Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • knut
    Make knut Great Again
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2006
    • 9476

    Opprinnelig skrevet av 307
    Thierry Henry var i utgangspunktet kant spiller. Klart han skal brukes som spiss da?
    Wenger vs Haglund? En som i sin tid kjøpte Kolo Toure for 1,5 mill (toppspiller i arsenal i 8(?) år før han ble solgt videre for 160 mill) vs en som brukte to år på å se at BHR kanskje er duganes på høyre sia?

    Fofana er vel den av våre som er mest brukbar på venstrekanten. Men jeg ser han gjærne på topp en gang, sammen med Friday, så får vi bare se om de linker eller ikke.

    Best case scenario: Cole og Yorke
    Worst case scenario: 0 mål og jeg holder fred

    Uansett, så trenger vi no nytt der framme, måtte det være en ny spiss eller noe fra egne rekker.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      Syns det er merkelig at det foreslås så mange offensive rokeringer, nå som vi har skapt mye og skåra en del mot ok motstand i samtlige kamper.
      Nå sist skaper vi 7-8 kvalifiserte målsjanser, brorparten etter fint, variert spill, hvor Erling er involvert i min. halvparten. Likevel er en del bombastiske på at Erling må ut av laget, prøve 2-3 andre alternativer framme, flytte på Fofana, Ohi fram inn med Kind Mik eller "hvem som helst" på VK.
      Tror Erling på topp, med Fofana og BHR på hver sin ving, er en helt annet story enn type Ohi og PRP på kantene, hvor vi tidligere har blitt mer statiske, ryggen mot mål, slått langt og ikke hatt evne, tempo og kraft til også å trenge gjennom på kantene.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • 307
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2007
        • 358

        Opprinnelig skrevet av knut
        Wenger vs Haglund? En som i sin tid kjøpte Kolo Toure for 1,5 mill (toppspiller i arsenal i 8(?) år før han ble solgt videre for 160 mill) vs en som brukte to år på å se at BHR kanskje er duganes på høyre sia?

        Fofana er vel den av våre som er mest brukbar på venstrekanten. Men jeg ser han gjærne på topp en gang, sammen med Friday, så får vi bare se om de linker eller ikke.

        Best case scenario: Cole og Yorke
        Worst case scenario: 0 mål og jeg holder fred

        Uansett, så trenger vi no nytt der framme, måtte det være en ny spiss eller noe fra egne rekker.
        Det var jo ikke sammenligningen mellom Haglund og Wenger jeg var ute etter, men litt som andee skrev. Poenget er at jeg har ikke snakket med Haglund og det regner jeg ikke med at du har heller. Kampene vi har spilt i det siste viser at Haglund ønsker å prøve ut nye i andre posisjoner som mange har etterlyst. Og det gjør han nå. Og det er jo bra?? Og jeg vil tro at Haglund ikke er fornøyd med det laget har prestert de to siste årene. Det at han nå ønsker BHR på høyre handler ikke om at han har brukt to år på å skjønne dette. Fofane er et uromoment på høyre kant. Ustabil, men utrolig å se på dersom han er på. Samme vil muligens skje dersom han blir flyttet opp som spiss. Og dersom Haglund begynner og flytte på for mange spillere og det ikke fungerer vil han antagelig få kritikk for det også. For meg virker det som uansett hva han gjør er det noen som ønsker noe annet. Så jeg blir litt frustrert over mange innlegg her inne.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av 307
          Det var jo ikke sammenligningen mellom Haglund og Wenger jeg var ute etter, men litt som andee skrev. Poenget er at jeg har ikke snakket med Haglund og det regner jeg ikke med at du har heller. Kampene vi har spilt i det siste viser at Haglund ønsker å prøve ut nye i andre posisjoner som mange har etterlyst. Og det gjør han nå. Og det er jo bra?? Og jeg vil tro at Haglund ikke er fornøyd med det laget har prestert de to siste årene. Det at han nå ønsker BHR på høyre handler ikke om at han har brukt to år på å skjønne dette. Fofane er et uromoment på høyre kant. Ustabil, men utrolig å se på dersom han er på. Samme vil muligens skje dersom han blir flyttet opp som spiss. Og dersom Haglund begynner og flytte på for mange spillere og det ikke fungerer vil han antagelig få kritikk for det også. For meg virker det som uansett hva han gjør er det noen som ønsker noe annet. Så jeg blir litt frustrert over mange innlegg her inne.
          Jeg synes det er mer positivitet her nå enn det har vært på lange stunder. Laget spiller oftere finere fotball og mister sjeldnere ball. Pasningene er sikrere, det går raskere fremover og vi skaper mer enn vi har gjort på lenge. Ja, vi har putta en del mål i treningskampene og Erling har putta et par, men min påstand er fortsatt at han ikke er den rette for oss som førstevalg på spissplassen. Nå er ikke dette kritikk, iallefall ikke i stor grad, mot Haglund. Han har spillerene han har. Men når Erling ikke fungerte i hele fjor og er relativt lett i år, så bør han prøve noe i treningskampene. For alt vi vet så er Palmi eller Mjelde den perfekte spiss i dagens system. Mest sannsynlig ikke, men det vet vi ikke før vi har prøvd. Det er 6 uker til seriestart, man behøver ikke spisse laget før om et par uker. Og da vet man iallefall hva som fungerer og ikke fungerer.

          Jeg er mer positiv enn på lenge. Men alt står og faller på en spiss som garantert putter 10+. Det høres kanskje rart ut, men det er faktisk realiteten.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9476

            Opprinnelig skrevet av 307
            Det var jo ikke sammenligningen mellom Haglund og Wenger jeg var ute etter, men litt som andee skrev. Poenget er at jeg har ikke snakket med Haglund og det regner jeg ikke med at du har heller. Kampene vi har spilt i det siste viser at Haglund ønsker å prøve ut nye i andre posisjoner som mange har etterlyst. Og det gjør han nå. Og det er jo bra?? Og jeg vil tro at Haglund ikke er fornøyd med det laget har prestert de to siste årene. Det at han nå ønsker BHR på høyre handler ikke om at han har brukt to år på å skjønne dette. Fofane er et uromoment på høyre kant. Ustabil, men utrolig å se på dersom han er på. Samme vil muligens skje dersom han blir flyttet opp som spiss. Og dersom Haglund begynner og flytte på for mange spillere og det ikke fungerer vil han antagelig få kritikk for det også. For meg virker det som uansett hva han gjør er det noen som ønsker noe annet. Så jeg blir litt frustrert over mange innlegg her inne.
            Gir deg tommel opp til alt (jeg er ikke kranglevoren ), bortsett fra BHR-delen. Der har nok Haglund brukt to år på å skjønne tegninga. Eller hadde faktisk BHR det i kontrakta at han skulle spille sentral midtbane??

            Uansett, så har Haglund trivelige dager på forumet. "Vi" har freda'n fram til seriestart vøtt

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Gir Uwes d en tommel opp, for et godt og positivt innlegg, hvor jeg er enig i alt bortsett fra å prøve Mjelde eller PRP som toppspiss (bare for å prøve - jeg mener Erling nå bør spilles inn gitt vi ikke henter noe annet veldig stas).
              Erlings enorme fart gir mer rom foran BHR og Fofana når de blir spilt opp, da motstanderfirern gjerne faller av når vi vinner ball, samtidig som han konstant truer bakrom med timing og fart. Han er heller ikke dum i boks, og kommer ofte foran stopper med kløkt og fart. Førsteomgangen mot Stabæk er et matchbilde som i fjor ikke ville passa Erling overhode, mens det på lørdag, med de kantene vi har nå, så ganske annerledes ut. Om vi ikke lykkes med å hente en annen type, ønsker jeg å gi Erling våren, tillit og full backing.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Jeg slipper ikke tanken med Ohi som spiss. 8 mål på 58 kamper for klubben (bedre enn han som forsvant sist sommer og nærmest bare spilte spiss) og sjelden spilt spiss. Har spilt spiss for det meste på landslaget. Er en måltyv. God på hodet og helt greit skudd. I mangel av alternativer, skulle det vært morsomt å se han i et par omganger som spiss i treningskampene nå i vår. Jeg tror det kunne vært en god løsning.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av andee
                  Nå sist skaper vi 7-8 kvalifiserte målsjanser, brorparten etter fint, variert spill, hvor Erling er involvert i min. halvparten. Likevel er en del bombastiske på at Erling må ut av laget, prøve 2-3 andre alternativer framme, flytte på Fofana, Ohi fram inn med Kind Mik eller "hvem som helst" på VK.
                  Tror Erling på topp, med Fofana og BHR på hver sin ving, er en helt annet story enn type Ohi og PRP på kantene, hvor vi tidligere har blitt mer statiske, ryggen mot mål, slått langt og ikke hatt evne, tempo og kraft til også å trenge gjennom på kantene.
                  Greia er bare at Stabæk ikke parkerte bussen, de ville spille sitt eget spill, men ble selv utspilt i første omgang. Det er ikke slike lag vi vil møte i brorparten av kampene i år. Spesielt hjemme vil vi ikke få mulighetene til å slå opp i bakrom på en løpende Erling. Vi spilte med god variasjon i den omgangen, og det mest gledelige var å se at vi ikke brukte Erling som et som oftest feilvendt oppspillspunkt, jeg telte kun en formålsløs langball dypt fra egen halvdel, etter rundt 20 minutter.

                  Komplett spiss, klassisk oppspillspunkt whatever, vi må få inn en spiss med et større ferdighetsregister. Gode lag etterlater minst mulig til tilfeldighetene, vi kan ikke stille med en kontringsspiss mot lag som parkerer bussen og samtidig forvente bedre resultater. Når vi nå har en spiss på prøvespill tyder det meste på at LSK ikke har singlet ut noen spesielle spillere og at det skal mye til for at vi signerer en ny spiss i dette vinduet. Ting kan selvfølgelig skje fort hvis den rette plutselig dukker opp, men det begynner å haste. Da må vi i det minste teste andre spillere i rollen.

                  Men Fofana og Riise bør etterlates der der er nå. Med disse to på kantene får vi mer bredde i spillet, og Riise viste kanskje spesielt mot Stabæk at han ikke lenger spiller med den samme frykten for konsekvensene av feil, og slår seg mer løs. Viser også en nærteknikk som gjør at vi har to kantspillere som kan utfordre mann mot mann og slå inn. Det LSK fortsatt må jobbe med er å komme etter med laget i slike situasjoner, slik at man ikke bare har valget å slå inn foran mål, men også 45 grader ut langs bakken fra dødlinja.

                  Kommentar

                  • MortenA
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2007
                    • 3456

                    Lørdagens positive overraskelse var Palmi som imponerte som hengende spiss. Han var konstant på plass inne foran mål og kom til flere gode sjanser. Hvor PVM har hatt en tendens til å bli stående igjen på 20 meter, er Palmi på plass på 7 meter når innleggene kommer.

                    Ellers var forsvaret vårt bunnsolid, og i tillegg har vi Ødegård som kan komme inn og gjøre en god jobb. Håper vi får se Ruben og Ødegård sammen som midtstoppere slik at vi kan se om det er en fremtidig suksessduo vi har.
                    Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      Opprinnelig skrevet av MortenA
                      Lørdagens positive overraskelse var Palmi som imponerte som hengende spiss. Han var konstant på plass inne foran mål og kom til flere gode sjanser. Hvor PVM har hatt en tendens til å bli stående igjen på 20 meter, er Palmi på plass på 7 meter når innleggene kommer.
                      Pàlmi er en matchvinner. Det er å være på rett plass til rett tid og å levere avsluttninger fra en annen planet sånn 1-3 ganger i året jeg vil huske han for (foreløpig).
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • Børge
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2013
                        • 2558

                        Noe slikt?
                        Nils Kenneth/Arnold
                        Østli - Magnar/Ruben - Kippe - Ringstad
                        Riise - Andersson - Moen - Fofana
                        Palmason
                        Mr. X
                        Last edited by Børge; 17.02.2014, 14:48.
                        Sint og tverr på felt N

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Greia er bare at Stabæk ikke parkerte bussen, de ville spille sitt eget spill, men ble selv utspilt i første omgang. Det er ikke slike lag vi vil møte i brorparten av kampene i år. Spesielt hjemme vil vi ikke få mulighetene til å slå opp i bakrom på en løpende Erling. Vi spilte med god variasjon i den omgangen, og det mest gledelige var å se at vi ikke brukte Erling som et som oftest feilvendt oppspillspunkt.
                          Helt åpenbart at Stabæk ikke «parkerte bussen», og at det blei enklere og mer åpent på den måten, fullstendig enig der. Og vi kunne brukt langballkortet og slått i bakrom på Erling langt flere enn 4-5 ganger, noe i alle fall den mer endimensjonale 2013-utgaven av oss ville gjort, i og med at Stabæk tidvis sto så høyt som dem gjorde.

                          Men du kan ikke mene at over halvparten av lagene kommer til å parkere bussen mot oss, selv ikke på Åråsen? Da har i så fall motstanderlaga mer trua på Fugla enn det våre egne supportere har. Fire-fem lag, helt sikkert, men det bør vi kunne håndtere langt bedre enn i fjor med to gjennombruddshissige kanter, flere strenger og mer kreativitet - tviler på at vi vil falle tilbake til fantasiløse langballer på feilvendt Erling eller i et bakrom som knapt er der.

                          Og med én boksåpner på hver kant, vil det heller ikke være så attraktivt å ligge lavt og vente på langballer å stange unna, når vi har én rampegutt på hver side som bare er en back unna dødlinja, med motsatt kant, PRP/PVM, Ohi/Lundemo og Erling stormende inn i feltet.
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            Folkens,
                            Husk dagens treningskamp,
                            Raufoss som er treningsmotstander kl. 18:30.
                            Kampen spilles i Storhallen på Raufoss
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • trosten
                              Medlem
                              Hoffnarr
                              • Jun 2010
                              • 52

                              Noen som vet hvilke spillere som starter dagens kamp?

                              Kommentar

                              • Joha
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2003
                                • 314

                                Her ser dere Raufoss-Lillestrøm

                                Kommentar

                                • _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4386

                                  Her er LSKs startellever (4-4-2):*Arnold Origi - Anders Østli, Ruben Gabrielsen, Frode Kippe, Stian Ringstad - Moryke Fofana, Kristoffer Ajer, Ohi Omoijuanfo, Simen Kind Mikalsen - Palmi Rafn Palmason, Fred Friday

                                  Det her liker jeg! Nå må Fred gripe sjansen.
                                  ..................

                                  Kommentar

                                  • fotballfan
                                    Medlem
                                    Hoffnarr
                                    • Dec 2013
                                    • 51

                                    Raufoss stiller med 3 prøvespillere og uten qaka og som er på vei til Hønefoss.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Her er LSKs startellever (4-4-2):*Arnold Origi - Anders Østli, Ruben Gabrielsen, Frode Kippe, Stian Ringstad - Moryke Fofana, Kristoffer Ajer, Ohi Omoijuanfo, Simen Kind Mikalsen - Palmi Rafn Palmason, Fred Friday

                                      Det her liker jeg! Nå må Fred gripe sjansen.
                                      Et veldig spennende lag. Haglund med stjerne i boka her.

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Filmingen minner meg om VHSen som ble utgitt etter vif-LSK 1-5 i '98.

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          Jeg beklager å måtte meddele at de første 25 minuttene har vært forferdelige.

                                          Kommentar

                                          Working...