Bonke blei visstnok sortert ut av Nigerias U17 VM-tropp i siste runde, uten at det trenger å være negativt da sisterunden angivelig også involverer en ørliten porsjon penger, agenter og politikk.
Treningstråden 2014
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nosa spilte vel heller ikke så mye guttefotball for Nigeria, så jeg henger meg ikke så veldig opp i hvor mange ganger afrikanere har blitt tatt ut på landslag.Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kan legge til at den høyest prioriterte øvelsen i dag var en ren omstillingsøvelse. Sagt veldig enkelt: De offensive spillerne trente på å stupe i angrep etter å ha vunnet ball, mens de defensive spillerne trente på å bli på kontret mot. Øvelsen var kompleks og veldig kamprelevant, og et gledelig syn for alle oss som ønsker et mer kontringssterkt lag. Jeg har ikke sett denne øvelsen på LSK-treninger før, men den forsterker inntrykket av at Haglund har et mer variert og gjennomtenkt øvelsesutvalg enn tidligere trenere. Vet at også gilbert har lagt merke til dette aspektet ved Haglund.Kommentar
-
-
Det er skrevet noen ord og lagt ut et bilde her: http://twitter.com/furuskauenKommentar
-
Mons: Treninga er 11.00 i morgen. En stadig oppdatert oversikt over treningene finnes her: http://www.lsk.no/team1trainingschedule
Ginola: Han leser nok innlegget ditt i løpet av dagen, så får vi se om han tar oppfordringen. Mer off topic: Jeg tok heisen med David Ginola en gang. I Borås!Kommentar
-
Kommentar
-
Det er jo bare å møte opp det gutter
Neida, begge prøvespillerne er bra, Erik er litt tung, men 14 dager intensivt på fysikk så er han en helt ok spiller.
Bonke derimot ser veldig bra ut.
Begge gjør det bra på feltet, de gir det lille ekstra.
Bonke er ung, og trenger nok mere tid enn Erik.
Heldig hvis er Bjarmann forsiktig med å utale seg, så jeg aner ikke hva de tenker.Håkon Henriksen
-
Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
-
ALT FOR FUGLAKommentar
-
Trening lørdag 5. april
Dagens trening var på Åråsen 11.00-12.00. Samtlige 21 i A-stallen (medregna Høiland) var på treninga, selv om Simen Nordermoen trente inne og Erik Mjelde bare deltok i oppvarmingsløpinga før han spilte litt ball med Sundgot og også forsvant inn. I følge fysioterapeut og fysisk trener Geir Kåsene er alle andre klare; Nordermoen er snart klar etter skulderskaden han fikk på landslagssamling, og hvis Mjelde får trent som planlagt neste uke vil han være klar til neste helgs hjemmekamp mot Viking.
Etter en halvtimes oppvarming med løping, tekniske øvelser og firkantspill på små flater (sju mot to og seks mot to) spilte følgende lag ca ett kvarter i to omganger:
Gult lag:
Origi
Ødegaard-Gabrielsen-Ringstad
Fofana-Lundemo-Omoijuanfo-Mikalsen
Osvold-Friday
mot Svart lag:
Høiland-Knudtzon
Palmason
Vaagan Moen-Andersson-Riise
Sundgot-Kippe-Østli
Udjus
Siden en spilte på kvart bane (halv lengde og halv bredde) blir det noe av en smaksak om formasjonene var 3-3-3, 3-4-2 eller 3-3-1-2, men jeg oppfatta det som jeg har satt opp her. Jeg gjetter, ut fra Palmi i mellomrom, Petter på VK og Fofana på HK, at start-11'ern blir som sist mot Haugesund. I så fall gis ingen premier for å tippe at Fofana (for Petter) og Høiland (for Palmi) kommer inn (midt) i andre omgang, dersom det ikke blir skader eller andre overraskelser.
Gult lag tok ledelsen ved Osvold. Han har, som mange har notert, gjort betydelige framskritt i vinter og blir spennende å følge i innhoppene framover. Selv om konkurransen er enda hardere etter Høilands overgang, tror jeg han vil (og bør) få en del sjanser i flere kamper; han er en litt annen type enn EK og TH. Erling utlikna før sidebytte, mens Palmi ble matchvinner ved å nikke ballen inn etter en retur i et stappfullt felt foran Origis mål.
Deretter trente ca halve laget på cornere fra Lundemo (fra venstre) og Vaagan Moen (fra høyre), og på frispark langt ute og på skrå fra de samme. Her trente en på et innøvd trekk jeg neppe bør gå i detaljer om, i tilfelle Ulf er blant mine ivrigste lesere. Til slutt la Sundgot og Powell innlegg foran mål som Erling, Palmi og Anders, med brukbart utbytte, forsøkte å ekspedere inn i kassa forbi Udjus. Høiland var ikke med på denne øvelsen, enda en grunn til at jeg tipper at Knudtzon starter på topp, med Palmi, som får sjansen til å rette opp et begredelig inntrykk fra sist kamp, i rommet bak. Høiland gjorde for øvrig et greit inntrykk, med god innsats og kampvilje, men uten å briljere noe ekstra, på denne treninga, så vidt jeg kunne bedømme.
gilbertKommentar
-
Trening onsdag 16. april
Dagens trening var på Vigernesjordet 11.00-12.45. Tilstede var alle utenom Tommy Høiland, Johan, Stian og Simen Nordermoen. Høiland er i Molde og pakker flyttelasset (og holder formen ved å trene med Molde), Johan og Stian hadde begge "kjenninger" i låret og venter med å trene til lørdag og søndag. Fire juniorer var med, midtstopper Kevin Echem, midtbanespiller Kristoffer Ajer (kan vi håpe at han faktisk kan fortsette i LSK selv om familien flytter til Start-land?) og back Keivan Ghaedemini. Den fjerde var en juniorkeeper (Stian Christensen) noe seinere, da Nils Kenneth Udjus dro fra treninga; han sa han hadde vært småsjuk, og ble ikke bedre på treninga, så han valgte å dra hjem til senga.
Etter oppvarming og tekniske øvelser spilte to jevne lag mot hverandre en drøy halvtime, uten noen klar 11'er, men den blir vel mot Brann som i de tre første kampene. Stort tempo, god innsats og høy intensitet. Fikk ikke med meg noe "resultat" eller alle målskårere, men Palmi, Fred og Joachim Osvold skårte iallfall. Det fortelles at Fred Friday, som gjorde store framskritt bare under prøvespillet i fjor, men kanskje har skuffet litt i vinter, i forhold til svært store forventninger, nå er skikkelig på gang igjen, med enorm utvikling de siste ukene.
Ellers kunne Magnus Powell bekrefte at Innocent Bonke, 17 år gammel midtbanespiller fra Nigeria, kommer "til sommeren" når han får visum mv.
gilbertKommentar
Kommentar