Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2558

    Opprinnelig skrevet av Stray Cat
    1120: At jeg roper på ny spiss er ikke noe spes for denne kampen. Det har jeg gjort siden Ujah. ;-) Og bønnhørt blir jeg ikke
    Tror neppe du blir bønnhørt, i år også. Min bønn er at de penga en investro ønsker å bruke på en spiss, brukes til å beholde den stallen man har, unngå nedrykk og konkurs. Brenner hardt under ræva til LSK nå. Verre enn på mange år..... Tror neppe krisen blir noe mindre av å rope etter en ny spiss, uansett hvor mye denne er finansiert av eksterne.
    Sint og tverr på felt N

    Kommentar

    • Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2162

      Er Enig med FUGL1120 at det kan bli vel mye negativt her inne til tider. Også noen ganger greier vi å være negative , på "områder" vi kanskje absolutt heller burde være litt posetive ? bla at ungutta endelig får flere sjanser, hvor tidligere de har fått kanskje 1 liten mulighet ?

      Når det gjelder meg selv og kanskje flere ? Så har jeg levd som evig optimist med LSK i mange og tredve år.Stort sett bare lett etter det posetive , ennå det meste har egentlig vært "søppel".(Da jeg faktisk ganske posetiv person

      Men til slutt gidder mann ikke å bli "pissa på" lenger. For min del så er det faktisk ikke spillerne jeg er mest pissed på , men de som har prøvd å styre og stelle dette laget/klunbben.

      De har kommmet med så mange usannheter , at dem vel etterhvert har trodd på dette selv?
      Kan forstå at mann prøvde å skjerme klubben utad enkelte tilfeller.Men det har etterhvert gått altfor langt.

      "alle" som har hatt litt inside i hva som har skjedd de siste årene , visste at dagens Økonomiske situasjon måtte komme !
      Selv jobber jeg hos en av de største sponsorene LSK har hatt i en lengre periode over de siste 10 årene. Så jeg har fått litt innblikk innad, selv om jeg selvfølgelig ikke vet alt,så har jeg fått med meg nok til å forutse dette.
      Tror også de fleste utenom meg , har også tatt en titt på spiller logistikken de siste årene,ser at dette umulig kunne gå opp. Samt inntektene visste mann at ville bli lavere og lavere.

      Fra dagens RB papir , kommer det også frem at kuttene som foreløpig er gjort , ikke har hjulpet nok. Dersom vi ikke greier å kutte flere millioner til dette året, står vi selvsagt i fare for å miste Lisens neste sesong ? Ennå årets budsjett er det laveste LSK har hatt på veldig mange år.
      Bjarmann uttaler at mest sannsynlig er spillersalg/avganger eneste redning ? Men hva har mann å selge , kanskje Ringstad og/eller Fofana ? Og hva sitter vi da igjen med ?

      Alikevel etter alt dette , sitter Bjarmann og CO fortsatt på "tronen". Dette gjør meg mest pissed og negativt i forhold til LSK.Desverre kan det føre til at også min fustrasjon enkelte ganger desverre kommer ut mot noen det egentlig ikke burde? bla enkeltspillere som egentlig ikke har bedre potensiale, enn dem egentlig viser.
      Haglund har jeg ingen formening om , han har jeg hverken sett eller hørt på over 2 år ?
      Last edited by Playboy1; 21.02.2014, 11:40.

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        Jeg er selv en av grinebiterne her inne. Jeg er dritt lei alt som har med LSK å gjøre, men jeg klarer ikke holde meg unna. Det er så mye feil i denne klubben at jeg ikke vet hvor jeg skal starte.
        Men nok om det, etter sist sesong bestemte jeg meg for å være positiv gjennom vinteren. Finne de små tingene som jeg kunne bygge videre på. Og jeg prøver, jeg virkelig prøver.
        Treningskampene i år har startet greit, om vi ser bort fra gårsdagen. Men ikke noe mer enn greit, men det slår jeg meg til ro med. Men gårsdagen fikk frem negativitet igjen. Det virker som gutta ikke gidder og det provoserer meg uansett om motstanderen heter Raufoss eller Rosenborg. I første i går manglet vi 4 spillere som kanskje er våre fire beste, det sier litt om hvor lite som skal til før vi er et andredivisjonslag kvalitetsmessig.
        Ajer er 15 og vi kan ikke forvente stort, han var sikkert også nervøs som f også. Men han gjorde en grei figur. Friday og Kind Mikalsen ble litt borte, men det er også å forvente. Jeg applauderte Haglund for at disse fikk starte. Spennende og vår fremtid.
        Om Erling, jeg digger fyren, men han er dessverre ikke god nok. Det er ikke eder og det er ikke galle. Det er ren fakta. At noen velger å kalle det hetsing får så være. Han har putta 3 mål i år, greit nok det isolert sett. Men med tanke på alle angrep vi har kommet til, så er det spissplassen det står på. Bare i går kom Fofana 4-5 ganger seg fri på siden for å se etter noen i feltet, nada.. Tolk det som dere vil, jeg mener at en toppspiss hadde puttet på 1-2 av dem.

        Haglund sier jeg ikke noe om før serien har startet. Jeg håper han får laget til å svinge i år, at han får frem det ypperste i hver og en, at Erling putter 20+ mål, at Ajer spiller som en 28-åring, at Kippe på ny får sin renessanse osv. Men jeg holder på min rett til å tvile. Så får optimistene ta det som eder og galle, akkurat det driter jeg i.

        Kommentar

        • tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

          Spiss kommer slapp av.

          Kommentar

          • Bibaboy
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 712

            Opprinnelig skrevet av tullebukk
            Spiss kommer slapp av.
            Når klubben står på kanten av stupet både økonomisk og sporslig så er det merkelig om de velger å signere en ny spiss. Jeg skjønner at det må investorer til for å få dette til, men allikevel får kanskje spillerne som må ned i lønn en vond smak i munnen når det signeres nye spillere. Jeg er veldig enig i at vi trenger en ny spiss og håper også det kommer. Når Bjarmann har snakket med samtlige spillere og fått redusert totale lønningskostnader med 2.mill så er viljen liten til å gå ned i lønn. Det er veldig store lønnsforskjeller i klubben og de som tjener desidert mest fortjener det ikke på noen som helst måte. De samme spillerne har ingen følelse for klubben annet enn at de er lønnstakere i kontraktsperioden. Om vi kan bli kvitt Johan så måtte det være en fornuftig løsning. Såvidt meg bekjent hever han en anseelig lønn vi hadde dermed løst problemet ved å kvitte oss med en spiller som har tilført laget lite ift. kostnaden. Problemet er vel at ingen ønsker å betale han det han har i dag.
            Fugla Forever

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av Bibaboy
              Når klubben står på kanten av stupet både økonomisk og sporslig så er det merkelig om de velger å signere en ny spiss. Jeg skjønner at det må investorer til for å få dette til, men allikevel får kanskje spillerne som må ned i lønn en vond smak i munnen når det signeres nye spillere.
              Det er viktig å forstå investorenes rolle i et eventuelt spisskjøp. Dersom man investerer i en spiss, er det antagelig fordi investorene har et håp om at vedkommende en gang i fremtiden kan bli solgt slik at man kan få (i det minste litt) avkastning på pengene man har investert i klubben. Såkalt redningspakker for at de spillerne som er i klubben skal beholde lønna si har en forventa avkastning på null, da det er penger i sluket. Med andre ord et lite attraktivt investeringsalternativ. En eksternfinansiert spiss må i større grad sees på som en investering for forventet avkastning (selvsagt mer bløthjertet enn rene finansielle investeringer) enn utelukkende bistand til klubben. En ny spiss vil høyst sannsynlig være 100% økonomisk uavhengig av klubbens økonomi.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • Bibaboy
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 712

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Det er viktig å forstå investorenes rolle i et eventuelt spisskjøp. Dersom man investerer i en spiss, er det antagelig fordi investorene har et håp om at vedkommende en gang i fremtiden kan bli solgt slik at man kan få (i det minste litt) avkastning på pengene man har investert i klubben. Såkalt redningspakker for at de spillerne som er i klubben skal beholde lønna si har en forventa avkastning på null, da det er penger i sluket. Med andre ord et lite attraktivt investeringsalternativ. En eksternfinansiert spiss må i større grad sees på som en investering for forventet avkastning (selvsagt mer bløthjertet enn rene finansielle investeringer) enn utelukkende bistand til klubben. En ny spiss vil høyst sannsynlig være 100% økonomisk uavhengig av klubbens økonomi.
                Jeg ser dette bildet og er helt enig med deg. SYnes bare det er merkelig at ekstremt overbetalte spillere ikke kan gå ned endel i lønn når de ikke har gjort jobben sin. Men nok om det. Vi satser på en ny god spiss sopm kan gi investoren avkastning. Neste år vil uansett lønnsbudsjetet til klubben være et helt annet når både Johan og PVM`s kontrakter går ut. Bare der har vi spart 4-5 millioner. Vi må selvsagt ha inn erstattere for disse men med en vesentlig lavere lønn.
                Fugla Forever

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4138

                  Opprinnelig skrevet av Bibaboy
                  SYnes bare det er merkelig at ekstremt overbetalte spillere ikke kan gå ned endel i lønn når de ikke har gjort jobben sin.
                  Det er lett å tenke sånn. Jeg har gjort det selv. Men jeg tror vi skal være veldig forsiktige med å dømme noen av spillerne om de ikke vil eller kan redusere lønna. Vi kjenner ikke den enkeltes situasjon. Hvis det skulle bli en negativ holdning til enkeltspillere pga antagelser og uten å kjenne til alle fakta, vil det bare gjøre situasjonen enda vanskeligere.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Stray Cat
                    Moderator
                    • Aug 2008
                    • 5916

                    Opprinnelig skrevet av Børge
                    Tror neppe du blir bønnhørt, i år også. Min bønn er at de penga en investro ønsker å bruke på en spiss, brukes til å beholde den stallen man har, unngå nedrykk og konkurs. Brenner hardt under ræva til LSK nå. Verre enn på mange år..... Tror neppe krisen blir noe mindre av å rope etter en ny spiss, uansett hvor mye denne er finansiert av eksterne.
                    Så la meg være angstbitersk og si at jeg ikke tror vi unngår nedrykk uten ny spiss, men vi er avhengig av at denne blir fullfinansiert av sponsorer.
                    For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Spillerne i andre klubber går med på å gå ned i lønn, men i LSK vil de ikke gå ned det som trengs, og Erling Knudtzon skylder på klubben (herunder administrasjon) for uføret. Jeg forsvarer spillerne og LSK som klubb over alt, men her bør spillerne i LSK gå ned det som trengs i lønn. Mange av dem fikk gode kontrakter som bosmenn og fikk fart på sine karrierer i LSK. Jeg for min del blir oppgitt over Knudtzons uttalelser og manglende vilje til å ta ansvar for klubbens fremtid.

                      http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7155859.ece

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        Bare for å prøve å dra inn noe positivt fra Raufoss-kampen, så synes jeg at Erling Knutzon hever laget i 2.omg (skulle bare mangle selvsagt) og det ser ut som om han og Palmason prøver å få til en link på topp. Det er utrolig viktig at spissene begynner å score.

                        Ajer er meget spennende. Til å være 15 år, finnes det mye kreativitet i den kroppen. Hadde noen svake pasninger, men er virkelig god med ballen.

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av vermu
                          Bare for å prøve å dra inn noe positivt fra Raufoss-kampen, så synes jeg at Erling Knutzon hever laget i 2.omg (skulle bare mangle selvsagt) og det ser ut som om han og Palmason prøver å få til en link på topp. Det er utrolig viktig at spissene begynner å score.
                          Jeg synes ikke kombinasjonen med en spiller med god fart på topp sammen med habil hodespiller ikke er dumt. Palmi må definitivt stille inn siktet bedre enn høsten 2013, men han har tidligere vist seg som målfarlig. Tror dem ville vært en målfarlig duo på topp. Ser man fra midtbanen og frem, er dette ok offensivt:

                          BHR - Ohi - Andersson - Fofana
                          Palmi - Erling
                          To kanter som begge kan gå innover og ned til linja og legge inn. Hodesterke spillere i Ohi og Palmi. Erling som etter min mening er en relativt habil spiller foran mål og har en god tendens til å få ballene i mål. Synes ikke det er så aller verst. Burde klare å komme seg inn topp 10. Også har man PVM som kan erstatte Ohi, Andersson, Fofana og Palmi.

                          Det snakkes jo om en spiss til inn også, men jeg har verken spesielt tro på at man finner en frelser for to bugg og en cola som krever lite i lønn - og putter mange mål. Enten som dukker det opp en spiss uten målteft eller så finner dem ingen - trolig det siste. Nei, jeg sier det ikke for å være en grinbiter eller spre negativitet. LSK har bare ikke hatt tradisjon for å finne spisser siden Ujah kom hit. Helstad og Luke Rodgers er ikke det store å skrive hjem om... Fred Friday er enda ung og har vel som en sa for ei ukes tid siden knapt sett ei taktikktavle før han kom hit i august (Ujah var 1 1/2 år eldre når han kom - brukte i grunn 1 år før han virkelig slo til, selv om det ble noen mål i 2010).

                          Gjenstår å se hva dem kan prestere når beina blir lettere, treningskampene spisses til og sesongen nærmer seg. Treningskampene mot mfk og Odd vil nok gi gode svar på dette. 2010 tar jeg for gitt at reiser hjem med såret stolthet.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • perrern80
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2006
                            • 603

                            Noen som vet om ffk-LSK spilles idag?
                            Jeg så at kampen var satt opp på TV2.no, uten at den ble vist på noen av dem sine kanaler. Men nå er hele kampen fjernet. Noen som vet hvorfor?

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av perrern80
                              Noen som vet om ffk-LSK spilles idag?
                              Jeg så at kampen var satt opp på TV2.no, uten at den ble vist på noen av dem sine kanaler. Men nå er hele kampen fjernet. Noen som vet hvorfor?
                              Avlyst, begge lag prioriterer trening.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Juniorlaget spiller mot Hammarby i hallen i morgen tror det er kl 1200

                                Kommentar

                                • alex_ufc
                                  Juniormedlem
                                  Ferskenpels
                                  • Oct 2012
                                  • 6

                                  Hvordan gikk det med Juniorene?

                                  Kommentar

                                  • Bukkenbruse
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 515

                                    Opprinnelig skrevet av alex_ufc
                                    Hvordan gikk det med Juniorene?
                                    Tapte 1-0 etter en ganske sørgelig forestilling.

                                    Kommentar

                                    • nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

                                      lsk.no melder at kampen mot VIF i morra blir sendt på Sumo. Men på Sumo's oversikt over tilgjengelige treningskamper er den ikke oppført. Noen som veit noe om dette ?

                                      Kommentar

                                      • Uwes disippel
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2006
                                        • 6039

                                        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                        lsk.no melder at kampen mot VIF i morra blir sendt på Sumo. Men på Sumo's oversikt over tilgjengelige treningskamper er den ikke oppført. Noen som veit noe om dette ?
                                        Ifølge kampsenteret til TV2s ipad-app, så sendes den på sumo.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4138

                                          Ungt lag

                                          BHR hviles i kveldens kamp not VIF etter at han fikk en liten smell på trening for et par dager siden. Heller ikke Erik Mjelde og Anders Østli starter kampen. Med Petter Vaagan Moen og Erling Knudtzon skadet, er det et ungt mannskap LSK møter Vålerenga med i kveld.

                                          – Dette er ungt og spennende. Det skal bli interessant å se hvordan Marius Lundemo og Simen Kind Mikalsen gjør det på hver sin kant. De er en fotbalkloke unggutter. Vi starter med Ruben Gabrielsen som høyre back og Magnar Ødegaard som midtstopper. I 2. omgang kommer Anders Østli inn som back, mens Gabrielsen overtar midtstopperplassen for Ødegaard, sier Magnus Haglund.

                                          Fofana på topp

                                          Moryké Fofana skal spille spiss. Dermed får ikke LSK i samme grad som før brukt kontringsstyrken på kantene, når også Bjørn Helge Riise hviler. Magnus Haglund har likevel stort håp om å se igjen elementer av ting laget har trent på i vinter.

                                          Arnold Origi –
                                          Ruben Gabrielsen, Magnar Ødegaard, Frode Kippe, Stian Ringstad –
                                          Marius Lundemo, Ohi Omoijuanfo. Johan Andersson, Simen Kind Mikalsen –
                                          Palmi Palmason –
                                          Moryké Fofana.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...