Treningstråden 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Frode D. Homb
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Dec 2003
    • 982

    #61
    Glimrende nyheter. Jeg har tro på Friday og det er ikke uvanlig at spillere fra andre kulturer bruker litt tid på å finne seg til rette sosialt. Fred foran mål blir det ikke med deg, Friday!

    Kommentar

    • tullebukk
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2006
      • 5446

      #62
      Gilbert hvor mye skal du ha for å stille på alle treningene og skrive rapporter...Bare si en sum.

      Kommentar

      • Canário
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Sep 2005
        • 1471

        #63
        Opprinnelig skrevet av tullebukk
        Gilbert hvor mye skal du ha for å stille på alle treningene og skrive rapporter...Bare si en sum.
        Sponser gjerne aksjonen #gilbertpåtrening. Kan pryde både toppbanneret og åpningsinnlegget i tråden. Mangler bare en SMS-tjeneste

        Kommentar

        • gilbert
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2003
          • 3208

          #64
          Trening lørdag 19. april

          Treninga var i sol og varme på Vigernesjordet 16.00-17.30. Alle 21 i A-stallen deltok for fullt - skadefrie! - samt to juniorer, Kevin Arinze Echem, høy og mørk midtstopper, 1996, og Mohamed "Moa" Ofkir, kant/spiss, også 1996.

          Skadesituasjonen er med andre ord under god kontroll. Johan Andersson er tilbake i full trening etter en kjenning i låret. Nils Kenneth Udjus er frisk igjen etter litt sykdom. Simen Nordermoen er nå spillemessig 100 prosent. Det som har plaga Simen i de siste ukene har vært småskader, blant annet i leggen, men der er han nå bra. Skulderskaden han fikk på landslagsamling er derimot ikke fullt leget, men han venter med operasjon til etter sesongen. Mens vi er på skader, var det ikke Stian Christensen (også han fra 1996), men en annen juniorkeeper (Jonas?) på onsdagstreninga. Stian C har hatt et inngrep i armen, men har nå tatt stinga og vil snart være tilbake; talentet hans imponerte mange alt som 15-åring. Mens vi er på keepere, forstår jeg at Jacob Rekdahl Faye Lund (1994), som har vært på utlån til Fram Larvik både i fjor og i år, enten har fått eller er aktuell for en overgang til Fram.

          Etter oppvarming og diverse fysiske og tekniske øvelser spilte en først svart mot hvitt i ca en halv time. Hvitt lag besto da av start-11'ern fra de tre første kampene i år:

          Origi
          Østli-Gabrielsen-Kippe-Ringstad
          Riise-Lundemo-Andersson-Moen
          Palmason
          Knudtzon

          mot

          Høiland-Osvold
          Fofana-Omoijuanfo-Mjelde-Friday
          Mikalsen-Echem-Ødegaard-Nordermoen
          Udjus

          De svarte, ikke noe dårlig lag, tok en tidlig ledelse ved Fred Friday, såvidt jeg fikk med meg, og flere mål ble det ikke før pausa. Ingen stor overraskelse at det var Friday, etter det jeg hørte om formutviklinga hans sist gang, men hele det svarte laget kjempet hardt, også Osvold og Høiland. Etter pause ble det mer vekt på trening av det hvite laget på bestemte spilleopplegg og situasjoner og mindre preg av åpen kamp som før pausa. I løpet av denne halvtimen ble også Høiland, Fofana, Omoijuanfo og Ødegaard bytta inn på hvitt lag for de dere sjøl kan tenke dere (henholdsvis Knudtzon, Vaagan Moen, Lundemo og Gabrielsen), så ingen ekstrapremier for å gjette hvem som er nærmest innbytte på mandag.

          gilbert

          Kommentar

          • gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3208

            #65
            RB om lørdagstreninga

            Romerikes Blad rapporterer blant annet fra lørdagens trening at troppen er skadefri, samt formasjoner og lagoppstilling for første- og andre-11'er på treninga i går:



            gilbert

            PS: Du leste det først her på forumet....

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              #66
              Trening lørdag 3. mai

              Treninga var fra 11.00 på Åråsen i dag, en snau time, høyst forståelig med det tette kampprogrammet, men særs daff og lite spennende trening, og lite nytt å rapportere. 20 av de 21 i A-stallen var med og er tilgjengelige mot Sogndal i morra, alle unntatt Simen Nordermoen, som sliter med ankelen etter skaden i cup-kampen mot Fet.

              Ingen spillesekvenser eller formasjonstrening å rapportere fra, men andre rapporter og rykter tyder vel på at Kippe kommer inn igjen i midtforsvaret, og at Lundemo, Palmason og Høiland overtar (fra start) for Ohi, PVM og Knudtzon framover på banen.

              Fellestreninga dabbet av etter rundt tre kvarter, men Erling, Palmi, Erik Mjelde og Anders Østli holdt ut litt lenger med skuddtrening på Udjus på innlegg fra Sundgot. Den som ble igjen lengst tid ute på banen var Marius Lundemo, som øvde på langskudd, på åpent mål, på motsatt side av banen. Han spilte ikke i Bodø og burde derfor være uthvilt, men det sier kanskje likevel noe ganske positivt om motivasjon og profesjonalitet fra hans side.

              For øvrig beklager jeg manglende referat fra forrige søndags trening; jeg møtte opp til annonsert tid klokka 16.00, men det viste seg at treninga var flytta - skandaløst nok uten å si fra til meg - til 11.00. Men kampen mot B/G gikk jo bra uansett...

              gilbert

              Kommentar

              • Marit
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • May 2010
                • 885

                #67
                Opprinnelig skrevet av gilbert
                Treninga var fra 11.00 på Åråsen i dag, en snau time, høyst forståelig med det tette kampprogrammet, men særs daff og lite spennende trening, og lite nytt å rapportere. 20 av de 21 i A-stallen var med og er tilgjengelige mot Sogndal i morra, alle unntatt Simen Nordermoen, som sliter med ankelen etter skaden i cup-kampen mot Fet.

                Ingen spillesekvenser eller formasjonstrening å rapportere fra, men andre rapporter og rykter tyder vel på at Kippe kommer inn igjen i midtforsvaret, og at Lundemo, Palmason og Høiland overtar (fra start) for Ohi, PVM og Knudtzon framover på banen.

                Fellestreninga dabbet av etter rundt tre kvarter, men Erling, Palmi, Erik Mjelde og Anders Østli holdt ut litt lenger med skuddtrening på Udjus på innlegg fra Sundgot. Den som ble igjen lengst tid ute på banen var Marius Lundemo, som øvde på langskudd, på åpent mål, på motsatt side av banen. Han spilte ikke i Bodø og burde derfor være uthvilt, men det sier kanskje likevel noe ganske positivt om motivasjon og profesjonalitet fra hans side.

                For øvrig beklager jeg manglende referat fra forrige søndags trening; jeg møtte opp til annonsert tid klokka 16.00, men det viste seg at treninga var flytta - skandaløst nok uten å si fra til meg - til 11.00. Men kampen mot B/G gikk jo bra uansett...

                gilbert
                Beklager OT, men klubben burde omtrent ha varslet deg ved endringer av treningstid ja.
                Andas in och andas ut
                Orkar jag så orkar du

                Kommentar

                • Grusom B
                  Generalissimo Bellisimo
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 6248

                  #68
                  Underskriftskampanje.

                  Genau!
                  Ni principe ni rey...

                  D10S!

                  Kommentar

                  • gilbert
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 3208

                    #69
                    Trening søndag 18. mai

                    Dagens trening var i sola på Åråsen 11.00-12.15. Av A-stallen på 21 var Riise borte, og spiller neppe de neste par kampene, med strekk i låret. Johan Andersson trente innendørs, men kan være aktuell i morra. Ruben Gabrielsen har fortsatt litt trøbbel med kneet (isposer og bandasjer), men kom ut og var med på fellestreninga etter en stund inne. De øvrige 18 trente som vanligt, om ikke akkurat "for fullt"; treninga før kampdag har oftest lav intensitet, og særlig nå med tett program i mai. Etter oppvarming, teknikktrening og firkantspill gikk det mest i fotballtennis. Ingenting som likna på spill eller formasjonstrening, så spørsmålet om hvem som erstatter Riise på høyre kant fikk vi ikke noe svar på fra dagens trening. Fofana på høyre er en mulighet, og enten Mjelde eller PVM på venstre. Må Johan stå over, spiller vel Ohi på hans plass.

                    gilbert

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      #70
                      Trening fredag 30. mai

                      Siden jeg likevel tilfeldigvis (neida, det var naturligvis ikke tilfeldig) var bortom treningsfeltet på Vigernesjordet kan jeg jo kort referere. Treninga skulle være fra 11.00 og varte til omtrent 12.15 i sommervarmen. Jeg så bare den siste halvtimen, og kan derfor ikke referere fra oppvarminga og tekniske øvelser. Mens jeg var der spilte de få som deltok four-a-side på liten bane. Åtte spillere, medregna de to keeperne, en av dem var andre juniorkeeper Jonas Aronsen. Av naturlige grunner var mange borte, hele seks* (Stian, Ruben, Marius, Magnar, Ohi, Simen KM) på diverse landslagssamlinger. Flere andre regner jeg med spiller andrelagskamp mot Ham-Kam klokka 19.00 i kveld i LSK-Hallen. De som faktisk var der var Kippe, Andersson, Knudtzon, Vaagan Moen, Fofana og Osvold. Intensiteten var til dels ganske høy, med få spillere og midt i solsteiken, så for de få som var med, var det sikkert god trening, men lite nytt å rapportere.


                      gilbert

                      *Hele SJU spillere, naturligvis, medregna Arnold, som spiller landskamp for Kenya nå i kveld.
                      Last edited by gilbert; 30.05.2014, 17:47. Begrunnelse: Stygg forglemmelse

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        #71
                        Trening lørdag 7. juni

                        Dagens trening var på Vigernesjordet 11.00-12.45. I alt 21 spillere deltok, 18 fra A-stallen og tre juniorer, forsvarsspillerne Nikolas Walstad og Sondre Kartrud, og midtbanespiller Jørgen Kolstad. Fraværende var Palmi (borte til etter VM-pausen), samt Stian og Johan, som begge drev rolig trening inne; morgendagens trening avgjør om de blir med nordover i morra ettermiddag. Treninga i morra blir for øvrig 10.30 på Åråsen. Bjørn Helge Riise deltok for fullt i treninga, og virker klar for kamp på mandag.

                        Etter oppvarming og tekniske øvelser spillte de 21 spillerne 10 mot 11, med antatt "første-10'er" mot en 11'er, med blant annet de tre juniorene, slik:

                        Arnold
                        Ruben-Magnar-Frode-Simen KM
                        Bjørni-Marius-Ohi-Moryke
                        Erling

                        mot

                        Tommy
                        Petter
                        Fred-Erik-Jørgen-Joachim
                        Nikolas-Sondre-Anders-Simen N
                        Nils

                        Midtveis i denne halvtimes-sekvensen bytta Tommy og Erling, Erik og Ohi og Frode og Anders. Laget mandag blir dermed mest sannsynlig, dersom Stian, Johan og Frode alle er tilgjengelige:

                        Arnold
                        Ruben-Magnar-Frode (Anders)-Stian (Simen KM)
                        Bjørni-Marius-Johan (Ohi)-Moryke
                        Petter
                        Erling

                        Mitt tips er også at innbytterne blir Tommy, Ohi og Erik.

                        Etter denne runden med bortimot fulle lag, spilte en sju mot sju på kvart bane med "jevne" lag og høyt tempo og intensitet. Juniorene og Fred sto over og ble trent av Sundgot, mens Moryke Fofana satt på sidelinja og så på. Han har helt siden han kom ofte gått med en imponerende og skremmende bandasje på kneet, men det har aldri sett ut som han har noen reelle problemer med det kneet, så det er trolig mest et "mentalt plaster", kanskje fra en tidligere skade eller svakhet. Fred Friday ser ikke ut til å ha fortsatt den framgangen som før er rapportert om, men han skal ha vært sjuk og fikk også en (mindre?) skade i andrelagskampen mot Ham-Kam.

                        Til stede blant tilskuerne var Otto Fredrikson, som er klubbløs etter sin tid i Spartak Nalchik, og trener seg opp igjen etter en kneskade.

                        Magnus Powell sier at Innocent Bonke kommer 15. juli; "ting tar tid", blant annet hos ambassaden, men det er ingen endringer i planene (eller budsjettet) for denne anskaffelsen. Generelt er mitt inntrykk at den økonomiske krisa er alvorlig, men overkommelig, og at det ikke er opplagt at laget blir vesentlig sportslig svekka neste år. At noen spillere kommer og noen går skjer til stadighet, men masseflukt og storsalg (til hvem?) av nøkkelspillere har jeg ikke inntrykk av at en regner med.

                        gilbert

                        Kommentar

                        • gilbert
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 3208

                          #72
                          Trening søndag 22. juni

                          Første treninga etter ei drøy ukes ferie var på Vigernesjordet 17.00-18.45. Til stede var 18 og etter hvert 19 spillere. Borte var foruten Johan og Palmi også Tommy Høiland, som i et grovt eksempel på hårreisende forskjellsbehandling hadde fått en dag ekstra fri og først kommer i morra. Bare fordi han gifta seg forrige helg.

                          Palmi var ute og løp, og kom til etter oppvarminga. I spillsekvensene deltok verken han eller Bjørn Helge; de ble istedet grundig trent/behandla av fysio'ene Geir Kåsene og Erik Kveen. Geir regner med at alle kan, om alt går bra, være disponible i første seriekamp, men ikke til cup-kampen borte mot AaFK fredag. For øvrig er Fofanas bandasje på venstre kne de siste fem-seks ukene, etter en smell han fikk da, først og fremst forebyggende og for at han skal føle seg tryggere; det har ikke vært noe trøbbel med kneet verken på trening eller i kamp siden. Petter Vaagan Moen dro ut på litt ekstra løpetrening straks etter oppvarminga.

                          Etter oppvarming, tekniske øvelser, med mye føring av ball mellom en lang rute med kjegler med varierende avstand, og firkantspill i to grupper, spilte hvitt mot svart lag sju-mot-sju, først med å holde ballen i laget og inne på banen, på meget liten bane, deretter i vanlig spill (3-3-1) på kvart bane (halv bredde, halv lengde).

                          Arnold
                          Frode-Magnar-Simen KM
                          Simen N-Ohi-Fred
                          Erling

                          mot

                          Joachim
                          Moryke-Marius-Erik
                          Stian-Ruben-Anders
                          Nils

                          De hvite tok ledelsen i den første av fire korte omganger, ved Fred. Erling putta dessuten ett som ble avblåst for offside, og Simen N hadde et skudd som strøk rett utafor. For de svarte hadde spesielt Erik Mjelde to gode forsøk, men det ene ble blokkert og det andre gikk rett utafor. I fjerde og siste omgang kom ketchup-effekten for de svarte i en egentlig ganske jevn kamp: Ødegaard, Erling og Ohi (langskudd) satte 2-0, 3-0 og 4-0 før Udjus redda ei straffe fra Ohi etter at Erling ble felt.

                          gilbert

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            #73
                            Sitat fra artikkel på rb.no om Bonke (ligger i nyhetstråden)

                            LSK har fri fra fellestrening onsdag, men fra torsdag fortsetter forberedelsene til søndagens bortekamp mot Start. De forberedelsene skal LSK gjøre unna på kunstgresset på Strømmen stadion.
                            LSK trener hos kollegaen på andre siden av elva både torsdag, fredag og lørdag fordi kunstgresset der er av nyere dato enn det som klubben disponerer i LSK-hallen.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • mrognan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Aug 2008
                              • 846

                              #74
                              Er vel for å trene på mest mulig likt underlag som møter dem på plastikkSør arena.
                              Morten

                              Kommentar

                              • Oldtimer
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2011
                                • 316

                                #75
                                Kjekt å få vite at treningen er på Strømmen hvis man skal på trening.
                                Noen som vet når den er torsdag og fredag?
                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Sitat fra artikkel på rb.no om Bonke (ligger i nyhetstråden)

                                Kommentar

                                • Fugl1120
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2005
                                  • 3528

                                  #76
                                  Treningstidene finner du oppdatert hver uke på LSK.no: http://www.lsk.no/team1trainingschedule
                                  Lauken er vår venn!

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #77
                                    Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                                    Treningstidene finner du oppdatert hver uke på LSK.no: http://www.lsk.no/team1trainingschedule
                                    Nå også med informasjon om at de tre neste er på Strømmen stadion. Om tidene også er endret har jeg ikke peiling på, men jeg ser ingen grunn til det. Jeg har heller ikke tenkt til å ta kontakt med noen i støtteapparatet 23:46 om kvelden for å finne det ut

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      #78
                                      når vi må til 2010 for å trene da er det virkelig ille med oss.

                                      Kommentar

                                      • Lars
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6156

                                        #79
                                        Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                        når vi må til 2010 for å trene da er det virkelig ille med oss.
                                        Se heller sånn på det: Start fra fuckings Kristiansand har driti seg ut ved å bytte fra ei flott naturgressmatte til ekkel plastikk. LSK er godt stilt når det gjelder skikkelige fotballbaner, der alle tre (Åråsen pluss to treningsbaner) er fantastiske. At de to kunstgressbanene våre, en ute og en inne, er nedslitt på grunn av stor aktivitet i UA og fra andre som bruker banene, er heller et tegn på at de blir brukt til det de skal. Kunstgress er og blir noe for breddefotballen. Selvfølgelig må KG-banene skiftes ut snart, men at står ille til med oss akkurat når det gjelder fasiliteter, er å ta kraftig i

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          #80
                                          Tullebukken! Vi må jo forberede oss til slaget i Kristiansand. Vi må angripe Start på flankene og samtidig bombardere stopperne deres med ball i bakrom. Så vidt jeg vet, har Start ikke spesielt raske stoppere. På kunstgress er det viktig at spillerne får en "feeling" av hvordan spretten og stussen er og hvordan touchen sitter.

                                          Kommentar

                                          Working...