Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7104

    En av verdens beste trenere? I så fall er jeg en av verdens kjekkeste menn.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1601

      Opprinnelig skrevet av trigz
      En av verdens beste trenere? I så fall er jeg en av verdens kjekkeste menn.
      Hvem er det du refererer tro? Er det Haglund du omtaler som en av verdens beste trenere? Morgendagens motstander har i alle fall den mest meritterte trener som noen gang har trent et norsk lag.

      Forøvrig ser jeg ikke bort i fra at du er en av verdens kjekkeste menn, trigz

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        Jeg så de to første treningskampene til Stabæk i år som var helt forferdelige med store rom som gjorde det lett for motstanderne. Laget hang rett og slett ikke sammen i det hele tatt, og det høye presset fungerte ikke.
        Etter 7-2 seieren deres mot Hønefoss vant de igjen min nysgjerrighet, som gjorde at jeg så kampen deres mot Sandefjord på onsdag. Da var det ett helt annet lag som var på banen og ett høyt press som fungerte meget godt. Sandefjord fikk knapt være borti ballen før de var omsvermet av Stabæk spillere.
        Avstandene var akkurat den lille meteren kortere enn i de første kampene, og det viste bare hvor små marginer det er mellom ett lag som overhodet ikke fungerer, og ett lag som plutselig ser veldig gode ut. Tror vi fort kan slite veldig i denne kampen, og det er helt tydelig at Bob Bradley har satt sitt preg på laget, selv om en så ambisiøs spillestil sannsynligvis vil gjøre at Stabæk vil varierer mellom det fantastiske og det ræva igjennom sesongen.
        Håper vi skal kunne styre kampen, men frykter ett statisk LSK mot ett lag med høyt press og høy aggressivitet som Stabæk viste mot Sandefjord. Heldigvis mangler de fremdeles mye på siste tredjedel enda, så ser ikke like farlige ut foran mål som i spillet ellers. Ikke veldig ulikt oss i perioder.

        Kommentar

        • dennis
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2006
          • 872

          Ja det skulle vel bare mangle at han har klart å 'sette' laget på omtrent en 4-5 dager men svensken trenger 2 1/2 år!!!

          Kommentar

          • Dole
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2004
            • 1601

            Opprinnelig skrevet av dennis
            Ja det skulle vel bare mangle at han har klart å 'sette' laget på omtrent en 4-5 dager men svensken trenger 2 1/2 år!!!
            Med tanke på tiden Haglund har hatt på seg - og ressursene han hadde de to første sesongene, må man forvente at han kan presentere et lag som holder et høyere nivå enn et nyopprykket lag med knappe ressurser og med en helt ny trener.

            Kommentar

            • Folke
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jun 2008
              • 5955

              Pratet med noen spillere på Kisa (bl.a. en "gammel" kjenning fra Åråsen) og de var lite imponert over tusseladdene fra Oslo vest. Mente dette uten tvil måtte være tabelljumbo i 2014! Men riktignok basert på første treningskamp under ny trener.. Var vel første kamp under ny trener for Kisa også.

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3500

                Utrolig at ett innspill om motstanderen vår i morgendagens treningskamp igjen skal klare å starte en diskusjon rundt Magnus Haglund.
                Når det først er nevnt, så virker det på meg etter å ha sett de i tre kamper som om Bob Bradley står for veldig mye av det samme som Magnus Haglund i spillestilen. Kampene så langt tyder også på at de vil bli like variable som oss, noe som er ganske typisk for ett lag som ønsker å spille ett ambisiøst pasningsspill med høyt press med mer fokus på mann-mann enn sone. Da er marginene mellom suksess og fiasko langt større, enn om man ligger med 10 mann bak ball og satser på kontringer, som 95% av alle trenere i de to øverste divisjonene i Norge holder på med.

                Bob Bradley er ett kupp for Stabæk tror jeg, selv om dere som misliker det Magnus Haglund står for, sannsynligvis ville vært like frustrert med han.

                Forøvrig har det vært mer regelen enn unntaket at nyopprykkede lag har prestert godt, og kjempet på øvre halvdel av tabellen frem til sommerferien. Det samme vil sannsynligvis skje igjen med minst en av B/G og Stabæk.

                Kommentar

                • Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

                  Mulig jeg er ute, men det var vel ikke Haglund diskusjonen startet om. Det startet med at en skrev at bradley er en av verdens beste trenere. Noe han neppe er.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4138

                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Utrolig at ett innspill om motstanderen vår i morgendagens treningskamp igjen skal klare å starte en diskusjon rundt Magnus Haglund.
                    Når det først er nevnt, så virker det på meg etter å ha sett de i tre kamper som om Bob Bradley står for veldig mye av det samme som Magnus Haglund i spillestilen. Kampene så langt tyder også på at de vil bli like variable som oss...
                    Det er vel som Uwes disippel skriver, at diskusjonen i utgangspunktet dreide seg om Bradley. Men jeg tror nok vi må leve med diskusjonen rundt Haglund helt til han eventuelt leverer.

                    Hvis Stabæk spiller som oss og vil bli like variable som oss, vil jo det være et tankekors for LSK, med tanke på at Haglund har hatt drøye to år med laget, mens Bradley har hatt litt over en måned.

                    For øvrig kan det kanskje være interessant å høre motstanderens vurdering før kampen (fra stabak.no):

                    "En litt annen type kamp

                    – Jeg håper vi fortsatt ser progresjon på de tingene vi har vært gode på i de siste kampene, forteller sportslig leder Inge André Olsen. – Men det vil nok bli en litt annen type kamp, hvor vi ikke har så mye ball som vi har hatt i de siste to kampene. For der har vi nok hatt ca 70% ballinnehav.

                    – Det er en god motstander for oss nå, og vi går ut der for å vinne kampen, og å spille rundt Lillestrøm. Det er målet vårt i hver eneste kamp, og det håper vi at vi gjør der oppe også. Så vet vi at når vi tar to steg frem så må vi noen ganger ta et steg tilbake for å hoppe frem to steg igjen. Det kommer til å variere litt nå i sesongoppkjøringen, men det ser positivt ut. Det jobbes godt, og vi håper på et godt resultat."
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4138

                      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Mulig jeg er ute, men det var vel ikke Haglund diskusjonen startet om. Det startet med at en skrev at bradley er en av verdens beste trenere. Noe han neppe er.
                      Bob Bradley kobles til jobben som trener for landslaget til El Salvador.
                      Elska þetta félag

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Bradley kan gjøre ting i løpet av uker med Stabæk som Haglund ikke har vært i stand på år i LSK fordi han er ansatt for å følge en fotballfilosofi man etterhvert har fått en tradisjon for. Med sine egne små justeringer selvsagt, men likevel. Og så har man en sportsdirektør som er så uforskammet og selvsikker at han går ut på trenerens vegne og sier hvordan Stabæk skal spille fotball, til og med borte, treningskamp aldri så mye.

                        Men LSK har jo også sportsdirektør, ikke sant? Men hva gjør han? For det meste ser du bare trynet hans når en mediabrann må slukkes, ellers er det tåkeprat om å følge den berømte utviklinga og å finne spillere som vil bli gode. Bjarmanns pjatt er et perfekt bilde på et LSK uten selvtillit, som gir sitt publikum en type fotball ingen klarer bli glad i, uansett hvilken type man begjærer. Det er vanskelig å finne en større klubblegende enn Bjarmann, men det er enda vanskeligere å finne en mer gjennomført grå type. For Totti har helt rett han, Bradley og Haglund deler veldig mye fotballmessig, men hva man har å jobbe med og hvordan man velger å bruke det, er nesten som natt og dag. Som igjen setter søkelys på vår sportsdirektør og hele kulturen i LSK. Hva faen er det vi vil med eksistensen vår??!

                        Jeg har et forslag til tema for Westbys neste blogginnlegg: tving Haglund og Bjarmann sammen så de kan forfatte et innlegg og forklare hva de i lag ønsker å utføre med LSK, fordi det er jævla lite teori - hva enn den måtte være - som kommer ut i god praksis på banen.

                        Kommentar

                        • Xavi
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 1275

                          Har Stabæk bytta sportsdirektør siden de rykka ned?
                          Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                          Anders, Tidligere styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Håkon Henriksen
                            Administrator
                            • Nov 2003
                            • 6411

                            Nå er det mindre en tre timer til kampstart i treningskampen mot Stabæk.
                            Vi oppfordrer alle til å ta turen, laget trenger oss.
                            Det vil også bli mulig å betale medlemskapet sitt i KFL på dagens kamp.
                            Mange gode fordeler i medlemskapet for 2014.

                            Sammen for Fugla!
                            Håkon Henriksen
                            -
                            Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                            -
                            ALT FOR FUGLA

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Blir kampen sendt noe sted? Går ikke på sumo, finner heller ikke noe på rb.

                              Kommentar

                              • andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

                                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                Mulig jeg er ute, men det var vel ikke Haglund diskusjonen startet om. Det startet med at en skrev at bradley er en av verdens beste trenere. Noe han neppe er.
                                Var ikke meninga å dra dette OT, men jeg svarte i de baner da GIFKanari, noe uforståelig, utfordret meg på dagens kampbilde da jeg kun refererte at Haglund ville starte med Erling på topp.

                                Jeg veit ingenting om Bob Bradley, og er ærlig på det, gidder ikke gugle rundt og «liksom» kjenne ham, derfor skreiv jeg flåsete "en av verdens best trenere", og at dagens kamp antakelig kom til å bli spektakulær, da det var inntrykket jeg fikk fra en jublende norsk presse og entusiastiske eksperter på Twitter da han signerte (ingen visste egentlig noe særlig om vedkommende eller merittene hans da de blei spurt, utover Wikipedia, de fabrikkerte til og med sterk amerikansk progresjon på FIFA-rankingen under Bradley, noe som viste seg å være feil). I tillegg har han jo vært på en frierirunde i Europa uten å bli tilbudt kontrakt, men bevares, det er et uortodoks og spennende trenervalg Stabæk har gjort.

                                På emne, så gleder jeg meg igjen stort til dagens kamp. Blir spennende å se en startellever med Stian, Fofana og Bjørn Helge fra start - forhåpentligvis gir det mer trøkk, bedre samspill og nærmere toppnivået vårt første 45, og så blir det spennende å se ev. rokeringer utover, om Kind Mik, Lundemo og Friday får en del spilletid, og hva slags form de er i og om relasjonene sitter. Ruben og Ohi begynner å få selvtilliten på plass, og Johan fra start sentralt kan bli spennende om PRP, Erling, BHR og Fofana gir ham mye bevegelse og alternativer.
                                TS05 - Felt C

                                Kommentar

                                • pattriot
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Aug 2011
                                  • 108

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Blir kampen sendt noe sted? Går ikke på sumo, finner heller ikke noe på rb.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Grei første i dag. Spilte ganske så bra til tider og to flotte mål. Men desverre så er ikke Erling spissen vi trenger. De skinner så igjennom at han ikke er god nok for dette nivået. Andre omgang ble et langt gjesp, var som i fjor, gikk tregt fremover.

                                    Er det foresten ny taktikk å stenge forumet under matcha? Er vel andre gangen i år at forumet er nede under en kamp.

                                    Kommentar

                                    • _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4386

                                      Synes faktisk første omgang var veldig bra! Noe av det bedre jeg har sett av LSK på lenge. Til tider går det fort fremover i lengderetningen samtidig som vi klarer å holde på ball når det var nødvendig. Pasningsspillet var også mye bedre. 2.omgang starter helt greit, men sånn ca når Fofana går ut så faller vi veldig sammen (igjen). De siste 20 minuttene var det mye rart og både tempo og pasningsspill var veldig svakt. Alt i alt så får vi ta med oss en meget god førsteomgang videre, og bygge videre derfra. Men nå må vi klare å stabilisere oss på det nivået!

                                      PS: Igjen skandaløs dømming!! Faen for noen snømenn som har dømt i hallen så langt i vinter.
                                      ..................

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Jeg synes første omgang var utrolig positiv idag. Stabæk var ikke i nærheten av å skape noe som helst, mens vi skaper 5-6 særdeles gode sjanser og scorer 2 pene mål, spesielt Palmi sitt var et klasseangrep. Jeg er enig i at andre omgang var svak, egentlig fra begge hold. Merker at en del av den offensive krafta forsvinner når man tar ut Fofana. Vet ikke om det finnes noen god grunn til at vi ikke lykkes i andre, men i første synes jeg vi får til veldig mye. Vi er gode på å holde bredde, aggressive i ballgjenvinninga og etablerer trykk mot Stabæk over lengre perioder. I tillegg har vi flere gode kombinasjoner og langt flere gjennombruddspasninger treffer i rom hvor spillerne våre har starta.

                                        Synes kritikken mot Erling er gal, foruten å være et uro-moment som gjør veldig mange gode løp, leverer han også en nydelig assist til Palmi og kommer til noen bra sjanser. Har også et raid i første omgang det lukta Björn av, dersom han finner tilbake til avslutningsteknikken han har vist seg å ha på sitt beste, kan fort Erling klare tosifra i år tror jeg! Jeg ble faktisk positivt overraska over hvor godt vi klarte å utnytte kvalitetene hans i dag, langt bedre enn hva jeg har sett før. Vi får også en mer dynamisk angrepsrekke med Erling på topp, som også av og til trekker ut som breddeholder og åpner for løp bakfra inn i boks for mer hodesterke spillere.

                                        Mange spillere som var gode, spesielt i 1 omgang. Kippe treffer bedre på crosserne enn på lenge, Ruben er god til å bryte foran ofte. Østli og Ringstad solide defensivt, men usynlige framover, forventer mer, spesielt av Ringstad. Tipper han kommer seg, litt ute av matchform. Ohi leverer en knallbra 1 omgang og dominerer på midten, Fofana synes jeg er en konstant trussel og kommer til å bli veldig god i år. Synes også Erling er god til han blir tatt av. 2 omgang er det vel bare å glemme, da den var rimelig dårlig. Litt synd at vi ikke klarer å holde nullen, føltes unødvendig å gi bort et mål i dag, Stabæk klarte knapt å skape noe som helst.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Så også noe i annen omgang da vi slet i perioder, og det var at vi var rolige bakover da Stabæk presset på. Vi bruker mer kløkt og hodet når vi spiller oss forbi første pressledd, enn vi bruker å gjøre. Alt i alt så synes jeg kampen var positiv uten at vi skal legge for mye i disse treningskampene.

                                          Kommentar

                                          Working...