Stallen i 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3235

Stallen i 2014

Stallen i 2014 er pr dags dato:

Draktnr Navn
    Alder
    Født
    Høyde,
    vekt
    Kontrakt
    t.o.m.:
    Status
    1 Nils Kenneth Udjus 31 02.07.1983 193/87 2015 Utlån (Sogndal)
    12 Jacob Rekdahl Faye Lund 20 15.09.1994 185/71 2014 Opereres
    77 Arnold Origi Otieno 31 15.11.1983 184/xx 2016
    4 Marius Amundsen 22 22.09.1992 185/79 2016
    5 Magnar Ødegaard 21 11.05.1993 186/80 2014 (Lån fra Molde)
    13 Frode "Even" Kippe 36
    17.01.1978
    195/95
    2016 Skadd ut 2014
    20 Stian Lunder Ringstad 23
    29.08.1991
    182/76
    2015
    Leggskade
    *22 Simen Nordermoen 19 26.06.1995 175?/72 2014? Opereres

3 Simen Kind Mikalsen 21 04.05.1993 184/xx 2016
    7 Johan Rickard Andersson 31 22.08.1983 188/70 2014
    8 Bjørn Helge Semundseth Riise 31 21.06.1983 174/72 2015
    10 Petter Vaagan Moen 30
    05.02.1984
    181/76
    2014
    14 Pálmi Rafn Pálmason 30
    09.11.1984
    185/83
    2014
    15 Marius Lundemo 20 11.04.1994 188/xx 2016
    16 Ohikhuaeme Anthony Omoijuanfo 20
    10.01.1994
    188/75
    2015
    17 Erik Nævdal Mjelde 30 06.03.1984 180/74 2014 Til Sandefjord 2015
    18 Bonke Innocent 18 Januar 1996 2017
    9 Amahl William Pellegrino 24 18.06.1990 190/62 2016
    11 Erling Knudtzon 26 15.12.1988 178/72 2016 Ankelskade
    19 Joachim Osvold 20 23.09.1994 188/71 2015 Utlånt TPS (Finland)
    21 Moryké Fofana 23 23.11.1991 182/71 2015
    23 Imoh Fred Friday 19 22.05.1995 187/8x 2016
    Thorstein Helstad og Fredrik Stoor fikk ikke forlenga kontraktene fra 2013, og Thomas Piermayr har reist hjem til Østerrike. Derimot er låneavtalen for Magnar Ødegaard videreført for 2014 (men han har kontrakt med Molde også for 2015), og de lovende talentene Simen Kind Mikalsen og Marius Lundemo er begge signert for tre år, ut sesongen 2016. Stefan Logi Magnusson er definitivt helt ute av LSK fra januar 2014. Klubben har avslutta samarbeidet med Isak Scheel, som hadde studiepermisjon med redusert lønn i siste del av 2013. Christian Bjerkenes (21.01.95, 176/75) var i 2013 utleid til postnummer 2010, og er nå (september 2014) gått til Lørenskog. Etter at Jon Knudsen er blitt keepertrener for LSK Kvinner har jeg strøket også ham fra lista; junioren Stian Christensen (1996) var dermed en stund tredjekeeper, men Jacob Rekdahl Faye Lund kom i juli tilbake, foreløpig på "amatørkontrakt", etter utlån til Fram Larvik. Udjus er nå utlånt til Sogndal andre halvdel av 2014. Ruben Gabrielsen ble solgt til Molde midt i juli 2014, og tidligere LSK-spiller (som junior) Marius Amundsen (stopper/back) ble seinere i juli henta tilbake fra en annen klubb i samme kommune. Amahl Pelegrino (spiss), som LSK har fulgt lenge og som var på prøvespill også i fjor høst, skreiv under ut 2016 4. august, mens Innocent Bonke, 19-årig midtbanespiller fra Nigeria, skreiv under ut 2017 5. august. Joachim Osvold ble utlånt for tre måneder til finske TPS Turku, som spiller i øverste divisjon.

Av de åtte som kunne blitt Bosmenn i løpet av 2014 (Origi, Østli, Kippe, Nordermoen, Andersson, Palmason, Vaagan Moen og Knudtzon), forlenga Kippe og Knudtzon tidlig i vår ut 2016 (og Østli ut 2015, før han fikk gå til Danmark), Origi forlenga (i september) ut 2016, og Petter Vaagan Moen og Johan Andersson har pr medio september fått tilbud om forlengelse (med sterkt redusert lønn). Midtbanespiller Joakim Holmedal har prioritert skole og utdanning og gitt seg i LSK, og stortalentet Kristoffer Ajer (sentral midtbane, 1998) måtte flytte til Kristiansand med familien og er gått til Start. Til gjengjeld er Innocent Bonke (midtbane, 1996) kommet fra Nigeria, og junioren Jørgen Kolstad, også sentral midtbane, skal være svært aktuell for A-kontrakt i 2015. Flere av juniorene Kevin Arinze Echem (1995, stopper/midtbane, men nå visstnok ute av B-lista?), Keivan Ghaedamini (1996, (venstre) back) og Mohamed ("Moa") Ofkir (kant/spiss, 1996) har trent (mye) med A-stallen i vinter, og alle disse fikk også spilletid i treningskampene. Espen Rødsand (1994, midtbane) gikk derimot til en annen klubb i samme kommune (kode MMX) rett før overgangsvinduet stengte 31. mars. Østli er nå gått til Danmark, der han får spille midtstopper. Tommy Høiland, på utlån fra Molde, gikk tilbake dit etter kampen mot S08 lørdag 12. juli.

Kontraktene løper ut hele det kalenderåret som er oppført, ellers blir presis dato angitt. Eierrettighetene til spillerne har, etter RB 21.06.11 og 11.08.11: Andersson, Kippe, Omoijuanfo, Pálmason, Vaagan Moen: Heleid av LSK (RB 22.12.11: Per Berg "sponsor", men ikke investor, for signering av Andersson, har ingen nye eierandeler. RB 02.03.12: LSK eier alle nye spillere.) Ringstad var først "eid" 100 % av Øie Sport Invest, men er vel nå, etter ny kontrakt ut 2015, eid av LSK). Knudtzon: LSK Invest 100 % (LSK Invest består av: Øie 26 %, LSK/LSK AS 17,5, Hvam 10, Sharif 9, Lillestrømbanken 8,7, Halvorsen & sønn og Panorama 8,0 % hver, Fagfakta og Faktum 3,9 % hver, Erik Dahl og Jan Terje Dahl 2,5 % hver), men også Knudtzon er vel nå heleid av LSK etter ny kontrakt, ut 2016. LSK ha hatt avtaler med alle investorer som gir klubben 50% av overskuddet ved salg.

gilbert
    Last edited by gilbert; 01.11.2014, 15:21. Begrunnelse: Skader, Mjelde til Sandefjord i 2015
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6114

Regner med at Markus Furseth er ferdig. Det ble jo nevnt at LSK hadde anbefalt han å trene med Kisa. Når han har utgått kontrakt og blir anbefalt å trene med Kisa så tyder det på at vi ikke får se han så mye i lsk-gult neste sesong.

Kommentar

• Playboy1
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2003
      • 2201

Stoor er ferdig i LSK , i følge RB avis.
      Ohi Kan muligens bli leid ut til Strømmen eller Kisa neste sesong ?
      Helt greit med begge deler, synes jeg.

Kommentar

• xeR
        Seniormedlem
        --==FORUMRUNKER==--
        • Jan 2004
        • 11206

Opprinnelig skrevet av Playboy1
        Stoor er ferdig i LSK , i følge RB avis.
        Ohi Kan muligens bli leid ut til Strømmen eller Kisa neste sesong ?
        Helt greit med begge deler, synes jeg.
        Jeg gråter ikke over Stoor, jeg var fantastsik glad når han kom, etter noen svake sesongeri Fulham og *** så var jeg optimistisk med tanke på å få han tilbake i god gammel rbkform, men han har vært en stor skuffelse.. Levert til ok minus, men jegh adde forventet langt mer..

Det kan ikke være noen tvil, Ohi skal leies ut til Kisa om han skal leies ut..
        Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3235

Opprinnelig skrevet av HSft
          Regner med at Markus Furseth er ferdig.
          Dagens RB melder (i en liten tabelloversikt) at Furseth er ute. Desuten, i en egen liten notis, at samarbeidet med Isak Scheel er avslutta.

gilbert

Kommentar

• mats
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Mar 2008
            • 621

Trodde Furseth var et av våre talenter jeg. Hvorfor ikke leie han ut til Kisa og se hvordan han utvikler seg der?

Kommentar

• Playboy1
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 2201

Jaja.... En ting har jeg iallefall rett i,at jeg forutsa med de dyre signeringene siste 2 årene ikke kunne gå opp økonomisk. Hvem faen får betalt for å styre denne skuta til bunns? Jeg hadde iallfall fått sparken på jobben om jeg hadde vært like hjernedød som LSK-ledelsen siste årene. Fuck Bjarmann og CO.dere skjønner ikke en dritt!

Kommentar

• 007
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Oct 2013
                • 299

I tillegg til de "gilbert" har oppdatert skadesituasjonen på etter kampen mot "2010", så har også Ødegaard problemer. "Kramper i låret" og "samme skade som han akkurat var tilbake fra" melder Haglund i et intervju her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7217007.ece.

Fint hvis "gilbert" kan oppdatere hans situasjon også når det passer.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2565

Til info:

I følge fiks.fotball.no, så er følgende spillere ført opp på LSK sin B-liste:
                  30: Kevin Echem
                  31: Kevian Ghaedamini
                  33: Kristoffer Vassbakk Ajer
                  34: Nikolas Walstad
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• 007
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2013
                    • 299

Noen av spillerene har andre draktnr. enn det som står i åpningsinnlegget.

Alle har draktnr. på følgende nettsted: https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx
                    Nordermoen, Mjelde og Friday mangler nr. mens resten har samme nr. her: http://www.lsk.no/team1players

Simen Nordermoen har nr. 22 hos "fiks" og ikke nr. hos lsk.no, men ikke nr. 5 som i fjor.
                    Magnar Ødegaard har nr. 5 begge steder og ikke nr. 15 som i fjor.
                    Simen Kind Mikalsen har nr. 3 begge steder.
                    Marius Lundemo har nr. 15 begge steder.
                    (Erik Nævdal Mjelde har nr. 17 hos "fiks" mens lsk.no fortsatt ikke har lagt inn det nr.... Sløvt da han spilte med det nr. også i fjor).
                    Tommy Høiland står foreløpig ikke oppført noen av stedene.

Håper "gilbert" kan føye til nr. på Mikalsen og Lundemo, og endre Nordermoen og Ødegaard som har feil nr. i åpningsinnlegget.

Kommentar

• 007
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Oct 2013
                      • 299

Tommy Høiland er tildelt drakt nr. 9. Ref. til "knut" sitt draktkjøp, der de måtte få bekreftet draktnr., i en annen tråd. Og også her: https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx

lsk.no har fått føyd til TH, men uten draktnr. hverken på han eller alle de andre som har manglet draktnr. i noe tid...

Håper "gilbert" kan føye til nr. 9 på TH når han gidder

Kommentar

• 007
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Oct 2013
                        • 299

Ser du har fått med deg alle endringene i A-stallen.
                        Men alle endringer i A- og B-liste foretatt den 18/7-14 ser man under her.

18.07.2014, endringer foretatt av Kristian Skjennum:
                        Kevin Echem ble tatt ut av spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Kristoffer Vassbakk Ajer ble tatt ut av spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Jørgen Kolstad ble lagt til i spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Kamyar Adel Bawah ble lagt til i spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Jacob Faye Lund ble lagt til i spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Nils Kenneth Udjus ble tatt ut av spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Anders Østli ble tatt ut av spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                        Tommy Høiland ble tatt ut av spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1

Lista er hentet herfra: https://fiks.fotball.no/OpenReports/Spillertropp.aspx
                        Der kan man også se hele lista. Den stemmer med din, bortsett fra at de ikke har fjernet Gabrielsen enda.

At Kevin Echem er ute av B-lista var i hvert fall nytt for meg. Hvorfor vet jeg ikke...

Du kan jo oppdatere i åpningsinnlegget hvis du har lyst :-)

Kommentar

• Patriot
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Nov 2010
                          • 437

Nikolas Walstad og Keivan Ghaedamini står oppført som forsvarsspillere. Noen av dem som er stoppere?

Kommentar

• HSft
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2004
                            • 6114

Opprinnelig skrevet av Patriot
                            Nikolas Walstad og Keivan Ghaedamini står oppført som forsvarsspillere. Noen av dem som er stoppere?
                            Keivan spiller på begge backene mens Walstad er mest venstreback, men har også spilt stopper i tillegg til at han var sentral midt for et par år siden. Han er ikke akkurat noen fysisk monster, og er nok langt fra aktuell som stopper på a-laget.

Kommentar

• fredpet76
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2004
                              • 1274

Opprinnelig skrevet av 007
                              Ser du har fått med deg alle endringene i A-stallen.
                              Men alle endringer i A- og B-liste foretatt den 18/7-14 ser man under her.

18.07.2014, endringer foretatt av Kristian Skjennum:

Kamyar Adel Bawah ble lagt til i spillertroppen til Lillestrøm Menn Senior 1
                              Noen som kjenner denne spilleren?

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                Noen som kjenner denne spilleren?
                                Han spilte for Skeid i fjor. Født i 96. Liten, teknisk spiller som vel har spilt mest offensiv midtbane/hengende spiss. Kan sikkert spille (innover)kant også. Venstrebeint, etter det jeg har fått med meg.

Videre diskusjon ang. spilleren må tas i en annen tråd, nå som det er oppklart "hvem han er".

Kommentar

• gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3235

Fem ut og fire inn

Det var tilløp til litt ekstra panikk og krisestemning en kort stund da Østli gikk til Danmark, Ruben tragisk nok måtte selges til Røkkes kjøpelag, Høiland dro tilbake til samme klubb, og vi lånte ut (egentlig som ønsket og planlagt) Nils Kenneth Udjus, pluss at Frode Kippe fikk en langvarig skade. Men at klubben jobber langsiktig, ble klart på flere måter. LSK har fulgt eks-LSK'er Marius Amundsen tett siden han gikk til en naboklubb, har i et halvt år planlagt å hente nigerianske Bonke Innocent, og har fulgt Amahl Pellegrino siden før han var på prøvespill seint i fjor høst. Jacob Faye Lund kan også sies å bli henta tilbake, og vårt utlån av Joachim Osvold til høyeste nivå i Finland går inn i samme mønster. Her er det ikke henta nye spillere i panikk, men med mål og mening og langsiktig plan for å rekruttere og bygge lag over tid, inklusive tidligere og utlånte "egne" spillere.

gilbert

Kommentar

• 007
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2013
                                    • 299

Skadeoppdatering etter FKH-matchen:
                                    1.) Ringstad ut med skade (igjen). Ikke usannsynlig at det er samme "sene under kne" som allerede står oppført i åpningsinnlegget. Siden det er 2 uker til Molde-matchen må vi vel tro at han blir klar til det, "gilbert"??
                                    2.) Lundemo ut etter en smell (igjen). Sikkert veldig trolig tilsvarende skade som han har slitt med nå i og/eller etter flere kamper. Han blir vel også klar, "gilbert"??
                                    3.) Kippe klar om 14 dager i følge han selv og Kaasene. Han satt jo også på benken som en nødløsning mot FKH, men "alle" var nok glade for at han kunne hvile hele den kampen.
                                    4.) Nordermoen har jeg for meg at jeg har lest at blir ute en stund til (oktober?), men finner det ikke nå så ta lengden med en liten klype salt...
                                    5.) Fofana har vel fortsatt "vonde ribbein", som det står i det første innlegget, ser det ut for da han setter seg ned flere ganger i hver kamp fortsatt...

Dette skal vel være alle som vi vet noe om skader/skavanker på nå. Så det er fint hvis "gilbert" oppdaterer åpningsinnlegget hvis han finner mine opplysninger troverdige.

Kommentar

• Patriot
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Nov 2010
                                      • 437

Kun overtråkk på Ringstad heldigvis.

Kommentar

• zkinny
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Nov 2012
                                        • 322

Ringstad kan få hvile et par kamper.... gi plassen til SKM....

Kommentar

Working...