Styret må gå

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OptimistFugl
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2008
    • 462

    #21
    Opprinnelig skrevet av BennyLem
    Merkelig at denne tråden får ligge brakk. Har alle gitt opp?

    I en hver dysfunksjonell organisasjon er det som regel på "toppen" at problemet befinner seg. LSK har de siste årene vært plaget av mangel på kraft, kompetanse og kultur.

    Det er beklageligvis slik at pasienten allerede lider av forråtnelse. Skal vi overleve trengs det ASAP en endring som røsker opp skikkelig: Styret må gå!

    Lenge siden du har vært på forumet, men ja! Absurd hvor lenge de lot det gå. Håper på mirakler. Etter sesongen må det ryddes. Inntil da, full støtte fra min side.

    Kommentar

    • Gjedda
      Seniormedlem
      Forumsadist
      • Apr 2015
      • 147

      #22
      Opprydding først. Deretter er det første man bør gjøre å benytte sin stemme til å få inn minst 2 styremedlemmer som representerer fansen, f. eks, 2 av styremedlemmene i KFL, inn i LSK styret. Sørge for at valgkomiteen tar hensyn til det eller ta det som et benkeforslag. På den måten har man også mulighet til å påvirke innenfra. Men slik at breddeinteressene også blir ivaretatt på en skikkelig måte. Men det kreves selvsagt planlegging og en felles vilje for å få det til. Og det kan nok være en utfordring i seg selv. Å greie å enes om felles mål og en god strategi er aldri enkelt. Dersom fansen ikke gjør noe i felleskap for å få mer direkte innflytelse på det som skjer i klubben er jeg redd for at det vil skure og gå som før, også med et nytt styre på plass.

      Kommentar

      • caLitri
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jun 2007
        • 634

        #23
        Jeg har meldt meg inn i LSK for å få muligheten til å stemme på årsmøtet 2017. Det anbefaler jeg alle andre om å gjøre også. Å klage på et forum hjelper ikke i denne sammenhengen. Vi må også møte opp å bruke stemmeretten!
        Gi alt, stå på LSK

        Kommentar

        • AG-3
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jul 2006
          • 1081

          #24
          På meg virker det som å sitte i styret i LSK er noe blåruss jager for å ha noe fint å sette på cv'n sin.
          Ut med skulderklappende kompiskultur og inn med folk fra grasrota som vil klubbens beste - tipper det er en del oppegående folk med god erfaring fra både drift av fotball/idrett og business i medlemsmassen vår.

          Kommentar

          • Joha
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2003
            • 314

            #25
            Få inn nytt blod i styre

            Kommentar

            • Robiwan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2006
              • 603

              #26
              "definition of insanity is doing something over and over again and expecting a different result". Maktesløs og maktsyke samtidig, klovner hele gjengen.
              Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

              Kommentar

              • Mr T
                Juniormedlem
                Bøffelpromp
                • Jun 2009
                • 10

                #27
                Opprinnelig skrevet av Gjedda
                Opprydding først. Deretter er det første man bør gjøre å benytte sin stemme til å få inn minst 2 styremedlemmer som representerer fansen, f. eks, 2 av styremedlemmene i KFL, inn i LSK styret. Sørge for at valgkomiteen tar hensyn til det eller ta det som et benkeforslag. På den måten har man også mulighet til å påvirke innenfra. Men slik at breddeinteressene også blir ivaretatt på en skikkelig måte. Men det kreves selvsagt planlegging og en felles vilje for å få det til. Og det kan nok være en utfordring i seg selv. Å greie å enes om felles mål og en god strategi er aldri enkelt. Dersom fansen ikke gjør noe i felleskap for å få mer direkte innflytelse på det som skjer i klubben er jeg redd for at det vil skure og gå som før, også med et nytt styre på plass.
                Det er sant som du sier her. Situasjonen vi nå er i, kommer etter mange år med dårlig ledelse. Hele styre må skiftes/ omrokeres. Hadde absolutt vært det beste med 2 plasser i styre! Men er det mulig? Hvor mye har vi egentlig å si i det store bildet?

                Kommentar

                • Jannis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 266

                  #28
                  Når vi nå rykker ned, så ryker nok alt av ledelse får vi tro, her må ALT ryddes slik at vi kan starte på nytt. Gjør vi ikke det, tar det lang tid å komme tilbake igjen.....

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av Jannis
                    Når vi nå rykker ned, så ryker nok alt av ledelse får vi tro, her må ALT ryddes slik at vi kan starte på nytt. Gjør vi ikke det, tar det lang tid å komme tilbake igjen.....
                    Ingen grunn til å lure seg selv. Vi har ikke økonomi til å rykke ned. Ryker vi så kan vi belage oss på Obos i laaang tid framover, uansett ledelse.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13277

                      #30
                      Det siste klubben trenger er enda flere sidrumpa, uutdanna gubber som har marinert i LSK-saft de siste 30 årene. Trenger noen med reell kompetanse innen idrett og ledelse og som er motivert for å bygge opp noe.

                      Kommentar

                      • Gjedda
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Apr 2015
                        • 147

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av Mr T

                        Det er sant som du sier her. Situasjonen vi nå er i, kommer etter mange år med dårlig ledelse. Hele styre må skiftes/ omrokeres. Hadde absolutt vært det beste med 2 plasser i styre! Men er det mulig? Hvor mye har vi egentlig å si i det store bildet?
                        Ved siste årsmøte tror jeg det bare var 101 som stemte så dersom mange supportere går sammen vil det nok ikke være særlig vanskelig å få stemmemajoriteten på årsmøtet. Sportsklubbens organisasjonsform er forening, og siden rettsforholdet innnad i en forening ikke er regulert i lov, er det klubbens vedtekter som bestemmer hvordan valget av styret skal gjennomføres. Jeg har ikke vedtektene, og tror ikke de finnes på nett. De burde selvfølgelig vært lagt ut på nett. På samme måte burde klubbens årsberetning, med årsregnskap, årsbalanse osv vært lagt ut på nett. På den måten kunne vi alle som bryr oss være effektive vaktbikkjer og påpekt forhold som vi finner bekymringsfulle.

                        Kommentar

                        • Oldtimer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2011
                          • 316

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av Gjedda

                          Ved siste årsmøte tror jeg det bare var 101 som stemte så dersom mange supportere går sammen vil det nok ikke være særlig vanskelig å få stemmemajoriteten på årsmøtet. Sportsklubbens organisasjonsform er forening, og siden rettsforholdet innnad i en forening ikke er regulert i lov, er det klubbens vedtekter som bestemmer hvordan valget av styret skal gjennomføres. Jeg har ikke vedtektene, og tror ikke de finnes på nett. De burde selvfølgelig vært lagt ut på nett. På samme måte burde klubbens årsberetning, med årsregnskap, årsbalanse osv vært lagt ut på nett. På den måten kunne vi alle som bryr oss være effektive vaktbikkjer og påpekt forhold som vi finner bekymringsfulle.
                          Sitter ikke på vedtektene, men har vært på årsmøter, husker ingen begrensninger på valgbarhet. Pleier ikke å være det

                          Kommentar

                          • OptimistFugl
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 462

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Oldtimer

                            Sitter ikke på vedtektene, men har vært på årsmøter, husker ingen begrensninger på valgbarhet. Pleier ikke å være det
                            Jo, du må ha vært medlem av klubben en viss periode. Tror det er 4 uker. Tiden går fra innbetaling er mottatt.

                            Kommentar

                            • Oldtimer
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2011
                              • 316

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av OptimistFugl

                              Jo, du må ha vært medlem av klubben en viss periode. Tror det er 4 uker. Tiden går fra innbetaling er mottatt.
                              Det er greit, enig i det, men så enkelt å tilfredsstille at jeg ikke så på det som en begrensning

                              Kommentar

                              • OptimistFugl
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Apr 2008
                                • 462

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av Oldtimer

                                Det er greit, enig i det, men så enkelt å tilfredsstille at jeg ikke så på det som en begrensning
                                Men vanskelig nok til at en av kandidatene valgkomiteen innstilte ikke fikk gjort dette i tide i 2015 eller 2016, husker ikke helt når det var.

                                Kommentar

                                • MortenA
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2007
                                  • 3438

                                  #36
                                  I mangel på en bedre tråd, og jeg tror det ikke er nødvendig å starte en helt ny tråd for emnet, men jeg synes ledelsen var vel defensive når de innrømmet at det skulle være rødt kort. I lys av at domsutvalget var delt i om det skulle være rødt kort i det hele tatt, så burde ledelsen gått offensivt ut og stilt spørsmål med hele avgjørelsen.

                                  I reglementet fra NFF står det:

                                  Dersom en spiller innenfor eget straffesparkfelt ovenfor en motstander, begår et regelbrudd som hindrer en åpenbar scoringsmulighet og dommeren tildeler et straffespark, benyttes advarsel.

                                  Dette gjelder ikke dersom regelbruddet skyldes:
                                  * At en spiller er skyldig i å holde, dra eller dytte en motspiller,
                                  * At spilleren som begår regelbruddet, ikke forsøker å spille bellen eller det er ingen mulighet for å nå ballen,
                                  * At spilleren begår en handling som medfører utvisning uansett hvor det skjer på banen (f.eks. alvorlig brudd på spillereglene, voldsom opptreden, osv.)


                                  Utifra reglene kunne Edvartsen gitt rødt kort til Amundsen for holdingen (håpløst unntak i mine øyne da det ikke vil bli blåst straffe på dødballsituasjoner med dette som resultat), men han ser ikke forseelsen, og kan derfor ikke dømme på den. Det han dømmer på, er at unntak nr. to, hvor han begrunner det røde kortet med at Kippe (og Amundsen som forøvrig er en av de raskere stopperne i TL) er trege og derfor ikke har mulighet til å ta ballen. Hadde han begrunnet det med at de var på etterskudd, så kunne han kanskje sluppet unna med det. Men han viser sin personlige mening om at stopperne våre er trege og derfor fortjener rødt kort. Unntak nr. 3 er uinteressant da forseelsene um,ulig kan karaktiseres som voldsomme.

                                  I lys av reglementet, og spesielt med resultatet i domsutvalget, synes jeg klubben burde gått mye mer offensivt ut og krevd omkamp. Den feilaktige avgjørelsen som det røde kortet var hadde en direkte påvirkning på resultatet, og dermed burde det bli spilt omkamp. Med tanke på at hverken LSK eller Sogndal er med i cupen burde det ikke være vanskelig å finne en passende dato i ukene fremover. At regelen også er såpass ny og uprøvd burde gi gode muligheter, spesielt i lys av Edvartsens tirade i media i etterkant.
                                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                  Kommentar

                                  Working...