Treningskamper 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Opprinnelig skrevet av vermu
    Meget god 1.omg og en svak 2.omg gjør dette til en absolutt godkjent kamp.

Johan Andersson viser at han er hjernen i laget og har i tillegg blitt bedre defensivt. Dagens kanarifugl.
    Ruben, har kun spilt gode kamper etter comebacket. Denne intet unntak.
    Origi, flere gode redninger, men sliter med utspill.
    Ohi, klar framgang etter flere svake kamper.
    Enig i at Johan er bra i dag, men synes flere imponerer. Jeg synes Ringstad gjør en fin kamp offensivt i dag selv om han blir sliten mot slutten. Magisk driv på gutten, glir forbi spillere som ingen ting. Ruben tar fullstendig lurven av 8jörn og Fredrik og er faktisk langt bedre enn Kippe i dag. Johan som du nevner er bra, jobber også godt defensivt og har jo en takling på 8jörn som får enhver supporter til å hoppe i stolen.

Jeg synes likevel det er én som har imponert meg STORT i vinter, og det er Ohi. Tatt utrolige steg i spillet sitt og forsvarer faktisk en plass på sentral midt. Dersom man ser i en løpeduell i første omgang, holder faktisk Ohi tritt med Fredrik på et 30-metersløp, gutten har virkelig fått opp farten i føttene! Han er vanvittig duellsterk, har også begynt å få skikkelig tempo i beina og dekker store områder. Har også blitt flinkere til å komme seg i avslutningsposisjoner og true boks, kan bli en utrolig god toveisspiller på midtbanen. Glem ikke at Ohi nylig fylte 20 år og har MANGE gode år foran seg. Han må jobbe med pasningsspill, både kvalitet og balltempo, men det bor et utrolig potensiale i han som midtbanespiller. Klarer vi å utvikle han videre kan han bli en virkelig klassespiller på midten og en spillertype vi har savnet stort siden Kasey på sitt beste.

Ellers må jeg også trekke fram Palmi, som Herman nevnte i et innlegg et eller annet sted her på forumet. Har virkelig funnet sin rolle som hengespiss og leverer topp kvalitet, spør du meg vår beste hengespiss siden 8jörn. Ser ikke at Vaagan Moen skal inn å ta den plassen med mindre han hever spillet betraktelig, Palmi er en god link-up spiller, teknisk meget dyktig, god til å holde i kula og har en bra kjemi med Erling. Han kommer også ofte i scoringsposisjoner og er en meget bra avslutter. Scorer en del mål og avslutninga i dag er jo virkelig av YPPERSTE klasse, sjelden man ser den type scoringer i Tippeligaen.

Må innrømme at jeg rett og slett er positiv etter i dag. Det er veldig mye bra å bygge videre på, så gode som vi er første 25 i dag er det veldig lenge siden jeg har sett LSK, og jeg tror det bor enda mer i laget. Vi spiller også godt mot organisert forsvar som vi har slitt med tidligere. Jeg ber til høyere makter om at vi får en god start på sesongen, plukker greit med poeng og har litt flyt. Unngår vi skademareritt alá mai ifjor, kan vi gå en meget god sesong i møte, da har jeg troa på topp 6. Men vi har en utrolig tynn stall, skader på 2-3 nøkkelspillere kan snu veldig mye. Det vil bli det som skiller topp fra bunn i år. Ser man troppen til Molde og RBK er det jo helt latterlig hvilken back-up de har på samtlige plasser. Knapt en spiller på Moldes benk som ikke hadde starta for oss i dag, til tross for at feks Hussain ikke var med i troppen en gang. Unngå skader blir derfor alfa omega for årets sesong, men er vi flinke der kan dette bli veldig bra tror jeg.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• Gjest

[QUOTE=vermu;559313]Meget god 1.omg og en svak 2.omg gjør dette til en absolutt godkjent kamp.

En fot i kokende vann og en fot isvann gir også en ok middeltemperatur...

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

[QUOTE=daf;559319]
        Opprinnelig skrevet av vermu
        Meget god 1.omg og en svak 2.omg gjør dette til en absolutt godkjent kamp.

En fot i kokende vann og en fot isvann gir også en ok middeltemperatur...
        Sett mot første var andre omgang svak, men isolert sett var omgangen helt grei.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
          Enig. Vi viser at vi hører hjemme i Tippeligaen og at dommedagsspådommene om at dette blir siste år i Tippeligaen etter all sannsynlighet er vås. Vi dominerer første omgang og blir spilt lave i 2 omgang. Og vi dominerer mot en av de klare gullkandidatene til årets Tippeliga. Herre, se på laget til Molde! De har en tropp enhver klubb i ligaen sikler etter med kvalitetsspillere i absolutt alle ledd og vi regelrett herjer de første 20 minuttene. Dette var oppløftende og et klart bevis på at vi har blitt bedre enn fjoråret.
          En kamp varer i nitti minutter, vi er gode i tretti av dem. I femten er vi helt ok, og i førtifem slik vi dessverre har sett LSK så altfor ofte før. Vi klarer fortsatt ikke levere en jevnt god kamp overall. Og det er flere måter å trene forsvar på uten å parkere bussen, i dag ble det altfor passivt. Det har vi sett før også mot langt dårligere motstand enn Molde, når de finner presshøyden faller vårt eget spill helt sammen og selv de enkleste pasninger ser ut som en umulig oppgave å mestre. Alle forsvinner, ingen tar ansvar.

Jeg ser trigz nevne ordet uambisiøst, det synes jeg er ganske dekkende på inntrykket jeg også sitter igjen med. Hvor vil vi, og med hvilke metoder? Er vi egentlig opptatt av å bli et bedre hjemmelag, selve grunnmuren for ethvert godt fotballag? Ja, det er ting og tang som virker lovende, men det er for mye annet som trekker ned. LSK preges av kompromisser. Ohi sentralt, et blindspor, er en av dem. Men hvor skal man gjøre av ham? Lundemo på kant, en spiller man er veldig opptatt av at skal langsomt tilvenne seg nivået. La han da få spille der han har best forutsetninger for å bidra å få gode opplevelser, bygg selvtillit. Han klarte seg vel greit, men er neppe noen utfordrer til Fofana.

Østli som back, uten egentlig å ha ferdigheter offensivt i det hele tatt. Joda, noen gode løp i perioden hele laget var bra, men det bygger bare på tilfeldigheter om det blir noe ut av det, mannen kan ikke dra av en kjegle. Det er kanskje helt greit det han leverer, men det fremstår akkurat som den nødløsninga som den er, og det er ikke bra nok hverken på kort eller lang sikt for å heve oss ut av inggenmannsland i Tippeligaen. Det er dessuten ikke 2014 som blir hovedutfordringa for oss, det er hvor vi står i 2015. Vi har en syltynn tropp og sitter på nøkkelspillere på utgående kontrakt, vi må ut av komfortsonen.

For meg blir dette bare nok en kamp der LSK ikek helt tør i frykten for å drite seg ut. Og tør man ikke ta noen på trynet i jakten på å forbedre seg så blir vi i beste fall værende der vi er akkurat nå. Så var det bare en treningskamp, og mye kan være preget av nettopp det. Men litt for mye har man sett litt for ofte før.

Kommentar

• Felt C
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2004
            • 776

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            En kamp varer i nitti minutter, vi er gode i tretti av dem. I femten er vi helt ok, og i førtifem slik vi dessverre har sett LSK så altfor ofte før. Vi klarer fortsatt ikke levere en jevnt god kamp overall. Og det er flere måter å trene forsvar på uten å parkere bussen, i dag ble det altfor passivt. Det har vi sett før også mot langt dårligere motstand enn Molde, når de finner presshøyden faller vårt eget spill helt sammen og selv de enkleste pasninger ser ut som en umulig oppgave å mestre. Alle forsvinner, ingen tar ansvar.

Jeg ser trigz nevne ordet uambisiøst, det synes jeg er ganske dekkende på inntrykket jeg også sitter igjen med. Hvor vil vi, og med hvilke metoder? Er vi egentlig opptatt av å bli et bedre hjemmelag, selve grunnmuren for ethvert godt fotballag? Ja, det er ting og tang som virker lovende, men det er for mye annet som trekker ned. LSK preges av kompromisser. Ohi sentralt, et blindspor, er en av dem. Men hvor skal man gjøre av ham? Lundemo på kant, en spiller man er veldig opptatt av at skal langsomt tilvenne seg nivået. La han da få spille der han har best forutsetninger for å bidra å få gode opplevelser, bygg selvtillit. Han klarte seg vel greit, men er neppe noen utfordrer til Fofana.

Østli som back, uten egentlig å ha ferdigheter offensivt i det hele tatt. Joda, noen gode løp i perioden hele laget var bra, men det bygger bare på tilfeldigheter om det blir noe ut av det, mannen kan ikke dra av en kjegle. Det er kanskje helt greit det han leverer, men det fremstår akkurat som den nødløsninga som den er, og det er ikke bra nok hverken på kort eller lang sikt for å heve oss ut av inggenmannsland i Tippeligaen. Det er dessuten ikke 2014 som blir hovedutfordringa for oss, det er hvor vi står i 2015. Vi har en syltynn tropp og sitter på nøkkelspillere på utgående kontrakt, vi må ut av komfortsonen.

For meg blir dette bare nok en kamp der LSK ikek helt tør i frykten for å drite seg ut. Og tør man ikke ta noen på trynet i jakten på å forbedre seg så blir vi i beste fall værende der vi er akkurat nå. Så var det bare en treningskamp, og mye kan være preget av nettopp det. Men litt for mye har man sett litt for ofte før.
            Seriøst,blir du aldri lei?

Kommentar

• Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2559

Godt å ta en tur innom forumet og få ned humøret litt.
              Sint og tverr på felt N

Kommentar

• skotten
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2004
                • 1794

Rakk aldri dagens kamp. Men hvis GIFKanari syns vi var mer eller mindre gode i 45 minutter, må vi være bedre enn på mange år! Kjenner plutselig at jeg begynner å glede meg!

Kommentar

• _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4397

Stiller vi med skadefritt lag føler jeg meg ganske overbevist om at vi har kapasitet til å henge med godt på øvre halvdel. Første omgang mot Stabæk og første omgang i dag, hvor vi stiller tilnærmet toppet, er meget bra! I dag manglet vi 2-3 faste i tillegg. Hovedutfordringen vår blir stabiliteten og skadesituasjonen. Tror dessverre det feller oss fra topp 6, men det kommer jo litt an på om denne berømte spissen ankommer. Utover vinteren har jeg blitt mer og mer overbevist om at vi ikke kommer til å rykke ned. Personlig har jeg etter hvert klart å senke forventningene kraftig. Vi har ikke vært i nærheten av et topplag siden 2007. Synes faktisk vi ser bedre ut enn på flere år. Spesielt defensivt synes jeg det ser bra ut. Selvom vi slipper inn noen billige mål innimellom så har vi luka bort kjempetabbene vi hadde i nesten hver eneste match før. Vi fremstår mye mer solid defensivt nå. Offensivt er det mye å gå på, men spillet sitter oftere enn før. Kantspillet med Riise og Fofana (med spesielt Ringstad på overlapp) har jeg veldig tro på i år. Det vil gi oss en helt ny dimensjon i angrepsspillet kontra i fjor.
                  ..................

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Felt C
                    Seriøst,blir du aldri lei?
                    Sånne kommentarer er lavmål.

Kommentar

• WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 969

Vi ser nok det som er kamptaktikken i år, få ledelsen og ri på den. Siste del av førsteomgang og hele andreomgang har vært en rein forsvarskamp.
                      Du er faen meg bare helt utrolig. Vi har kanskje vår beste omgang på lang tid og det første innlegget ditt (hvis jeg ikke har oversett) er som vanlig negativt.

Det er det samme gnålet og negative pisset ditt du kommer med hver gang. Ja vi er langt nede og det er vel lenge siden LSK har prestert så dårlig over lang tid men det er da klubben trenger støtte og litt positivitet. Prøv og støtt opp litt rundt klubben og ha noe positivt å si. Vi alle har forstått hva du mener og trenger ikke høre deg rakke ned hele jævli tida.

Trodde jeg leste her på forumet fra deg at det var lenge til vi fikk høre fra deg igjen. Men det måtte vært en drøm........

Kommentar

• WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 969

Opprinnelig skrevet av daf
                        Sånne kommentarer er lavmål.
                        Nei det er ikke det når det er det samme negative hele jævla tida. Vi har forstått poenget/meninga hans.

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av WAK
                          Trodde jeg leste her på forumet fra deg at det var lenge til vi fikk høre fra deg igjen. Men det måtte vært en drøm........
                          Jeg tok feil Dette er lavmål.

Kommentar

• WAK
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2006
                            • 969

Opprinnelig skrevet av daf
                            Jeg tok feil Dette er lavmål.
                            Er faktisk veldig enig. Den kommentaren var lavmål. Men er bare så ufattlig lei det negative gnålet hele jævla tida.

Det er mange som er negative på forumet her og det med god grunn. Det har ikke akkurat gått på skinner for LSK de siste årene. Men de fleste kommer også med positive mld av og til.

Kommentar

• Ketil Cantona
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6813

Rb morten med fler skriver at de som ikke ser det positive i dag kan bare ta seg en bolle. Folk skriver også at forumet til fugla er preget av gretne sure gubber med kun et mål,å være negative!

Sitter med samme følelse. Dette er KUN en treningskamp. En positiv sådan. Hva forventer enkelte, at vi skal pisse på Molde i 90 minutter. Om ikke Norges beste stall men topp 2.

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av WAK
                                Nei det er ikke det når det er det samme negative hele jævla tida. Vi har forstått poenget/meninga hans.
                                Jeg er ikke et øyeblikk i tvil om at GifKanari ønsker at LSK skal vinne kamper.
                                En ekte LSK supporter du/dere ønsker å kneble fordi han deler tanker om hvordan han mener LSK skal vinne kamper.
                                "Tjen Folket/RKU" står rundt meg på tribunen på Åråsen og jeg tåler det, (så vidt :-), fordi vi har en felles interesse, - LSK !

Kommentar

• Xavi
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2008
                                  • 1275

Selvfølgelig heier han på LSK, er jo en grunn han er registrert her på forumet. GIF'n er som bruttern, glasset er alltid halvtomt, og de meste er dårlig. Hvis ikke Fugla styrer kampen i 90 minutter er det for dårlig.
                                  Folk blir rett og slett lei av å lese syting og klaging hele tiden, spesielt når majoriteten er enig at første omgang var veldig positiv. Skjønner godt at noen til slutt reagerer, er deprimerende å lese til tider.

Men selv om noen reagere betyr ikke at han blir kneblet på noen som helst måte. Da hadde innlegget hans blitt fjernet og kontoen bannet.

Akkurat som han har lov å klage på spillet, må andre få lov å klage på de negative uten å bli beskyldt for knebling og sensurering.

Hilsen Optimisten.
                                  Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                                  Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• Gjest

[QUOTE=Xavi;559348]
                                    Folk blir rett og slett lei av å lese syting og klaging hele tiden, spesielt når majoriteten er enig at første omgang var veldig positiv. Skjønner godt at noen til slutt reagerer, er deprimerende å lese til tider.

Jeg synes analysen til GIF'en etter kampen er kritisk men relativt presis.

Vi vant ikke!

Hvis "helten din" skal svømme hundre meter, leder etter femti og drukner etter åtti, skal du da være fornøyd ?

Det er ikke analysen som er deprimerende, men resultatet!

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Opprinnelig skrevet av Xavi
                                      Akkurat som han har lov å klage på spillet, må andre få lov å klage på de negative uten å bli beskyldt for knebling og sensurering
                                      Problemet er når folk blir så opptatt av å ta andre at de knapt leser innleggene deres. Jeg skriver at LSK var gode i tretti minutter, noe som ser ut til å gå igjen bortimot overalt, også hos kapteinen. Det jeg er mest kritisk til er lagets fortsatt manglende evne til å "stå ut" kamper. Og når jeg skriver er jeg kanskje mer opptatt av lengre perspektiv enn her og nå, hva laget viser nå som kan bli virkelig bra i en ikke altfor fjern framtid. Derfor "syter" jeg når man plasseres en "no future" Østli på backen, ihvertfall når klubben selger det inn som noe annet enn en nødløsning på toppen av det hele. La Østli få spille på sine styrker og gi Nordermoen sjansen på backen, han var et friskt pust tidlig og kanskje han vokser stort med tilliten. Og han er på aldersbestemt landslag. Men da syter vel kanskje noen for at jeg er en naiv optimist også, for sånt har jeg også blitt beskyldt for, blant annet med Lundemo

Av samme grunn som med Østli er jeg kritisk til at vi bruker spesielt hjemmekamper til å sette Erling på topp og at Ohi hives inn sentralt. For skal sistnevnte lykkes må han få en akutt og permanent rakett i ræva og et helt annen drive i spillet sitt. Vi har ikke komplimentære ferdigheter i vårt par sentralt og det synes, spesielt utover i kampene.

Hvem er bra? Ingen når opp til Gabrielsen så langt, helt outstanding. En jeg hadde avskrevet etter et "for langt" skadefravær, en feil jeg med glede innrømmer. Samtidig tror jeg han har en fighter- og stayerevne mange i LSK kan lære av. Riise er akkurat så god som forventa på kant, problemet er at vi som nevnt ikke har erstatteren sentralt klar, hverken nå eller på sikt. Fofana er et angrep aleine. Ringstad er solid, selv om jeg fortsatt mener vi ikke utnytter hans evner man mot mann offensivt godt nok. Ajer må man klare å beholde, og en av de viktigste grunnene til at vi skal klare å holde på ham er at vi viser at vi kan være klubben han utvikler seg i ved å stå for en fotball som skaper de spillerne kontinentet der ute vil ha. Det er det LSK skal leve av å hevde seg på bakgrunn av, og racet blir stadig hardere. Mulig jeg er litt nazi på hvordan jeg vil at laget skal spille ball, og at det kan bli monomant, men ta det for det det er.

Tar gjerne på meg oppgaven som formets grinebiter, men vær fair i det minste. Og kom gjerne med motargumenter istedenfor nedtomlinger. Skaper det egentlig en bedre tone her inne? Mange klarer det dog utmerket, ingen nevnt ingen glemt. Alle kan ikke mene det samme, ying og yang og alt det der.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4232

Ta ballen og ikke spilleren!

Jeg vil gi GIFKanari en stor honnør for at han fortsatt står rakrygget for det han mener! Fortsett med det! En medvirkende årsak til at kursendringen i LSK ikke har kommet før nå, mener jeg er at det har vært lagt lokk på meningsforskjellene. Eller for å si det litt tydeligere: De som har vært kritiske har blitt "buet ned", oversett, latterliggjort og tiet i hjel.

Jeg synes GIFKanaris analyse er god. Men vi er så sulteforet på positive signaler at når han kaller en spade for en spade og kanskje bruker litt vel fargerikt språk, blir det for mye for noen på en dag hvor mye - en god stund - var ganske positivt. Da kan det være ubehagelig å bli minnet på at det fortsatt er en jobb å gjøre. Da er det lett å ta budbringeren!

Men jeg vil også gi uttrykk for at de aller fleste her inne tross alt synes å bestrebe seg på å prøve å holde debatten på et relativt saklig nivå. Der synes jeg vi har blitt bedre. For et halvt eller ett år siden tror jeg meningene til GIF'ern hadde blitt enda mer nedsablet.

Vi trenger at meninger brytes mot hverandre! Derfor håper jeg GIFKanari fortsetter å skrive hva han mener.
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• Fugl1120
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2005
                                          • 3528

Av samme grunn som med Østli er jeg kritisk til at vi bruker spesielt hjemmekamper til å sette Erling på topp og at Ohi hives inn sentralt. For skal sistnevnte lykkes må han få en akutt og permanent rakett i ræva og et helt annen drive i spillet sitt. Vi har ikke komplimentære ferdigheter i vårt par sentralt og det synes, spesielt utover i kampene.
                                          Jeg er grovt uenig med deg og synes du tar direkte feil når du kritiserer Østli og Ohi. Ohi har vært en av våre bedre spillere i vinter. Du omtaler han som så treig at han må få en permanent rakett i ræva for å bli bedre. Se gårsdagens treningskamp i reprise, så finner du situasjoner der Ohi løper opp motspillere og er helt jevn med Fredrik på et 30-metersløp. Ohi har trent mye hurtighet og har utviklet seg mye i vinter. Du snakker om langsiktighet, men virker fullstendig til å overse at han er utrolig mye bedre enn han var i fjor høst. I tillegg er han 20 år gammel, da er det ikke spesielt vanskelig å akseptere at han ikke holder Zidane-nivå enda spør du meg.

Østli er relativt fersk på backplass, men har løst rollen veldig bra. Jeg synes du har et tunggrodd tankesett som lider av at dersom en spiller i utgangspunktet har spilt i en annen posisjon, kan han ikke under noen omstendigheter være god i en annen, fordi det ikke er "hans posisjon". Hadde man tenkt sånn om alle, hadde Pål Steffen vært spiss, Ringstad hadde ikke vært den fantastiske backen han er i ferd med å bli og Ruben hadde ei vært den stopperen. For å nevne noen. Østli var et friskt pust offensivt i går og kom på veldig mange gode løp. Det var også flere ganger han nesten kom seg helt fri langs kanten og innleggene var jevnt over ganske gode. At han ikke kan dra av en kjegle (husker ikke om dette var ditt sitat) er vås, han viste også i går flere gode tekniske finesser. Synes Østli har klart seg veldig bra på backen, både framover og bakover, og jeg tror han bare vil bli bedre. Vi har bedre både offensiv og defensiv slagkraft på dødballer også med en så hodesterk back.

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Ta ballen og ikke spilleren!

Jeg vil gi GIFKanari en stor honnør for at han fortsatt står rakrygget for det han mener! Fortsett med det! En medvirkende årsak til at kursendringen i LSK ikke har kommet før nå, mener jeg er at det har vært lagt lokk på meningsforskjellene. Eller for å si det litt tydeligere: De som har vært kritiske har blitt "buet ned", oversett, latterliggjort og tiet i hjel.
                                          Hva er dette for noe tøv? Det har aldri vært lagt lokk på noe som helst på dette forumet, med unntak av da RoyVaadal i sin tid styrte med en jernhånd og svingte pisken over de som posta annet enn nyheter i nyhetstråden. De som har vært kritiske har blitt latterliggjort og buet ned? Det blir så dumt at jeg ikke finner ord en gang.

La det være klart, det finnes ikke en ENESTE Lillestrøm-supporter som er fornøyd med lagets prestasjoner siden 2007 sesongen. Alle er vi enige om at det har vært en lang og tung periode som vi fortsatt ikke er ute av. Økonomisk har ting gått til helvete og det samme gjelder det sportslige. Splittelsen her inne har ikke vært knytta til om resultatene har vært bra nok eller ikke, men om tålmodighet og lysten til å finne lyspunkt for fremtiden. Enkelte er mer tålmodige enn andre, og det er i og for seg lov. Jeg respekterer at mange mener det var på tide med en utskiftning på trenersiden, selv om jeg ikke er enig selv.

Det jeg selv, og mange andre reagerer på, er at enkelte helt uavhengig av hva LSK har levert, UTELUKKENDE evner å komme med sure oppgulp. Det er menneskelig og lov å gjøre det av og til, men når man over tid aldri evner å prøve og se noe positivt klarer man tilslutt å spre sitt eget dårlige humør og dritt over på andre. I militæret blir kroniske pessimister og sytekopper satt på plass av resten, fordi det ikke gagner noen å ha personer som bare sprer dritt i en gruppe, det gjør bare vondt verre. Det samme gjelder for LSK, når noen av oss prøver å se lyspunktene og vekke litt interesse og engasjement, kan man alltid regne med at de samme gamle har levert en tirade av elendighet som dreper all den optimismen man har klart å samle opp.

Etter gårsdagens match var jeg utrolig positiv til veldig mye. Vi er fantastiske i 25 minutter, mange av spillerne viste at de kan levere på et høyt nivå i år og ga håp om en plassering høyere på tabellen. Da setter jeg pris på å kunne dele optimismen med andre og skapte engasjement og interesse fram mot seriestart. Det er nemlig viktig for både egen interesse og for interesse rundt klubben at man har troa på at i år kan ting bli bedre. Når man hele tiden skal få spikra i panna at "nei, her var det fortsatt bare dritt" fordi vi ikke rævpuler Molde i 90 minutter, men bare 30, da kommer hakket i plata og man havner tilbake i den samme gamle destruktive mølla. Ingen vits å ha forventninger til LSK i år, alt er ræva. Jeg må si jeg er evig glad som slipper å omgås sånne pessimister til daglig, fordi jeg mener det er en utrolig dårlig egenskap å aldri kunne se på livets lyse side og heller akseptere at alt ikke er perfekt. Jeg er ikke i tvil om at alle som gidder å bruke tid på å lese og skrive her inne er lidenskapelig opptatt av LSK, men jeg mener ikke det er et positivt bidrag til hverken klubben eller debatten å hoste opp drit etter hver kamp. I går var LSK bedre enn på lenge, kunne man ikke da vært litt large for en gang skyld og sagt at "i dag var vi mye bedre enn forventet, vi har alltids litt å jobbe med, men overall er vi fornøyd"? Det er noe som heter at om man ikke har noe positivt å si, kan man holde kjeft. Det gjelder ikke alltid, men av og til. Jeg vet ikke hva man ønsker å oppnå med å poste innlegg på innlegg om hvor ræva vi er, men det man definitivt lykkes med er å drepe alle andres optimisme og spre dårlig stemning, så får man selv vurdere hvor konstruktivt og viktig det er å bidra sånn. Personlig hadde jeg fint klart meg uten.
                                          Lauken er vår venn!

Kommentar

Working...