Anita Bakke Westby - Daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4255

Anita Bakke Westby - Daglig leder i Lillestrøm Sportsklubb

Jeg synes Anita fortjener en egen tråd!

Personlig synes jeg det er positivt at klubben nå igjen får en daglig leder. Hun begynner med blanke ark og jeg håper inderlig at hun er sterk nok til, og at hun får lov til, å påvirke klubben til å bli mer profesjonell.

Jeg kjenner litt til Adecco og selv om det helt klart vil være delte oppfatninger om selskapet, vet jeg at denne dama må være temmelig tøff for å ha kommet seg opp i dette systemet. Der er det ingen kjære mor! Det er det heller ikke hos hennes tidligere arbeidsgiver, Lidl!

Lykke til i din nye jobb, Anita!

Siden Anita på en måte blir "dama vår" nå, synes jeg det er viktig at vi alle blir best mulig kjent med henne! Klubben og lokalpressen kommer nok tilbake med en mer dyptgående presentasjon av henne, men jeg har tatt meg friheten å klippe nedenstående fra Linkedin. Når vi leser dette, må vi ikke glemme at hun har forfattet dette selv og at hun er markedsfører!

Anita Bakke Westby
    Direktør Marked og Utvikling at Adecco
    Oslo-området, NorgeBemanning og rekruttering
    Nåværende
    Adecco Norge
    Forrige
    Adecco Norge, Lidl
    Utdanning
    Bournemouth University

Bakgrunn
    Oppsummering
    Ambisiøs ledertype med 10 års ledererfaring fra handel og bemanningsindustrien.
    Bred operativ erfaring med dokumenterte resultater fra salg, marked og ledelse i store virksomheter.
    7,5 års erfaring fra bemanningsbransjen; forretningsutvikling og markedsstrategi som direktør for marked og utvikling, samt operativ erfaring som leder for en av landets største avdelinger.
    2 års erfaring fra åpning, utvikling og butikkdrift som distriktssjef for Lidl i Norge.
    Nøkkelegenskaper: Beslutningsdyktig, resultatorientert og pragmatisk. Effektiv, engasjert og godt humør.

Spesialiteter:Recruitment, operational management

Erfaring
    Adecco NorgeDirector of Marketing and Staffing Services
    Adecco Norge
    januar 2011 – Nåværende (2 år 11 måneder)Oslo-området, Norge
    Ivareta selskapets attraksjonskraft og omdømme. Øverste ansvarlig for leveranseprosessen herunder kurs og utvikling av selskapets konsulenter, samt identifisering og implementering av prosjekter relatert til disse områdene.
    Adecco NorgeBranch Manager Office, Adecco Oslo
    Adecco Norge
    november 2005 – januar 2011 (5 år 3 måneder)Oslo-området, Norge
    Ansvarlig for budsjett og salgsresultat med en omsetning på 100MNOK og personalansvar for 8 ansatte fordelt på 4 avdelinger. Ansvaret bestod i daglig ledelse og administrasjon, samt operative oppgaver som kundeansvar, rekruttering og oppfølging av vikarer.
    Meritter: Landets største avdeling 2009. Beste resultatgrad i 2008. 3.beste GM% i 2008.
    District Manager
    Lidl
    mai 2003 – august 2005 (2 år 4 måneder)Oslo-området, Norge
    Overordnet budsjettansvar for filialene i Drøbak og Eidsvoll. Ansvar for ansettelser, opplæring og daglig oppfølging av totalt 35 personer. Ansvar for varebestand, vareopptellinger, avskrivninger og salgsfremmende tiltak. Hadde også ansvaret for at alle butikkene i Norge ble godkjent av Mattilsynet, Brannvesen og løyve for salgsbevilling av alkohol. 4 måneders opplæringsperiode i Tyskland.
    Elska þetta félag
  • ynnor
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 857

Adecco. ????

Kommentar

• HolterKanaris
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2006
      • 1603

Jeg er veldig positiv til at klubben får en kvinnelig leder. Trur detta er ei dame med bein i nesa, noe vi behøver for å bryte opp gubbeveldet i klubben. At Mathisen samtidig pakker sekken er et tegn på at klubben ønsker å fornye seg litt. (Nå mener ikke jeg at PM har gjort en dårlig jobb, men når en fotballklubb skal fornyes, nytter det ikke å bare bytte trener og spillere
      ***Større baller enn vett***

Kommentar

• AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

Opprinnelig skrevet av ynnor
        Adecco. ????
        Vi oppsøker ikke Adecco - Adecco oppsøker oss!

Kommentar

• Patriot
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Nov 2010
          • 437

Kun 33 år og utdanning fra en privatskole uten krav til karakterer. Skeptisk!

Kommentar

• reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13278

Ser av nyhetstråden at hun allerede introduserer en del tema det tydeligvis skal jobbes med, bl.a. en overordnet strategi, personlig ansvar og en kommunikasjonsplan. Positivt, og noe FR'ene har etterlyst.

Kommentar

• jonfugl
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Jun 2009
              • 181

Virker som en bra dame med bein i nesa.

Kommentar

• Bukkenbruse
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2008
                • 515

Opprinnelig skrevet av Patriot
                Kun 33 år og utdanning fra en privatskole uten krav til karakterer. Skeptisk!
                Hun gikk på Lillestrøm vgs og utmerket seg ikke faglig der, men har jo unektelig gjort det bra i yrkeslivet når man ser på cv i forhold til alder....så tæl må hun da ha. Om en 33-åring er klar for jobben som daglig leder i Lillestrøm sk er jeg mildt skeptisk til, men på en annen side er jeg positiv til at yngre krefter får slippe til!

Kommentar

• fjacob82
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 1509

Ikke for å være negativ, men spørs om stillingen er den mest ettertraktede i området.

Når det er sagt, så registrerer jeg at styret har lagt merke til Anita gjennom godt styrearbeid, så selv om hun kanskje ikke har de beste karakterene så kan hun meget vel ha god arbeidsinnsats og gjennomføringskraft. Noe som klubben sikker ikke har vondt av.

Ønsker hjertelig velkommen og håper hun virkelig får ting på gli. For henne må dette være en kjempemulighet. Får hun LSK på rett kjøl vil hun virkelig bli lagt merke til!
                  Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                  *Brasseberget*

Kommentar

• Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

Dette er sikkert litt upassende, men er det ikke rimelig å påpeke at hun, utifra bildet på lsk.no, er ganske... fin?
                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                      Hun gikk på Lillestrøm vgs og utmerket seg ikke faglig der, men har jo unektelig gjort det bra i yrkeslivet når man ser på cv i forhold til alder....så tæl må hun da ha. Om en 33-åring er klar for jobben som daglig leder i Lillestrøm sk er jeg mildt skeptisk til, men på en annen side er jeg positiv til at yngre krefter får slippe til!
                      Skole er ikke alltid alt. Har selv ikke skole, fullført vgs, men styrer en region med 250 mill i omsetning. Med et forbedret resultat på 17 mill siden jeg tok over.

Kommentar

• GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                        Dette er sikkert litt upassende, men er det ikke rimelig å påpeke at hun, utifra bildet på lsk.no, er ganske... fin?
                        En helt naturlig forlengelse av faktumet at Haglund vil gjøre LSK mer sexy

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Skole er ikke alltid alt. Har selv ikke skole, fullført vgs, men styrer en region med 250 mill i omsetning. Med et forbedret resultat på 17 mill siden jeg tok over.
                          Meld deg som sponsor for LSK da .

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Meld deg som sponsor for LSK da .
                            Dessverre ikke mitt mandat. Her er visstnok hands veldig populært.

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7131

GrusomB, you horntoad.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• LasseN
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • May 2005
                                • 1610

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                Dessverre ikke mitt mandat. Her er visstnok hands veldig populært.
                                Det hadde vel vært en del draktestetikere som hadde klaget og isåfall.
                                LasseN

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Westby gir uttrykk for spennende tanker rundt kommunikasjonen og virker langt på vei å innrømme at ting kan bli mye bedre. LSK skal har ros for arbeidet på Instagram og de plattformene, men de er langt på vei ikke noe mer enn fasadebygging. Det er begrensa verdi i bilder og innlegg på maks 140 ord, eller hva det er. Vi vil ha mer substans!

Nå vil vi vite hva en LSK-spiller skal være, på og utenfor banen. Hva skal klubbens rolle i regionen være? Hva tenker spillerne, hva er deres mål? Vi vil også vite hva Haglund vil med dette laget, selv om han bare har ett år til sånn i utgangspunktet. Er han først i rekken av trenere som skal følge en spillemessig fastlagt kurs som ikke er personavhengig, så har kontraktslengde ikke lenger så mye å si. Avklar også gjerne forholdet mellom Haglund og Bjarmann ,og hva sportsdirektørstillingen egentlig går ut på. Dessuten bør Bjarmann fjernes som en frontfigur for LSK i media, den rollen har han ikke snakketøyet i orden for.

Vi vaser rundt i tredjedivisjon med rekrutta, en latterlig arena å tilby våre talenter og nestbeste. Skal det nå bli et krav, og ikke lenger en drøm, å ta seg opp fra breddefotballens øverste nivå? Vær så snill Anita, spark ned denne muren skapt av gubbeveldet!

Kommentar

• Patriot
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2010
                                    • 437

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Dessuten bør Bjarmann fjernes som en frontfigur for LSK i media, den rollen har han ikke snakketøyet i orden for
                                    Hvorfor ikke gjøre Søgård til en pressekontakt? Han er LSK-er til beinet, ikke redd for å mene noe OG han har hodet på rett plass. Kan garantere mer mediedekning hvis LSK får en slik person på plass. Se bare på hva Nannskog gjorde for Stabæk.

Kommentar

• Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

Opprinnelig skrevet av Patriot
                                      Hvorfor ikke gjøre Søgård til en pressekontakt? Han er LSK-er til beinet, ikke redd for å mene noe OG han har hodet på rett plass. Kan garantere mer mediedekning hvis LSK får en slik person på plass. Se bare på hva Nannskog gjorde for Stabæk.
                                      Hva er egentlig stillingen til Espen pt?

Kommentar

• _Jonern
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 4397

Helt enig. Når Bjarmann skal uttale seg så veit du svaret før han har åpna kjeften.
                                        ..................

Kommentar

Working...