Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Ingen kan være misfornøyd med første omgang, der er jeg enig med alt Haglund har å si om den, den var virkelig oppløftende. Andre omgang derimot er nesten total bajs, der det eneste positive er at vi klarer holde Stabæk unna de store sjansene. De gjør fire bytter, vi gjør ingen, og de tar helt over. Regner med at det ikke er slik Haglund vil forsvare og angripe en ledelse, og det kunne han godt ha sagt også, istedenfor å hevde at det ble jevnere.

    Var de få byttene en konsekvens av mye smårusk i stallen? Dette var ihvertfall ingenting å bedømme prøvespilleren på, til det var vi for langt bakpå og for mye uten ball. Haglunds veier er som kjent uransaklige.

    Kommentar

    • LSK N/B
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Apr 2006
      • 830

      Likte det jeg så av Ruben i dag. Rolig og trygg med ball i beina, finner ofte gode oppspillspunkt, og klarer å dra av en mann eller 2. Ellers er jeg også glad for at Riise er tilbake på kanten, gir oss en helt ny dimensjon i angrepspillet vårt. Tipper han blir toppskåreren vår i år.
      03.08.08 på felt F skjedde det for første, andre og tredje gang!

      Nei til NFF!

      Kommentar

      • HSft
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2004
        • 6082

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Var de få byttene en konsekvens av mye smårusk i stallen? Dette var ihvertfall ingenting å bedømme prøvespilleren på, til det var vi for langt bakpå og for mye uten ball. Haglunds veier er som kjent uransaklige.
        Pussig at Ajer og Friday ikke slapp til.

        Kommentar

        • andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

          Enig med de aller fleste her - dette var oppløftende! Verken Stabæk eller Bradley var å se i første, og vi skaper mye, er fine i presset, distribuerer bra og er bunnsolide bakover.
          Syns derimot ikke hele andre er svak; de første 12-15 spesielt (som Fugl1120 skriver, inntil Fofana planlagt(?) går av) og siste fem har vi kontroll og kjører delvis. Og PRP bør sette 3-0 etter rundt 10 i andre, etter bra forarbeid, nok en gang, av Erling på høyresida. Når det er sagt, så bør vel PRP få straffe når situasjonen ikke ender med mål. Det virka som Haglund ville ha en så toppa gjennomkjøring som mulig, at det derfor ikke blei stykka opp med mye bytter, utover planlagte Kind Mik og Lundestad, og at dem ville se Pouba i kamp.

          Edit; jeg la først dette innlegget i feil tråd (prøvespillere), mods må gjerne slette da jeg ikke får sletta.
          TS05 - Felt C

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            Ganske sikker på at grunnen til at vi bare gjorde noen få bytter i dag, er at alle som ikke startet i dag skal få sjansen på torsdag mot Raufoss. Noen ganger i løpet av oppkjøringa må man nærme seg 90 minutter spilletid for å bygge kampform, og da passet det vel fint å gjøre det nå. Ville vært veldig forsiktig med å tolke dagens (manglende) bytter som mistillit mot Ajer, Mjelde, Friday m.fl.

            Kommentar

            • vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

              Ok pluss-kamp, men såpass må også forventes mot denne motstanderen. God kontroll i 1.omg, rotete i 2.omg. Uansett viktig med seier for selvtillit og entusiasme.

              Riise - Blir mer og mer en offensiv trussel. Dagens Kanarifugl.
              Andersson - Er avgjørende for at vi kan spille oss ut bakfra. Blir nøkkelspiller i år.
              Gabrielsen - Herlig. Nærmest feilfri og nok en god kamp.

              Prøvespilleren, Pouba fikk et kvarter men fikk ingenting å jobbe med. Håpløst å gjøre en vurdering på han.
              Last edited by vermu; 15.02.2014, 22:44.

              Kommentar

              • Ola
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 1651

                Mitt inntrykk er at vi er 1 spiss unna å ha et topp-5 lag. Paradoksalt nok kan vi være bunn-5 uten.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4138

                  Opprinnelig skrevet av Ola
                  Mitt inntrykk er at vi er 1 spiss unna å ha et topp-5 lag. Paradoksalt nok kan vi være bunn-5 uten.
                  Det sier vel alt om nivået i Tippeligaen når en spiss som scorer 10+ mål kan være forskjellen på (nesten) topp og bunn. Noe sier meg at de som sier de skal investere i ny spiss i LSK ikke har forstått dette.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • tullebukk
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2006
                    • 5446

                    Hva med å sette Fofana opp som spiss?

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av tullebukk
                      Hva med å sette Fofana opp som spiss?
                      Skjønner virkelig ikke hvorfor dette ikke blir prøvd.. Ser jo hvor farlig han er, til tider eneste trussel.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Skjønner virkelig ikke hvorfor dette ikke blir prøvd.. Ser jo hvor farlig han er, til tider eneste trussel.
                        Kanskje det er fordi at da blir det en mangel på venstre kant? Simen kan bli gull på venstre kant, men litt tidlig kanskje?
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • Folke
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jun 2008
                          • 5955

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          Kanskje det er fordi at da blir det en mangel på venstre kant? Simen kan bli gull på venstre kant, men litt tidlig kanskje?
                          På VK har man jo flere valg, SKM/SR/PVM/EM.. Spisser har man jo ikke, bortsett fra gode talenter. Så hvorfor ikke la Fofana få prøve seg? Så kan Friday og Osvold ligge å lure litt i bakhånd, komme innpå når motstander er litt møre etter Fofana. Tipper også at sterke spillere som Ohi og Palmi vil komme mer til sin rett med gode innlegg fra begge kanter.

                          Kommentar

                          • knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9476

                            Opprinnelig skrevet av tullebukk
                            Hva med å sette Fofana opp som spiss?
                            Ble vel signert som spiss i sin tid. Klart han da skal spille venstre kant.

                            Kommentar

                            • Herman
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2010
                              • 1101

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Hva med å sette Fofana opp som spiss?
                              Riise--Ohi--Johan--Petter
                              ----------Palmi------------
                              ----------Fofana-----------

                              Synes dette ser sterkt ut. En sentral midtbane med pasningsferdighet, kraft og dynamikk, to målfarlige kantspillere med gode innleggsføtter, Palmi i sin beste rolle (var god i går, og vil være mer involvert som 10er enn Petter), og Fofana på topp som både kan linke opp med Palmi, samt skape ting på egenhånd.

                              Aller helst ser jeg at vi får inn en spiss og kjører Fofana på venstre. Men dersom det ikke kommer inn noen må vi finne på noe annet enn det som kjøres nå. Enten satse på en med stort potensiale som spiss (Friday), eller omskolere en mer komplett spillertype (Fofana, Palmi).
                              Twitter

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Hva med å sette Fofana opp som spiss?
                                Jeg mener at han er suverent best med rommet foran seg, og i en mot en situasjoner. Det vil han få langt mer sjelden som spiss der det blir mye mer med ryggen mot mål og stort sett alltid mot spillere med sikring. Jeg vil heller bygge opp angrep rundt en spiss som er god i boks, og som kan fungere som støtte for resten av laget i oppbyggingen. Derfor blir det så viktig å få inn en annen type spiss enn vi har hatt de siste to sesongene etter min mening. En Arild Sundgot i sin beste form hadde vært perfekt i dagens mannskap.

                                edit: Så derfor mener jeg man vil fjerne en av våre viktigste angrepsvåpen ved å flytte han opp på topp, da han langt mer sjelden vil få brukt styrkene sine

                                Kommentar

                                • Kay
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2004
                                  • 763

                                  Fofana fikk da prøve seg som spiss i fjor, hvis jeg husker riktig var det borte mot AAFK.

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Jeg er uenig i at Fofana skal flyttes på. Han har virkelig begynt å skinne på venstrekanten og jeg tror, som Totti21, at det er der han har best forutsetninger for å lykkes. Hans styrker er først og fremst fart og en-mot-en situasjoner. En god teknikker og tilrettelegger, men har ikke vist seg som noen målscorer så langt og jeg tror heller ikke han er mannen som setter 10-15 mål for oss. Erling har vist seg som en langt mer klinisk avslutter, derfor ser jeg ingen grunn til å flytte Fofana fra en posisjon hvor han leverer godt. Det har jo vært diskutert opp og ned i en årrekke hvordan LSK henter spillere og bruker de i gale posisjoner. Fofana har funnet sin posisjon hvor han er virkelig god, det vil være idiotisk å endre på det.

                                    Jeg synes mangelen på en spiss bunner ut i at vi ikke har en klassisk targetspiss. Vi har behov for spisser som er ulike i spillestilen. Fofana og Erling er ulike, men ingen av dem har boksstyrke eller styrke som oppspillspunkt. Det er en slik type spiss vi trenger. Jeg synes likevel at vi har levert bra offensivt så langt med 9 mål på 4 matcher, noe som absolutt er akseptabelt. Verre at vi har sluppet inn 8. Jeg tror Erling kan være en veldig bra spiss for oss i mange kamper, men antagelig ikke i de kampene hvor vi møter lag som parkerer bussen foran egen boks og ligger dypt hele kampen.
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                      Jeg tror Erling kan være en veldig bra spiss for oss i mange kamper, men antagelig ikke i de kampene hvor vi møter lag som parkerer bussen foran egen boks og ligger dypt hele kampen.
                                      På Tippeliganivå er det vanskelig å finne komplette spisser som behersker alle faser av spillet. Dette må man heller kompensere ved å ha spisser med forskjellige styrker, og da blir det som du sier en viktig utfordring å finne en spiss som kan utfylle Erling i troppen. EK kan også levere 10+ scoringer hvis han blir brukt riktig i de rette kampene, men jeg tror vi vil bli alt for forutsigbare hvis vi skal spille på hans styrker i alle kamper, på samme måte som hvis vi bare hadde hatt typiske oppspillspunkt i troppen.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Når man først har fått en spiller til å fungere som venstre kant, kan det kanskje være greit å spille på de styrkene han har fått og bruke han på venstre kant? Skal laget utvikle seg tror jeg man skal la det som fungerer, fungere og satse på å løse feks spiseplassen med andre spillere.

                                        Skulle vært morsomt å sett Palmi og Ohi sammen på topp. Med gode kanter i BHR og Fofana kunne dem fått mye bra å jobbe med.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • 307
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 358

                                          Opprinnelig skrevet av knut
                                          Ble vel signert som spiss i sin tid. Klart han da skal spille venstre kant.
                                          Thierry Henry var i utgangspunktet kant spiller. Klart han skal brukes som spiss da?

                                          Kommentar

                                          Working...