Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • DoubleHi5
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2011
    • 4138

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Hva er dette for noe tøv? Det har aldri vært lagt lokk på noe som helst på dette forumet
    Hvis du leser hva jeg skriver litt grundigere, før du øser ut av deg all slags kraftuttrykk, klarer du sikkert å se at jeg ikke skriver det du tillegger meg i det hele tatt! Du hisser deg så til de grader opp over at noen kan være så uforskammet at de kan komme her og mene noe annet enn deg, at du går deg bort i tåka!

    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    Det jeg selv, og mange andre reagerer på, er at enkelte helt uavhengig av hva LSK har levert, UTELUKKENDE evner å komme med sure oppgulp. Det er menneskelig og lov å gjøre det av og til, men når man over tid aldri evner å prøve og se noe positivt klarer man tilslutt å spre sitt eget dårlige humør og dritt over på andre. I militæret blir kroniske pessimister og sytekopper satt på plass av resten, fordi det ikke gagner noen å ha personer som bare sprer dritt i en gruppe, det gjør bare vondt verre. Det samme gjelder for LSK, når noen av oss prøver å se lyspunktene og vekke litt interesse og engasjement, kan man alltid regne med at de samme gamle har levert en tirade av elendighet som dreper all den optimismen man har klart å samle opp.
    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
    så får man selv vurdere hvor konstruktivt og viktig det er å bidra sånn.
    Jeg synes du klart gir uttrykk for din holdning til en demokratisk debattform, når du snakker om militæret og om å "sette folk på plass". Er det kakebua som venter for GIFKanari?

    Ellers synes jeg dere som kaster dere over GIFKanari nå, og så ufint går på person og ikke på sak, forsøpler og avsporer debatten. Dette begynner dessverre å ligne litt på debatten om debatten som så ofte fikk avspore den åpne meningsutvekslingen som vi bør kunne ha her på forumet.
    Elska þetta félag

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Ellers synes jeg dere som kaster dere over GIFKanari nå, og så ufint går på person og ikke på sak, forsøpler og avsporer debatten. Dette begynner dessverre å ligne litt på debatten om debatten som så ofte fikk avspore den åpne meningsutvekslingen som vi bør kunne ha her på forumet.
      Nå er det vel nettopp sak man går på. Problemet som oppstår, er jo at enkelte tydeligvis har sett en annen kamp enn den generelle bruker her inne. Trenden er at det er positivt innstilt til prestasjonen i går. Og vi oppfatter det direkte usaklig og urettferdig at prestasjonen snakkes så hardt ned.

      Enkleste er vel å ikke svare. Overse den usaklige kritikken å gå videre. For noen vil ikke kunne rose laget før man spiller 90 min +tillegg som Bayern M. Selv er jeg trygt ute av forsesong-depresjonen. Velkommen etter - det er mye hyggeligere her ute!
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Hvis du leser hva jeg skriver litt grundigere, før du øser ut av deg all slags kraftuttrykk, klarer du sikkert å se at jeg ikke skriver det du tillegger meg i det hele tatt! Du hisser deg så til de grader opp over at noen kan være så uforskammet at de kan komme her og mene noe annet enn deg, at du går deg bort i tåka!
        Hvilke meninger tillegger jeg deg som du ikke har? Jeg svarte på din påstand om at du mener det blir lagt lokk på de som er negative og jeg må si meg uenig. Jeg har aldri vært ute etter å ta hverken deg eller GIFKanari på noe som helst, men å lufte min mening om hva jeg tenker rundt debattene her inne.

        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Jeg synes du klart gir uttrykk for din holdning til en demokratisk debattform, når du snakker om militæret og om å "sette folk på plass". Er det kakebua som venter for GIFKanari?

        Ellers synes jeg dere som kaster dere over GIFKanari nå, og så ufint går på person og ikke på sak, forsøpler og avsporer debatten. Dette begynner dessverre å ligne litt på debatten om debatten som så ofte fikk avspore den åpne meningsutvekslingen som vi bør kunne ha her på forumet.
        Jeg synes det er du selv som fremhever GIFKanari som et offer. Jeg ser ikke på vedkommende som noe offer i det hele tatt. Han står på langt nær alene i mine øyne som en av flere erkekritiske forumrøster. Jeg har aldri rettet noe direkte kritikk mot nevnte forumbruker spesifikt, men mot det jeg generelt mener er en ukultur.

        Når det gjelder min holdning til et demokratisk debattforum, har du delvis rett. Jeg er tilhenger av et demokratisk forum hvor alle kan komme med sine innspill. Det jeg derimot ikke er tilhenger av er folk som bruker demokrati-kortet i denne type debatter. Jeg poengterte at jeg mener det er lov å tenke seg om to ganger før man prater, selv i et demokrati. Til tross for at man har fri talerett betyr ikke det at man ikke trenger å reflektere over at det man sier også påvirker mottakerne. Synes du for eksempel det er galt at Ubaydullah Hussain blir utestengt fra dømming fordi han bruker sine demokratiske prinsipper til å spre diskriminerende prinsipper og trusler? Misforstå meg rett, jeg sammenligner ingens ytringer her inne med Hussain. Jeg bare påpeker at demokrati ikke er ensbetydende med at man ikke trenger å tenke seg om før man uttaler seg. Jeg poengterte at for min egen interesse er kronisk negativitet og nedsnakkelse av klubben fullstendig drepende. Jeg tror det gjelder for svært mange andre også. Ta det heller som en oppfordring til å reflektere over om gjentatte dommedagsytringer faktisk bidrar til noe konstruktivt i debatten eller om det bare dreper interessen. Som forumdebattant siden 2005 har jeg opplevd mange brukere komme og gå, noen er her enda den dag i dag. Men det er sjelden jeg har sett forumet så dominert av de samme brukerne som det har vært de siste åra, og det tror jeg personlig er fordi folk regelrett ikke gidder å lese destruktive klagemeldinger om og om igjen lenger.

        Dette er forøvrig en avsporing fra trådens tema, så dersom diskusjonen skal fortsette bør den flyttes ut av treningskamp-tråden.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Egentlig er det jo ett fett om noen er negative og andre er ekstremt positive, mens de fleste er pessimistiske optimister.
          Hva som er en god eller dårlig fotballkamp er veldig subjektivt, og det er vel ikke sjeldent man hører to trenere si at deres lag var det desidert beste laget i en kamp som ender 2-2, uten at det bør være mulig.
          Supportere av begge lag har også en tendens til å føle seg snytt av dommeren i samme kamp, og glemmer fort den straffa motstanderen skulle hatt, eller det røde kortet man burde fått i mot når dommeren vinker spillet videre etter at deres egen spiller faller i motstanderens straffefelt.

          Noen er glad i direkte fotball, andre er glad i ballbesittende fotball mens noen elsker å se på lag under ledelse av Tony Pulis og Sam Allardyce der fokus på lange baller, dødballer og ettertrykk er viktigere enn å kunne den enkleste finta i boka. Det eneste som er sikkert er at det finnes lag som har oppnådd gode resultater og skaffet seg tilhengere innen alle stilformene.

          Det eneste som er sikkert er at alle som bidrar her inne er glad i LSK og ønsker gode resultater. Det som også er sikkert er at om vi taper serieåpningen mot Haugesund så vil noen her inne se etter de positive sidene man kan bygge videre på, mens andre vil se etter alle de negative tingene som kan sørge for at vi ikke spiller i Tippeligaen neste år. Begge delene er vel egentlig like viktig når det kommer til at laget skal utvikle seg, og ta poeng.

          Personlig trenger jeg å se etter de positive tingene man kan bygge videre på for å komme meg over en skuffelse. I Tippeligaen er det heldgivis så små marginer mellom å være blant de beste lagene og blant de mest ræva, at det knapt finnes en kamp med kun negative sider, eller kun positive sider. Hadde man klart å få frem ett lag som leverte stabilt bra i 90 minutter hver eneste runde, så ville de vunnet ligaen med 20 poeng på neste lag. Heldigvis er det ingen som har vært i nærheten av dette siden rbk herjet på 90-tallet.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Poenget her er vel ikke om det er usaklig eller ikke. Virker som noen ikke takler at andre er negative. Slik har det vært de siste to årene. Her gjør man alt i sin makt for å kritisere de som er negative. Hadde ikke dette forumet vært usaklig kjedelig om man ikke hadde forskjellige meninger? Gif er enig i at første 30 var bra, resten han skriver er for meg meget gode poenger. Hvorfor skal vi ikke kunne diskutere de siste 45 som ikke var like gode som de første 45?

            Jeg er mer positiv etter i går, men langtfra sikker på laget. Til det er vi for skjøre. Og jeg har også historien i bakhodet. F.eks, vi rundspiltæe RBK på Lerkendal, uten at det gjorde en supersesong.

            Dere ser sutring, jeg ser ærlige meninger. At dere tar gif er skivebom, da han har et meget godt innlegg om dere gidder å lese. Dere kan være uenige, men utover det er det dere som sutrer.

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Virker som noen ikke takler at andre er negative. Slik har det vært de siste to årene. Her gjør man alt i sin makt for å kritisere de som er negative.
              Tja, jeg vil påstå at det noen som ikke takler at noen er positive. De negative er i flertall på dette forumet, de positive har søkt andre arenaer å diskutere på, da dette forumet er blitt for ensidig.

              Selv var jeg skuffa etter kampen i går, selv om man hadde en god første omgang, så husker jeg best de siste 45 som var rett og slett skuffende spillemessig. Jeg velger å være kronisk pessimist til årets sesong, men gidder ikke å bruke tid på å overbevise andre om at de ikke burde ha forventninger til noe annet enn bunnkamp...
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Utrolig ironisk at det fortsatt ikke er noen som vil diskutere hvorfor vi leverer 30 gode minutter, 15 middels, og 45 svake. Det er en enkel regel i fotball, har du ikke ballen så er det umulig å score mål. Og det skriver jeg uten å være noen utprega possession-hore heller. Andreomgang ble fryktelig tung, og jeg mener det er slikt som virkelig kan ta på selvtilliten til en spillergruppe. Laget har en ekkel tendens til å bli passive når den får noe å forsvare, hvorfor gir det ikke energi istedenfor? Eller er det bare grums og negativitet å ta det opp?

                Jeg er ikke noe offer, man nå får i det minste de som langt på vei beskylder meg for å være ensida negativ konsentrere seg om laget og ikke meg. Pussig hvordan flere av disse faktisk er folk jeg er enig med nokså ofte. Så får trofaste slitere som Rønner'n holde sin pessimisme for seg selv, ikke alle føler det slik, vi er forskjellige. På banen støtter vi alle laget uansett, her inne bør det være annerledes.

                Og så tar jeg selvkritikk på at innlegget som startet dette sirkuset ble for ensidig. Gå videre!

                Kommentar

                • Bibaboy
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 712

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Utrolig ironisk at det fortsatt ikke er noen som vil diskutere hvorfor vi leverer 30 gode minutter, 15 middels, og 45 svake. Det er en enkel regel i fotball, har du ikke ballen så er det umulig å score mål. Og det skriver jeg uten å være noen utprega possession-hore heller. Andreomgang ble fryktelig tung, og jeg mener det er slikt som virkelig kan ta på selvtilliten til en spillergruppe. Laget har en ekkel tendens til å bli passive når den får noe å forsvare, hvorfor gir det ikke energi istedenfor? Eller er det bare grums og negativitet å ta det opp?

                  Jeg er ikke noe offer, man nå får i det minste de som langt på vei beskylder meg for å være ensida negativ konsentrere seg om laget og ikke meg. Pussig hvordan flere av disse faktisk er folk jeg er enig med nokså ofte. Så får trofaste slitere som Rønner'n holde sin pessimisme for seg selv, ikke alle føler det slik, vi er forskjellige. På banen støtter vi alle laget uansett, her inne bør det være annerledes.

                  Og så tar jeg selvkritikk på at innlegget som startet dette sirkuset ble for ensidig. Gå videre!
                  gå inn på forumet til tornekrattet. Molde spilte vel ganske likt som lsk. Bare på forskjellige faser i kampen. Synes uavgjort og en meget god omgang er godkjent mot TL favoritten.
                  Fugla Forever

                  Kommentar

                  • Rune
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2008
                    • 1229

                    Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                    gå inn på forumet til tornekrattet. Molde spilte vel ganske likt som lsk. Bare på forskjellige faser i kampen. Synes uavgjort og en meget god omgang er godkjent mot TL favoritten.
                    Spørsmålet som bør diskuteres er vel hvorfor vi mister grepet om kampen.

                    For meg er det uforståelig at vi gir fra oss initiativet i en kamp vi har så god kontroll på. Det er et tilbakevendende problem, og løsningen på dette er nøkkelen til bedre sportslige resultater for LSK.
                    Last edited by Rune; 15.03.2014, 19:04.
                    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                    Kommentar

                    • nebbjævel
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2009
                      • 511

                      Jeg synes Origi gjorde en veldig god jobb i går.

                      Kommentar

                      • Frode D. Homb
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Dec 2003
                        • 982

                        Osvold viste noen fine detaljer i første omgang. Han kan på sikt på bli en attraksjon.

                        Kommentar

                        • Oldtimer
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2011
                          • 316

                          Er kampen mot Odd avlyst? Veldig stille her

                          Kommentar

                          • DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4138

                            Fra rb.no - se nyhetstråden:

                            – Odd blir en vanskelig motstander. Jeg håper å se en jevn prestasjon gjennom 90 minutter, der vi greier å gjenskape vårt gode angrepsspill med giftige overganger. Vi må bli flinkere til å variere mellom høyt og lavt press.

                            Petter Vaagan Moen og Magnar Ødegaard er de som er nærmest 11-eren til seriestarten av de som ikke starter i morgen. – Begge to vil få spilletid. Det er viktig å få dem så klare som mulig før alvoret begynner, sier Magnus Haglund.

                            Han åpner trolig med dette laget:
                            Arnold Origi

                            Anders Østli, Ruben Gabrielsen, Frode Kippe, Stian Ringstad

                            Bjørn Helge Riise, Ohi Omoijuanfo, Johan Andersson, Moryké Fofana

                            Palmi Palmason

                            Joachim Osvold

                            Innbyttere: Kenneth Udjus, Magnar Ødegaard, Simen Nordermoen, Simen Kind Mikalsen, Marius Lundemo, Petter Vaagan Moen, Kevin Echem.
                            Elska þetta félag

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4138

                              Det hadde vært interessant å se Petter ved siden av Johan mens det ennå var fart igjen hos kantene våre. Hvis Osvold har løpt fra seg og Ohi fortsatt har mer igjen, kunne kanskje Ohi vært forsøkt lengst fremme?
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • nebbjævel
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2009
                                • 511

                                Det hjelper ikke hvem som spiller i hvilke posisjoner sålenge det ikke foreligger en samvirkeplan mellom ledda i laget, for faen.Skal Ohi opp som spiss blir det som å sette en rev i ulvens revir. Dette har vært soleklart i 7 år snart. Det vi har prestert med diverse trenere kunne gutta ha gjort uten såkalt trener. Skulle detta ha gått til topps måtte laget ha møtt motstandere uten utidig innblanding fra benken. Sånn var det i 1973-4- og 5, forskjellen var at dengangen hadde vi Europas beste fotballspiller, som kunne veilede medspellera med suksess som resultat. Motstanderas keeper skreik i angst når Tommy fikk ballen:- Der kommer'n igjen !

                                Vi er pukka nødt for ha en liknende spiller skal vi hevde oss helt i toppen. Siden det er umulig må vi som våren klore oss opp gjennom skaren, og det er ikke mulig dersom benken skal bestemme hvor ballen skal gå. Suksessen begynner mellom epletrea. Ikke på kontoret.

                                Kommentar

                                • Vidarw
                                  Medlem
                                  Hoffnarr
                                  • Apr 2006
                                  • 67

                                  Etter å ha sett de siste 2 treningene til fugla, må jeg si at jeg er positivt overraska. Tempo på pasningene er jo på en annen planet enn i fjor. gutta ser veldig fornøyde ut. Stian er klasse. Ruben er bedre enn han var før han blei skada og går mot enn kanonsesong. Erling terper avsluttninger som en gal med Arild. Jeg gleder meg faktisk til sesongen og tror at vi kan overraske de fleste, men mye avhenger av starten vi får. ODD kampen idag vil vel vise endel av hva vi kan forvente oss.

                                  Kommentar

                                  • plantemiddel
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2012
                                    • 811

                                    Sendes det video fra kampen noe sted? På lsk.no står det at den sendes "live" uten at det er beskrevet nærmere hva som legges i det.

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Sendes på Sumo.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • woodford
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Aug 2004
                                        • 164

                                        Varden.no gratis!
                                        Last edited by woodford; 22.03.2014, 13:37.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Tips til alle som har slaktet LSK gjennom sesongoppkjøringa og treningskampene i vår: ta dere en bolle og se på IK Start - SK Brann på TV2Sportskanalen. LSK står ikke noe som helst tilbake for de to lagene jeg ser på skjermen.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...