Treningstråden 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andee
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • May 2004
    • 1191

Fred, Fofana og Erling kjører avslutninger på Logi med diverse 45-legg fra Powell. Resten spiller trang box med tre i midten og to tøtsj, etter hvert én tøtsj.
    TS05 - Felt C

Kommentar

• andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

Avslutningsvis kjøres det nå korte sprinter før spillsekvensen, hvor det blir fire mot fire på veldig liten bane (nå kommer godset inn i hallen, og jeg tok en kjapp scan, sånn vi gjorde i ungdommen, og dem se'kke no' gode ut).

Udjus trener nå alternativt nede i et hjørne her.
      TS05 - Felt C

Kommentar

• AG-3
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 1081

Dette er beste livedekninga under hele OL...reklamefritt, informerende og pur klasse

Kommentar

• andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

Jeg rapporterer, kanskje i kjent stil, kun det positive, og jeg har ikke antydning til skrivekrampe her jeg står. Beholdningen så langt;
          Hard markkryper, etter mitt hjerte, av Stian nede til venstre for Logi
          Lundemo takla Kippe ned i kunstgraset
          Ohi med fin dragning, men pent redda av Origi
          Erling med venstrebeinsskudd i krysstanga
          Enkel scoring av PRP på landsmann Logi
          Kjempedragning og pass fra Johan, til Fofana, som drar av Origi og setter den inn fra spiss
          Fofana drar av Fred og Origi, men ingen kommer 45
          Enkel scoring fra Fred, Logi fly forbanna på forsvaret
          Deilig scoring fra Ohi nede i lengste på Origi
          Fofana går av mann' sin og setter den kontrollert nede til venstre for Logi
          Tap-in fra Kind Mik på Origi, pass fra Fred
          Erling rundlurer Østli og setter den kontrollert i lengste med venstre
          PRP setter den oppe til venstre for Logi
          Ajer holder Ruben unna og plasserer i lengste på Origi
          Ajer med hard venstrebeinsgoal på Logi
          PRP og Ohi veggspiller seg gjennom og putter på Origi

Tilsynelatende ingen smeller eller småskader

Slutt!
          TS05 - Felt C

Kommentar

• andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

Opprinnelig skrevet av AG-3
            Dette er beste livedekninga under hele OL...reklamefritt, informerende og pur klasse
            Ikke gjør meg høy på pæra - plutselig blir det bannere her inne!
            TS05 - Felt C

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4263

Takk til andee for glimrende rapportering! Jeg merker meg at vi bøtter inn mål på dagens trening og velger å tro at vi har noe på gang offensivt!
              Elska þetta félag

Kommentar

• HolterKanaris
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • May 2006
                • 1603

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Takk til andee for glimrende rapportering! Jeg merker meg at vi bøtter inn mål på dagens trening og velger å tro at vi har noe på gang offensivt!
                Vel og merke mot vårt eget forsvar. Tolk det som du vil
                ***Større baller enn vett***

Kommentar

• tullebukk
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2006
                  • 5446

Noen som skal på treninga i Halllen i morgen????
                  Last edited by tullebukk; 06.03.2014, 21:35.

Kommentar

• fjacob82
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2005
                    • 1509

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                    Noen som skal på treninga i Halllen i morgen????
                    Når er treninga?
                    Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                    *Brasseberget*

Kommentar

• tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

1100

Kommentar

• fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1509

1100
                        Lot seg ikke gjøre å komme på treninga idag desverre.
                        Noen som var/er der og kan rapportere?
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

Kommentar

• tullebukk
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2006
                          • 5446

Gilbert hvor er du?????????????

Kommentar

• gilbert
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 3218

Gilbert hvor er du?????????????
                            I København.

Skal prøve å få med meg treninga 11.00 torsdag 13. mars - og gi et lite referat.

gilbert

Kommentar

• HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6104

Opprinnelig skrevet av gilbert
                              I København.
                              Forventer treningsreferat! Hvordan går det med Ståle?

Kommentar

• gilbert
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 3218

Trening torsdag 13. mars

Dagens trening (før kamp mot Molde i morra 16.00) var fra 11.00 til ca 12.30 i LSK-Hallen. Begge keeperne (Origi og Udjus), hele trenerteamet (Haglund, Powell, Sundgot, Albertsen og fysisk trener/fysioterapeut Geir Kåsene) samt 16 utespillere deltok. Fraværende var Kind Mikalsen (på skolen), og Lundemo ("rolig dag" i følge Geir, jf ung alder og kommer fra 2. divisjon). Stallen er per i dag (bare) på disse i alt 20, hvis ikke noen av juniorene (Ajer?) har fått A-lagskontrakt uten at jeg har notert det.

For å ta skadesituasjonen først, så er de to eneste som ikke er klare for kamp i morra Erling Knudtzon og Simen Nordermoen. Knudtzon trente hele økta med Geir Kåsene, mens Simen Nordermoen (som fikk en skulderskade på siste landslagssamling) ble med dem etter oppvarming, og desuten drev en del løpetrening til slutt. Simen har på grunn av denne skaden (og landslagsoppdragene) ikke fått så mange muligheter til å vise seg fram som et alternativ på backplass som han kunne fått. Anders Østli ser nå ut til definitivt å være førstevalget på høyrebacken. Men Simen fikk vist solide takter både på venstre og høyre back i de første treningskampene i år, og har også deltatt på aldersbestemt landslag.

Petter Vaagan Moen og Joachim Osvold deltok begge for fullt i hele treninga, og Petter drev i tillegg litt ekstra løpetrening rundt banen, etter opplegg og med oppfølging av Geir Kåsene, helt til slutt.

Treninga i dag (dagen før kamp) besto i en halvtime med oppvarming (løping, tøy og strekk, spill i to firkanter, tekniske øvelser med løp og hopp rundt kjegler og over lave hindre). Deretter fulgte et kvarter med avslutninger mot Udjus/Origi med møting/gjenlegging og framspill/gjennomspill (rundt seks faste markørfigurer) og avslutning sentralt i banen, i rask veksling med innlegg fra venstre, Fofana til Stian, som la inn foran kassa, og fra høyre, oftest Anders Østli til Bjørn Helge, som la inn fra dødlinja, men også noen innlegg fra Østli. Her fikk Østli, relativt ny som offensiv back, mye spesialinstruksjon av Haglund i timing, posisjonering og samspill med Bjørn Helge.

På selve avslutningene i denne sekvensen var Palmi, Mjelde, Joachim Osvold, Petter og Ohi (i omtrent denne rekkefølgen) gode og treffsikre. Ikke overraskende (men litt skuffende) var verken Fofana eller Fred Friday like skarpe, selv om det tok seg opp etter hvert. Som mange kanskje alt har hørt, ble det fra Bjarmann sagt på et møte i Oldermannlauget at et alternativ en vurderte, avhengig av motstander og kampbilde, var å la disse to spille litt fritt og kreativt sammen på topp, mens de øvrig åtte fulgte et mer etablert spilleopplegg. I så fall bør de bli skarpere foran målet.

Fred Friday har alle fysiske forutsetninger til å bli en topp spiss, men har fortsatt ikke overbevist annet enn på lavere nivåer (der han bøtta inn mål i fjor). Det vil nok ta noe mer tid enn jeg hadde håp om i fjor høst da han kom. Jeg håper trenerapparatet også er seg veldig bevisst at så unge spillere må få tilpassa treningsdoser for ikke å overtrene (til og med Bjørn var utsatt for det), samt at unge spillere (i likhet med en del "gamlinger", dvs over de tretti) sjelden har fysikk til å tåle en hel sesong. (En av flere grunner til å ha en stall med god dekning i aldersgruppa ca. 25-30; noe vi ikke har nå.) Den siste mer "frie" halvtimen av treninga øvde Fred (helt riktig) avslutninger mot åpent mål, med tett instruksjon av Sundgot.

Det siste "organiserte" kvarteret spilte Hvitt mot Svart lag på kvart bane (halv banelengde og halv bredde):

Arnold
                                Magnar-Ruben-Stian
                                Ohi-Moryke
                                Joachim-Fred

mot

Palmi-Bjørn Helge
                                Petter-Johan
                                Erik-Frode-Anders
                                Nils

Det første laget (i hvite trøyer, selv om det andre laget egentlig var det "Blenda-hvite") vant så vidt jeg kunne telle opp 3-0. Joachim Osvold ble felt og satte straffa sjøl, før han satte inn 2-0 på en gjennomløping, mens Fred satte inn 3-0, også på et godt taima løp. Godt å se Osvold fullt tilbake etter skaden, han var den som overraska meg positivt av de to unge spissene i de første treningskampene i år.

Treninga ble avslutta med dødballer/hjørnespark fra Stian (H) og Bjørn Helge (V), særlig sikta inn mot et nøye avtalt samspill/løpsmønster mellom Anders, Frode og Palmi. Som nevnt trente Fred avslutninger med Sundgot.

gilbert

Kommentar

• Ketil Cantona
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6813

Noen som skal på trening i dag(mtp på prøvespillerne)?

Please host opp en rapport - glimrende lesning!

Kommentar

• Jannis
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Jun 2005
                                    • 266

Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                    Noen som skal på trening i dag(mtp på prøvespillerne)?

Please host opp en rapport - glimrende lesning!
                                    Er nok ikke trening idag, da det er kamp kl 16 i hallen.....

Kommentar

• andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

Chinedu (spiss, 18) trener avslutninger med Erling og Arild.
                                      Bonke (midtbane, 17) trener for fullt med laget i spillsekvens. Fred sykler. Ellers ser vi fulltallig ut, med unntak av Nordermoen (skole, eller fortsatt skada?).
                                      TS05 - Felt C

Kommentar

• andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

Nordermoen er visstnok tilbake etter skuldersmellen, og trente for fullt i går.
                                        Avslutningsvis blei det kjørt 10 mot 10, på stor bane fra 16-meter til 16-meter, med AGS på den ene høyrebacken. Ellers var det full mix av spillere, med én prøvespiller på hvert lag, og ingen antatt førsteellever i mine øyne.
                                        "Dessverre" for oss, som vel først og fremst er i beita etter "en annen type" spiss, ser Bonke (96-modell, fylte 18 i jan) ut som mest ferdig vare (etter én trening, calm down). Ordentlig midtbaneklegg med høy frekvens, bra teknikk og godt overblikk (kjørte vel flest "ferdig-orienterte" crossere i dag). Vanskelig å få noe inntrykk av Chinedu (95-modell, fyller 19 seinere i år), på en godt befolka, trang bane mot etablert forsvar. Tipper de må anse ham som langt mer ferdig vare enn Fred dersom en overgang skal finne sted - de nærmeste dagene will show.
                                        Ellers var det bra trøkk i dag - merker at alvoret nærmer seg og alle vil melde seg på. Tipper Haglund har en antatt start-VI til neste lørdag rimelig klar, med PVM, Nils Kenneth og Lundemo som de som banker hardest på døra. Pluss på Magnar, Mjelde, Osvold, Friday, Kind Mik og Nordermoen, og det ser ikke så smalt ut som en enkelte (journalister?) vil ha det til.
                                        TS05 - Felt C

Kommentar

• andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

De spilte selvsagt 11 mot 11 - blei så opptatt av å telle "alle" utespillerne at jeg glemte målmenna.
                                          Ellers så trente Erling kun avslutninger og tempo(?!), da smellen i foten fortsatt gjør det vondt å spille innsidepasninger. Forhåpentligvis klar om noen dager, og neste lørdag skal ikke være i fare.
                                          TS05 - Felt C

Kommentar

Working...