Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Noen er blant annet meg. Jeg frykter virkelig det. I vinter har det vært 4 gode omganger og resten har vært på det jevne eller vært fryktelig dårlig. De 4 gode var virkelig gode. Så har vi spilt 5-6 skikkelig ræva omganger og resten på det jevne. Når vi samtidig ikke har en spiss som kan garantere 15 mål, så har vi en fryktelig stor utfordring.
    I vinter hadde jeg heller sett 18 omganger på det jevne, da hadde jeg hatt trua på 8-10 plass. Men noen få superomganger redder ingen sesong. Samme om vi tar 3 poeng i en slik kamp eller i en kamp på det jevne.

    Jeg har etter de 4 gode omgangene fått en god feeling, men dessverre så er ofte neste kamp på helt den andre siden av skalaen.
    Jeg ønsker og håper at laget skal klare å spille bra fotball. Om jeg krever mye mener jeg ikke har noen verdens ting å si for hvordan laget presterer. Spiller du på høyt nivå skal du prestere over tid, uansett. Ikke glimte til i noen få omganger. Slikt vi dessverre har sett i 2 år nå.
    Jeg har respekt for din bekymring, Uwe. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår den. For meg virker det umulig å forstå at vi skal stå noe dårligere rusta til seriestart i år enn vi gjorde i 2012 og 2013. Vi rykket ikke ned noen av de årene. Spør du meg har vi vært betydelig bedre i vinter enn vi var ifjor vinter, da var det mer eller mindre ingen ting som stemte. I årets treningskamper har vi faktisk sett perioder hvor vi har vært veldig gode, førsteomgangen mot Molde må ha vært noe av det bedre vi har levert siden RBK hjemme i 2012. Jeg, og alle andre, er vel fullstendig klar over at vi ikke kommer til å spille som vi gjorde den omgangen i 2x45 over 30 kamper, da hadde vi blitt seriemestere. Vi må nok finne oss i å akseptere ustabilitet også i år, men dersom vi ikke ser laget fra sin bedre side i en overvekt av kampene vil det være på tide å lete etter en ny trener mot høsten.

    Jeg ser du og mange andre bekymrer dere for at vi ikke har en spiss som går god for 15 mål. Da vil jeg bare poengtere at det er det svært få lag i Tippeligaen som har, og det er det bare Ujah som har vært i nærheten av å levere på mange år i LSK-drakta. Normalt har vår toppscorer ligget på 10-12 mål. Ser man på Erlings statistikk fra 2012 som var det året han ble satset mest på som spiss (selv om han på langt nær spilte alle kampene på topp), scoret han 8 mål. Nå skal jeg igjen (sikkert til det kjedsommelige) poengtere at jeg ikke synes Erling er den optimale spissløsningen, men han har vist tidligere og også i treningskampene før han ble skadet at han vet hvor målet står. Han står hvert fall ikke noe tilbake for fjorårsversjonen av Helstad, og sånn sett ser jeg ikke at vi er spesielt svekka framover på banen, jeg tror heller vi er styrket.

    For meg er det overraskende at det store fokuset ligger på at vi mangler en målscorer. Vi har scoret nøyaktig 2 mål i snitt per kamp i treningskampene, noe som er et tilstrekkelig høyt scoringssnitt til å plukke særdeles mange poeng dersom man er gode bakover. Dessverre har vi også sluppet inn 2 mål i snitt, noe som i mine øyne er alt for mye og som i utgangspunktet bør være enklere å forbedre med den stallen vi har. Vi har både et forsvar og keepere som ikke står noe særlig tilbake for forsvaret vi hadde i perioden 2005-2007 hvor vi var bunnsolide bakover. Dersom vi klarer å tette bedre bakover, og IKKE MINST bli bedre på defensiv dødball som vi har vært skandaløst dårlig på i flere år nå, kan vi hente utrolig mange poeng på bedre forsvarsspill. Tragisk at et lag med Kippe, Østli og Ruben i forsvarsrekka kan slippe inn 2 mål på huet mot Lasse Cruyff-vending-over-sidelinja Eriksen.

    Jeg synes det virker fjernt å si at vi er dårligere i år enn i fjor, vi har ikke mista noe særlig kvalitet i laget og har blitt forsterka i forsvarsrekka med Ruben tilbake. Dessuten har unggutta blitt et år eldre, og vi bør kunne forvente mer av Fofana, Ohi og Ringstad blant annet i år. Jeg tror det eneste som kan sende oss virkelig ned i sumpa i år er et skademareritt lignende det vi hadde ifjor i mai, stallen vår er veldig tynn, med første 11ern er ganske brukbar med et par-tre på benken som kan gjøre en bra innsats. Man må uansett huske på at Tippeligaen er såpass jevn at det antagelig også i år kun vil være 5-6 poeng som skiller mellom 5 plassen og kvallikplassen. I så måte må ganske mange lag forvente å ha nedrykksspøkelset hengende over seg ganske lenge.
    Lauken er vår venn!

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      Med visse trenere (eks Erlandsen, Nordli) så var jeg ikke så bekymret for dårlig treningskamper for man visste at når alvoret startet så var det andre boller. Med Haglund har vi sett samme greia i 2 år om det er treningskamp, tippeliga eller første runde i cup'n - virker ikke som om det er noe forskjell.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Opprinnelig skrevet av Børge
        Så lenge du omtaler din sjef likt som når du møter han, så er det vel ikke noe feil med det?

        Folk som ukentlig omtaler sportsklubben negativt, latterliggjør Haglund og Bjarmann - og ikke kan stå for det, er en helt annen
        diskusjon. Jeg regner ikke du omtaler sjefen din slik enkelte her inne omtaler Haglund feks?
        Du har rett i det. Men jeg vil si at de aller fleste, med et par unntak, omtaler Haglund negativt men på en måte dem kan stå for.
        Alle tørr ikke ta ordet i en forsamling og ikke mot personer som sitter i en slik type stilling. Ikke verre en det. Det handler ikke om at man ikke står for hva man mener.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
          Som bedriftseier liker jeg heller personer som utfordrer meg og bruker litt albuer for å nå frem med sine poenger.
          Å ikke tørre å stå frem så kan du like godt holde igjen. Det skal være såpass takhøyde. Respekt kan det være tross meninger m.m
          Sorry for å blande meg inn, måtte bare
          Dere misforstår og det var et dårlig ekspempel, men jeg føler slik for en konserdirektør som har 17000 ansatte under seg. Det er ikke alt man da tar direkte opp.
          Hvor vanskelig er det å forstå at noen sliter med å reise seg i en forsamling for å stille et kritisk spørsmål til en man kjenner gjennom media? Jeg klarer det, men jeg kjenner flere som ville fått hetetokter og begynt å stamme. Men nok off topic.

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av Fugl1120
            Jeg har respekt for din bekymring, Uwe. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke forstår den. For meg virker det umulig å forstå at vi skal stå noe dårligere rusta til seriestart i år enn vi gjorde i 2012 og 2013. Vi rykket ikke ned noen av de årene. Spør du meg har vi vært betydelig bedre i vinter enn vi var ifjor vinter, da var det mer eller mindre ingen ting som stemte. I årets treningskamper har vi faktisk sett perioder hvor vi har vært veldig gode, førsteomgangen mot Molde må ha vært noe av det bedre vi har levert siden RBK hjemme i 2012. Jeg, og alle andre, er vel fullstendig klar over at vi ikke kommer til å spille som vi gjorde den omgangen i 2x45 over 30 kamper, da hadde vi blitt seriemestere. Vi må nok finne oss i å akseptere ustabilitet også i år, men dersom vi ikke ser laget fra sin bedre side i en overvekt av kampene vil det være på tide å lete etter en ny trener mot høsten.

            Jeg ser du og mange andre bekymrer dere for at vi ikke har en spiss som går god for 15 mål. Da vil jeg bare poengtere at det er det svært få lag i Tippeligaen som har, og det er det bare Ujah som har vært i nærheten av å levere på mange år i LSK-drakta. Normalt har vår toppscorer ligget på 10-12 mål. Ser man på Erlings statistikk fra 2012 som var det året han ble satset mest på som spiss (selv om han på langt nær spilte alle kampene på topp), scoret han 8 mål. Nå skal jeg igjen (sikkert til det kjedsommelige) poengtere at jeg ikke synes Erling er den optimale spissløsningen, men han har vist tidligere og også i treningskampene før han ble skadet at han vet hvor målet står. Han står hvert fall ikke noe tilbake for fjorårsversjonen av Helstad, og sånn sett ser jeg ikke at vi er spesielt svekka framover på banen, jeg tror heller vi er styrket.

            For meg er det overraskende at det store fokuset ligger på at vi mangler en målscorer. Vi har scoret nøyaktig 2 mål i snitt per kamp i treningskampene, noe som er et tilstrekkelig høyt scoringssnitt til å plukke særdeles mange poeng dersom man er gode bakover. Dessverre har vi også sluppet inn 2 mål i snitt, noe som i mine øyne er alt for mye og som i utgangspunktet bør være enklere å forbedre med den stallen vi har. Vi har både et forsvar og keepere som ikke står noe særlig tilbake for forsvaret vi hadde i perioden 2005-2007 hvor vi var bunnsolide bakover. Dersom vi klarer å tette bedre bakover, og IKKE MINST bli bedre på defensiv dødball som vi har vært skandaløst dårlig på i flere år nå, kan vi hente utrolig mange poeng på bedre forsvarsspill. Tragisk at et lag med Kippe, Østli og Ruben i forsvarsrekka kan slippe inn 2 mål på huet mot Lasse Cruyff-vending-over-sidelinja Eriksen.

            Jeg synes det virker fjernt å si at vi er dårligere i år enn i fjor, vi har ikke mista noe særlig kvalitet i laget og har blitt forsterka i forsvarsrekka med Ruben tilbake. Dessuten har unggutta blitt et år eldre, og vi bør kunne forvente mer av Fofana, Ohi og Ringstad blant annet i år. Jeg tror det eneste som kan sende oss virkelig ned i sumpa i år er et skademareritt lignende det vi hadde ifjor i mai, stallen vår er veldig tynn, med første 11ern er ganske brukbar med et par-tre på benken som kan gjøre en bra innsats. Man må uansett huske på at Tippeligaen er såpass jevn at det antagelig også i år kun vil være 5-6 poeng som skiller mellom 5 plassen og kvallikplassen. I så måte må ganske mange lag forvente å ha nedrykksspøkelset hengende over seg ganske lenge.
            Jeg er helt enig i den positive biten du skriver. Når vi er gode, er vi virkelig gode. Men det er for sjelden det skjer.
            Ang målscorer, å garantere 15 mål er kun en talemåte fra min side. I de fleste ledd kan vi dekke opp ved skader og stille med et relativt greit mannskap, men på spissplassen har vi pt kun Erling som holder ok nivå. Misforstå meg rett, jeg har utrolig trua på Osvold og til dels Friday, men om Erling blir skadet har vi en stor utfordring. Vi har heller ingen på topp som vi kan bruke til fremstå forskjellig fra kamp til kamp eller en som kan komme inn å endre en kamp. Med det så viser vi en utrolig forutsigbarhet som er enkel å forsvare seg mot.

            Jeg forstår at mange av dere ser de positive tingene og bygger troen på det. Jeg ser akkurat de samme positive signalene som dere, men plusser man på svakhetene som jeg mener er mer fremtredene, så har vi større grunn til bekymring.

            Kommentar

            • knut
              Make knut Great Again
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2006
              • 9476

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Oppfordrer de med spørsmål til stille på sesongkortmøte på Åråsen på onsdag. Der blir det helt sikkert mulighet til å stille Haglund, Bjarmann, daglig leder, styrets leder, spillere med flere til veggs. Mange her som ser ut til å ha behov for det og da må det være den perfekte anledning. Ingen hogger hodet av deg, men sjansen for svar er relativt stor.
              Igjen, et meget godt tiltak av klubben!

              Men hadde noen giddi å spurt hvordan de kom fram til at topp 5 er innen rekkevidde denne sesongen? Litt om evalueringsprosessen rundt.

              Ronnié f.eks, om du skal?

              Og før noen spør, så er jeg opptatt hver onsdag fra 16.30 til 20, så fåkke tatt turen

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Ang målscorer, å garantere 15 mål er kun en talemåte fra min side. I de fleste ledd kan vi dekke opp ved skader og stille med et relativt greit mannskap, men på spissplassen har vi pt kun Erling som holder ok nivå. Misforstå meg rett, jeg har utrolig trua på Osvold og til dels Friday, men om Erling blir skadet har vi en stor utfordring. Vi har heller ingen på topp som vi kan bruke til fremstå forskjellig fra kamp til kamp eller en som kan komme inn å endre en kamp. Med det så viser vi en utrolig forutsigbarhet som er enkel å forsvare seg mot.
                Jeg er enig med deg i at bredden er tynnere på topp, trioen Erling, Helstad og Fredrik var bedre enn Erling, Friday og Osvold. Jeg mener likevel at i topp slag er Erling det beste alternativet uansett, i så måte kommer hovedutfordringen vår først når vi får skade på Erling. Helstad og Fredrik scoret totalt bare 8 mål for oss i fjor, hvilket ikke krever fryktelig mye å erstatte. Med like mye spilletid som Fredrik fikk i fjor, tror jeg også Osvold er i stand til å putte 2 mål. Vi hadde ei heller forskjellige spillertyper i fjor, samtlige tre var klassiske bakromsspisser. Jeg er derfor helt enig med deg i at vi er svakt dekket på spissplass, både når det gjelder erstatter for Erling og komplementære ferdigheter. Jeg er likevel uenig i at vi er så svekket at vi har gått til en soleklar nedrykkskandidat. Det er andre klubber på vårt nivå som har mista vesentlig viktigere spillere for laget, eksempelvis Sogndal(Mane) og Sarpsborg(Moi). Jeg synes derfor nedrykksspådommen blir for ekstrem, ikke minst fordi laget har et stort potensiale til å samle inn mange flere poeng også ved å tette igjen bedre bakover.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Bare gi meg en god kamp! Ikke en god omgang, perioder eller annet halvveis sluttprodukt. Er det for mye å be om?!

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                    Jeg synes derfor nedrykksspådommen blir for ekstrem, ikke minst fordi laget har et stort potensiale til å samle inn mange flere poeng også ved å tette igjen bedre bakover.
                    Ja, dersom. Om ikke har vi en utfordring. Vi har ikke blitt bedre om vi teller antall mål i mot på de to siste årene. I år har vi Ruben og jeg tror det vil hjelpe, men man vet ikke. Jeg vil si at vi er status quo i forsvaret i år mot i fjor.
                    Om vi tar resten av laget også.
                    Keeperplassen er vi styrket, da Udjus var svak i fjor og Origi viser gode takter. Her kan vi faktisk "enkelt" ta noen poeng ekstra.
                    På midtbanen vil jeg tørre å påstå at vi er forbedret. Mye pga Fofana og Riise på kant, men også siden Andersson har fått en god oppkjøring. Ohi har også blitt bedre, men der tipper jeg PVM kommer inn og han kan virkelig ikke få en dårligere sesong enn i fjor. det tror jeg rett og slett ikke er mulig.
                    Spissplassen. I fjor hadde vi Erling, Frederikke og Thorstein. Jeg vil tørre å påstå, selv om det blir spekulasjoner, at Thorstein hadde fått en kanonsesong i fjor om ikke skaden hadde kommet i Skien. Frederikke og Joakim tror jeg stiller ganske likt om vi kun teller mål, men fredrikke var en førsteforsvarer av rang. Erling mot Erling, vanskelig å si. Jeg håper han er tilbake på 2012-nivå, men om vi legger 2013 til grunn så var det en mye svakere Erling dessverre. Friday er et uskrevet blad. Det kan tippe begge veier. Totalt sett så vil jeg si vi er svekket på spissplassen, ganske betraktelig også.

                    Om vi legger dagens stall til grunn, så tror jeg vi vil slite i år. Om da ikke Erling og Palmi plutselig blir goalgettere av rang. På det beste spiller vi ut hvem som helst, men på det dårligste vil vi virkelig slite mot Stabæk. Uten skader av betydelighet og at det løsner for Erling og Palmi, samt at forsvaret tetter igjen og Andersson/PVM får en kanonsesong, så er vi lett topp 5. Men jeg tror disse parameterene er for usikre og at det vil svinge noe fryktelig i prestasjonene. Så jeg tror det blir en kamp på liv og død.

                    Kommentar

                    • Gjest

                      At LSK taper en treningskamp mot odd er isolert sett et "ikke" problem.
                      At EN muligens droppa sesongkortet pga. denne ræva forestillingen er isolert sett heller ikke et stort problem.
                      At vi tapte første treningskamp mot godset, er ikke et stort problem At JEG som følge av dette droppet 4-5 treningskamper etter dette medførte 4-500, mindre i kassa. Det er kun et bittelite problem.
                      At DNB fyller stadion 16 mai er en fantastisk mulighet til å få vist seg fram på en god måte, å misbruke sånne muligheter dreper interessen. Det er et stort problem!
                      6 tap og en uavgjort mot vif de siste 7 år, kjeppjager folk i hopetall fra Åråsen. Det er et gigaproblem.

                      Å tape cupsemien hjemme er trist, men uansett en liten opptur å være i semien.

                      7 - 0 borte mot Stabæk er et uvurderlig stort pluss som selger sesongkort, skaper entusiasme, selvtillit.
                      Vi trenger en skikkelig opptur snart.

                      Kommentar

                      • mrognan
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2008
                        • 846

                        Opprinnelig skrevet av daf

                        7 - 0 borte mot Stabæk er et uvurderlig stort pluss som selger sesongkort, skaper entusiasme, selvtillit.
                        Vi trenger en skikkelig opptur snart.
                        Det ble vel ikke solgt så veldig mange ekstra sesongkort uka etter storseieren i gymsalen, og entusiasmen ble effektivt drept av å bli rundspilt av brann med 1-4 tap på Åråsen i runde 2.
                        Morten

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          Opprinnelig skrevet av mrognan
                          Det ble vel ikke solgt så veldig mange ekstra sesongkort uka etter storseieren i gymsalen, og entusiasmen ble effektivt drept av å bli rundspilt av brann med 1-4 tap på Åråsen i runde 2.
                          Den ga en helt utrolig effekt faktisk: http://www.tv2.no/sport/fotball/tipp...l#.UzA15vl5OuI

                          Siden seriestarten har Lillestrøm solgt 1000 sesongkort på ni dager og landet flere nye sponsoravtaler

                          Kommentar

                          • Rønnern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6690

                            Opprinnelig skrevet av knut
                            Igjen, et meget godt tiltak av klubben!

                            Men hadde noen giddi å spurt hvordan de kom fram til at topp 5 er innen rekkevidde denne sesongen? Litt om evalueringsprosessen rundt.

                            Ronnié f.eks, om du skal?

                            Og før noen spør, så er jeg opptatt hver onsdag fra 16.30 til 20, så fåkke tatt turen
                            He, he, tullebukk har svaret. Bjar og Haglund veit at en rekke lag skal trekke seg fra årets tippeliga :-)

                            Får ikke tatt turen selv, først fotballtrener for Kurland Jenter 05 og så årsmøte i borettslaget... Regner uansett ikke med at det kommer noen kritiske spørsmål, de kritiske pleier ikke å møte opp på sånne ting.
                            Mvh Ronnie "The Runner"
                            LSK for alltid

                            Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                            Kommentar

                            • 14
                              Medlem
                              Møteplager
                              • May 2005
                              • 91

                              Mener jeg leste et sted at det var avtalt en treningskamp søndag 30. mars, dagen etter seriestarten, men klarer ikke finne info om dette noe sted. Er det jeg som har drømt?

                              Hvis ikke var det uansett tidspunktet jeg var ute etter...

                              Mvh Kristian

                              Kommentar

                              • 007
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Oct 2013
                                • 286

                                Opprinnelig skrevet av 14
                                Mener jeg leste et sted at det var avtalt en treningskamp søndag 30. mars, dagen etter seriestarten, men klarer ikke finne info om dette noe sted. Er det jeg som har drømt?

                                Hvis ikke var det uansett tidspunktet jeg var ute etter...

                                Mvh Kristian
                                Du har ikke drømt.

                                Her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7242979.ece, står bl.a.
                                "Ekstrakamper
                                Magnus Haglund sier det er viktig at de som verken starter mot Odd eller Haugesund får matchtrening.
                                – Vi har avtalt kamp mot Nybergsund i LSK-hallen 30. mars og mot Moss 13. april. Der vil de som ikke spiller Tippeligakamper være med."

                                Men dette er eneste stedet jeg har lest noe om dette, og jeg har heller ikke sett eller hørt noe om klokkeslett.

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  Treningskamp mot Stabæk i dag kl. 1200 på Åråsen.
                                  Noen fra forumet som kan stikke bort og holde oss andre oppdaterte?
                                  Tipper Bradley og Stabæk-gjengen satt opp i natt og fulgte Amerika og Mix, slik at vi vinner denne enkelt - to, nesten tre null.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av andee
                                    Treningskamp mot Stabæk i dag kl. 1200 på Åråsen.
                                    Noen fra forumet som kan stikke bort og holde oss andre oppdaterte?
                                    Tipper Bradley og Stabæk-gjengen satt opp i natt og fulgte Amerika og Mix, slik at vi vinner denne enkelt - to, nesten tre null.
                                    Tipper den som eventuelt tar turen får se den nye Pele også. Freddy Adu spiller nok denne for Stabæk.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3500

                                      Tommy Høiland ikke med i dag ser jeg, og Fred Friday starter. Noen grunn til det, eller er han på vei tilbake pga for lite spilletid?

                                      Kommentar

                                      • andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

                                        Høiland trente ikke i går, ekstra fridag ifm. bryllup i følge gilberts treningstråd. Tipper det er grunnen.
                                        TS05 - Felt C

                                        Kommentar

                                        • mats
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 621

                                          Opprinnelig skrevet av Totti21
                                          Tommy Høiland ikke med i dag ser jeg, og Fred Friday starter. Noen grunn til det, eller er han på vei tilbake pga for lite spilletid?
                                          Har du hele oppstillingen?

                                          Kommentar

                                          Working...