Treningskamper 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

    Opprinnelig skrevet av _Jonern
    Igjen, håpløst ræva dømming! Ikke noen dramatiske avgjørelser men fy faen, norske dommere blåser i stykker omtrent alle kampene. Får mark.
    Hvis dommern gir deg mark , burde hjemmelaget gi deg bendelorm etter denne "forestillingen"...

    Kommentar

    • trigz
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 7104

      Så ikke den første halvtimen, men syntes den siste timen forsåvidt var solid, men uambisiøs.
      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

      Kommentar

      • _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4386

        Opprinnelig skrevet av daf
        Hvis dommern gir deg mark , burde hjemmelaget gi deg bendelorm etter denne "forestillingen"...
        Hva er det du klager så veldig på i dag? Vi har vært konstant ræva i 6 år nå, i dag dominerer vi første omgang mot en av favorittene i årets TL. Hva forventer du?
        ..................

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Om man ligger så lavt som vi gjør til tider blir man jo straffet mye hardere for de feilene man gjør. Det er vel ganske åpenbart at personlige feil på 20 meter er verre enn personlige feil på 40 meter fra mål?
          Vi møter et bedre lag og det viser Haglund tydelig at han tar konsekvensen av, også hjemme. Molde tar bare over føringa i kampen og det er ingenting vi kan gjøre noe med, selv etter å ha tatt ledelsen. Synes det er en kamp som viser greit hvor vi hører hjemme, selv med en og annen ute.

          Absolutt ingenting som tilsier at vi blir noe bedre hjemme.

          Kommentar

          • Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

            Fikk ikke sett matchen men hører gutta var veldig gode i 1 omg.
            Jeg tar med meg det positve, la oss legge 2 omg bak oss. Vi spiller ikke med Fofana, Mjelde eller Vaagan. I tillegg er gutta stinn av trening. Det er nå gutta bør sleppe opp litt for å få igjen energi til seriestart.

            Har trua på at dette er sesongen vi vil se fremgag.

            Molde kjører med Nyland, Linnes, Hovland, Forren, Flo, Singh og to ekser på topp. Å rundspille dem er BRA!

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4138

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Så ikke den første halvtimen, men syntes den siste timen forsåvidt var solid, men uambisiøs.
              Jeg så hele første, og det vi viste da er virkelig noe å bygge på. Kortpasningene satt raskt og presist. Spillerne utfordret og lyktes. Johan var formidabel, men det er egentlig feil å trekke frem noen (*), for jeg tror alle var gode! Vi spilte fremover nesten hver gang vi hadde sjansen! Eureka! Molde kom litt mer med de siste 5, kanskje 10.

              Edit: Palmi hadde tre ganske store sjanser, før han scoret på den fjerde.

              (*) Jo, jeg må trekke frem Ruben også. Han grusa Frida Frosk!
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7104

                Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                I tillegg er gutta stinn av trening. Det er nå gutta bør sleppe opp litt for å få igjen energi til seriestart.
                De begynte nok å slippe kraftig opp på mengden etter Spania-turen. Tipper det var bra med overskudd i beina i dag.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Totti21
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2004
                  • 3500

                  Synes det er en positiv kamp totalt sett med ett rettferdig uavgjort resultat etter at lagene har hver sin gode omgang. Vi går bra på fra start av, og det er helt tydelig at man har ønsket å trøkke til ordentlig fra start for første gang i år. Det lyktes vi bra med, og burde vel hatt med oss en scoring til i 1.omgang.

                  I 2.omgang synes jeg vi legger oss i overkant lavt i banen. Ser nesten ut som om man har bestemt seg for at man ønsker å trene på å forsvare seg lavt med laget, og vi lykkes vel egentlig ganske brukbart med dette frem til kvarteret ut i omgangen når avstandene blir for store, og Molde får komme litt for nærme målet vårt. Frem til dette har Molde riktignok mye ball, men må nøye seg med noen avslutninger fra distanse.

                  Igjen synes jeg ikke man skal legge for mye i kamper som dette, både når det gjelder en positiv 1.omgang og en tilsvarende negativ 2.omgang. Kampbildet kan være avhengig av instruksene, og hva man ønsker å trene på. I tillegg har man jo faktoren med treningsmengden, der man i alle fall vet at vi har sluppet opp litt hvis man skal tro det siste intervjuet til Haglund inn mot kampen.

                  Nå venter en tøff treningskamp og bra test borte mot Odd, som kanskje er det Norske laget som har imponert mest resultatmessig i vinter i kamper mot andre Norske lag. De har nylig en uavgjort mot Start, men har ellers vunnet alle de andre kampene mot Norsk motstand. Deriblant 3-1 mot rbk og 2-1 mot godset.

                  Kommentar

                  • ynnor
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 857

                    Med tanke på forventninger og de siste års kamper synes jeg første omgang var festkjeppfotball med både plan og innsats. Igjen hva som skjer i pausen væt øs ikkje. Samme hva de gjør i pausen så gjør det motsatt neste gang. Osvold er bra første 20 men laget skriker etter en spiss som kan gå rett inn på laget. Men pokker , likte en del i dag.

                    Kommentar

                    • Dole
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2004
                      • 1601

                      Opprinnelig skrevet av daf
                      Hvis dommern gir deg mark , burde hjemmelaget gi deg bendelorm etter denne "forestillingen"...
                      Dommer'n skal vi i god forumtradisjon selvsagt klage på uansett hvor god eller dårlig han er. Sannsynligvis er han den eneste aktøren på banen i dag som er i nærheten av internasjonalt nivå.

                      Kommentar

                      • general
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2004
                        • 1150

                        Første kamp live i år. Veldig positiv 1.omgang. Molde har hele andre omgang. Men vi slipper til lite med unntak av noen langskudd som Arnold enkelt tar. Blir knallhardt straffet for Kippe sin blunder, som så ofte før..
                        Ruben leverer en god kamp. Osvold var positiv.
                        Seriegull 2016!!!

                        Kommentar

                        • Gjest

                          Jeg så ikke førsteomgang, men synes ikke Molde var gode i andre omgang.De var bedre enn oss ,men fremdeles ræva.
                          Hvis vi var så jævlig gode i første, hvorfor hadde vi ikke flere måls ledelse?
                          Lsk trenger å vinne kamper for å få folk tilbake på tribunen. Uavgjorte kamper med få mål, er som oftest drit kjedelig for alle.
                          Om en god oppkjøring før sesongen ikke gir poeng, gir det Lauritzen/Søgaard en litt enklere jobb framover...og det trengs.

                          Kommentar

                          • Simeone
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2008
                            • 761

                            Synes vi står bra imot i 2.omgang. Molde kjører oss og vi blir altfor lave, men de skaper lite sjanser. Den de skaper er en liten tabbe av Kippe.
                            Hadde vi hatt med Fofana og Erling idag er jeg sikker på at vi hadde klart å kjøre bedre kontringer og straffe Molde mye hardere.
                            Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
                            para gritarle a la FIFA:
                            ¡Que ellos son el gran ladrón!

                            Kommentar

                            • _Jonern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 4386

                              Opprinnelig skrevet av Dole
                              Dommer'n skal vi i god forumtradisjon selvsagt klage på uansett hvor god eller dårlig han er. Sannsynligvis er han den eneste aktøren på banen i dag som er i nærheten av internasjonalt nivå.
                              Nå klager ikke jeg fordi han dømmer spesielt i mot oss, men jeg synes Hagen generelt er dårlig. Gjør sjeldent avgjørende feil, men blåser altfor mye, i likhet med andre norske dommere. Synes de kan legge lista litt høyere istedenfor å stykke opp spillet unødvendig mye. Mange frispark i dag er latterlige og direkte unødvendig. Ødelegger flyten i kampen.
                              ..................

                              Kommentar

                              • vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

                                Bjørn Bergmann Sigurdarsson til Tv2 etter kampen: - Morsomt å være tilbake, kanskje feil lag men det er sånn ehh -det er riktig lag men det føles som om jeg skal være med de gule.

                                Kommentar

                                • Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

                                  Opprinnelig skrevet av vermu
                                  Bjørn Bergmann Sigurdarsson til Tv2 etter kampen: - Morsomt å være tilbake, kanskje feil lag men det er sånn ehh -det er riktig lag men det føles som om jeg skal være med de gule.
                                  Elsker den mannen!

                                  Kommentar

                                  • Fugl1120
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2005
                                    • 3528

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Vi møter et bedre lag og det viser Haglund tydelig at han tar konsekvensen av, også hjemme. Molde tar bare over føringa i kampen og det er ingenting vi kan gjøre noe med, selv etter å ha tatt ledelsen. Synes det er en kamp som viser greit hvor vi hører hjemme, selv med en og annen ute.
                                    Enig. Vi viser at vi hører hjemme i Tippeligaen og at dommedagsspådommene om at dette blir siste år i Tippeligaen etter all sannsynlighet er vås. Vi dominerer første omgang og blir spilt lave i 2 omgang. Og vi dominerer mot en av de klare gullkandidatene til årets Tippeliga. Herre, se på laget til Molde! De har en tropp enhver klubb i ligaen sikler etter med kvalitetsspillere i absolutt alle ledd og vi regelrett herjer de første 20 minuttene. Dette var oppløftende og et klart bevis på at vi har blitt bedre enn fjoråret.

                                    Opprinnelig skrevet av Totti21
                                    I 2.omgang synes jeg vi legger oss i overkant lavt i banen. Ser nesten ut som om man har bestemt seg for at man ønsker å trene på å forsvare seg lavt med laget, og vi lykkes vel egentlig ganske brukbart med dette frem til kvarteret ut i omgangen når avstandene blir for store, og Molde får komme litt for nærme målet vårt. Frem til dette har Molde riktignok mye ball, men må nøye seg med noen avslutninger fra distanse.
                                    Jeg spekulerte i dette selv. For meg er det sjokkerende at vi legger om fra et utrolig aggressivt press som vi lykkes fantastisk med i 1 omgang til å legge oss så dypt i 2 omgang. Jeg kan nesten ikke forstå annet enn at dette var på instruks fra Haglund. Mens stopperne til Molde trillet ball på egen 40-meter, lå vårt førsteforsvarsledd på midtstreken og midtbanen på egen 40-meter. For meg virket det klart taktisk og jeg håper også det for lagets del, for det var i utgangspunktet ingen grunn til å legge om med mindre man ønsket å trene på en annen type forsvarsspill.

                                    Opprinnelig skrevet av Simeone
                                    Synes vi står bra imot i 2.omgang. Molde kjører oss og vi blir altfor lave, men de skaper lite sjanser. Den de skaper er en liten tabbe av Kippe.
                                    Hadde vi hatt med Fofana og Erling idag er jeg sikker på at vi hadde klart å kjøre bedre kontringer og straffe Molde mye hardere.
                                    Helt enig. Vi spiller til tider veldig god fotball i første omgang med gode kombinasjoner og godt pasningsspill, men kontringsspillet vårt er tilnærmet fraværende. Riise og Ringstad har noen fine raid, men vi mangler tempo framme. Med Fofana på kant fremfor Lundemo og Erling til å true med fart blir vi utrolig mye farligere i overgangsspillet enn vi var i dag, da skulle Molde fått slite. Ikke et vondt ord om Osvold som jeg faktisk synes leverte over forventet i dag.

                                    Opprinnelig skrevet av vermu
                                    Bjørn Bergmann Sigurdarsson til Tv2 etter kampen: - Morsomt å være tilbake, kanskje feil lag men det er sånn ehh -det er riktig lag men det føles som om jeg skal være med de gule.
                                    En gang 8jörn, alltid 8jörn <3
                                    Lauken er vår venn!

                                    Kommentar

                                    • vermu
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2008
                                      • 1729

                                      Meget god 1.omg og en svak 2.omg gjør dette til en absolutt godkjent kamp.

                                      Johan Andersson viser at han er hjernen i laget og har i tillegg blitt bedre defensivt. Dagens kanarifugl.
                                      Ruben, har kun spilt gode kamper etter comebacket. Denne intet unntak.
                                      Origi, flere gode redninger, men sliter med utspill.
                                      Ohi, klar framgang etter flere svake kamper.

                                      På minussiden mener jeg Østli blir en svakhet for laget i den offensive delen. Og jeg venter i stor spenning på spissen.

                                      Kommentar

                                      • klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

                                        Opprinnelig skrevet av vermu
                                        På minussiden mener jeg Østli blir en svakhet for laget i den offensive delen. Og jeg venter i stor spenning på spissen.
                                        Her er jeg uenig, gir Østli pluss for mange offensive løp. Spesielt i første omgang, i tillegg til å være meget solid bakover. Så kan man sikkert trekke ned litt for noen dårllige touch, men sum mener jeg vi kommer bedre ut på høyreback med Østli enn Stoor.

                                        Kommentar

                                        • Uwes disippel
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2006
                                          • 6039

                                          Opprinnelig skrevet av klippen
                                          Her er jeg uenig, gir Østli pluss for mange offensive løp. Spesielt i første omgang, i tillegg til å være meget solid bakover. Så kan man sikkert trekke ned litt for noen dårllige touch, men sum mener jeg vi kommer bedre ut på høyreback med Østli enn Stoor.
                                          Enig, skjønte ikke at det var Østli med en gang. Han løste oppgaven ypperlig.
                                          Forsvaret, over hele linja, er det beste vi har prestert i år. Frode, Ruben, Stian og Anders var alle ypperlige.

                                          Kommentar

                                          Working...