Treningstråden 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3208

    Trening lørdag 20. september

    Treninga var på Åråsen fra 11.00 til litt over 12.00. Tre keepere (men heller ikke i dag noen keepertrener?), Origi, Faye Lund og Nils Kenneth Udjus (!), utlånt til Sogndal, men skal spille for Sogndal på Østlandet i morra, mot S08, og trente vel derfor med oss i dag. Alle utespillerne utenom Bonke Innocent og Petter Vaagan Moen, 17 i alt med Jørgen Kolstad, deltok i fellestreninga. Både Marius Lundemo, Bjørn Helge og gledelig nok Simen Nordermoen var med for fullt på hele fellestreninga. Nordermoen har hatt usedvanlig mye skadeproblemer denne sesongen; spennende å se hvordan hans utvikling blir videre - han ble sagt å være nær førstelaget før årets sesong.

    "Med for fullt" sier rett nok ikke så mye; treninga dagen før kamp var som vanlig kort og med relativt lav intensitet. Petter Vaagan Moen var inne, men kom ut på slutten av treninga. Om han spiller mot Odd får vi vel først vite i morra.

    En kort spillsekvens (kvart bane, halv lengde, halv bredde) ga ingen klare svar på hva som blir start-11'ern. De som spilte (ti mot ni) var

    Arnold
    Bjørni-Frode-Stian
    Erik-Jørgen-Johan-Pelle
    Palmi
    Erling

    mot

    Fred
    Moryke-Marius-Ohi
    Simen KM-Marius-Magnar-Simen N
    Jacob

    Med andre ord relativt "jevne" lag, uten noen klar første-11'er. Men kanskje kan vi lese litt ut av hvem som spilte i hvilke posisjoner. Jeg håper personlig det betyr at Bjørn Helge spiller HB og at Erik Mjelde eller Ohi (og ikke Palmi) spiller høyre kant, men at Palmi spiller hengende mellomromsspiss hvis Petter ikke blir klar. (Selv om RB tror Marius A flyttes ut som HB og Bjørn Helge fram som HK.) Hvem som spiller midtstopper sammen med Frode er kanskje noe åpent, men vel med fordel Magnar. Ellers er laget klart. Flere vil gjerne ha Simen Kind på VB heller enn Stian. Jeg kan være enig i at han faktisk har virka skarpere offensivt enn Stian i de siste kampene, men defensivt foretrekker jeg foreløpig Stian. Framfor alt er samspillet mellom Stian og Fofana langt bedre (igjen, foreløpig) enn mellom Simen og Fofana.

    Treninga ble avslutta med litt skuddtrening, blant annet la Powell helt til slutt innlegg fra høyre, både høye og langs bakken, mot Magnar og Pelle. Magnar sleit lenge før han fikk retningen på headingene, mens Pelle igjen viste at det er både kraft og presisjon i begge de tynne beina.

    gilbert

    Kommentar

    • gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3208

      Trening lørdag 18. oktober

      Relativt få på dagens trening i LSK-Hallen 11.00-12.15, Arnold Origi og Stian Christensen blant keeperne, mens Jacob Faye Lund trolig sto over for å være klar til den viktige andrelagskampen mot Flisa i hallen i ettermiddag.

      Det samme gjelder trolig Moryke Fofana, Fred Friday, Erik Mjelde og Simen Nordermoen, som alle var fraværende. Heller ikke Johan Andersson (karantene mot Godset) eller Stian Ringstad (leggskade ut sesongen) var tilstede; det betyr at det var bare tolv utespillere på dagens trening. Ingen juniorer eller prøvespillere; den danske midstopperen Martin Rauschenberg er reist hjem, foreløpig uten noen avklaring om spill for LSK i 2015, men han var her for "kartlegging", og kan fortsatt være aktuell.

      Dagens trening inneholdt mye crosspasninger med harde innlegg fra begge sider til to spillere på løp inn i sekstenmeteren. I tillegg fikk målskårere en bonusmulighet med å løpe tilbake, rundt en kjegle og få et ekstra skudd på en liggende ball. Pelle, Bonke, Simen Kind og Ohi var blant dem som satte mål både på innlegg og på bonusmuligheten.

      Deretter spilte grått og svart lag 6 mot 6 på meget liten bane (1/3x1/2 bane) uten offside. Svart lag var

      Arnold
      Bjørni-Frode-Petter
      Palmi-Erling-Pelle

      mot

      Marius L-Ohi-Bonke
      Simen K-Marius A-Magnar
      Stian C

      Treninga varte bare en drøy time. Dagens gjettekonkurranse gjelder hvem som sto igjen, også denne gangen, og øvde skudd/frispark på egen hånd etter at resten av laget var gått av. Svaret er naturligvis: Marius Lundemo.

      gilbert

      Kommentar

      • gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3208

        Fra treninga lørdag 25. oktober kan jeg dessverre ikke gi noe referat, da den åpenbart var flytta fra 11.00 som planlagt til 10.00 (kanskje på grunn av andrelagskampen i ettermiddag) og fra Åråsen (spare banedekket?) til Vigernesjordet; iallfall møtte jeg spillerne da de kom tilbake til Åråsen litt over 11.00. Alt jeg kan melde er at Palmi kom tilbake sammen med en ukjent spiller, og at de snakka islandsk. En ikke veldig dristig gjetning er vel at det kan ha vært Arni Vilhjalmsson (se tidligere meldinger i nyhetstråden).

        For øvrig har jo både første- og andrelaget viktige kamper i dag og i morra; ikke helt lett å disponere troppene, gitt karantener og skader. RB setter opp 11'ern mot Start i morra med Petter og Fred på topp; skal Erling spille den avgjørende andrelagskampen i ettermiddag?

        gilbert

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Startet ikke Erling sist helg? Da kan han vel uansett ikke starte dagens kamp, men muligens komme inn som innbytter? Kjenier dessverre ikke regelverket nok til å si om det er mulig.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • 007
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Oct 2013
            • 285

            Opprinnelig skrevet av Børge
            Startet ikke Erling sist helg? Da kan han vel uansett ikke starte dagens kamp, men muligens komme inn som innbytter? Kjenier dessverre ikke regelverket nok til å si om det er mulig.
            Han var i start-11ern mot Godset og kan derfor ikke spille i det hele tatt i 2.lagskamper som spilles før neste A-lagskamp. Dersom man startet på benken kan man spille neste 2.lagskamp.

            Kommentar

            • gilbert
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 3208

              Trening lørdag 1. november

              Dagens trening foregikk i gråværet på Vigernesjordet fra 11.00 til rundt 12.00. Keeperne var Arnold og Stian C, samt Otto Fredrikson (stadig ingen keepertrener, har han slutta/blitt overtallig?).

              (Jeg prata kort med Otto, som er i god framgang etter den stygge skaden for over ett år siden. Han har som kjent hatt familien sin boende i Rælingen helt siden han var i LSK, også mens hans spilte i Russland. Siden i vår/sommer har han vært med på LSK-treninga en og etter hvert to dager i uka, og ellers trent seg tilbake på SATS. I høst har han spilt tre kamper for Lørenskog, for å teste framgangen i reelle kampsituasjoner, men regner med først å være reelt tilbake, i fysikk og kampform, en gang neste år.)

              14 utespillere deltok, medregna Jørgen Kolstad fra juniorstallen, men uten prøvespillere. Jeg regner med at Arni Vilhjalmsson fortsatt er her, men er kanskje ikke med på treninga dagen før kamp. Fraværende: Ringstad, Kippe, Nordermoen, Knudtzon, Faye Lund, Vaagan Moen. Ringstad, Nordermoen og Faye Lund skal alle snart legge seg under kniven for ulike skader, Kippe er også ute for resten av sesongen, mens Knudtzon fortsatt har håp om å kunne spille årets siste kamp, borte mot S08. Vaagan Moen sto vel over i dag for sikkerhets skyld, og spiller mest sannsynlig mot Bodø/Glimt i morra.

              Ingen formasjonstrening, men laget blir trolig som mot Start, med enten Fred eller Pelle for Erling helt på topp. Dersom Petter ikke kan spille, er vel Palmi i hans rolle det mest opplagte valget, med Erik Mjelde inn på kanten. For de som har lurt på om Mjelde alt var på vei til Sandefjord, så var spilleren med trøye nummer 17, med 17 kamper (hittil) for LSK i år og 17 mål for LSK 2, med for fullt på dagens trening og bør være høyaktuell for minst et langt innhopp i morra, gitt skadene vi har sånn helt på tampen av sesongen. Han bør få litt ekstra applaus som avslutning når han kommer utpå eller innpå, som avsluttende anerkjennelse og takk for alltid solid og helhjerta innsats, på alle treninger, for andrelaget, og i alle 16 kamper som innbytter og en fra start.

              gilbert

              Kommentar

              • gilbert
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2003
                • 3208

                Trening torsdag 6. november

                Treninga i dag var fra 11.00 til 12.00 i LSK-Hallen. Treninga torsdager er oftest rolig og går mest på individuelle ferdigheter. Det er derfor ikke lett å få noe inntrykk av de to franske prøvespillerne, Cyriaque Louvion, midtstopper, 27 år, med bakgrunn fra Le Mans og Le Havre, og Fode Guirassy, spiss/kant, 18 år, fra Marseilles juniorstall. Guirassy, med afrikansk bakgrunn, er høy og slank (ikke fullt så høy, og ikke fullt så slank/tynn som Pellegrino). Louvion, med kortklipt hår og kort skjegg, er et par centimetre lavere og litt kraftigere, som sømmer seg en stopper. Begge virker teknisk gode, sammenlikna med det generelle nivået i Norge; ellers var det som sagt ikke så lett å få noe inntrykk av dem, utover at de skyter hardt, og, særlig for Guirassy, noenlunde presist.

                Av våre egne spillere var det litt spedt oppmøte, sikkert fordi det var en lengre økt med mer spill i går, og sesongen går mot slutten, med en del slitasje og andre skader. To keepere (i dag også keepertrener!), Arnold og en jeg, flaut nok*, ikke dro kjensel på. Arnold har for øvrig svært kort lunte, noe jeg har sett før, og forlot hallen litt før tida for å kjøle seg ned etter at han gikk til angrep på en medspiller etter slengbemerkninger. En keeper får ofte høre en del fra medspillerne, og skal dessuten ha litt temperament, men Arnold tenner litt for fort og ofte. "Ingen fara" sier Haglund, som selv spilte keeper.

                13 utespillere deltok, medregna prøvespillerne, Jørgen Kolstad og en hjemvendt Joachim Osvold. Det ble med de tre månedene i Turku og Finland, og det ble heller ikke flere mål enn de tre han hadde på de første fire kampene, men en nyttig erfaring har det sikkert vært.

                Fraværende var Kippe, Ringstad, Knudtzon, Riise, Fofana, Kind Mikalsen og Vaagan Moen. De siste fire er nok med igjen i morra, med mer spill og formasjontrening, og er aktuelle for siste kamp, borte mot S08 på søndag. Treninga i dag besto mest i oppvarmning, fotballtennis, firkantspill og tjue minutter med avslutninger.

                *Ikke så flaut likevel, keeperen torsdag var på besøk fra Gjøvik-Lyn.

                gilbert
                Last edited by gilbert; 07.11.2014, 21:50. Begrunnelse: Ukjent keeper forklart

                Kommentar

                • gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3208

                  Trening fredag 7. november

                  Mer interessant - og langt flere spillere - på dagens trening i LSK-Hallen 11.00-12.30. Av keepere hadde vi Arnold og Otto (se ovenfor om Otto). I alt 21 utespillere var på treninga, medregna de to prøvespillerne, fire juniorer og Fredrik Krogstad (18, midtbane/hengende spiss) fra Lørenskog, som er nær en overgang til LSK. (Krogstad har vært med mye i det siste, og var også med i går.) De fire juniorene var Jørgen Kolstad, som i praksis er klar for A-stallen, Keivan Ghaedamini, Nicholas Walstad og Peder Kristiansen. Fraværende var Kippe, Ringstad, Nordermoen, Knudtzon og Vaagan Moen.

                  I formasjonstreninga spilte den antatte 11'ern mot Sarp

                  Origi
                  Riise-Ødegaard-Amundsen-Kind Mikalsen
                  Palmason-Omoijuanfo-Andersson-Fofana
                  Mjelde
                  Friday

                  mot et junior- og prøvespillerspekka lag

                  Pellegrino
                  Krogstad
                  Guirassy-Bonke-Kolstad-Osvold
                  Kristiansen-Walstad-Louvion-Ghaedamini
                  Fredrikson

                  Utfordrerne spilte med full innsats og ga 11'ern god matching, med høy intensitet og tempo fra begge sider.

                  Marius Lundemo var med på treninga, men bare på oppvarming og firkantspill. Han, og Vaagan Moen, sliter med småskader, og en tar ikke noen sjanser nå helt på slutten av sesongen. Dette gjelder i enda større grad Knudtzon, som neppe spiller på søndag, når han ikke var med i dag.

                  Arni Vilhjalmsson er reist videre til prøvespill for Viking. Bjarmann bekrefter at LSK ser på ham som en meget spennende spiller.

                  Det er ingen signaler fra Molde om hva de tenker eller vil med Ødegaard, og alle de tre Bosmann-spillerne (Andersson, Vaagan Moen, Palmason) er interesserte og positive til å forlenge, men venter for å se både om de kan få bedre (økonomiske) tilbud, og hvem som blir ny trener. Om de får tilbud andre steder er vel ganske usikkert. Det er ikke god økonomi i særlig mange andre klubber verken i Norge eller Sverige. Helstads dårlige valg i fjor kan vel være klokt å ha i bakhodet for flere spillere.

                  Powell er interessert i å forlenge som assistenttrener, men det avhenger av om ny trener vil ha med seg sin egen assistenttrener. I så fall kan en ikke holde på Powell; det kan ta et år og vel så det før (ny) hovedtrener og (gammel) assistenttrener får samarbeidet til å fungere, og det vil en ikke ta sjansen på. Kommer ny trener uten assistent og sier OK, vil LSK gjerne forlenge med Powell.

                  Jeg fikk også bekrefta at den sportslige satsinga er redusert med fire mill i år, og skal ned ytterligere fire neste år, som virker realistisk å få til. Mjeldes overgang til Sandefjord er i følge Bjarmann "en god deal" for LSK. Det tolker jeg som at vi betaler en del av lønna hans neste år. Men samtidig frigjøres midler til både tre og fire yngre talenter. Over tid har Mjelde vært relativt billig for klubben: Brann betalte det aller meste av lønna hans det første året.

                  Andrelagets opprykk til 2. divisjon er såvidt jeg forstår ikke den økonomiske belastninga mange tror. Kostnadene for andrelaget var større i 3. divisjon i 2013 (mye reising til Midt-Norge) enn Bjarmann regner med i 2. divisjon i 2015.

                  For øvrig benytter jeg anledningen til å takke for meg for denne gangen!

                  gilbert

                  Kommentar

                  • Egumen
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Sep 2011
                    • 202

                    Hvilket inntrykk fikk du av de to prøvespillerne?

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Veldig vrient å si noe fornuftig om prøvespillerne etter å ha sett dem så kort tid. Det jeg så i går har jeg alt nevnt, og fra firkantspill og formasjonsspill i dag kan jeg bare si at de holder godt teknisk nivå (skulle bare mangle), at Louvion opplagt har rutine som midtstopper, og at Guirassy er god og offensiv, men uferdig. Praktisk talt bare klisjeer, med andre ord. Jeg håper trenerne, spillerne og Bjarmann, med langt større innsikt og erfaring enn meg, har hatt bedre grunnlag for å vurdere dem.

                      Det sies vel at det er veldig sjelden prøvespillere får vist seg fram på første trening. Det har vært et par unntak blant våre prøvespillere de siste to-tre åra; ett av dem er Bonke, som overbeviste også de andre spillerne fra første treninga. Nå har disse to fått tre dager, som vel egner seg best til å vurdere om de er aktuelle å få tilbake på flere prøvespill.

                      gilbert

                      Kommentar

                      • tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

                        En veldig enkel en fra dagens trening 6/1-15. Spanjolen så bra ut den timen(35 MINUTTER) jeg var på treninga ,, kvikk spiller med herlig teknikk... Dro av 3 mann og shippa ballen i mål i spilldelen til applaus fra de andre spillerne.... Nigerianern så også veldig bra ut sterk og rask på midtbanen... GILBERT HVOR ER DU OM DAGEN PÅ TIDE Å KOMME UT AV DVALEN NÅ.

                        Kommentar

                        • Pasi Rasimus
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Feb 2010
                          • 226

                          Takk for info, blir alltid tatt imot med takk. Du spiller Ezzi høyt opp her... blir spennende å følge videre Kanskje lage 2015-tråd?

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Ser for meg spanjolen som hærfører fremover. Han har sikkert erfaring fra Den spanske armadaen i 1588 og var vel den eneste som kom seg i land til England. Dette lover godt. Håper vi signerer fyren. Dette er jo sikkert en spiller som investorene kan gjøre penger på. Han trenger en klubb å profilere seg i. Den norske ligaen er som et "barnekorstog" i motsetning til den tøffe spanske ligaen. Hos oss kan han leke seg og briljere. Forza Fulga!
                            Last edited by Frode D. Homb; 06.01.2015, 23:11.

                            Kommentar

                            • tullebukk
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2006
                              • 5446

                              Dagens lille rapport spanjolen ser fortsatt bra ut , En ny mann med veit ikke om det var islendingen tror ikke det men han så veldig bra ut( rødaktig hår og skjegg), Nigerianeren er veldig bra og i følge Atta en av de beste han har sendt til Lsk 20 år kant og spiss veldig bra trøkk i han og vanvittig skudd og veldig bra tempo...... GILBERT DU ER SAVNA.

                              Kommentar

                              • Leif A
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 3962

                                Opprinnelig skrevet av tullebukk
                                Nigerianeren er veldig bra og i følge Atta en av de beste han har sendt til Lsk.
                                Hvis det stemmer er det bare å tippe Viking-Lotto i kveld. Vinner jeg jackpoten skal jeg egenhendig finansiere den overgangen
                                Knurr...

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  Kaptein Rødskjegg fra Island og Messi fra Nigeria. Dette lover bra.
                                  Johan og Petter, nå må dere få ut fingern før dere ender som matroser i Sverige.

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Kaptein Rødskjegg fra Island og Messi fra Nigeria. Dette lover bra.
                                    Johan og Petter, nå må dere få ut fingern før dere ender som matroser i Sverige.
                                    Om disse gutta er så bra som rapportene tilsier, så kan Johan og Petter gjerne bli matroser for alt jeg bryr meg.

                                    Kommentar

                                    • tullebukk
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Nov 2006
                                      • 5446

                                      Er nesten 100% sikker på at han rødhårete med skjegg er http://www.london24.com/polopoly_fs/...1101164346.jpg

                                      Kommentar

                                      • Fotball24/7
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2008
                                        • 266

                                        Med fare for å ha oversett noe her inne eller på lsk.no Er det trening i morgen og evt når?
                                        Dette er en ball

                                        Kommentar

                                        • Grobbe
                                          Juniormedlem
                                          Bøffelpromp
                                          • Mar 2006
                                          • 17

                                          Opprinnelig skrevet av Fotball24/7
                                          Med fare for å ha oversett noe her inne eller på lsk.no Er det trening i morgen og evt når?

                                          Kommentar

                                          Working...