Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7104

    Fredpet, bare sett på deg skylapper hvis du ønsker det. Stallen er svekket fra i fjor, dette er et faktum.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av andee
      Fullstendig uenig. Selvfølgelig ønsker man seg mest mulig tempo, men hvilke spillere i hvilke posisjoner skulle vi brukt i går for å økt dette?
      Sarp _er_ ballbesittende, ambisiøse - nesten så man skulle tro du var Brian Deane (med glimt i øyet, supporterkollega, no offence). Var S08 kick n run på Åråsen? Nix. Var de primitive og justerte seg da vi møttes der nede i fjor sommer? På ingen måte.
      Har aldri sagt de er primitive, lever du i en svart/hvit-verden? Jeg sier de justerer seg, og etter rapportene så virker det som om første omgang så temmelig lik ut slik treningskampen mot dem på Åråsen utspant seg fra start i fjor høst. Mye ballinnehav for LSK, men ikke tempo nok på kula til å trenge igjennom å skape det skikkelige trykket. Vi er for dårlig på små flater, i mangelen på spillere nok til å utfordre en mot en har vi også mangler i det å få tempoet opp på pasningsspillet. Jeg registrerer at Sigurdarson trekker frem fokuset Molde har på spillet på de små flatene, firkantene på en-touch som er så vanskelig å forsvare seg imot.

      Derfor vil jeg ikke ha Erling på topp fra start, han har ingen av kvalitene en spiss må ha slik vi velger å spille mot etablert forsvar. Han er en back up med en eneste fremtredende egenskap, og den bruker man når rommene er større. Vi kaster bort tida.

      Kommentar

      • andee
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2004
        • 1191

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Fredpet, bare sett på deg skylapper hvis du ønsker det. Stallen er svekket fra i fjor, dette er et faktum.
        Er det skylapper å være positiv til ett år til med "samme" kjernestall og trenerteam, inn med Lundemo, Kind Mikalsen, blanke ark på Magnar og Ruben, ett år til på Fofana og Fred, BHR på rett plass, forhåpentligvis én skadefri målmann og vekk med 5-målshelstad og en HB ingen mente var "god nok"?

        Hva om vi nå plutselig day to day-signerer Helstad, trigz? På stedet hvil, da, eller forsterka?
        TS05 - Felt C

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Har aldri sagt de er primitive, lever du i en svart/hvit-verden?
          Omforlades - jeg tok meg friheten til å forstå deg slik at et lag som i dine øyne ikke er spesielt ballbesittende og spillende, er primitive. Mener sjøl jeg ikke lever i en svart/hvit verden, til tross for at jeg er farveblind og noen sikkert mener at jeg gjør nettopp det.

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Jeg sier de justerer seg, og etter rapportene så virker det som om første omgang så temmelig lik ut slik treningskampen mot dem på Åråsen utspant seg fra start i fjor høst. Mye ballinnehav for LSK, men ikke tempo nok på kula til å trenge igjennom å skape det skikkelige trykket. Vi er for dårlig på små flater, i mangelen på spillere nok til å utfordre en mot en har vi også mangler i det å få tempoet opp på pasningsspillet.
          Hvilke rapporter i hvilke kamper? Hvilken kamp er det du ikke har sett? Treningskampen mot Sarpsborg høsten 2013 så i hvert fall ikke jeg. Tenker du på Odd?
          Det var bra med tempo i kula i gårsdagens førsteomgang, på Fofanas side, og i andre var det ikke så verst på sida til Kind Mikalsen. Men uten BHR og Stian svekkes vi offensivt, både tempomessig og "å gå av en mann", er vel ingen som er uenig idet. Men vi har de skadefrie bæra vi har.

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Jeg registrerer at Sigurdarson trekker frem fokuset Molde har på spillet på de små flatene, firkantene på en-touch som er så vanskelig å forsvare seg imot.
          Her glapp jeg argumentasjonsrekka di helt.
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 967

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Gir Samuel Erling støt før han gjør 1-1? Komisk situasjon.
            At folk er negative og stadig fler blir det er ikke så rart. Og det er jo selvfølgelig fritt for alle å skrive hva de mener og føler.

            Uten at jeg har noen tall så må jo 80-90 % av innleggene dine negative?? Jeg veit ikke hvem du er så jeg begynner å lure om du egentlig er Søppla supporter. Du kan jo umulig like noe som har med LSK å gjøre? Mulig det bare er meg men jeg synes nesten alltid du må skrive noe negativt og rakke ned.

            Når vi er så langt nede og så dårlige som vi er nå så er det selvfølgelig mange som er negative og føler for å få det ut. Det må klubben og spillerne takle men det finnes alltid ei grense før det gjør klubben og spillere "vondt" og fører til enda mer negativitet.

            Hvis Knudtzon leser her på forumet så tåler han sikkert å høre litt negativiet men leser han alle innleggene dine som hans navn er nevnt så garanterer jeg at garantert mister det lille han har av selvtillit og bommer på enda flere sjanser.

            Som alle vet så har det som sitter i nøtta alt å si. Når spillere leser "drittslening" stadig vekk og hører dritt blir slengt fra tribunen så er det jævlig ødeleggnede. Spillere som Johan, Stoor og knudtzon er alle spillere som er avhengig av å ha selvtillit for å spille på sitt beste. Jeg har selv hørt alle tre fått slengt dritt fra tribunen.

            Jeg vet ikke om du, GifKanari, så når samme spillere tok ballen fra Lundemo på midtbanen?? Så vel nesten like komisk ut det. Lundemo tror jeg ikke helt skjønte hva hente engang. Men det er en spiller du tydligvis har funnet for god til å slenge "dritt" om.

            Kan ikke alle bite tenna sammen nå som klubben trenger det som å prøve å holde litt av negativietet inne i seg. Sier ikke at vi skal være positive og skape falske forventninger. Men tror virkelig klubben trenger all støtte de kan få akkurat nå.

            Kommentar

            • MortenA
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2007
              • 3456

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Fredpet, bare sett på deg skylapper hvis du ønsker det. Stallen er svekket fra i fjor, dette er et faktum.
              Vi har mistet Stoor og Helstad av betydning fra i fjor. Piermahr er også et tap uten at første elleveren er nevneverdig svekket.

              Østli er nok ingen naturlig back, og ble nok hengende igjen litt lavere i banen enn han burde. God defensiv, med noen mangler offensivt. Erling kan med farten sin gjøre en bra figur på høyre back. Begge kan fort dekke hullet etter Stoor avhengig av hvordan motstanderen spiller. Helstad kan nok erstattes, men det er behov for en annen spillertype på topp.

              Faktisk vil jeg si at laget er styrket i forhold til fjorårssesongen. Lundemo var meget positiv sentral sammen med Ohi som jeg synes kom godt fra det i første. Fofana herjet, men gjør fortsatt et par dårlige taktiske valg, men det kan nesten lønne seg siden det kan sikre at han ikke forsvinner til sommeren. Mjelde var svak på høyrekanten, men vi vet Riise skal spille der når det teller. Erling brenner noen store sjanser, men han har fortsatt større uttellingsprosent enn Gundersen.

              Resultatet i går betyr mindre, og spesielt siden 1-2-scoringen så ut som en kjempeoffside. 1-1 var bra gjort av Samuel som brukte styrken sin, og 1-3 var Bojan på overtid. Fin scoring, men ubetydelig i det store bildet.

              Skulle gjerne sett en forsterkning eller to, men stallen vår er ikke så ille som noen vil ha det til. Mange spennende unggutter jeg tror vil overraske positivt i år, hvis de får sjansen.
              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

              Kommentar

              • fredpet76
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2004
                • 1260

                Opprinnelig skrevet av trigz
                Fredpet, bare sett på deg skylapper hvis du ønsker det. Stallen er svekket fra i fjor, dette er et faktum.
                Ok, vi har en høyreback mindre men har fått 3 nye unge inn. Ser ikke på det som noen svekkelse, men vi trenger spiss. Gjerne to.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av WAK
                  At folk er negative og stadig fler blir det er ikke så rart. Og det er jo selvfølgelig fritt for alle å skrive hva de mener og føler.

                  Uten at jeg har noen tall så må jo 80-90 % av innleggene dine negative?? Jeg veit ikke hvem du er så jeg begynner å lure om du egentlig er Søppla supporter. Du kan jo umulig like noe som har med LSK å gjøre? Mulig det bare er meg men jeg synes nesten alltid du må skrive noe negativt og rakke ned.

                  Når vi er så langt nede og så dårlige som vi er nå så er det selvfølgelig mange som er negative og føler for å få det ut. Det må klubben og spillerne takle men det finnes alltid ei grense før det gjør klubben og spillere "vondt" og fører til enda mer negativitet.

                  Hvis Knudtzon leser her på forumet så tåler han sikkert å høre litt negativiet men leser han alle innleggene dine som hans navn er nevnt så garanterer jeg at garantert mister det lille han har av selvtillit og bommer på enda flere sjanser.

                  Som alle vet så har det som sitter i nøtta alt å si. Når spillere leser "drittslening" stadig vekk og hører dritt blir slengt fra tribunen så er det jævlig ødeleggnede. Spillere som Johan, Stoor og knudtzon er alle spillere som er avhengig av å ha selvtillit for å spille på sitt beste. Jeg har selv hørt alle tre fått slengt dritt fra tribunen.

                  Jeg vet ikke om du, GifKanari, så når samme spillere tok ballen fra Lundemo på midtbanen?? Så vel nesten like komisk ut det. Lundemo tror jeg ikke helt skjønte hva hente engang. Men det er en spiller du tydligvis har funnet for god til å slenge "dritt" om.

                  Kan ikke alle bite tenna sammen nå som klubben trenger det som å prøve å holde litt av negativietet inne i seg. Sier ikke at vi skal være positive og skape falske forventninger. Men tror virkelig klubben trenger all støtte de kan få akkurat nå.
                  Tror jeg er mer interessert i LSK enn de fleste, drar også på både rekrutt- og juniokmaper og gir av og til referat fra slike kamper også her inne. At du prøver å dra meg sånn passe indirekte inn i gjengen som slenger dritt på kamper sier mest om deg, og det har blitt en vant taktikk fra de av dere som er så opptatt av takt og tone. Du får bare se en annen vei når du ser innleggene mine, ikke verre enn det. Eller pust dypt, pass på hjertet ditt, og ta KFL for akkurat det det er.

                  Er EK noen favoritt? Nei langtifra. Men jeg gir EK masse skryt jeg, når han spiller mer på nivået han hører hjemme. Hadde han spilt mer i tredje i 2013 hadde vi hatt rekrutta i andre i år, det hadde han sørget for nærmest egenhendig med farta si. Den er drøyt utslagsgivende på øverste breddefotballsnivå. Men i TL mener jeg det er akkurat den spillertypen som limer oss til ingenmannsland og kanskje til slutt ende rmed nedrykk i divisjonen som ikke lenger skal hete Adeccoligaen. Det er Kim Holmen 2.0, en one trick pony. At vi setter en slik spiller på topp i 2014 er en fallitterklæring, og det akter jeg å påpeke helt til klubben faktisk tar grep som viser at de følger opp det de sier de skal, "følge utviklinga".

                  Av den grunnen er f.eks. Lundemo noe av en favoritt, en jeg har forventninger til, fordi han har egenskaper jeg mener laget trenger for å utvikle spillet sitt. At han kan være den løpsmaskinen på midten som Riise var, men i tillegg ha litt mer ro og presisjon i pasningsspillet, slik at vi ikke pådrar oss riktig så mange kontringer som i fjor. At han gjør feil som nittenåring med læringskurve er langt lettere å svelge enn hva en etablert 26-åring gjør av enkle feil. Derfor svelger jeg også tap og til og med nedrykk hvis det skjer på bakgrunn av noe jeg kan tro på der ute på banen. For unasett økonomiske konsekvenser, har man et godt sporstlig fundament går man opp på første forsøk. Gode lønninger for begrensa ferdigheter er døden for LSK.

                  Kall meg gjerne negativ, men det biter ikke særlig når du selv ikke engang begrunner dine egne meninger, men bare angriper meg som person. Tror mer på ærlighet, om den så er brutal, enn taktfast marsjering i det jeg mener er feil retning. Den opprydninga som skjer utenfor banen har dessverre ikke nådd det som skjer på den.

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    At vi setter en slik spiller på topp i 2014 er en fallitterklæring, og det akter jeg å påpeke helt til klubben faktisk tar grep som viser at de følger opp det de sier de skal, "følge utviklinga".
                    Du har en beundringsverdig og notorisk tilnærming til spillestil og -typer, GIFKanari, og det mener jeg helt oppriktig, som en kompliment.

                    Det som hadde vært enda mer interessant enn å lese mer om ditt syn på EK, eller «EK-typen», her inne, og sikkert mer effektivt, i og med at du ikke gir deg før klubben følger opp, noe jeg tror deg på, er om du hadde lufta disse ideene og tankene direkte med Haglund, Bjarmann og/eller Powell, og referert til det på forumet. Gjør du det på en elegant måte, er jeg sikker på at det blir en «fresk» samtale som også gir oss andre flere svar enn vi kan få noe annet sted.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4138

                      Stabæk motstander på lørdag

                      Kampstart i LSK-hallen lørdag 15/2 kl 14:00.

                      Stabæks treningskamper i oppkjøringen 2014:
                      Ull/Kisa - Stabæk 3-1, Bærum - Stabæk 3-1, Sarpsborg 08 - Stabæk 1-0, Hønefoss - Stabæk 2-7, Stabæk-Sandefjord 2-0.

                      LSK har spilt tre treningskamper:
                      Lillestrøm - Strømsgodset 3-4, Lillestrøm - Häcken 3-0, Lillestrøm - Sarpsborg 08 1-3.
                      (Hentet fra lsk.no)

                      Håper vi spiller to gode omganger mot Stabæk. Klubben kunne trenge en liten sportslig opptur, selv om det er en stund til alvoret begynner.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        Laget ser ut til å bli;

                        Erling
                        PRP
                        Fofana-Ohi-Johan-BHR
                        Stian-Kippe-Ruben- Østli
                        Origi

                        PVM trener med ball igjen om ca 14 dager.
                        Lundemo skal spille, men ikke starte.
                        Magnar har smårusk i låret, men ingen krise.
                        Nils Kenneth ute på ubestemt tid.

                        Alt i følge rb.no
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Opprinnelig skrevet av andee
                          Laget ser ut til å bli;

                          Erling
                          PRP
                          Fofana-Ohi-Johan-BHR
                          Stian-Kippe-Ruben- Østli
                          Origi

                          PVM trener med ball igjen om ca 14 dager.
                          Lundemo skal spille, men ikke starte.
                          Magnar har smårusk i låret, men ingen krise.
                          Nils Kenneth ute på ubestemt tid.

                          Alt i følge rb.no
                          Foruten spissplassen ser ikke dette laget så ille ut. Spennende med Palmi. Men hvorfor ikke prøve noen andre på topp fra start nå? Sa ikke svensken at Erling skulle være på backen etter sist sesong?

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            Enig med Uwe, synes laget virker bra, man skal ikke se bort ifra at dette er nære første 11ern til seriestart. Vaagan Moen antagelig inn for PRP, så kjemper nok Ohi og Lundemo om den andre sentrale plassen. Synd Petter sliter, han hadde trengt en god oppkjøring. Jeg er ikke bekymra på keeperplassen da jeg tror Origi er vel så god som Udjus og ser gjerne at han får prøve seg som førstekeeper denne sesongen. At Erling nok en gang starter på topp tyder vel på at Friday fortsatt er et godt stykke unna nivået Haglund forventer, mens Osvold nok også er for uferdig. Håper likevel Haglund tør å la Friday/Osvold avhengig av hvem han regner nærmest, få betydelig spilletid i treningskampene, både for å avlaste Erling, men også tilegne seg kamperfaring.
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7104

                              For Osvold er det vel denne sesongen han er nødt til å slå til. Han fyller vel 20? Trenger mye spilletid for å utvikle seg. Hvis vi klarer å hente en spiss, håper jeg han blir lånt ut til en Adecco-klubb eller noe. Syns han har for stort potensiale til å visne på benken.
                              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av trigz
                                For Osvold er det vel denne sesongen han er nødt til å slå til. Han fyller vel 20? Trenger mye spilletid for å utvikle seg. Hvis vi klarer å hente en spiss, håper jeg han blir lånt ut til en Adecco-klubb eller noe. Syns han har for stort potensiale til å visne på benken.
                                Hadde sikkert vært aktuell for å spille, hvis han ikke hadde vært skadet.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  Osvold har vært småskada (liten strekk, eller smell i låret?), og er nok uaktuell på lørdag. Dét, kombinert med tankene til Fugl1120, om at Fred foreløpig ikke er nærme nok startnivået, gjør at Erling nok en gang begynner på topp. Tror vi får se mye til alle tre i år, om ikke noen trekker en spiss opp av ermet, men det blir nok mest Erling fra start (dessverre for GIF osv), og så blir forhåpentligvis Osvold og Fred brukt en del i periodene de er friske og på og matchbildene riktige.
                                  Virker som Osvold heller vil trene med Fugla og kjempe seg til noe/en del spilletid i TL, kontra å utelukkende jage ball for en klubb i nedre sjiktet av 1. div, noe som er forståelig, hvert fall ett år til.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av andee
                                    Osvold har vært småskada (liten strekk, eller smell i låret?), og er nok uaktuell på lørdag. Dét, kombinert med tankene til Fugl1120, om at Fred foreløpig ikke er nærme nok startnivået, gjør at Erling nok en gang begynner på topp. Tror vi får se mye til alle tre i år, om ikke noen trekker en spiss opp av ermet, men det blir nok mest Erling fra start (dessverre for GIF osv), og så blir forhåpentligvis Osvold og Fred brukt en del i periodene de er friske og på og matchbildene riktige.
                                    Virker som Osvold heller vil trene med Fugla og kjempe seg til noe/en del spilletid i TL, kontra å utelukkende jage ball for en klubb i nedre sjiktet av 1. div, noe som er forståelig, hvert fall ett år til.
                                    Hyggelig du tenker på meg, men det er langt verre for LSK. Intressant at du nevner kampbilder, for da kan du samtidig prøve å forklare meg hva du tror blir matchbildet mot Stabæk og hvorfor EK er et bedre alternativ enn Friday i noen andre deler av spillet enn kontringsspillet.

                                    Ja, Friday er uferdig, men alternativet er fjorårets tredjevalg som er 26 år og aldri vil bli noe bedre enn det han er nå. Friday blir ikke bedre av å slite benken, og hvorfor la være å gi ham en sjanse fra start enda en gang? Andreomganger har handlet om gjennomkjøringer og testing, la ham få muligheten med noe som ligner et førstelag en eneste gang fra start. Vi vet jo hva vi får i Erling, har vi ikke fått nok bekreftelser?

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Over her skriver jeg om hva jeg tror skjer utover i sesongen, på spissplass, ikke på lørdag.
                                      Og det er Haglund som sier at Erling starter på lørdag, ikke jeg som mener at han burde det.
                                      Har ikke den fjerneste anelse om assen fotball Stabæk sparker, men i og med at de har fått kloa i en av verdens beste trenere, forbereder jeg meg på fullstendig overkjørsel.
                                      Men når du spør, så er det i minste bekrefta, fra sikre kilder, at Erling putta to mot Godset.

                                      Hva med denne XI på lørdag?

                                      Fofana
                                      Mjelde
                                      Kind Mik-Johan-Lundemo-BHR
                                      Stian-Kippe-Ruben-Erling
                                      Origi
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • MortenA
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2007
                                        • 3456

                                        Opprinnelig skrevet av andee

                                        Hva med denne XI på lørdag?

                                        Fofana
                                        Mjelde
                                        Kind Mik-Johan-Lundemo-BHR
                                        Stian-Kippe-Ruben-Erling
                                        Origi
                                        Spennende valg, men selv opplevde jeg Mjelde som såpass svak på høyrekanten mot 08 at jeg heller ser Palmi få sjansen som hengende spiss. Valget mellom Ruben/Ødegård/Østli fremstår som det mest positive problemet Haglund strever med.
                                        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Vises morgendagens kamp på rb.no eller en annen nettavis?
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...