Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4386

    #81
    Så kun siste 35 min. Men av det jeg så, så ble jeg positivt overrasket faktisk. Vanskelig å bedømme når begge lag mangler så mange faste, men jeg synes flere av unggutta våre var bra. Ajer var den beste, men også Friday og Nordermoen gjorde mye bra.
    ..................

    Kommentar

    • andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

      #82
      Er jo langt fra det verste vi har blitt servert i tidlig pre-season de siste åra dette. Er jo B-prega fra start, og blir enda mer B-preget utover i kampen. Er et par som viser seg fram. Ajer er blodspennende. Backene blir litt lette, men tør å være med. Friday er jo klar som et egg. Fortsetter han sånn i kampene fremover er det bare å satse hardt på ham som spiss.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        #83
        Nå så jeg bare 1 omgang men hjelpes om jeg ser Ohi på midten igjen... Null tempo og slår bare ballen sidveis.

        Hyggelig å lese at ungdommen gjorde det bra... tapet bryr meg lite.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          #84
          Opprinnelig skrevet av 307
          Utfra kampen og det kommentatoren sier har Knutzon scoret et og kommer til Fire sjanse. Bra at en spiss kommer til sjanser? Burde kanskje ha scoret på en av de sjansene. Dette er også i Januar og treningskamp. Vi trenger en targetspiss som kan ta den jobben du beskriver. Og et bedre pasningsspill er ikke en spillestil. Og Deila har brukt mange år på å trene på dette. Haglund har ikke fått mange nok år uten kritikk til å prente inn sin stil. Grunnen til at jeg spurte deg er at jeg er lei av at det blir kritisert hele tiden på valg Haglund gjør.
          Dette var langtifra en dårlig førstekamp, votter og vintre bedre enn det meste av det man fikk servert i hele fjorårets oppkjøring, men jeg mener spissvalget er et direkte valg på hvordan vi ønsker å fremstå. Og det er synd at vi satser på en erketypisk kontringsspiller heller enn en som kan bidra mer i det oppbyggende spillet, spesielt når vi allerede har en type som Friday. Vi må øve på å spille mot lag som legger seg lavere, vi må bli bedre hjemme, og har egentlig ingen tid å miste. Dette er tiden for å øve, Erling er en back up som er perfekt å bruke når rommene er der og mulighetene for en mot en aleine med keeper er åpenbare.

          Erling har hverken nærteknikken, styrken eller pasningsfoten til å takle rollen på topp, det blir for endimensjonalt. Vi må kunne ta vare på ballen bedre.

          Kommentar

          • 307
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2007
            • 358

            #85
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Dette var langtifra en dårlig førstekamp, votter og vintre bedre enn det meste av det man fikk servert i hele fjorårets oppkjøring, men jeg mener spissvalget er et direkte valg på hvordan vi ønsker å fremstå. Og det er synd at vi satser på en erketypisk kontringsspiller heller enn en som kan bidra mer i det oppbyggende spillet, spesielt når vi allerede har en type som Friday. Vi må øve på å spille mot lag som legger seg lavere, vi må bli bedre hjemme, og har egentlig ingen tid å miste. Dette er tiden for å øve, Erling er en back up som er perfekt å bruke når rommene er der og mulighetene for en mot en aleine med keeper er åpenbare.

            Erling har hverken nærteknikken, styrken eller pasningsfoten til å takle rollen på topp, det blir for endimensjonalt. Vi må kunne ta vare på ballen bedre.
            Jeg skal være helt enig med deg angående bruken av Erling mot lag som legger seg bakpå. Da er ikke Erling rett mann og dette bør Haglund også se. Men mot lag som liker å angripe kan Erling være riktig mann. Da kan han få brukt farten sin. Dette har vi sett mot Vif på Ullevål og Rosenborg på Lerkendal.

            Kommentar

            • reka
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Aug 2005
              • 13277

              #86
              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Erling har hverken nærteknikken, styrken eller pasningsfoten til å takle rollen på topp, det blir for endimensjonalt. Vi må kunne ta vare på ballen bedre.
              Skåra to. Spissvalg er enkel matte. Skårer du spiller du.

              Kommentar

              • xeR
                Seniormedlem
                --==FORUMRUNKER==--
                • Jan 2004
                • 11206

                #87
                Opprinnelig skrevet av reka
                Skåra to. Spissvalg er enkel matte. Skårer du spiller du.
                Jeg er veldig pro-Erling, men han er allikevel litt lei å forholde seg til.. Suveren spiller og bør være soleklart førstevalg pdd i kamper der vi møter lag som står høyt og er offensive. Da får han brukt farten sin bedre, kan bli spilt god og i tillegg til at han er en dyktig førsteforsvarer. Men om jeg vil ha han alene på topp mot lag som spiller med 10 mann i forsvar er jeg ikke like sikker på. Da er det bedre med en murbrekker eller en som kan få ballen feilvendt og har teknikken til å hekle seg igjennom to pressledd.
                Det er bedre å væra døv enn vålenga.

                Kommentar

                • _Jonern
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2004
                  • 4386

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                  Hvem er nr 30?
                  Kevin Echem. Aldri sett eller hørt noe om for å være ærlig!
                  ..................

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av xeR
                    Jeg er veldig pro-Erling, men han er allikevel litt lei å forholde seg til.. Suveren spiller og bør være soleklart førstevalg pdd i kamper der vi møter lag som står høyt og er offensive. Da får han brukt farten sin bedre, kan bli spilt god og i tillegg til at han er en dyktig førsteforsvarer. Men om jeg vil ha han alene på topp mot lag som spiller med 10 mann i forsvar er jeg ikke like sikker på. Da er det bedre med en murbrekker eller en som kan få ballen feilvendt og har teknikken til å hekle seg igjennom to pressledd.
                    Følger man logikken med skåringer blir det veldig tøvete å argumenter for en annen spisstype. Jeg er veldig for enkel telling: Forsvarsfireren med færrest innslupne spiller, keeper med høyest redingsprosent spiller, spiss med flest skåringer spiller, midtbanespiller med flest vellykkede pasninger og løpskapasitet spiller etc. etc. Formasjon, taktikk og laguttak baseres på hva slags kvaliteter man har i stallen og hva man ønsker å oppnå på banen.


                    Ser du litt på EKs skåringer vil du se at han har puttet på dødball og en del andre situasjoner hvor det ikke nødvendigvis har vært gjennomspill/løpsdueller. Han skårer rett og slett når han er i posisjon til det, noe som vel er den viktigste kvaliteten en spiss kan ha. Også i dag var han på rett plass til rett tid:

                    Erling Knudtzon lagde sitt andre for dagen etter 76 minutter. Bjørn Helge Riise slo inn, Fred Friday nikket ballen tilbake i feltet og på stolpe scoret Knudtzon enkelt.
                    Har ignen problemer med å se at Friday er utmerket råmateriale, men han må begynne å skåre. Nå er vi kvitt dvergbukken som av de fleste i miljøet rundt LSK ( og i likhet med broren) var kjent som en som ikke skårte mål. Etter ørkenvandringen med helstad og DB bør man igjen ha fokus på resultater.

                    Kommentar

                    • Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                      Kevin Echem. Aldri sett eller hørt noe om for å være ærlig!
                      Stopper så vidt jeg vet.

                      men nå er vi OT
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3212

                        #91
                        Fikk jo noen svar av dette også. Nordermoen var bra, og kan absolutt være vår nye back. Magnar klarte seg bra, og gjør at konkurransen blant stopperne er stor (når det gjelder pasningskvalitet går han et par mil utenpå de to andre vi vanligvis har). Ajer er selvfølgelig lovende så det holder. Hurtigheten på pasningene er opp et knepp, og det er bra. Lundemo lovende, men trenger å jobbe mer hurtigheten i forhold til avleveringer - har ikke lenger så god tid som han er vant til. Hyggelig for Erling med to mål, men likevel tydelig at vi mangler spiss i kamper / faser av kamper hvor vi skal styre og trykke. Rollefordelingen mellom BHR og Palmi fungerte ikke allverden, regner med at det går seg til.
                        Ellers…helt greit til å være januar. Vi har spillere i bakhånd som vil løfte oss. Det jeg fortsatt ønsker meg aller mest er en kraftspiss.

                        Kommentar

                        • WAK
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2006
                          • 967

                          #92
                          Jeg må si jeg er positivt overraska etter dagens kamp. Selvfølgelig MASSE å sette fingern på men allikevel positiv.

                          Så det ble nevnt at Godset stilte med dårligere lag enn oss men det gjorde de ikke. Deila har meget stor tro på flere av unggutta som spilte i dag. Han mener det er fast i første elveren materiell.

                          Noen som vet hvor jeg kan se kampen i reprise? Har ikke Sumo abom.

                          Kommentar

                          • Seb.R
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 4159

                            #93
                            Opprinnelig skrevet av WAK
                            Noen som vet hvor jeg kan se kampen i reprise? Har ikke Sumo abom.
                            TV2 Sportskanalen sender helt sikkert kampen i reprise på et ugunstig tidspunkt. Hvis du har PVR-dekoder, så bare se igjennom programlista og ta den opp.
                            www.sebastianramsland.com
                            www.twitter.com/sebramsland

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av reka
                              Følger man logikken med skåringer blir det veldig tøvete å argumenter for en annen spisstype.
                              Ikke i det hele tatt hvis vi vil begynne å ta poeng mot de vi taper altfor mange mot. Det handler om å innføre en stil som gir en større stabiltet og ikke gjør seg avhengig av hvilken type motstand vi møter. En ting er Godset, noe helt annet er Sandnes Ulf. Selvfølgelig er det topp at Erling scorer i dag, men dette handler om noe større enn en enkelt kamp. For i hans mottak feilvendt ser du mye av problemene som skapes med ham i den posisjonen, vi mister ballen altfor enkelt.

                              Kommentar

                              • Stan
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2006
                                • 1082

                                #95
                                Spilte BHR med nummer 6 på ryggen?

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  #96
                                  Opprinnelig skrevet av Stan
                                  Spilte BHR med nummer 6 på ryggen?
                                  Han var vel nr. 8?

                                  Han var visst nr 6 i 2. omgang... Nr 8 i første.

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    #97
                                    Artig kamp å se selv om prestasjonen ikke var det store. Moro å se en del av de unge spillerne.

                                    De rutinerte gjorde generelt ikke spesielt gode kamper. Origi kunne tatt flere av målene synes jeg og hadde en del utspill som gikk ut over sidelinjen, Palmi var usynliig og virka gidalaus og Riise dominerte heller ikke kampen som forventa.

                                    BAckene våre er begge spennende. Keivan var veldig godt med fremover, men mangler nok en del før han er klar for tippeliga. Blir for store astander til motspiller og litt for pusslete til tider, men talentet er definitivt der. Nordermoen spilte seg veldig opp i 2. omgang og ser ut til å kunne være klar for tippeliga.

                                    Ohi og Lundemo gjør det begge veldig godt sentralt. Usikker på hvem som burde få plassen ved siden av Andersson. Lundemo er kanskje i førersetet, virker som en mer ryddig spillertype som løper mye. Ohi hadde en rekke fine passninger gjennom leddene til Godset.

                                    Også moro å se Ajer sentralt på midten. Vi fikk ikke sett passningsfoten hans i denne kampen, det er den som har imponert meg mest når jeg har sett han tidligere. Tipper Ajer er norges nest beste 15-åring. Den beste er nok Martin Ødegård, nr. 6 på godset. Veldig imponert over Ødegård i denne matchen, tror det er lav odds på at han er en fremtidig landslagsspiller.

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      #98
                                      Interessant kamp. Flere unge nye spillere. Til tider brukbart spill i en helt jevnspilt kamp.

                                      Etter min mening var Ohi vår beste spiller. Dominerte til tider sentralt i 1.omg. Ble mer borte den halve 2.omg han spilte.
                                      Spesielt fornøyd med kreativiteten han viste. Spilte fri spillere i mellomrom og på kant flere ganger.

                                      Lundemo ikke mer enn ok, men har kvaliteter.

                                      Synes Keivan på venstrebacken var meget spennende. Tempo, god venstre fot og nesten feilfri med ball.

                                      Nordermoen, har mye å lære men har også et stort potensiale.

                                      Ajer - Herlig. 15-åringen viste mer på et kvarter enn det Palmi gjorde på hele kampen.

                                      Kommentar

                                      • vermu
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2008
                                        • 1729

                                        #99
                                        Opprinnelig skrevet av HSft

                                        Origi kunne tatt flere av målene synes jeg og hadde en del utspill som gikk ut over sidelinjen, .
                                        Vet ikke om han kunne tatt flere av målene, men han sto vel feilplassert, langt til høyre på frisparket til Storflor?

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av vermu
                                          Vet ikke om han kunne tatt flere av målene, men han sto vel feilplassert, langt til høyre på frisparket til Storflor?
                                          Synes ikke frisparket til storflor var umulig å ta. Det tredje målet var et godt skudd, men det er i nærmeste hjørne fra rimelig langt hold, det burde også være mulig å ta.

                                          Kommentar

                                          Working...