Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • AG-3
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 1081

    1. omgang var så grusom at jeg vurderte å fjerne øynene permanent. Hadde noen innbilt meg at det var et middels 4 div lag på treningsleir så hadde lett trodd på de. Skremmende å se samme mønsteret som fra i fjor - bare med enda lavere tempo, dårligere utført og helt uten blodtrykk.
    Bedre etter at Johan kom inn, men herremin hatt - her er det gigantiske rom for forbedringer hos alle mann. Banalt er et ord som kommer lett etter en slik oppvisning. Hva prøvde de å trene på egentlig i dag? Scenarioer for 1. runde i cup'en?
    At Raufoss spiller lenge med et halvt lag med flinke karer i konfirmantalder gjør det ikke noe bedre. De nuller ut argumentet om at vi stiller med unge spillere vil jeg nok si...
    Flinke med talentarbeidet på Toten - det skal de ha ros for! Har stor sans for Haug som trener - moden for noe mer snart han.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Nøyaktighet var fokuset før kamp, den kampplanen mislyktes man totalt med over hele linja. For hver gang man tar et skritt fremover følges dette opp med minst to skritt tilbake, uavhengig om man er i sesong eller ikke.

      Kommentar

      • reka
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Aug 2005
        • 13277

        Rb.no Haglund fornøyd etter storseier: Vi er i rute
        LSK.no Fugla knuste Raufoss

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Hadde du vært overrasket?

          Kommentar

          • reka
            Seniormedlem
            --==FORUMRUNKER==--
            • Aug 2005
            • 13277

            Nesten like ølbrillete som frykta:
            Fire mål gledet Haglund

            Er klart at om denne holdninga er det som blir kommunisert til spillergruppa er det all grunn til å være bekymra. Håpet i det lengste at sånne utsagn i media de siste to sesongene bare var et spill for galleriet, men begynner ettehvert å frykte at dette er virkelige skylapper.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Syns det er riktig av Haglund å ikke slakte laget noe utover det å være misfornøyd med førsteomgang, all den tid våre to yngste er en del av den omgangen, og blir tatt av (planlagt eller ei).
              "Skylde" på tung treningsbelastning og et heltent hjemmelag er vel heller ikke uvanlig når det ikke går på skinner mot antatt dårligere motstand.
              Scorer fire på én omgang, kan ikke være misfornøyde med det, så får dem jobbe knallhardt med etablert og defensiv rusk neppå costa del la manga der, og få stabla hele gjengen på beina.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • Eriksve
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2006
                • 885

                Opprinnelig skrevet av andee
                Syns det er riktig av Haglund å ikke slakte laget noe utover det å være misfornøyd med førsteomgang, all den tid våre to yngste er en del av den omgangen, og blir tatt av (planlagt eller ei).
                Byttene var planlagt ja.

                Kommentar

                • trigz
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 7104

                  Nå så jeg ikke mer enn drøyt 40 minutter av denne kampen, men fikk ganske lyst til å klore ut øynene mine, verst var det før pause.

                  Hvis vi skal være "fornøyd" med 4-2 over Rævfoss, som Haglund sier ("og dessuten er dette vinterens kamp for Raufoss, klart det er vanskelig å møte dem") er det helt, totalt og fullstendig natta. Jeg orker ikke enda en sesong med jallauttalelser og bortforklaringer.
                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Må du lese, da, trigz. Haglund sier; første var svak. Andre blei bedre. Vi slapp til mye bakover. Jeg er fornøyd med fire på én omgang. Hva er du uenig i? Hva er jalla?
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • Eriksve
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 885

                      Intervju med Haglund: http://www.oa.no/sport/article7183765.ece

                      Kommentar

                      • Fugl1120
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 3528

                        Dette forumet er helt utrolig. Først rynker man på nesa over at vi ikke har fått inn ny spiss og krever at Friday skal få sjansen. Så velger Haglund i en TRENINGSKAMP i FEBRUAR å gi mange unggutter sjansen fra start, deriblant 15 år gamle Ajer sentralt på midten sammen med såvidt 20 år gamle Ohi og med 20 år gamle Kind Mikalsen på venstre kant. Ajer har ikke seniorerfaring overhode, Kind Mikalsen har aldri spilt på et høyere nivå enn Adeccoligaen og Ohi er fortsatt en ung spiller som vokser i rollen. Så er det gjennomført SYTING og DRITTSLENGING over hvor elendige vi er og at nedrykk er neste. Til tross for at vi scorer 4 mål. Friday som er 95 modell, det vil si at han fyller 19(!) år i år, blir slakta og bedt om å finne seg ny klubb. Og ikke nok med det! Ny spiss NÅ, roper folket. Men Erling fortsetter å bøtte inn mål i treningskamper, 2 igjen i dag og med en nydelig assist. Men klart han er for ræva. LSK er ræva. Alt er ræva, markedsføringa er ræva, ledelsen er ræva, Haglund er ræva, alle unge spillere er ræva, alle gamle spillere er ræva. At man er midt i en hard oppkjøring hvor spillerne har tunge bein, er fullstendig irrelevant. Fordi i en TRENINGSKAMP i februar hvor eldstemann av de fremste 5 er født i 1991, da skal man fullstendig slakte laget som nok en gang scorer mange mål.

                        Hva faen forventer man? At LSK skal valse over 2 divisjonslag med 6-0 i sesongoppkjøringa hvor man tester nye ting og gir mange spillere sjansen? Nå for tia er det ikke LSK som er mest ræva, det er rett og slett helt hårreisende at et forum kan være så grenseløst kritiske etter en vunnet treningskamp som ikke var noe å skrive hjem om. Når det kun er bakre firer som er mer eller mindre sikre i 11ern ved sesongstart må man da pokker meg forstå at det ikke er samba over hele fjøla. Hva faen skjedde med å støtte unggutta når de får sjansen? Hva skjedde med å støtte treneren som gir de unge muligheten til å vise seg fram og lar samtlige få spilletid så de er bedre rusta når sesongen starter?

                        Og det jævla jaget etter en ny spiss, hvor dommedag er nær om han ikke kommer. Erling har putta goal på goal i alle treningskampene så langt, i tillegg har han flere nydelige assists. Er det sånn at alle forsøker å spille ball mot oss i treningskampene, men kommer til å parkere bussen med en gang serien starter? Nå synes jeg det er på tide med en real skjerpings og forsøke å gi gutta litt kudos for at vi tross alt har begynt å vinne fotballkamper og score mål. Om resultatet ljuger eller ei gir jeg beng i, Rosenborg vant seriegull i en årrekke på ufortjente seiere og man må bare innse at det ikke er utelukkende flaks selv om det kan virke sånn.

                        Sist men ikke minst. 2 scoringa til Raufoss var en perlescoring, det kan man ikke ta fra dem.

                        Edit: Erling putta et i dag, my bad.
                        Lauken er vår venn!

                        Kommentar

                        • LS89
                          Kamptrådkongen
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2013
                          • 3395

                          Mye sure oppgølp her, tross alt treningskamp i februar. Spent på forumet når sesongen starter og vi ligger å vaker i nedrykkssumpa atter en gang. Forumets servere får vel hjerneblødning over all frustrasjonen her inne og blir vel nede på ubestemt tid.

                          Kommentar

                          • WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 967

                            Takk fugl1120!!! Kunne ikke sagt det bedre selv.

                            Det er helt feil dag å kritisere på. Mange unge spillere får prøve seg og da blir det fort en kamp som mye kan gå i mot. Hadde Riise, Lundemo, Knudtzon og Johan starta i dag så hadde også jeg vist min misnøye.

                            Kommentar

                            • Stray Cat
                              Moderator
                              • Aug 2008
                              • 5916

                              1120: At jeg roper på ny spiss er ikke noe spes for denne kampen. Det har jeg gjort siden Ujah. ;-) Og bønnhørt blir jeg ikke
                              For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                              Kommentar

                              • reka
                                Seniormedlem
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Aug 2005
                                • 13277

                                Tippeligaen sparkes i gang om fem uker, forsvarsrekka vi kommer til å stille med slapp til fire stolpeskudd, to mål og lot dem brenne straffe. I hvilken toppklubb er det greit å opptre sånn mot elendig motstand rett før seriestart? Bare vår åpenbart.

                                Hæggis og co brukte mesteparten av utpusten etter kampen til å prate Raufoss opp i championsleague, kanskje det var bedre bruk av kalorier enn å prøve å rette opp skuta de har kjørt på grunn i to år.

                                Kommentar

                                • DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4138

                                  Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                  Dette forumet er helt utrolig. (...) Så er det gjennomført SYTING og DRITTSLENGING over hvor elendige vi er og at nedrykk er neste. Til tross for at vi scorer 4 mål.
                                  Herlig med litt temperatur i debatten igjen Fugl! Få det ut! Vi trenger engasjement!

                                  Selv så jeg ikke kampen, men prøvde å lese litt i denne tråden. Og ja, jeg begynte å lure på om vi hadde rykket ned etter første! Men så kom jeg på at det sikkert bare var en gå-sakte aksjon i protest mot lønnskuttene!

                                  Som du også tar opp, har jeg tenkt på det at vi har lagd en del mål i treningskampene. Det spiller ingen rolle hvordan de kommer, bare det er en LSK-spiller der til å få kula over streken. Håper vi tar med oss dette inn i serien.

                                  For øvrig kom jeg meg på sendinga til oa akkurat tidsnok til å høre intervju med Arild Sundgot. Det var like herlig å høre at han ble presentert som en del av LSKs trenerteam som det var å høre hvor profesjonell han var i analysen. Jeg tror Sportsklubben med fordel kan bruke Arild oftere i den rollen.
                                  Elska þetta félag

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Vi fugla supportere er så vant til seire at 4-2 seier mot et Raufoss er krise...
                                    At Haglund og Ardildo gir skryt til Raufoss viser bare storhet og respekt for de mindre.

                                    Seier er seier og jeg er bare glad til. Til dere negative - ta dere en bolle!

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av Stray Cat
                                      1120: At jeg roper på ny spiss er ikke noe spes for denne kampen. Det har jeg gjort siden Ujah. ;-) Og bønnhørt blir jeg ikke
                                      Jeg er ikke uenig med deg i at LSK trenger en ny spiss, jeg har også påpekt at jeg mener det er det absolutt mest nødvendige. Jeg synes likevel det er urettferdig å hetse Erling som for dårlig, jeg sier ikke at det gjelder deg, men det gjelder svært mange her inne. Han har virkelig levert i treningskampene så langt og har også hatt en periode tidligere som spiss hvor han har vist seg som en bra avslutter. Erling fortjener ikke pepper og dritt når han har vært vår desidert beste spiller når det gjelder sanking av målpoeng så langt i vinter. Jeg er hellig overbevist om at det hadde vært en helt annen tone om det var Friday eller Osvold som hadde levert Erlings prestasjoner, antagelig hadde vi allerede hatt drømmespissen i troppen da. Det henger igjen en myte om at Erling kun er kapabel til å sprinte fort rett fram på lik linje med at LSK er et dødball-lag. Det er rett og slett helt feil. Erling er ingen Björn, ingen Ujah, men han skaper mye likevel, er en fantastisk førsteforsvarer, scorer foreløpig mål på bestilling og serverer nydelige assists til medspillere. Erling fortjener masse skryt for en foreløpig fantastisk bra pre-season som en av våre desidert beste spillere. Ikke massiv drittslenging om at vi rykker ned uten en ny spiss. Synes det er utrolig urettferdig og det er jo ingen tvil om at spillerne får med seg fansens misnøye. Det er faen meg på tide å støtte opp om de gutta vi har i troppen, vise at vi har troa på dem og gi skryt når de leverer. I dag scorer vi 4 mål i andre omgang når vi er i nærheten av det som kan kalles et antatt førstelag, da uten både Riise og Vaagan Moen. DET er bra, og det er enda bedre at vi har en spiss som har funnet scoringsform, uavhengig av hvilket lag vi møter. Kan man ikke fokusere på det?

                                      Opprinnelig skrevet av reka
                                      Tippeligaen sparkes i gang om fem uker, forsvarsrekka vi kommer til å stille med slapp til fire stolpeskudd, to mål og lot dem brenne straffe. I hvilken toppklubb er det greit å opptre sånn mot elendig motstand rett før seriestart? Bare vår åpenbart.
                                      Et av stolpeskuddene var også det brente straffesparket, men dette er uansett ikke så relevant. Vi burde ha sluppet inn en goal i den situasjonen hvor vi hadde tre stolpeskudd i mot, men hadde det vært så himla nøye da? Vi har Ruben som fortsatt spiller seg tilbake fra et skademareritt, Stian som knapt har spilt fotball siden årsskiftet. Haglund uttaler at vi har hatt en tung treningsperiode som prega gutta i dag. Jeg er enig med deg i at det defensive ikke har vært bra nok så langt. Men det er tåpelig å si at det er et problem bare vi sliter med. Fjorårets seriemester slapp blant annet inn 3 mål mot dumpekandidat LSK for bare noen uker siden. Faen så ræva de må være. Forresten tar jeg 4-3 seiere over 1-0 seiere any day. Haglund virker til å fokusere på angrepsfotball i vinter og det er jeg fornøyd med. Det tiltrekker publikum og skaper mer severdig fotball. Jeg sier ikke at LSK seiler opp som noen gullkandidat foreløpig, men det er mye som er bra i spillet vårt også. Og jeg reagerer aller mest på at det nettopp i dag gås så kraftig ut mot laget, og spesielt i første omgang, når man mønstrer et ekstremt ungt lag for å gi unggutta spilletid. En av de som skulle styre spillet både framover og bakover går fortsatt på ungdomsskolen, må jo være rimelig tjukk i nøtta om du forventer at han skal briljere på et nivå hvor de aller fleste er tilnærma helprofesjonelle fotballspillere.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Sett i lys av nylige inngåtte samarbeidsavtaler, seminarer og hva det måtte være, så drar man til Raufoss og det området for mer enn å gjennomføre en treningskamp. Jeg mener det også til en viss grad bør handle om å vise seg frem som en attraktiv klubb. Dette var på alle måter en dårlig treningskamp, og om noe sto den for alt annet enn det Haglund sier han vil gjennomføre med LSK. Tilfeldigheter og slurv dominerte en kamp der svensken på forhånd hadde lagt vekt på nøyaktighet. På 3-1, der vi etter så mye rart egentlig har avgjort kampen, detter laget ned i det velkjente hølet igjen. Selve reduseringa var en nydelig prestasjon, men den skjer på bakgrunn av flere dårlige involveringer fra LSK-spillere, vi klarer ikke drepe kamper ved holde fokus og å være kalde i knollen.

                                        Man setter hverandre i dårlige situasjoner og foretar elendige taktiske valg. Jeg skjønner f.eks ikke hvorfor Kippe på død og liv skal involveres så mye i spillet langs bakken, og spesielt ikke når vi endelig har en viss kontroll og kan øve oss på å spille på en ledelse. Men det valget tar Origi, han involverer helt unødvendig Kippe i en spillsekvens, som fører til et balltap som noen trekk senere ender i 2-3. Ofte skal det bare et dårlig valg til, et balltap, for å snu momentum i en kamp. Dette skjer så ofte med LSK og det må synke inn og respekteres hvis laget skal ta steg, men på tredje året nå er det fortsatt en gjennomgående svakhet under Haglund.

                                        Alle vil se talenter, men spørsmålet er egentlig hva både spillere som Ajer og Friday kan få til når det blir for mange av de nestbeste. Jeg mener spesielt Friday kunne hatt nytte av å få en omgang med et nærmest toppa lag. Og man må gjerne uttrykke tro på fremtida, men faktum er at fjorårets tredjevalg som spiss har rykket opp som førstevalg. Han spilte knapt fotball i fjor før Gundersen forsvant og Helstad var såpass satt tilbake at han fremsto som eneste alternativ. Lagmessig er man altså dårligere stilt, men skal likevel prestere bedre.

                                        Bare å lukke øynene og håpe det beste.

                                        Kommentar

                                        • nebbjævel
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2009
                                          • 511

                                          Problemet er jo at vi ikke var bedre enn Raufoss i denne kampen. Det er vinter på Toten også.
                                          All balltrillinga på egen halvdel går meg på nervene. Når en mann sender ballen tilbake til en spiller som ikke har endret posisjon signaliserer han at " jeg veit faen ikke hva jeg skal finne på ", og rådvillheten brer seg i laget. Til slutt overtar motstander ballen.
                                          Dette har vi sett alt for mye av, og dette må det bli en slutt på. Videre mener jeg at kampen viste det samme som vi har sett utallige ganger: EK og Ohi har et forbedringspotensiale som tilsier at deres ambisjoner er like store som deres prestasjoner burde ha vært.

                                          Kommentar

                                          Working...