Treningskamper 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

Opprinnelig skrevet av Totti21
    Odd laget pisset på rbk og godset tidligere i vinter også. Har generelt sett pisset på alt av Norsk motstand, og det snakkes om ett lag som kan kjempe i toppen i Skien.
    Det snakkes om et lag i toppen også på Åråsen ref. Haglund, Bjarmann..(topp5)

Kommentar

• Totti21
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Mar 2004
      • 3501

Opprinnelig skrevet av daf
      Det snakkes om et lag i toppen også på Åråsen ref. Haglund, Bjarmann..(topp5)
      Topp 5 er kanskje overkant, men etter å ha sett mange treningskamper med Tippeligalag involvert i vinter, så er det ingen av de med unntak av nettopp Odd, som jeg også nevnte i denne tråden for en uke siden som har imponert meg. Nivået er rett og slett så skremmende dårlig på samtlige lag at vi fint kan kjempe om en plass mellom 5-10, selv om det så dårlig ut i dag.

edit: I Skien snakker supporterne om toppplasseringen, ikke treneren.

Kommentar

• nebbjævel
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2009
        • 511

Dagens forestilling var pinlig. Jeg orker ikke mer. Sett limit for medlemsskap i klubben til 45 år, med forsikring mot magasår og hjerteinfarkt. Jeg er 65 år og skal daua likavæl, men ikke av dårlig spell. Takk.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Nivået er rett og slett så skremmende dårlig på samtlige lag at vi fint kan kjempe om en plass mellom 5-10, selv om det så dårlig ut i dag.
          Liten trøst å snakke om nivået, i dag var det til tider stor klasseforskjell. Vi blir spilt ut langs bakken og ga fra oss rom som ga inntrykk om at det var divisjonsforskjell. Når LSK ikke klarer involvere midtbanen er vi sitting ducks og lett å få tak på, det komplette fravær av et sikkerhetsnett forteller at svingningene blir like fremtredende i år.

Kommentar

• Johnny Sack
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Jun 2007
            • 127

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
            Dagens forestilling var pinlig. Jeg orker ikke mer. Sett limit for medlemsskap i klubben til 45 år, med forsikring mot magasår og hjerteinfarkt. Jeg er 65 år og skal daua likavæl, men ikke av dårlig spell. Takk.
            snakkes

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Litt flåsete kan man si at tegnet på om det blir en god eller dårlig dag er hvor tidlig den første langballen dypt fra egen halvdel kommer. Ta de gode omgangene mot Stabæk og Molde f.eks., mot førstnevnte tok det 40 minutter.

Kommentar

• Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Litt flåsete kan man si at tegnet på om det blir en god eller dårlig dag er hvor tidlig den første langballen dypt fra egen halvdel kommer. Ta de gode omgangene mot Stabæk og Molde f.eks., mot førstnevnte tok det 40 minutter.
                Hvem tar ansvaret for disse langballene?!

Kommentar

• fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1263

Det er det spillerne selv som gjør. Ikke kom her å si at Haglund oppfordrer til å kælke ballen opp. Flere her inne vil også skylde på Haglund for målene vi fikk mot oss i dag. La denne matchen ligge nå, og vent heller til sesongen begynner. Treningskamper er et kapittel for seg selv, og det så dere tydelig i dag. Var mange som ikke blødde for drakta i dag, noe som selvsagt er forståelig. Det er nå alvoret begynner, og ODD kan vi lett som en plett grise til våren.

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4232

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Flere her inne vil også skylde på Haglund for målene vi fikk mot oss i dag.
                    Hehe, det er en snedig omskrivning. Nei, jeg tror ikke noen skylder på Haglund for de helt konkrete personlige feilene som gang på gang på gang på gang i dag skapte muligheter for overganger og til dels åpne sjanser for Odd. Men det er da for faen meg hans forbannede ansvar at spillerne er "på", klare til kamp og å få dem til å følge hans instrukser. Der begynner jeg mer og mer å stille spørsmålstegn ved Haglunds pedagogiske evner. Det må være tillatt når det går så lang tid mellom de gangene vi er i nærheten av det vi har sett at de kan.

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    La denne matchen ligge nå, og vent heller til sesongen begynner. Treningskamper er et kapittel for seg selv, og det så dere tydelig i dag. Var mange som ikke blødde for drakta i dag, noe som selvsagt er forståelig. Det er nå alvoret begynner, og ODD kan vi lett som en plett grise til våren.
                    I og for seg enig i det. Men etter kampen i dag er det ikke spesielt enkelt å møte sesongstarten med optimisme!
                    Elska þetta félag

Kommentar

• fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1509

Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                      vent med å legge inn årene til vi har kommet igang med serien ihvertfall. Bare treningskamp.

Men hvorfor byttet vi ikke? fulgte bare med på tv2 sin oppdatering, og så bare at Østli ble byttet ut.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4232

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                        Men hvorfor byttet vi ikke? fulgte bare med på tv2 sin oppdatering, og så bare at Østli ble byttet ut.
                        Petter spilte den siste halvtimen da han kom inn for Ohi. Gjorde seg vel mest bemerket med å få sitt første unødvendige gule kort. For øvrig var han vel like avventende, like upresis og like mye på etterskudd som resten av laget.
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Dole
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2004
                          • 1632

Odd laget pisset på rbk og godset tidligere i vinter også. Har generelt sett pisset på alt av Norsk motstand, og det snakkes om ett lag som kan kjempe i toppen i Skien.
                          Ja, det er utrolig hva det går an å få til selv med små ressurser, lokale spillere og vrakgods fra andre klubber så lenge man har en dyktig ledelse og trener.

Kommentar

• xeR
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Jan 2004
                            • 11206

Opprinnelig skrevet av Dole
                            Ja, det er utrolig hva det går an å få til selv med små ressurser, lokale spillere og vrakgods fra andre klubber så lenge man har en dyktig ledelse og trener.
                            Det var vel slik godset startet ferden mot ligagullet også.. Synd ikke vi klarer å velge riktig vrakgods..
                            Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• Totti21
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Mar 2004
                              • 3501

Opprinnelig skrevet av Dole
                              Ingen tvil om at Dag Eilev har gjort en god jobb i Skien med en tydelig og enkel spillestil. Spesielt de siste årene når økonomien har vært på det verste.
                              De har uansett hatt litt flaks den siste tiden, da han som vant 100 millioner og har hjertet i klubben har sørget for at Odd har kunnet avvise bud på spillere som har kommet frem og blitt viktige for klubben som feks Fredrik Semb Berge. Vi har i motsatt tilfelle mistet Fredrik G, Mathis Bolly og Marius Høibråten i det øyeblikket de var i ferd med å komme opp på topp Tippeliganivå.

I tillegg har de hatt en kontinuitet på ledersiden som vi ikke er i nærheten av foreløpig.

Nå er det uansett foreløpig kun en treningskamp som er tapt. Odd var veldig gode forrige vinter også, men startet da sesongen dårlig.
                              I 2011 avsluttet vi en elendig vinter med å bli rævkjørt 0-3 borte mot Odd i siste treningskamp før seriestart. Da startet vi sesongen med å slå Stabæk 7-0 og vant senere 3-1 mot Odd i Skien.

Kommentar

• Wanker
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Aug 2005
                                • 636

Etter den oppløftende 1.omgangen mot Molde satt jeg og smilte mens jeg utålmodig ventet på at 2.omgang skulle starte. Nå har jeg kommet litt ned på jorda, og må lov å kommentere spillere og treneres utsagn etter Odd-kampen:

"...laget ikke var godt nok forberedt på det som kommer i Skien. Skal du vinne mot Odd må du ta krigen fra start. Hvis ikke blir du rundspilt. Og det ble vi."

For noe svada! Skal du vinne, må du ta krigen fra start, helt uavhengig av hvem det spilles mot.
                                Ikke godt nok forberedt på det som kommer - WTF?

"vi må gjøre oss mer spillbare og gi ballholderen flere alternativer"

Så hvorfor funker ikke det som virket så fint i 1.omgang mot Molde? Er det fordi det er lett for motstanderne å ødelegge det ved å presse intenst, eller fordi det i bunn og grunn ikke finnes faste bevegelsesmønstre?

"Vi virket tunge i beina denne gangen. Det må vi rette på"
                                "To baklengs på dødball er ikke bra. Det er vi nødt til å luke vekk", sier LSK-treneren.

Selvfølgelighetene hagler, men jeg får ikke akkurat trua på at han vet HVA som må gjøres den neste uka!!!

Lagkapteinen stemmer i:
                                "Det har skjedd for mange ganger i vinter. Vi må skjerpe oss og være 100 prosent konsentrert i disse situasjonene og ta ut motspillere så de ikke får heade."

Dette har vært et mønster i flere år. Om det skyldes trege bein, substandard nevroner i hjernen eller dårlig mental innstilling når de går på jobb vet jeg ikke. Hvordan skal de oppnå denne magiske "skjerpingen"?

Skulle ikke Haglund ta fatt i det defensive først?
                                Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

For de av oss som husker fjorårets seriekamp på samme bane var det mye som var helt likt. Først og fremst autostradaene Odd fikk til å fore Johnsen med innlegg, og mange frispark på feilvendte spillere. Kippe spilte vel ikke, så kanskje var det det Haglund hadde lært fra forrige gang, man kan ikke legge forholdene til rette for Odd uten stor hodestyrke på egne stoppere.

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet, for dette prosjektet går tregere enn Fjordbyen, i mellomtiden kan vi rykke ned.

Kommentar

• Børge
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2013
                                    • 2559

Oppfordrer de med spørsmål til stille på sesongkortmøte på Åråsen på onsdag. Der blir det helt sikkert mulighet til å stille Haglund, Bjarmann, daglig leder, styrets leder, spillere med flere til veggs. Mange her som ser ut til å ha behov for det og da må det være den perfekte anledning. Ingen hogger hodet av deg, men sjansen for svar er relativt stor.
                                    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4397

"Vi skal gi alt i generalprøven" var det siste Magnus Haglund sa på lsk.no før matchen på lørdag. Da er det skremmende at vi leverer så ufattelig dårlig. Har uansett bestemt meg for å ikke halshugge noen før alvoret virkelig starter, det har skjedd mye sprøtt hos noen og enhver i vinter. Men hvis vi ikke ser noe særlig fremgang i det halvåret som kommer nå så må det bety at prosjekt Haglund definitivt er mislykket og aldri kommer til å fungere heller. Klamrer meg fortsatt til håpet om at vi kan vise det vi er gode for, langt oftere. Men det snøret begynner å bli syltynt. På vårt beste er vi jo (nesten hvertfall) på medaljenivå, men vi må vise det i mer enn 1 av 10 kamper.
                                      ..................

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4232

Håper noen spør Haglund om hvordan han tenner og oppildner laget før kamp.
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13278

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                          Håper noen spør Haglund om hvordan han tenner og oppildner laget før kamp.
                                          Haglund taler:

Haglund planlegger:

Haglund tar kontroll:

Haglund evaluerer seg selv:
                                          Last edited by reka; 24.03.2014, 00:19.

Kommentar

Working...