Sportsklubben - Barteklubben, Søndag 10 Nov, Kl. 18.00, Åråsen Stadion

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av Børge
    - Slo søpla på Ullevål i 2012
    - Snuopperasjonen mot TIL i 2012
    - Snuopperasjonen mot TIL i 2013
    - Semifinale i NM 2013
    - Kampen da ting snudde i 2012, borte mot FFK.

    I tillegg kom LSK over søpla for første gang på en rekke år nettopp i år.
    Ikke noe annet å tilføye enn at dette er trist, rett og slett trist!

    Kommentar

    • Hamburg & Kanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 3006

      Opprinnelig skrevet av _Jonern
      Kan være enig i at dette er høydepunktene under Haglund, men at vi vinner 4-3 i en cowboy av en match i bunnoppgjøret mot FFK gjorde meg ikke spesielt stolt, men jeg var jævlig glad. Stolte øyeblikk for meg er oppsiktsvekkende resultater som både vi og resten av landet snakker om og beundrer. Som f.eks det totalt uventede seriesølvet i 2001, RL- og cupfinale i 2005, og cupgullet i 2007. Det var faen meg tøft når lille LSK (i skandinavisk sammenheng) spilte finale i Parken mot FCK. (eller når vi pissa på Djurgården i semien). Da var jeg stolt!
      1-1 borte mot Newcastle var heller ingen dårlig prestasjon. Fantastisk gitt rammebetingelsene og det faktum at vi spilte borte på en stor stadion i Europa. Helt enig med enkelte her som er kritiske til middelmådigher og sosialdemokratisk gjennomsnittstankegang. LSK skal per definisjon sikte høyere. Mye høyere. Europatoppen er urealistisk. Sammenlikninger med Barcelona er fullkomment bortkastet tid, det får andre ta seg av. En toppklubb i nordisk sammenheng er derimot fullt ut oppnåelig for en klubb med LSks tradisjoner og kaliber og der bør lista ligge. Lillestrøm bør være et respektert sted, en klubb der gode svensker, dansker, islendinger, finner, polakker etc ønsker å komme og bidra. Da er ikke 0-3 mot RBK og tiendeplasser godt nok. Er man bare smart nok, kan man få en stall som er jevnt god, på grensen til fryktinngydende (som da Rösler var her, da hadde vi full kvalitetsdekning på alle plasser) og det vil være bra nok til å kunne skape nye, stolte øyeblikk og høydepunkter. Å slå lag som VIF, Brann og TIL er ikke store, stolte øyeblikk for LSK. Det skal være dagligdagse hendelser slik det har vært i 30-40 år. Det bør normaliseres, for så å skape virkelig store øyeblikk. Som å delta i Europacup igjen, og levere nye landslagsspillere. Det er der LSK som klubb hører hjemme. Det er der vi bør være. Kan Haglund og klubbens styre ta oss dit?

      PS jeg synes vi skal speide litt andre steder enn alle andre. Nevnte Polen, Hva med baltikum? Keepere bør hentes utelukkende fra Tyskland. Deres keeperskole er på et annet nivå enn resten av verden. En keeper fra andresorteringa i Tyskland vil regjere i Norge, ref. Claus Reitmeier og Heinz Müller.
      Last edited by Hamburg & Kanari; 14.11.2013, 13:24.
      LSK Norges beste lag

      Kommentar

      • trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7080

        Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
        PS jeg synes vi skal speide litt andre steder enn alle andre. Nevnte Polen, Hva med baltikum?
        Jeg er så enig i dette at jeg knapt får uttrykt det. For eksempel Polen og Balkan, tredje nivå i Tyskland, andre nivå i Nederland bør være første stopp når LSK skal hente spillere utenlandsfra (Baltikum er jeg mer tvilende til). Vi kan fint matche lønnsnivåene i disse ligaene, og få mer igjen for penga enn ved å bare skue til Norden. Etablerte, norske spillere bør jo være no-go. De er stort sett mye dyrere, og de færreste er noe annet enn middelmådige.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

        Kommentar

        • MortenA
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2007
          • 3438

          Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
          PS jeg synes vi skal speide litt andre steder enn alle andre. Nevnte Polen, Hva med baltikum? Keepere bør hentes utelukkende fra Tyskland. Deres keeperskole er på et annet nivå enn resten av verden. En keeper fra andresorteringa i Tyskland vil regjere i Norge, ref. Claus Reitmeier og Heinz Müller.
          I tillegg hadde vel Otto tilbrakt et par år i Tyskland før han kom til oss?
          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

          Kommentar

          • andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

            Er det noen som fortsatt har RB papir fra denne kampen med børs? Var dum og kasta avisa, og nå finner jeg den ikke på nett.

            Skulle gjerne hatt sjansestatistikken til RB (VG har 3-6), om noen kan hjelpe?
            TS05 - Felt C

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4072

              Opprinnelig skrevet av andee
              Er det noen som fortsatt har RB papir fra denne kampen med børs? Var dum og kasta avisa, og nå finner jeg den ikke på nett.

              Skulle gjerne hatt sjansestatistikken til RB (VG har 3-6), om noen kan hjelpe?
              2-5 i følge rb.no.

              Elska þetta félag

              Kommentar

              Working...