Sportsklubben - Barteklubben, Søndag 10 Nov, Kl. 18.00, Åråsen Stadion

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Jada, de gjorde det, men på halv maskin. Eller 40 prosent. Men det var jo mer enn nok mot "våre beste menn". På Fotballekstra ble det kommentert at lufta gikk litt ut av Rosenborgspillerne etter at utviklingen i Drammen ble kjent. Jeg grøsser med tanke på hvor ille dette kunne ha blitt hvis rbk hadde trengt mange mål!
    Da hadde søpla rykket opp en plass på tabellen...

Kommentar

• fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1509

Opprinnelig skrevet av tullebukk
      Forlanger et svar på hvorfor Friday blir foretrukket forann Oslvold som har 35 mål i år ...Og det at han ikke bruker alle 3 byttene i dag og lar unggutta få prøve seg siste 20 er KATASTROFE..
      Burde faen blitt tatt opp i styret. Ingen jeg satt ved siden av som skjønte at Fofana måtte gå av til fordel for Palmi eller Mjelde, og ihvertfall ikke hvorfor Pier kun skulle få 10min, og at vi ikke brukte siste byttet. Siste byttet var vel for å safe i tilfelle Origi måtte kaste inn håndkleet, men med tanke på at det var siste kamp så burde man tatt siste byttet, latt en av unggutta få prøve seg, og satse på det beste. Vi lå jo tross alt under 0-3.

Kjapt oppsumert hva jeg fikk ut av denne kampen:
      Stoor kan pakke sakene og dra. Kan ikke helt se hvorfor vi skal gidde å bruke millioner på han.
      Ohi var way-off på mange måter idag. Fryktelig veik enkelte ganger. Mye potensiale, men gikk veldig tregt. Trenger mer matching på TL nivå, ikke 3.div
      Haglund bekrefter at han sliter med å kommunisere valgene sine. Hvorfor gikk Fofana ut? Hvorfor venter vi til 80min for å bytte? Hvorfor bruker vi ikke 3 byttet? Hva med Osvold?
      Helstad er en innbytter spiss, ikke 90min spiss. En lur spiller, men ikke en goalgetter som vi så sårt trenger.
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3308

De som ønsker litt underholdning kan sjekke spillerbørsen i VG i dag. Palmi var åpenbart meget god, mens Ringstad var av våre svakeste.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Hva tenker vi om mål nummer 2? Nå gidder ikke jeg å være en sutrete bergenser å klage på at de scorer når keeper er skada men burde vært blåst når Søderlund fyker inn i Origi? Origi er i ballen mellom Søderlund og treffet.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4400

Flaut dårlig i går. Vi må være et av tippeligaens dårligste lag i begge bokser, noe som forsåvidt gjenspeiler seg på tabellen. Igjen er det grove personlige feil som fører til scoring, spesielt på 0-2. Vi er evneveike når vi nærmer oss motstanderens mål. Det er så utrolig lett å forsvare seg mot oss. Det er bare å stå å la oss spille 10-12 pasninger på midten, for så å plukke ballen fra oss. Når vi er totalt ufarlige på dødballer og så blir det her håpløst. Det er Mjelde, Ohi og Stoor vi spiller med, ikke Xavi, Özil og Iniesta. Den fotballen her er ikke skapt for oss. Vi har stått på stedet hvil i 2 år (så og si). Jeg har en sterk tvil om at det plutselig skal løsne neste år. Hvis det her skal funke så burde det løsnet for lengst.
            ..................

Kommentar

• fjacob82
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 1509

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Hva tenker vi om mål nummer 2? Nå gidder ikke jeg å være en sutrete bergenser å klage på at de scorer når keeper er skada men burde vært blåst når Søderlund fyker inn i Origi? Origi er i ballen mellom Søderlund og treffet.
              Ser ikke hva dommer skulle blåst på. Ingen hodeskade, og så ut som en ren duell fra min posisjon.

Personlig synes jeg Origi burde ha lært at man spiller til dommer'n blåser. Skjønner det må ha gjort vondt, men synes han burde prøvd å kommet seg opp. Forøvrig var det symptomatisk at halve laget stod med hoftefeste og så på det som skjedde i egen 16meter. Østli klarte nesten å rett opp kjempetabben, men det holdt ikke.
              Grov feil fra Østli, og dårlig av resten av laget å ikke hjelpe til. Målet kunne vært unngått.
              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
              *Brasseberget*

Kommentar

• Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

Kovacs ble hatet og uthengt på TV2 når han putta på en skada Brannkeeper. Situasjonen er noe anderledes.
                Først og fremst forde keepern ble skadet i en duell ikke på egenhånd. Og forde det var mange RBK spillere som hadde mulighet til å avbryte spillet før de putta ballen i mål.

Kommentar

• Laksen
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2004
                  • 287

Opprinnelig skrevet av trigz
                  Hva føler du de siste 40 minuttene av denne kampen? Jeg kan love deg en ting: Du tenker ikke på cupfinalen.
                  Kanskje en tenker at en heller skulle vert hos gamleklubben og hjulpet dem med å unngå nedrykk, i stedet for å høre på denne dritten.
                  Alle veier fører til Kløfta. Bortsett fra motorveien som går rett forbi.

Kommentar

• _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4400

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Forlanger et svar på hvorfor Friday blir foretrukket forann Oslvold som har 35 mål i år ...Og det at han ikke bruker alle 3 byttene i dag og lar unggutta få prøve seg siste 20 er KATASTROFE..
                    Synes at begge burde vært satt inn på. Osvold skulle kommet inn for Helstad i samme slengen.
                    ..................

Kommentar

• lillestroom
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2007
                      • 1020

Opprinnelig skrevet av G-Man
                      De som ønsker litt underholdning kan sjekke spillerbørsen i VG i dag. Palmi var åpenbart meget god, mens Ringstad var av våre svakeste.
                      Stoor får 5, Ringstad får 4.. Bra VG!

Kommentar

• HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6110

Opprinnelig skrevet av Kay
                        Kovacs ble hatet og uthengt på TV2 når han putta på en skada Brannkeeper. Situasjonen er noe anderledes.
                        Først og fremst forde keepern ble skadet i en duell ikke på egenhånd. Og forde det var mange RBK spillere som hadde mulighet til å avbryte spillet før de putta ballen i mål.
                        Disse situasjonene er helt ulike. I vår situasjon så var det en diger sjanse for Rosenborg som Arnold ble liggende underveis i. Få forventer at man skal avbryte en stor sjanse pga at noen blir liggende. I Kovacs-tilfellet så oppstod situasjonen ut av ingen ting pga at Opdal ble skada. Opdal hadde full kontroll på ballen, og skulle spille den ut. Det blir noe annet.

Hadde motstanderlaget avbrutt sjansene sine og spilt ut ballen hver gang keeperen ble liggende så hadde Hulsker vært verdens beste keeper.

Kommentar

• knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9564

Viktig å få med seg at Origi hadde muligheten til å komme seg opp og løpe tilbake i gållen, men han valgte å bli liggende og satsa på at dommer'n skulle blåse.

Kommentar

• reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13278

Opprinnelig skrevet av knut
                            Dette ble helt feil, knut. Har photoshoppa og rettet opp:
                            Spoiler:

Kommentar

• GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

Udjus hadde aldri blitt liggende slik Origi ble. I denne situasjonen viste kenyaneren at han ikke er noen lagspiller.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Ironisk nok hadde det ikke blitt mål hvis han holdt seg for hodet
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Disse situasjonene er helt ulike. I vår situasjon så var det en diger sjanse for Rosenborg som Arnold ble liggende underveis i. Få forventer at man skal avbryte en stor sjanse pga at noen blir liggende. I Kovacs-tilfellet så oppstod situasjonen ut av ingen ting pga at Opdal ble skada. Opdal hadde full kontroll på ballen, og skulle spille den ut. Det blir noe annet.
                                  Situasjonene er veldig forskjellige, og jeg orket ikke å se fotballxtra i går så vet ikke om situasjonen i det hele tatt ble nevnt eller vist spesielt der. Men for å si det slik, hvis ballen hadde spretti ut av skuddlege igjen så tviler jeg på at flertallet av spillere hadde fortsatt å spille når de ser keeper ligger nede.

Om det var filming eller ikke, må se det på tv først før jeg evt tar standpunkt.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6110

Opprinnelig skrevet av Kay
                                    Om det var filming eller ikke, må se det på tv først før jeg evt tar standpunkt.
                                    Jeg mente definitivt ikke å implisere at Arnold filma. OG jeg tror som deg at de hadde spilt ut ballen om den hadde kommet ut av skuddlege.

Kommentar

• HolterKanaris
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • May 2006
                                      • 1603

"Klareringen" til Østli, inn i feltet, rett etter at Arnold blir liggende er i mine øyne mer horribel...
                                      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6110

Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                        "Klareringen" til Østli, inn i feltet, rett etter at Arnold blir liggende er i mine øyne mer horribel...
                                        Det er vel Stoor sin klarering du tenker på? Først la Østli en nydelig stikker gjennom til RBK, så redda Arnold, før Stoor slang seg og la en lissepassning til RBK-angriperen innenfor 16-meteren.

Begge deler var mer horribelt enn noe som helst.

Kommentar

• _Jonern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 4400

To kamper på rad hvor en eller flere spillere snur ræva til istedenfor å kanskje forhindre mål i mot. Faen meg helt utrolig. Husker man fikk tyn som faen når man var 15 år og gjorde slike ting. Er så drittlei enkle ting som glipper hele tida. Å stå opp i en avgjørende situasjon og prøve å blokke det jævla skuddet er tydeligvis for mye forlangt.
                                          ..................

Kommentar

Working...