som hva Erling og Helstad har maktet i lengre tid. Konklusjonen er trolig at vi kan bli bedre med han fra start også.

                          Ikke dårlig samvittighet om ikke Høibråten starter. Plassen er hans om Kippe får skade eller karantene. Tiden blir inne for Høibråten etter hvert også. I sin første sesong som eliteseriespiller er det etter boka å skynde seg sakte. Noen mellomstasjon i en annen klubb i eliteserien virker iallfall helt unødvendig og meningsløst.

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            #14
                            Hvorfor skriver alle at dem vil ha Høibråten på laget når han IKKE vil være i klubben vår....Den dagen han skriver under ny kontrakt ja da kan man begynne å diskutere men intill da kan han godt sitte på benken for min del..

                            Kommentar

                            • Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

                              #15
                              For å signalisere at han er ønska og blir satsa på så han får lyst til å være her likevel?
                              Ni principe ni rey...

                              D10S!

                              Kommentar

                              • MortenA
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2007
                                • 3438

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Hvorfor skriver alle at dem vil ha Høibråten på laget når han IKKE vil være i klubben vår....Den dagen han skriver under ny kontrakt ja da kan man begynne å diskutere men intill da kan han godt sitte på benken for min del..
                                Ikke uenig i tankegangen din, men så lenge det er mulighet for at han signerer bør han få muligheter. Den dagen han eventuelt skulle signere for noen andre er det bare å la tresmaken herje. Da bør ikke en kalori forbrennes utover det kontrakten hans tilsier.
                                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                Kommentar

                                • tullebukk
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2006
                                  • 5446

                                  #17
                                  den muligheten er IKKE der..

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    #18
                                    Vet du Tullebukk at han stikker? I så fall kan han vise sin takknemlighet ovenfor LSK fra treningsfeltet til piker 14...
                                    Er det ennå aktuelt vil jeg ha han som Kippe´s makker.

                                    Kommentar

                                    • MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3438

                                      #19
                                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                      den muligheten er IKKE der..
                                      Da er det tydelig at du baserer deg på kunnskap vi andre ikke sitter inne med, og du kan ikke halshugge oss for å gjøre opp våre meninger utifra den kunnskap vi har.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                      Kommentar

                                      • tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

                                        #20
                                        Har det fra BOMBESIKRE kilder at han ikke spiller i LSK neste år..

                                        Kommentar

                                        Working...