Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Spilte sarp med et relativt toppet lag i andre også? Om så er tilfelle, så spiller det ikke stor rolle.
    Spør du meg, så var S08 mer toppa i andre enn første med tanke på utespillere.

    Edit: kampen ga vel også svar på at eks-styremedlemmer i klanen neppe passer til å dømme kamper hvor LSK står på ene banehalvdelen.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • MartinRE
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Oct 2008
      • 738

      Opprinnelig skrevet av andee
      Eller er det kanskje Keivan som går i tiende og Ajer i førstegym? Ett fett, vi har omsider to guttunger som får en del spilletid uten å gjøre seg bort og er født i 1997 og 1998. Dét er kult, uten av vi blir en gullkandidat allerede i 2014 av den grunn.
      Keivan er 96 modell, Ajer er 98
      "Noen tror fotball dreier seg om liv og død. Jeg er veldig skuffet over den holdningen. Jeg kan forsikre dere om at fotball er mye viktigere enn som så" Bill Shankly.

      Kommentar

      • perrern80
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Dec 2006
        • 603

        Trenings kamp er trenings kamp, men det går an og prøve og vinne de å. Hadde Haglund gitt beng i og bytte i pausen, og heller tatt de avtalte byttene i 50.min, tror jeg vi hadde hatt ett helt annet kamp utfall. Vi mister alt moment i de byttene, og andre omg. ble startet i 5. Gir. Og å bli senka av to tidligere bydels rotter, er toppen av kransekaka.
        Godt og se at vi er blitt bedre i banespillet, men Haggis taktiske valg er på stedet hvil. Det samme med dommer Norge. Fin Gnatt, og kollegene hans var urovekkende dårlig til og se offside, og det samme med tette dueller. Helt uten baller hva gjelder linje i kampen, foruten om hvor diverse dødballer skal taes. Sarpsborg er en klubb vi skal slå, om det er trenings kamp, eller serie/cup, om vi skal ha noe over midten av tabellen og gjøre. Så senker mine forventninger betraktelig, og ser til en, som tidligere spådd 10-12plass.
        Sånn!! Der kom det litt eder, og galle fra denne kanten og. Beklager på det sterkeste, men dette måtte ut.

        Kommentar

        • 307
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2007
          • 358

          Måtte kommentare en ting du sa. Og det er at man gjør ikke taktiske valg for å vinne treningskamper. Men man gjøre bytter for å se om de forskjellige fungere i andre roller og at flere skal få sjansen. Det er dette som er trening. Men nærmere seriestart bør man se konjukturene av et serielag.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Gir Samuel Erling støt før han gjør 1-1? Komisk situasjon.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Er vel ikke mer komisk enn 90 mot 70 kilo.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av andee
                Er vel ikke mer komisk enn 90 mot 70 kilo.
                Litt har det å si ja, men mest bare så altfor enkelt. Har du ikke annet enn fart blir du avslørt, også på TL-nivå.

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  Det kan du si. Men samtidig er Erling omtrent alltid smart og god i toppresset vårt, innimellom scorer han noen mål, og nesten alltid gjør han en ok jobb på HK, med vekt på det defensive. Men skulle gjerne hatt ham superstabil i én posisjon. Nærmeste vi kommer er kanskje som toppspiss borte. Ser ikke at Erling skal gjøre stabilt gode matcher som toppspiss hjemme (med unntak av f.eks. rbk&godset, hvor vi kan bli kjørt litt), samtidig som Fred foreløpig ikke dekker nok rom og jobber smart nok til å gjøre jobben aleine borte.

                  Veit at du ikke primært ønsker PVM som hengende, men syns heller ikke Johan så ut til å kunne gjøre noe bedre figur der i dag (blei dyp, der også, og tidvis anonym). Med skadefri tropp p.t., er jeg frista til å kjøre 4-4-1-1 med PVM + Fred i typiske hjemmematcher, og PVM + Erling i typiske bortematcher. Leder vi hjemme utover i andre, vil matchbildet vri seg og Erling kan komme innpå, og vice versa borte. Mulig dette kun virker fornuftig i «FM-huet» til en som aldri har spilt FM, men det er en desperat vri for å få brukt egenskapene våre.

                  I dag var det faktisk litt bakrom, men vi slo kun langt og over én gang, i andre, og det var vel den på Kind Mikalsen hvor han burde redusert. Og apropos sprø ideer og Kind Mikalsen, etter å ha sett ham i dag, med manges ‘drøm’ om JAR sentralt hos oss i bakhuet, tenkte jeg tanken på å kjøre Kind Mikalsen sentralt sammen med Lundemo. Han er tøff i kroppen, vinner baller, har tempo/frekvens og en tilsynelatende fin fot.

                  Et brukbart ungfugla anno 2014 i 4-4-1-1, med snittalder ned mot 22,7, kunne sett slik ut;

                  Fred/Erling
                  PVM
                  Fofana-Lundemo-Kind Mikalsen-BHR
                  Stian-Ruben-Magnar-Nordermoen
                  Origi

                  Bytt PVM med Ohi, og vi kommer under 22 år.
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • trigz
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 7104

                    Et resultat som dette bør være et skremmeskudd for alle i klubben. Jeg står på det jeg har sagt. Uten en målscorer på topp styrer vi mot en kamp svært langt nede på tabellen. Dette kan bli sesongen vi rykker ned.
                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av trigz
                      Uten en målscorer på topp styrer vi mot en kamp svært langt nede på tabellen.
                      Og du legger tiltroen til å finne denne målscoreren på samme gjeng som mener det duger å sette Erling på topp i fotballkamper som fortsatt starter på 0-0? Et skudd i mørket.

                      Kommentar

                      • Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

                        Opprinnelig skrevet av trigz
                        Et resultat som dette bør være et skremmeskudd for alle i klubben. Jeg står på det jeg har sagt. Uten en målscorer på topp styrer vi mot en kamp svært langt nede på tabellen. Dette kan bli sesongen vi rykker ned.
                        7 mål på 3 kamper er da langt fra horribelt, selv om vi tapte i dag.
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av trigz
                          Et resultat som dette bør være et skremmeskudd for alle i klubben.
                          Første omgang var bra. Så bytter man seg ut av kampen. I hele andre omgang mangler det spillere som Vaagan Moen, Andersson, Riise, Fofana og Ringstad - 50 % av utespillerne var ikke besatt med antatt beste spiller. I tillegg debuterte Mikalsen på dette nivået. Erling ble vel flytta rundt på nesten over hele banen har jeg en følelse av.

                          Ta det med "ro". Jeg er heller ikke spesielt positiv på veien av laget, men i gårdagens kamp bytta man seg ut av det. Snakka med en bekjent som sjelden er veldig positiv. I går skrøt han av lager i første omgang: fin, rask fotball på bakken. Og ja - jeg er nesten enig. Kunne gått litt raskere, men gårsdagens kamp var bra i 1. omgang. Også er det bra at nye og unge spillere får prøvd seg i 2. omgang.

                          I treningskamper tar man ikke poeng.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

                            Og så var det jo planlagt å "bytte seg ut av kampen"/rotere/prøve nye folk/formasjoner, kall det hva man vil, og SÆ08 bytta seg langt på vei inn i kampen. Fofana, Johan og Lundemo skulle ikke spille hele, og Ringstad + Riise kunne antakelig spilt om det var en viktig serie- eller køppkamp.

                            Når det er sagt, så syns jeg ikke Kind Mikalsen svekka oss spesielt, bortsett fra at han ikke er samme trussel én mot én/én mot to som Fofana, men han kan likefullt forsere og har en veldig fin fot og kapasitet. God debut på SKM!

                            Dersomatte hvisomatte er alltid viktig for naive sjeler; vi kunne fått 2-0 tidlig i andre, og vi skapte faktisk ytterligere 3-4 sjanser i andre da vi var svekka. Goalen til østfoldingene kom etter én intern blødning, én gavepakke av et frispark fra eks. klansmedlem og ett drømmetreff fra Bojan. Hadde vært langt mer bekymra om vi ikke hadde skapt noe, og goalene til særp hadde kommet etter utspillingen etablert.
                            TS05 - Felt C

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              De interne blødninger sitter altså igjen fra i fjor. Hva skjedde denne gangen?

                              Dette tidligere styremedlemmer av bydelsklubben, dømmer han i eliten i år?

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Tempo, tempo, tempo. Det går ikke fort nok, og vi gjør det enda vanskeligere for oss selv når vi ikke prioriterer å prøve spillere som kan gi oss mer av det. Før kamp snakket man opp Sarp som et ballbesittende og spillende lag uten at det er noen spesiell god grunn til det, de er tross alt ikke bedre enn at de justerer seg etter motstanderen, det viste også høstsesongen i fjor. Vi skal bestemme hjemme!

                                Det nevnes at LSK tar små steg, at man må feile for å bli bedre er en selvfølgelighet som ingen er uenig i, men Haglund viser etter min mening ikke klart nok at han akter å ta tak i hovedproblemet når han setter opp laget slik han gjør.

                                Kommentar

                                • andee
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2004
                                  • 1191

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  De interne blødninger sitter altså igjen fra i fjor. Hva skjedde denne gangen?
                                  Hva som forårsaket kontringa som ga 1-1, kommer ikke fram av høydepunktene fra matchen, med slik jeg opplevde det ringside hadde vi hjørnespark, sto selvfølgelig høyt med «alt», S08 klarerte og pressa etter med 3-4 mann, hvorpå Østli på ulykksalig vis greide å heade kula ned i pressgjengen som spilte opp på Aaron Samuel, hvis løpsduell med Erling endte med remis, men Samuel knuste ham i påfølgende muskelfight (70 vs. 90 kg) og satte inn 1-1 nede til høyre i lengste Origi.

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Dette tidligere styremedlemmer av bydelsklubben, dømmer han i eliten i år?
                                  Gud forby, nei, kan jeg aldri tenke meg. Heldigvis sjeldent toppdommerne dømmer treningsmatchene, av en eller annen merkelig grunn (pris, eller at dommerne hviler seg gode?). Han åpna med å gi frispark mot Kippe, i en hodeduell Kippe vant klokkereint, men Martin Wiig(?) fikk frispark for å rygge hardt inn i Kippe og på ingen måte gå opp i duellen. Lista og favoriseringa var lagt.
                                  TS05 - Felt C

                                  Kommentar

                                  • fredpet76
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2004
                                    • 1260

                                    Opprinnelig skrevet av trigz
                                    Et resultat som dette bør være et skremmeskudd for alle i klubben. Jeg står på det jeg har sagt. Uten en målscorer på topp styrer vi mot en kamp svært langt nede på tabellen. Dette kan bli sesongen vi rykker ned.
                                    Bra du ikke har så mye du skulle sagt da med såpass dårlige kunnskaper. Vi leder ved pause, gjør en bra kamp til da, foretar bytter i pausen og mange i løpet av 2 omgang, og i tillegg har vi våre beste fra start av.

                                    Please, ikke legg all vekt på denne matchen. Men trenger vi en spiss? Ja, det gjør vi.

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Tempo, tempo, tempo. Det går ikke fort nok, og vi gjør det enda vanskeligere for oss selv når vi ikke prioriterer å prøve spillere som kan gi oss mer av det. Før kamp snakket man opp Sarp som et ballbesittende og spillende lag uten at det er noen spesiell god grunn til det, de er tross alt ikke bedre enn at de justerer seg etter motstanderen, det viste også høstsesongen i fjor. Vi skal bestemme hjemme!
                                      Fullstendig uenig. Selvfølgelig ønsker man seg mest mulig tempo, men hvilke spillere i hvilke posisjoner skulle vi brukt i går for å økt dette?
                                      Sarp _er_ ballbesittende, ambisiøse - nesten så man skulle tro du var Brian Deane (med glimt i øyet, supporterkollega, no offence). Var S08 kick n run på Åråsen? Nix. Var de primitive og justerte seg da vi møttes der nede i fjor sommer? På ingen måte. At Brian Deane justerte seg utover høsten, da poengfangsten var tvingende nødvendig og spillergruppa begynte å bjeffe, kan neppe noen klandre ham for. Og så funka det.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Hører Tullebukk sier vi skal roe ned, for det kommer en spiss. Men er det noen på trappene? En ny spiller bør få iallfall en mnd med laget.
                                        Pr i dag har jeg ikke trua, men jeg ser at spillet faktisk er såpass at med en kvalitetsspiss, så kan vi kjempe høyt på tabellen. Men uten ser det desverre meget mørkt ut.

                                        Som @hermanschuller sier på Twitter: Sier alt om LSKs spissproblem at førstevalget på topp avsluttet gårsdagens kamp på høyreback - hans trolig beste posisjon.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4138

                                          Opprinnelig skrevet av Xavi
                                          7 mål på 3 kamper er da langt fra horribelt, selv om vi tapte i dag.
                                          Som flere andre skriver, er jeg også avventende til hva laget vil prestere i år. Det er altfor tidlig å avsi noen endelig dom over laget i 2014. Jeg så ikke kampen i går, men det er litt hakk i plata fra i fjor at vi faller sammen som et korthus. Selv om vi bytta mye og manglet en del. Det bør uansett ikke skje.

                                          Statistikk kan brukes på mange måter og siden jeg synes "7 mål på 3 kamper" uten ytterligere kommentar burde ha vært plassert i optimisttråden, vil jeg komme med følgende statistikk fra de to treningskampene mot Tippeligamotstand. Den ene mot seriemesteren og den andre mot laget som berget plassen etter kvalik:

                                          2 kamper - begge på hjemmebane
                                          2 tap
                                          7 baklengsmål, dvs. 3,5 per kamp
                                          Målforskjell: 4-7

                                          Som sagt, det er mange måter å bruke statistikk på.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...