Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4386

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Jeg så ikke kampen. Var det virkelig så labert?
    Det var bedritent, som vi har sett hundre ganger før under Haglund. Noen tapre sjeler prøver å se noe positivt fra kampen, men stort sett det eneste de finner ut er at Fofana funker bedre på kanten enn som spiss. Det sier litt når det er beholdningen.
    ..................

    Kommentar

    • fjacob82
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2005
      • 1507

      treningskamp på la manga mot vif blir hawaii resultatmessig uansett spør du meg. Alle gutta er egentlig "kamerater" og trår ikke skikkelig til slik de ville gjort i en seriekamp.
      vi manglet flere som ville preget en slik kamp, og spiller med mange unge.
      Drit i resultatet. Får håpe mr.Haglund fikk noe vettugt ut av dette, og så hva som kan fungere, og hva som definitit ikke vil fungere.

      Får vi inn en bra spiss så ser det egentlig ikke så gæli ut. Men vi er utrolig sårbare for skader. Og det kommer skader. En sesong uten PVM, BHR, JA eller EK ute i lengre tid tror jeg ikke jeg kommer til å oppleve.
      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
      *Brasseberget*

      Kommentar

      • Pingla
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Nov 2006
        • 376

        For min del så det ut til å være en relativt vesentlig mangel på samhandling/forståelse i sentrallinja.

        De to sentrale på midten gikk til tider oppi beina på hverandre (les: Ohi ble ropt på fra sidelinja for å bevege seg høyere/vekk fra Andersson for å gi sistnevnte plass). Lenken mellom de nevnte og Palmi var det ikke mye å se til. Kjemien mellom Palmi og Fofana virket å være lunken på sitt beste.

        Da stod vi igjen med unggutta på kantene, som naturlig nok er avhengig av hjelp for å kunne skape noe.
        Til tider, spesielt på venstresiden, fikk vi frigjort Ringen - som stort sett var det eneste (halv-)sjanseskapende å se i hele kampen. (* Et par brukbare dødballer fra Lundemo var det også)

        Jeg velger å tro at bein som er hardstappa av trening er en høvelig del av årsaken til tilbakegangen fra de foregående treningskampene (ooooptimist, jeg vet det går braaaa......)
        ¯\_(ツ)_/¯

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4386

          Er det ikke litt naivt å tro at det kun er vi som har beina fulle av trening?
          ..................

          Kommentar

          • Uwes disippel
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6039

            Opprinnelig skrevet av _Jonern
            Er det ikke litt naivt å tro at det kun er vi som har beina fulle av trening?
            Tja, nå var vel engen like ræva som oss egentlig. Tror aldri jeg har sett et dårligere engen-lag. De vil slite like mye som oss i år, om ikke mer.

            Kommentar

            • PetterH
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2012
              • 668

              Opprinnelig skrevet av Pingla
              Jeg velger å tro at bein som er hardstappa av trening er en høvelig del av årsaken til tilbakegangen fra de foregående treningskampene (ooooptimist, jeg vet det går braaaa......)
              Trener vi noe mer enn alle andre for å rettferdigjøre at vi har tunge bein?

              Kommentar

              • Percy Nilegård
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 5146

                Opprinnelig skrevet av _Jonern
                Er det ikke litt naivt å tro at det kun er vi som har beina fulle av trening?
                Og stilte søpla med fult lag?
                "Alltid blodsprengt"!
                Fong/Macho

                Even Nordlien

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Igjen unnskyldes en elendig prestasjon. Og den mest komfortable er å skylde på at motstanderen er like dårlig, det er bra det! Så vant er vi til å bli pissa på. Vi fortjener kanskje ikke bedre. Nå tar jeg meg en lang pause, vi sees kanskje i løpet av sesongen, med Haglund er det virkelig vanskelig å finne motivasjoen til å bry seg mer.

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    Det er bare å be til Ståle om at Johan Andersson holder seg skadefri i år. Offensivt var kampen mot vif nitrist. Johan (pluss Fofana og Riise på kant) er eneste som holder godt Tippeliga nivå per i dag. Det meste avhenger av svensken hvis vi skal få et bra etablert angrepsspill.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      Opprinnelig skrevet av vermu
                      Det er bare å be til Ståle om at Johan Andersson holder seg skadefri i år. Offensivt var kampen mot vif nitrist. Johan (pluss Fofana og Riise på kant) er eneste som holder godt Tippeliga nivå per i dag. Det meste avhenger av svensken hvis vi skal få et bra etablert angrepsspill.
                      Mjelde er ikke så dårlig han heller. Ohi burde kjenne pusten hans (og PVM) i nakken når det kommer til å spille sentralt på midtbanen.
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

                        Mjelde er dessverre ikke god nok for en førsteelelver og har også mistet - fortjent nok - tilliten fra Haglund.

                        Jeg liker Ohi, og synes han var periodevis god i de første treningskampene. Men i går var han elendig.

                        Kommentar

                        • tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

                          Ohi er ikke i nærheten

                          Kommentar

                          • vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

                            For å ta det positive, synes jeg forsvarsfireren virker solid og det er god konkurranse om både høyreback og høyre stopperplass.

                            Rinsgtad mangler en del på toppform, men kommer til å bli en klassespiller i år.
                            Kippe er selvfølgelig bankers, og Ruben må inn i førsteelleveren.

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Ohi er ikke i nærheten
                              Synes han har sett bedre ut ved siden av Lundemo enn ved siden av Johan. Mulig han ikke passer så godt ved siden av johan.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                han har ikke tempo nok og leverer ballen alt for seint.

                                Kommentar

                                • Gjest

                                  Å spille treningskamp mot vif er i utgangspunktet ikke særlig smart, når man i tillegg taper denne, vitner det om et meget svakt lsk som skal slite hardt i TL.

                                  Tippeliga derbyet lsk/vif blir utvannet av meningsløse treningskamper hvor, man blottlegger sin udugelighet både på banen og i korridorene.

                                  F A E N .

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4138

                                    Opprinnelig skrevet av daf
                                    Tippeliga derbyet lsk/vif blir utvannet av meningsløse treningskamper hvor, man blottlegger sin udugelighet både på banen og i korridorene.
                                    Tror det er siste året vi får se dette. Når våre to nye super-bitcher () får påvirke planleggingen på et tidligere stadium, blir det nok slutt på å skyte seg selv i foten med en slik treffsikkerhet.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Nå er det 2010 som gjelder, måtte det bli seier.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Tror det er siste året vi får se dette. Når våre to nye super-bitcher () får påvirke planleggingen på et tidligere stadium, blir det nok slutt på å skyte seg selv i foten med en slik treffsikkerhet.
                                        Tror du stiller "litt" vel store forventninger til styrets leder og daglig leder, når du tror at dem vil sitte å detaljstyre hvilke lag som skal møtes i oppkjøringa..... Tror neppe dem kommer til å legge seg nevneverdig opp i sportslige valg av denne karakteren.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4138

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Tror du stiller "litt" vel store forventninger til styrets leder og daglig leder, når du tror at dem vil sitte å detaljstyre hvilke lag som skal møtes i oppkjøringa..... Tror neppe dem kommer til å legge seg nevneverdig opp i sportslige valg av denne karakteren.
                                          Nei, det tror ikke jeg heller, på generelt grunnlag. Men jeg er sikker på at det ikke vil være "vanntette skott" mellom styret/daglig leder og resten av klubben i Nye LSK. De to damene "våre" har, hver for seg og sammen, ansvaret for at klubben drives på best mulig måte. Som "daf" skriver, kan disse treningskampene mot nettopp erkerivalen vår være med på å utvanne Tippeligaderbyet mellom klubbene. Hvis klubbens ledelse skulle være enige i det, og at klubben totalt sett vil tjene mer på å ikke spille kamper uten betydning mot nettopp dette laget, mener jeg at det er damenes forbannede plikt å komme med innspill for å endre på dette. Men det er nå bare min mening, da!

                                          Edit: Jeg ser at når jeg skrev "får påvirke planleggingen" i den sammenhengen, kan det oppfattes som jeg mente at de skulle være med på å planlegge treningskampene. Det var altså ikke det jeg mente.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...