Sesongkort 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

    #21
    Opprinnelig skrevet av andee
    Mulig det bare er meg, men jeg har aldri kjøpt sesongkort for å spare to eller tre kamper (verken da jeg var blakk student, eller nå på mine eldre dager). Sesongkort kjøper jeg for å slippe hassle med enkeltbilletter og kø, for å få sitte der jeg ønsker å sitte, hver kamp, sammen med dem jeg ønsker å gå på kamp med, for å støtte klubben og for lettere å kunne planlegge eller snike meg tidlig unna div. private tragedier (osv; fyll gjerne på med flere og bedre arg.).

    Er eneste motiv «å spare penger», noe som er helt fair herfra til Sunnmøre, må man møte ferdig skifta på sju matcher for å havne på plussiden dersom man kjøper sesongkort på KFL-feltet før 10. desember (sittende på c-feltet må møte på åtte). Kan virkelig ikke se hvorfor det fokuseres på prisene etter 10. des? Kjenner knapt en fuglainteressert sjel i nærområdet som ønsker å gå på mindre enn 7-8 matcher pr. år, og da er «jubileumstilbudet sesongkort 2014» svært lite å lure på i mine øyne.
    Jada, det finnes folk som kjøper sesongkort av andre grunner enn pris. Men dette er en spesiell gruppe superlojale fans som kjøper uansett. For de fleste andre er pris en viktig faktor.

    Og det er vel ingen som har sagt at prisene før 10. desember er dårlige. Tvert imot. Sakens kjerne er at prisene etter 10. desember er høyere enn i fjor, samt at enkeltbilletter har blitt dyrere noen steder.

    2014-prisene er etter mitt skjønn veldig bra før 10. desember, men helt elendige etter 10 desember. Sesongkort burde alltid lønne seg. Altså burde prisene vært veldig bra før 10. desember (som nå), men fortsatt "bra" etter 10. desember. De som drar på 14 eller 15 kamper i året er såpass interesserte at de kjøper sesongkort før fristen. Etter fristen kommer man til å stå igjen med folk som kanskje kan tenke seg 10-13 kamper, og hva er sjansen for at de gidder å betale for 13 kamper? Min spådom er at LSK kommer til å selge ekstremt få sesongkort etter 10. desember, og det er jo helt utrolig at man velger å kaste bort hele jævla vinteren på å selge null sesongkort.

    PS: Jeg ender på 13 av 15 hjemmekamper i år, og har dermed ikke noe økonomisk insentiv for å kjøpe sesongkort til ordinær pris neste år. Jeg går selvsagt for jubileumstilbudet, så problemstillingen er ikke relevant for meg, men det er et tankekors at en superinteressert kar som meg ikke sparer noe på å kjøpe sesongkort mellom 10. desember og seriestart (mest sannsynlig tidlig i april). Hva om vi kjøper en bra spiller i januar? Hva om vi er grisegode i treningskampene? Nå har man lagt opp til null utnyttelse av mulig økt interesse i løpet av vinteren.
    Last edited by Lars; 10.11.2013, 10:56. Begrunnelse: La til et avsnitt.

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      #22
      Prisene er satt opp mye, noe som er forståelig når de skal ut med 40% rabatt - og det er jo en ide med 40% (40 år, hadde liksom ikke blitt samme svung med 30% rabatt da). Det kommer kanskje til å føre til mer salg, men kommer nok til å DREPE salget i etterkant.

      At tilbudet nå allikevel fremsettes som tidsbegrenset er vel naturlig da man sikkert ønsker at så mange som mulig bestiller med en gang og man bedrer likviditeten.

      Jeg tviler på at dette blir en veldig stor suksess, og ser for meg at LSK for å få fart på salget slår til med ett tilsvarende tidsbegrenset tilbud når de nærmer seg seriestart og de igjen bruker 40 år for alt det er verdt i markedsføringa. Hvis de ikke gjør det er jeg redd dette vil slå ut negativt med tanke på antall tilskuere.

      Personlig fornyer jeg sesongkortet så fort som mulig uansett, men må si jeg hadde blitt litt gretten av å måtte betale 3900,- med tanke på hvor lite fornøyd jeg er med det som er levert de siste årene.

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        #23
        Opprinnelig skrevet av Lars
        Og det er vel ingen som har sagt at prisene før 10. desember er dårlige. Tvert imot. Sakens kjerne er at prisene etter 10. desember er høyere enn i fjor, samt at enkeltbilletter har blitt dyrere noen steder.[.….]2014-prisene er etter mitt skjønn veldig bra før 10. desember,
        Hvorfor da ikke stoppe der? Pushe sesongkort og fylle Åråsen? Sakens kjerne, for meg, er da at en hel del gjør det til sakens kjerne at det er dyrere etter 10. des? Hvorfor gjør man det? 1300 kroner på KFL-feltet før 10. desember! Det er jo tidenes tilbud!! Kr 650,- for honnør, studenter og de t.om. 16 år. Klubbens likviditet er pressa, og det antakelig derfor denne fristen kommer, med et gap mellom før og etter-prisene (så kan man diskutere om fristen kanskje burde vært 15. eller 20. des, for at alle skulle hatt to lønninger å planlegge kortet på - selv om jo desember er sesongkortmåned for mange).

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Hva om vi kjøper en bra spiler i januar?
        Tror neppe klubben kjøper en bra spiller i januar, med mindre man selger et rekordhøyt antall sesongkort før nyttår. Og er vi grisegode i treningskampene, så går det til helvete i serien, men detta veit du jo :-)

        Opprinnelig skrevet av Lars
        Etter fristen kommer man til å stå igjen med folk som kanskje kan tenke seg 10-13 kamper, og hva er sjansen for at de gidder å betale for 13 kamper?
        Disse, fremfor noen, burde jo aldeles ikke vente til etter fristen. Det er jo ikke sånn at folk går fra 1-2 kamper i året, til 10-13, så jeg antar at disse kjenner sin besøkelsestid før fristen.
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • Lars
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Feb 2004
          • 6156

          #24
          Som sagt: Tilbudet er veldig bra, særlig på ståplass. Dette må markedsføres og pushes som faen. Dette er alle enige om.

          Men var det virkelig nødvendig å skru opp prisene på enkeltbilletter og ordinære sesongkort? Etter min mening vil dette drepe all interesse for sesongkort i de fire månedene (!) etter 10. desember, og på den måten gjøre at klubbens økonomi står og faller på at jubileumskampanjen lykkes. Men hva hvis den IKKE lykkes, og at økningen i tidlig-salget bare blir beskjeden? Dette er nemlig veldig sannsynlig, i og med at det finnes null optimisme rundt klubben etter 6 elendige år. Det er bare de aller største pasientene som gidder å tenke på å kjøpe sesongkort for 2014 før tidligst i februar neste år, nærmest UANSETT pris! Fuglafolk flest er så sykt lei fotball nå, og optimismen kommer først tilbake når man sitter der med kaffekoppen og prater piss i LSK-hallen i februar neste år.

          Kort oppsummert: Tilbudet er gull for de aller mest lojale, men de hadde kjøpt uansett. Målet må være å treffe "alle de andre", altså rekruttere nye sesongkortholdere. Men denne gruppa er møkk lei LSK og vet ikke om de orker en sesong til. Dette kan snu i løpet av vinteren, men da er det for sent å få tak i sesongkort til en fornuftig pris. Kampanjen kunne nok fungert strålende etter en god sesong, men ikke nå.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            #25
            Lykke til med salget LSK! Har dere ikke noen sinnssyke ess i ermet skal det et mirakel til for at selv ikke store deler av grunnfjellet synker.

            Kommentar

            • Dole
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2004
              • 1586

              #26
              All ære til alle dem som kjøper sesongkort på Åråsen - uavhengig av pris. Slike supersupportere er kanskje noe av det lille klubben fortsatt kan være stolt av.

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                #27
                Sesongkort 2014..

                Klubben min trenger meg på plass neste år ,jeg beviser at jeg er klar for nok en sesong ved å kjøpe sesonkort på kanarifeltet. Oppfordrer alle som kjøper sesonkort til å legge det ut her ,, la denne tråden bli lang.

                Kommentar

                • tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

                  #28
                  Kjære Lsk dere vil ha oss til å kjøpe sesongkort,hvorfor skal de da være så forbanna vanskelig å få gjort dette da .. Legg ut en direkte link til dette på Lsk.no da ...Amatører..

                  Kommentar

                  • Kay
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 763

                    #29
                    Rånern sa vel at salget starter på onsdag.

                    Kommentar

                    • G-Man
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2011
                      • 3209

                      #30
                      Jeg fornyer (selvsagt) mitt sesongkort, og det samme gjør junior. Skulle bare mangle.

                      Kommentar

                      • fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1507

                        #31
                        Mange i området jeg sitter på som har sesongkort.
                        Vi er alle utrolig lei og triste av å se denne fotballen og apatien som brer seg rundt klubben, men vi takket alle for nok en sesong, og sa på gjensyn. Da både jeg og de fleste rundt meg kommer til å fornye før 10.desember, da vi var skjønt enige om at det var ett bra tilbud, og vi hadde jo fornya uansett.

                        Men at prisen etter 10.desember skal bli høyere er helt vanvittig spør du meg. Det er mange faktorer som har gjort at tilskuertallet har gått ned, og en av de tingene som har blitt nevnt er den høye prisen man betaler.

                        Er det ikke bedre å sette ned prisen, få flere folk på stadion, mere liv på tribunen og mer kiosksalg, enn at man støter fra seg de som ikke er beinharde supportere. Liker å tro at engasjement og liv på tribunen skaper grobunn for at det blir enda mer liv og engasjement på tribunen etterhvert som tiden går.
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9463

                          #32
                          Fler som sliter med å få kjøpt sesongkort på kfl-feltet? :S

                          Kommentar

                          • flisbyen
                            Utestengt
                            • Sep 2010
                            • 305

                            #33
                            Bare kuk i kålen med hele sesongkort-greiene. Får ikke til å bestille kort på rett felt, prisene er feil og stadionkartet er utdatert. Greit, de ønsker ikke jr og meg som kunder neste år.

                            HVERT JÆVLA ÅR!

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              #34
                              Lsk når faen skal dere klare å levere et opplegg som funker for oss som faktisk vil kjøpe sesonkort....Skulle faen meg tro dere ikke vil selge noen kort ......NOEN MÅ FAEN MEG GÅ.

                              Kommentar

                              • SAEDbeger
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2006
                                • 421

                                #35
                                Da er sesongkort i boks!!

                                Hadde sesongkort i 2013 så var bare for meg å logge inn og fornye. Gikk uten problemer, men siden er utrolig rotete og klønete.
                                Tok et skjembilde av bekreftelsen for sikkerhetsskyld

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  #36
                                  Sesongkortet er fornyet. Prisen stemte dog ikke med forespeilet.

                                  Kommentar

                                  • SAEDbeger
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2006
                                    • 421

                                    #37
                                    Jeg har alledere kjøpt, men hvor kjøper man sesongkort hvis man IKKE har hatt sesongkort tidligere? Linken sender jo deg bare til en påloggins side for eksisterende kunder?

                                    Kommentar

                                    • jeykey
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2012
                                      • 452

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av SAEDbeger
                                      Da er sesongkort i boks!!

                                      Hadde sesongkort i 2013 så var bare for meg å logge inn og fornye. Gikk uten problemer, men siden er utrolig rotete og klønete.
                                      Tok et skjembilde av bekreftelsen for sikkerhetsskyld
                                      Er det bare å trykke på lenken også er det fornya? Forstår ikke en shit.

                                      Der man kan kjøpe står det jo under: "SESONGKORT 2014 Dette produktet er for deg som ikke har sesongkort på Åråsen fra før, men vil kjøpe nytt. "

                                      Men jeg har jo det. JEG VIL FORNYE. Hvor er "TRYKK HER FOR Å FORNYE DITT SESONGKORT" ??!?
                                      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                                      - Sitat Grusom B

                                      Kommentar

                                      • Felt C
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2004
                                        • 776

                                        #39
                                        Da har jeg betalt 1950 kroner for 15 bøtter med popcorn på Åråsen.Med på kjøpet fikk jeg 15 fotballkamper og en haug med gode kamerater.Sees neste år!

                                        Kommentar

                                        • superbøffel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 5611

                                          #40
                                          Fornyet. Selvsagt.

                                          Jeg gruer meg allerede til 2014.
                                          Enøyd i de blindes dal.

                                          Kommentar

                                          Working...