Sportsklubben - Barteklubben, Søndag 10 Nov, Kl. 18.00, Åråsen Stadion

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LS89
    Kamptrådkongen
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2013
    • 3410

Verste er jo at Østli bare står å ser på, for deretter å snu ræva til. Det er så lett, og det virker ikke som trenere eller andre spillere lar seg affisere av det.

Virker til tider helt karneval i bakre rekker, inkludert keeper. Klippekort faktoren er for høy. Verken Stoor eller Østli (skulle tro MØ var med her..) har ingen reelle utfordrere. Stoor gjør feil kamp etter kamp, men får fornyet tillit kamp etter kamp. Hjelper ikke å løpe mye når man er en full sjømann med ballen. Jeg fatter seriøst ikke hvordan han havnet i PL.

Det må da finnes uendelig mye bedre alternativer der ute enn Stoor. Jeg er drittlei hele fyren. Jeg er egentlig drittlei hele laget når jeg tenker meg om, minus ett par spillere som faktisk gir jernet og fortjener + i boka. Resten er tynn, tynn suppe. Jeg sliter med å se noe positivt å trekke frem som gjør at 2014 skal bli så mye bedre. Vi er og blir en parentes i norsk fotball. Jævlig trist i grunn at det har blitt slik.

At vi skal leve med Hagenissen og gå-fotballen hans ett år til blir en lidelse å følge med på, men når man er supporter så må man støtte det som støttes kan. Får bare håpe det beste. Skuffa kommer jeg ikke til å bli neste år. Forventer nedrykk, og alt over det må være en lettelse. Da forsvinner heldigvis Haglund.

Kommentar

• trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7130

Opprinnelig skrevet av _Jonern
      To kamper på rad hvor en eller flere spillere snur ræva til istedenfor å kanskje forhindre mål i mot. Faen meg helt utrolig. Husker man fikk tyn som faen når man var 15 år og gjorde slike ting.
      15? G04-laget til Bøler, som jeg trener, har for lengst lært at det ikke går an å snu ræva til på fotballbanen. Mine gutter står som påler i mur på frispark. Helt enig i det er håpløst at voksne mannfolk som lever av å spille fotball ikke har samme innstilling.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Opprinnelig skrevet av trigz
        15? G04-laget til Bøler, som jeg trener, har for lengst lært at det ikke går an å snu ræva til på fotballbanen. Mine gutter står som påler i mur på frispark. Helt enig i det er håpløst at voksne mannfolk som lever av å spille fotball ikke har samme innstilling.
        Det verste er at Haglund ble spurt om akkurat dette etter frisparket mot Start, og sa at det var "unødvendig og hoppe". Så skjer omtrent det samme i kampen etter. Veldig lite som tyder på at Haglund har tatt tak i dette, noe som også er helt skandale. Når han ikke klarer å ta tak i såpass enkle ting som det her, så ser jeg ikke hvordan han skal klare å ta tak i ting som på papiret byr på langt større utfordringer.
        ..................

Kommentar

• Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2559

Opprinnelig skrevet av trigz
          Det er en ting som sitter som lim i hodet mitt: "spill alltid ballen fremover, det er ikke lov å spille den bakover". Det var en regel vi hadde. Offensiv innstilling, men vi hadde det mye gøy. Kan kun huske en gang vi hadde en virkelig defensiv innstiling (i de helt yngre årene) og det var ei turnering på Sørumsand hvor vi skulle møte Sørumsand, som var mye bedre enn oss. Taktikken var alle mann i forsvar, men unntak av den beste spilleren av oss. Sørumsand gråt etter kampen, da vi slo dem.

Jeg er langt i fra fornøyd med hvordan laget har fremstått etter tapet i semifinalen. Har vært direkte puslete, med unntak av de siste minuttene mot TIL hvor vinnerskalle nr. 1 snudde kampen på ren trass og vilje. Gårdagens kamp var høstens desidert største lavmål og det har vært mye å ta av. Jeg fikk nærmest kramper i magen av hvor forbanna tregt det gikk. Johan Andersson er god som gull og en pasningsfot som kan fungere som den raskeste boksåpneren du kan tenke deg, men i går gikk det i sirup - mye av skylda er lav/null bevegelse blant medspillere. Direkte frustrerende å se på. Jeg har fått vesentlig flere grå hår i hodet i år enn jeg hadde i 2012, men er vel vanskelig å legge skylda på LSK av den grunn

Uansett har 2013 oppsummert blitt en skuffelse. Semifinale i cupen er bra, men smerten over at Hoseth en eneste gang i løpet av 2013 brukte høyrebeinet til noe annet enn å stå og lykkes med det sekunder før full tid tok brodden ut av det. Bra med penger i kassa av prestasjonen, men smertene og skuffelsene var tunge å bære ut porten på Åråsen... Serien kunne blitt redda med en ok høst, men semifinalen i cupen tok pusten like hardt ut av spillerne - dem har også vært kaputt og helt ute av det etter den kampen. Bitter på hvordan det hele ble til slutt. Når du sitter igjen med trøsta i siste serierunde med at rbk ikke tok seriegull på Åråsen, da er trøsta faen meg fattig - jævlig fattig og bitter!

Hvorfor tro på 2014, laget og Haglund? Det er ganske lite som skal til for å snu trenden - snu 1 poeng til 3. 0 poeng til 1 poeng. Det produseres sjanser i all mas til å kunne putte nesten det dobbelte av mål med litt effektivitet på topp. Hva må til?
          - En spiss må stå øverst på lista til de med sportslig ansvar. En som putte 10+ mål og skape rom rundt seg til andre. Forsvinner Helstad, mener jeg det må to stk inn. Bredde er alfa omega om man ønsker å blande seg inn i topp 5. Det tror jeg dem har forstått nå.
          - Neste må være en midtbanespillere, type sentralt som kan gå rett inn sammen med Johan. Johan har som nevnt skuffa meg med treghet i det siste, men han er smart og stopper mye fra sin dype posisjon. Kanskje T.P. er mannen etter en vinter med laget? Eller en annen. Helt sikkert er det at BHR må ut på høyre kant. Det er der han kommer til rette.
          - Til sist mener jeg det må en ny høyre back inn. Stoor er dyktig til å stå på og en herlig innstilling. Han jobber hardt, men han er veldig upresis ved innlegg i fart - det er den største mangelen. Ingen krise om han fortsetter, men ikke noe krise om en ny kommer inn.

Og de som roper om at PVM må gå, ta dere en bolle. Han er innblandet i ca 40 % av målene til LSK i form av assist eller putter dem selv - hadde man regnet "hockeyassist" så hadde det nok vært enda høyere. PVM i form er gull for LSK.

2014 blir bra. Bli med å dra i samme retning!
          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• krogen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Aug 2009
            • 228

Første hjemmekamp 2012: LSK-RBK 2-2
            Siste hjemmekamp 2013: LSK-RBK 0-3

For meg illustrerer dette greit utviklinga under Haglund. Snakk om at ting tar tid er bull. Les HC Andersen!

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4255

Opprinnelig skrevet av krogen
              Første hjemmekamp 2012: LSK-RBK 2-2
              Siste hjemmekamp 2013: LSK-RBK 0-3

For meg illustrerer dette greit utviklinga under Haglund. Snakk om at ting tar tid er bull. Les HC Andersen!
              Når vi ser "bak" resultatene, som jo har blitt så populært, er forskjellen enda mer åpenbar. Etter 2-2 kampen i 2012 var vi ekstremt skuffet, og vi tapte ufortjent på en svak taktisk vurdering av en nykommer (Luke) og en soleklar offsidescoring av Dorsin på overtid. Etter kampen i går, var de fleste bare skamfulle, triste og glade for at ikke ydmykelsen ble enda større.
              Elska þetta félag

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3251

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Når vi ser "bak" resultatene, som jo har blitt så populært, er forskjellen enda mer åpenbar. Etter 2-2 kampen i 2012 var vi ekstremt skuffet, og vi tapte ufortjent på en svak taktisk vurdering av en nykommer (Luke) og en soleklar offsidescoring av Dorsin på overtid. Etter kampen i går, var de fleste bare skamfulle, triste og glade for at ikke ydmykelsen ble enda større.
                Helt enig i det du sier. Ser vi imidlertid bak det igjen så var kampen i fjor "superviktig", mens kampen på søndag var "betydningsløs". Forskjellen var tydelig å se på spillerne, hvilket igjen bekrefter mitt inntrykk av Haglund som en elendig motivator.

Kommentar

• 307
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2007
                  • 358

Er ikke kampen over???? Får vi gjort noe annet i forhold til kampen??? Har ikke Haglund signert ny kontrakt?? Hva er det dere syter for?? Hvorfor trekkes det ut sammenligninger fra dårlige kamper?? Hva med Rbk borte i år og 2012?? Ja, vi tapte, men spilte ut Rbk. Gjorde vi det i 2012?? Dere som er så opptatt av spillemessig fremgang. Det hadde vært en helt annen stemning og folk på kamper om vi hadde ligget i toppen. Da hadde svært få snakket om hvordan vi spiller. Det handler om tabell plassering.

Kommentar

• Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

Opprinnelig skrevet av 307
                    Hva er det dere syter for??
                    Beklager at jeg går direkte på deg. Men du er faen meg den som syter mest her inne! Du klager på alle som har et annet syn enn det du har.

Kommentar

• general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

Er ikke kampen over???? Får vi gjort noe annet i forhold til kampen??? Har ikke Haglund signert ny kontrakt?? Hva er det dere syter for?? Hvorfor trekkes det ut sammenligninger fra dårlige kamper??
                      eh.. dette er et forum!
                      Seriegull 2016!!!

Kommentar

• 307
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2007
                        • 358

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                        Beklager at jeg går direkte på deg. Men du er faen meg den som syter mest her inne! Du klager på alle som har et annet syn enn det du har.
                        Ops. Er jeg det? Jeg er jo en de som er blitt anklaget for å gå på lykkepiller forde vi er litt for positive.

Kommentar

• 307
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2007
                          • 358

Opprinnelig skrevet av general
                          eh.. dette er et forum!
                          Jo. Jeg stiller bare noen spørsmål. Har man ikke lov til det på et forum?

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Jo. Jeg stiller bare noen spørsmål. Har man ikke lov til det på et forum?
                            Jo, men de oppfattes nok som retoriske spørsmål.

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Ops. Er jeg det? Jeg er jo en de som er blitt anklaget for å gå på lykkepiller forde vi er litt for positive.
                              Du er over skyene i lykke siden vi gjorde en "god" bortekamp på Lerkendal, nok en kamp vi ikke vant, og velger å ignorere at vi blir regelrett pissa på hjemme på Åråsen. Det er kanskje ikke så rart det blir stilt spørsmål til kjemikalieinntaket ditt?

Dagens quiz: nevn 5 stolte LSK-øyeblikk under Magnus Haglund?
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2559

- Slo søpla på Ullevål i 2012
                                - Snuopperasjonen mot TIL i 2012
                                - Snuopperasjonen mot TIL i 2013
                                - Semifinale i NM 2013
                                - Kampen da ting snudde i 2012, borte mot FFK.

I tillegg kom LSK over søpla for første gang på en rekke år nettopp i år.
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

Der fikk du den Superbøffel
                                  Men du finner vel noe negativt med dette og.

Kommentar

• 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                    Du er over skyene i lykke siden vi gjorde en "god" bortekamp på Lerkendal, nok en kamp vi ikke vant, og velger å ignorere at vi blir regelrett pissa på hjemme på Åråsen. Det er kanskje ikke så rart det blir stilt spørsmål til kjemikalieinntaket ditt?

Dagens quiz: nevn 5 stolte LSK-øyeblikk under Magnus Haglund?
                                    Du skjønte ikke poenget mitt da, men nok om det.

Kommentar

• andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

Opprinnelig skrevet av Børge
                                      - Semifinale i NM 2013

Og så var det greit å snu mai-trenden med en deilig 3-0-seier mot de imponerende bronsevinnerne fra Vest (bare så synd det ikke var litt flere folk på den matchen);

3. min. 1-0 Mål Lillestrøm: BJØRN HELGE RIISE. For et mål!
                                      63. min. 2 - 0 Mål Lillestrøm: F###### G##########. Nok en perle-scoring av LSK!
                                      88. min 3 - 0 Mål Lillestrøm: ERLING KNUDTZON. For en scoring!

I tillegg var det helt greit med 6 poeng mot milliardmolde og gullklumpen OGS.
                                      TS05 - Felt C

Kommentar

• superbøffel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2005
                                        • 5611

- Semifinale i NM 2013

Mulig jeg har høyere krav og forventninger enn deg... At vi snur noen kamper mot TIL er ikke akkurat de store høydepunktene gitt, det bør være en selvfølge i LSK. Kampen da ting snudde? Jepp, det har bare gått oppover siden FFk i 2012...

Der fikk du den Superbøffel
                                        Men du finner vel noe negativt med dette og.
                                        Ja, det svei gitt...
                                        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4397

- Semifinale i NM 2013

Kan være enig i at dette er høydepunktene under Haglund, men at vi vinner 4-3 i en cowboy av en match i bunnoppgjøret mot FFK gjorde meg ikke spesielt stolt, men jeg var jævlig glad. Stolte øyeblikk for meg er oppsiktsvekkende resultater som både vi og resten av landet snakker om og beundrer. Som f.eks det totalt uventede seriesølvet i 2001, RL- og cupfinale i 2005, og cupgullet i 2007. Det var faen meg tøft når lille LSK (i skandinavisk sammenheng) spilte finale i Parken mot FCK. (eller når vi pissa på Djurgården i semien). Da var jeg stolt!
                                          ..................

Kommentar

Working...