Treningstråden 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Pasi Rasimus
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Feb 2010
    • 226

    Hva med gjestekontrakt på 1 mnd inntil det europeiske vinduet stenger? Kanskje ikke veldig seriøst, men ville gitt et sinnsykt trykk på #vierLSK-måneden med cupmatchen og viktige seriekamper hjemme, milliongevinst i form av økte billettinntekter, han får spilt noen matcher med lillebror, og han vil rekke overgang før vinduet stenger. Og vi er tynne bak...

    Kommentar

    • Ginola
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2010
      • 549

      Hvor dårlig stilt kan det være? Hypotetisk; om det er 4 år siden han tapte mye penger(husker ikke når det var) og han etter det har tjent i snitt 300.000 i uka i 4år vil han ha fått 62,4 millioner inn konto. I tillegg eier han bolig i London og i hvertfall 1 leilighet i Oslo. Muligens eier han mener. Skulle tro han hadde til smør på skiva og vel så det?

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        Når Henning Hauger spilte et par måneder for oss uten å ta ut den beskjedne lønna han skulle få, fordi han var "på gjennomreise" fra en godt betalt kontrakt til en annen, kan jeg ikke se at det skulle være helt utelukka at JAR spilte noe kamper nærmest gratis, sammen med broren sin, nærmest "for moro skyld", mens han venter på noe mer i hans klasse enn det vi kan tilby, og for å holde seg i kampform mens han venter/forhandler.

        gilbert

        Kommentar

        • Totti21
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Mar 2004
          • 3500

          Opprinnelig skrevet av Ginola
          Hvor dårlig stilt kan det være? Hypotetisk; om det er 4 år siden han tapte mye penger(husker ikke når det var) og han etter det har tjent i snitt 300.000 i uka i 4år vil han ha fått 62,4 millioner inn konto. I tillegg eier han bolig i London og i hvertfall 1 leilighet i Oslo. Muligens eier han mener. Skulle tro han hadde til smør på skiva og vel så det?
          Han brukte vel i underkant av to år på å betale tilbake gjelda etter Baardsen fadesen på 35 mill iflg vg.no og det var i 2010. Han har tjent mye penger etter dette, og har sikkert vært langt mer fornuftig med investeringer og tillit til andre mennesker. Slettes ikke utenkelig at han kunne spilt for LSK et par måneder for småpenger mens han venter på en ny klubb.
          Han drømmer vel om et par år i MLS i USA hvis jeg har forstått han riktig, og der er han uansett ikke aktuell før 2015 sesongen.

          Kommentar

          • andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

            Chippen Wilhelmsson signerte for Mjällby i går. Kontrakt ut året, spiller gratis. Mjällby fikk tydeligvis tvinge på ham noen tusenlapper, fordi man ikke får spille i Allsvenskan uten at man tjener noen kroner. Hadde vært ålreit med en liknende løsning for JAR.

            (Chippen har dog spilt de siste par åra i midtøsten og har sikkert tjent en hel haug med oljekroner, så sånn sett er ikke penger noen issue)
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

            Kommentar

            • Pasi Rasimus
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Feb 2010
              • 226

              Min mening: JAR i sportsklubben ut året ville gitt ny draktsponsor.

              Kommentar

              • Leif A
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2003
                • 3962

                Dersom JAR spiller for LSK vil han vel komme i konflikt med regelen om at en spiller ikke kan spille for mer enn to klubber i løpet av et år?
                Spør fordi jeg ikke kjenner regelen i detalj.
                Knurr...

                Kommentar

                • Folke
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2008
                  • 5955

                  Opprinnelig skrevet av Leif A
                  Dersom JAR spiller for LSK vil han vel komme i konflikt med regelen om at en spiller ikke kan spille for mer enn to klubber i løpet av et år?
                  Spør fordi jeg ikke kjenner regelen i detalj.
                  Kan bytte klubb 2 ganger vel? Dvs spille for 3..

                  Kommentar

                  • krogen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Aug 2009
                    • 228

                    Opprinnelig skrevet av Pasi Rasimus
                    Min mening: JAR i sportsklubben ut året ville gitt ny draktsponsor.
                    I hvert fall noen ekstra tilskuere.

                    Kommentar

                    • FUGlinho
                      KFL styremedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 2454

                      Opprinnelig skrevet av Folke
                      Kan bytte klubb 2 ganger vel? Dvs spille for 3..
                      Trodde man bare kunne spille for 2 klubber i året...?
                      Kim
                      Styremedlem KFL

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av FUGlinho
                        Trodde man bare kunne spille for 2 klubber i året...?
                        Tommy har spilt for LSK og Molde denne sesongen, men kan fortsatt spille i en klubb til dersom han blir solgt sto det skrevet ett sted i media for litt siden.. Det blir tre, så da regner jeg med at det er mulig å spille i 3 klubber per sesong.

                        Kommentar

                        • FUGlinho
                          KFL styremedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2003
                          • 2454

                          Opprinnelig skrevet av Folke
                          Tommy har spilt for LSK og Molde denne sesongen, men kan fortsatt spille i en klubb til dersom han blir solgt sto det skrevet ett sted i media for litt siden.. Det blir tre, så da regner jeg med at det er mulig å spille i 3 klubber per sesong.
                          "Players may be registred with a maximum of three clubs during one season. During this period, the player is only eligible to play official matches for two clubs"
                          Kim
                          Styremedlem KFL

                          Kommentar

                          • Serbern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 5496

                            Men "one season" er vel fra august til mai? Mener å huske å ha lest at det er sånn de regner en sesong?

                            Kommentar

                            • gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3208

                              Trening tirsdag 5. august

                              Dagens trening var på Vigernesjordet 11.00-12.30 og ble leda av Magnus Powell. (Haglund har vel noen velfortjente fridager med familien.) Andre som hadde mer eller mindre velfortjent fri eller alternativ trening var Ohi, Fred og Simen Kind Mikalsen, som alle spilte (bra) i andrelagskampen i går. Heller ikke Jørgen Kolstad, som spilte i går, som ofte har vært med på A-lagstreningene og som sies å være veldig aktuell for A-stallen i 2015, var å se i dag, mens Jacob Faye Lund fikk en kjenning i låret og bare spilte en halv time i går. Dagens keepere var Origi, Stian Christensen (skadefri) og vår gamle kjenning Otto Fredrikson, som gradvis trener seg tilbake etter kneskade, et par dager i uka sammen med LSKs A-lag, og ellers på SATS.

                              Johan, Frode og Simen Nordermoen trente inne, med sine ulike skadehistorier. Simen N er neppe kampklar før et stykke uti september, mens Frode etter planen nå skal begynne å jogge, og deretter har et par-tre uker før han er klar. Joachim Osvold er reist til Finland for å trene med TPS og se på forholda der, med tanke på et utlån. (TPS - Turun Palloseura - fra Åbo/Turku, spiller i øverste divisjon i Finland.)

                              De elleve utespillerne som var til stede var nysignerte Pellegrino (1.90 høy og 62 kilo), Bonke (som etter sigende skal skrive under siden i dag)*, Fofana, Erling, Erik Mjelde (som også spilte en god kamp i går, som vanlig med helprofesjonell innsats også på andrelaget, men likevel stilte på trening i dag), Palmi, Petter, begge Marius'ene (Marius Lundemo uten synlige tegn til å plages av ankelskaden Brann påførte ham i forrige kamp), Bjørn Helge og Stian.

                              Etter oppvarming og tekniske øvelser løp Petter Vaagan Moen langs sidelinja for å bygge opp/holde på kondisen, som han har gjort siden skaden under foten han fikk i vinter; han begynte da med ekstra løpetrening (under oppsyn og veiledning av Geir Kåsene), for å unngå samme manglende kondis og nedtur mot slutten av sesongen som han fikk i 2013.

                              En som var på treninga i går, men ikke i dag, som også trenger MYE kondisjonstrening, blant annet for å bli kvitt fem-seks ekstra kilo, var storebror Riise. Muligheten for at han kunne spille noen kamper for LSK, sammen med Bjørn Helge, hvis han altså klarte å komme i langt bedre kampform enn per dags dato, er dessverre utelukka, siden han sponses av et spillselskap som er i konkurranse med NFFs sponsor Norsk Tipping.

                              De andre ti, unntatt Petter, trente mye en-touch i medløp med veggspill rundt markørfigurer, og deretter firkantspill, med høy intensitet, innsats og godt humør. Treninga ble avslutta med at Sundgot trente Pelle, Mjelde og Knudtzon på skudd mot Origi/Fredrikson/Christensen. Mjelde blir stadig tatt med, enten det er Haglund eller Powell som trener, på avslutningstreningene, og skårer som kjent ikke verst med mål, blant annet i cup og på andrelaget. Mange av oss har lurt på hvorfor Haglund praktisk talt aldri lar ham starte kamper. Svaret kan være at Haglund mener han er klart best offensivt, og kaster ham inn når vi trenger mål. Defensivt mener Haglund at han, tross alltid helhjerta og profesjonell innsats, er litt for svak, med litt for lavt tempo og litt for dårlig mottak og ballbehandling, sies det fra informerte kilder. Vår nye spiller Pelle kan ha veldig tynne bein, men skyter hardt og presist, derom hersker ingen tvil. Flere av avslutningene hans i dag var headinger på mål, som også så bra ut. Det kan være at han er bedre på innlegg enn i et overfylt felt på dødballer; mulig han da lettere blir skubba til side med sine 62 kilo.

                              De øvrige sju avslutta imens med løpetrening over tretti-førti meter i intervaller, kondis og hurtighet passende for fotballspillere.

                              gilbert

                              *Bonke Innocent har nå signert kontrakt ut 2017. Lista over A-stallen i 2014 er dermed naturligvis oppdatert med både Pellegrino og Bonke.
                              Last edited by gilbert; 05.08.2014, 14:08. Begrunnelse: Bonke signert i dag.

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                Gilbert du glømte å nevne han 4 beinte som imonerte stort på dagen trening.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                  Gilbert du glømte å nevne han 4 beinte som imonerte stort på dagen trening.
                                  Når det gjelder hurtighet, demping av ballen, innsatsvilje og raske vendinger med og uten ball gikk spilleren du nevner, som også hadde et ekstremt lavt tyngdepunkt, langt utenpå de aller fleste av spillerne i A-stallen. Jeg har visse betenkeligheter med skuddstyrken og hodestyrken på en så liten og lett spiller, men først og fremst tror jeg NFF nok vil nekte spillerlisens for firbeinte spillere, fulle av diskriminering av andre dyrearter enn mennesker som de alltid har vært. Men det var hyggelig at spilleren la seg ved føttene mine og viste at jeg stadig har litt hundetekke.

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9463

                                    Godt å se de bygger kondis på Petter! Har vært litt kvaps, men så ok ut mot Brann

                                    (Har de gjort det samma med Johan og? Han har jo sett dårlig trent ut til tider, men ikke i år)

                                    Kommentar

                                    • andee
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2004
                                      • 1191

                                      Trening kl. 10 i dag pga fotballskolen.
                                      TS05 - Felt C

                                      Kommentar

                                      • Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

                                        Denne uken i vi-er-lsk's drømmehøst føljetong:

                                        Torsdag kl 11; se Palminho spille kant.

                                        Fredag kl 11; se Ohi Ominho spille kant.

                                        Lørran kl 11; sjå dei båe på sama tid spela kant!!! Billett dagen før kamp kr 75,-

                                        Kommentar

                                        • gilbert
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 3208

                                          Trening fredag 12. september

                                          Siste ordinære trening før Aker stadion (trening i morra og kamp på søndag) var i LSK-Hallen 11.00-12.30 i dag. Origi, Faye Lund og Otto (nå klar for Lørenskog) var de tre keeperne (uten keepertrener i dag). 20 utespillere, alle unntatt Simen Nordermoen (ute med skade til oktober), var på treninga, selv om Bonke Innocent ikke var med på fellestreninga, men blant annet drev løpetrening langs sidelinja. Av de 20 var tre juniorer, Keivan Ghaedamini (back, nettopp tilbake fra G-18), Jørgen Kolstad (midtbane, i praksis alt del av A-stallen, skårte siste målet i treningskampen mot Ull/Kisa) og Peder Kristiansen (back/kant).

                                          Oppvarming og tekniske øvelser ble leda av fysio Erik Kveen, ettersom Geir Kåsene høyst beklagelig er reist til sin gamle klassekamerat Henning Berg i Polen. Vi får regne med at Kveen og resten av lagapparatet har lært så mye de kan av Geir, og at klubben finner en god erstatter. Geir Kåsenes innsats og betydning for at spillerne, ikke minst eldre, skadeutsatte spillere, har vært så lite skadeutsatte og i så god kondisjon, har vært helt avgjørende for den positive utviklinga på disse områdene, og dermed også for spillemesig utvikling, de siste fem-seks åra.

                                          Etter oppvarming og teknikk spilte gult og svart lag på mindre enn halv banelengde, men med tre kvart bredde, mot to små mål på hver side, slik (svart lag først):

                                          Keivan Ghaedamini-Arild Sundgot-Frode-Stian
                                          Peder Kristiansen-Ohi-Jørgen Kolstad-Moryke
                                          Petter
                                          Pelle

                                          mot gult lag:

                                          Fred-Erling
                                          Erik-Johan-Marius-Palmi
                                          Simen-Marius-Magnar-Børni

                                          Gult lag tok ledelsen 1-0 og 2-0, det første ved Mjelde, det siste ved Erling etter bra samspill med Fred. Alt etter det første målet bytta Johan lag og trøye med Jørgen Kolstad. Johan ga de svarte 2-1, som ble sluttresultatet av de femten minuttene med slikt spill. Her kan bemerkes at Mjelde og Lundemo (og Johan) både her og på resten av treninga hadde flere meget gode avslutninger, særlig som harde og velplasserte langskudd. Fred Friday gjorde etter min vurdering en meget god trening, også i de øverige sekvensene, helt motsatt den skuffende innsatsen og prestasjonen vi har sett de siste par andrelagskampene; han virka også å være i veldig godt humør.

                                          Etter dette ble det øvd på angrep mot Faye Lund-Keivan-Magnar-Frode-Simen, med Mjelde rett foran. Angripende lag var Stian og Fofana på venstre, Børni og Palmi på høyre og Johan og Marius sentralt. Det ble veksla mellom å spille uten spisser (bare de nevnte), med Erling og Petter på topp, og med Pelle og Fred på topp.

                                          Treninga ble avslutta med spill på trekvart banelengde i full bredde, med 11'ern fra Haugesund-kampen mot

                                          Faye Lund
                                          Keivan-Sundgot-Frode-Simen
                                          Peder-Jørgen-Erik-Ohi
                                          Fred-Pelle

                                          Etter sidebytte ble Marius og Marius fra den antatte første-11'ern bytta med Ohi og Frode, og enda seinere bytta Petter Vaagan Moen med Fred Friday, som da igjen spilte sammen med Erling, slik han gjorde i dagens første spillsekvens.

                                          gilbert

                                          Kommentar

                                          Working...