Positivitetstråden

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Gud bedre land...

    Kommentar

    • Siggen
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2004
      • 656

      Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
      Gud bedre land...
      Liten vott i sør...
      ----------------------------------------------------------------------------
      Sometimes I drink a glass of water. Just to surprise my liver...
      ----------------------------------------------------------------------------

      Kommentar

      • knut
        Make knut Great Again
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2006
        • 9453

        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
        Haglund skal visstnok slutte. Da får jo hans kritikere som de vil. Kanskje like greit at han slutter selv om han har levert i år. Lurer på hvor lenge nestemann får sitte før FM-generasjonen her inne forlanger et hode på et fat.
        Haglund kunne fortsatt om han ville, med lønnsvekst. Han gadd ikke. Så ikke skyll på oss selv om vi fikk "vilja vår".

        Nestemann får en halv sesong før sablene kvesses og dom faller ved sesongslutt. Med en tiendeplass (og rævva possession fotball (ikke det vi har fått servert i år, men fikk på førsten)) blir kjøret likt som med Haglund

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av Siggen
          Liten vott i sør...
          Er jo noen her som rakker ned på andres meninger så fort de får mulighet. I mine øyne mye verre enn den sutringen mange påstår er her inne.

          Kommentar

          • BroganTrundler
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2014
            • 665

            Norges beste damelag; LSK Kvinner, er seriemester 2014!

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Er jo noen her som rakker ned på andres meninger så fort de får mulighet. I mine øyne mye verre enn den sutringen mange påstår er her inne.
              Vi lever i et demokrati der kritikerne selv kan bli de som blir kritisert. Det er bare sunt. De som ikke tåler å få kritikk tilbake, kan slutte å skrive her inne.

              Kommentar

              • Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                Vi lever i et demokrati der kritikerne selv kan bli de som blir kritisert.
                Ja, men hersketeknikk av dårligste sort.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Noko for noko. Hæggis har jo blitt tilskrevet evner som overgår Märtha Luise og Stephen Hawking, så noen sitter igjen med noe.

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                    Ja, men hersketeknikk av dårligste sort.
                    Min erfaring er at de som kritiserer flest og mest er de som selv dårlig tåler blest. Jeg kan ikke finne noe hersketeknikker ved å påpeke en diskusjons natur. Dere er kjappe med å bruke ord som "personangrep" og "hersketeknikk" bare noen påpeker at også dere kan skade klubben og kontinuiteten på trenersiden. I år var det økonomien som til slutt felte oss, men det hjelper ikke at en del av dere uansett hvor bra LSK spiller, stadig fant på nye kreative måter å sverte Haglund på.

                    Kommentar

                    • gilbert
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 3208

                      Opprinnelig skrevet av reka
                      Hæggis har jo blitt tilskrevet evner som overgår Märtha Luise og Stephen Hawking, så noen sitter igjen med noe.
                      Dette skal vel egentlig være positivitetstråden, men jeg er positivt og genuint interessert i hvem denne eller disse "noen" er (her på forumet?) som har tilskrevet Haglund slike evner? Meg bekjent er de to leirene her de totalt kritiske, for ikke å si kategorisk negative (nesten samme hva Haglund gjorde), og de av oss som ofte var kritiske, til dels skarpt kritiske (her regner jeg meg selv), men likevel så en god del positive sider ved Haglunds opplegg. Jeg kommer egentlig ikke på noen her på forumet som har vært særlig panegyriske, tiljublende eller veldig og ukritisk positive.

                      En av de vanligste hersketeknikker er å argumentere mot stråmenn; å konstruere en motpart som ikke fins, men er lett å argumentere mot og å latterliggjøre. Derfor hadde det vært fint å få vite hvem som har hatt noe i nærheten av slike tanker om Haglund?

                      gilbert

                      Kommentar

                      • Kay
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2004
                        • 763

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Jeg kommer egentlig ikke på noen her på forumet som har vært [snip] ukritisk positive.
                        Blir litt klipping og totalt OT til tråden, men er det noen som gir meg følelsen av å ha tatt dobbel dose lykkepille enkelte ganger så er det mannen som skrev innlegget over deg. Proklamerte vel noe slikt som at endelig hadde vi parkert VIF og 2 plassen var vel det mest nærliggende resultat av sesongen rett før vi går på 3 tap og har VIF pustende i nakken igjen. Haglund gjør vel ikke noe feil i denne mannens øyne, grunnen til at vi ikke tok 2 plassen var nok økonomisk støy.

                        Haglund oppsummerer denne sesongen med at vi har overprestert og får også spillerne til å tro på det, hva ønsker han å oppnå med det annet enn å gi seg selv en høyere stjerne. I mine øyne har LSK med den stallen vi har hatt tilgjengelig i år prestert som forventet, og kraftig underprestert i Haglunds tidligere år. For å komme tilbake til tema, positiviteten er at Haglund gir seg, jeg har ingen tro på at Haglund er rett man for oss de kommende år, det faktum at han skulle ha høyere lønn for å fortsette bare underbygger at det er en fordel å bli kvitt han. Jeg er fornøyd med Haglund på en måte i år og det er at han har levert en tabellposisjon som forventet. Det viktigste er tross alt poengene, men jeg syns på ingen måte det som er levert er underholdende og positiv fotball. Beholder vi JRA og PVM neste sesong så hadde nok Haglund levert ok resultater neste sesong også, uten JRA hadde det nok blitt som ett korthus.

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9453

                          Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                          Min erfaring er at de som kritiserer flest og mest er de som selv dårlig tåler blest. Jeg kan ikke finne noe hersketeknikker ved å påpeke en diskusjons natur. Dere er kjappe med å bruke ord som "personangrep" og "hersketeknikk" bare noen påpeker at også dere kan skade klubben og kontinuiteten på trenersiden. I år var det økonomien som til slutt felte oss, men det hjelper ikke at en del av dere uansett hvor bra LSK spiller, stadig fant på nye kreative måter å sverte Haglund på.
                          At du "tilegner" oss nok utøvende makt til å kunne skade klubben og kontinuiteten på trenersia gir meg en svak ereksjon.

                          Kommentar

                          • Frode D. Homb
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Dec 2003
                            • 982

                            Feilen med innlegget ditt er at du frikobler denne sesongen helt fra vår forrige gode sesong da vi tok 4. plass, og sesongene i mellom. Mye er prøvd, og det er satset hardt fra klubbens side siden 2007. Først i år med den største turbulensen siden konkursspøkelset i 20003 og 2004 klarer vi å gjøre den beste sesongen på lenge.

                            Bjarmann og LSK plukket heller ikke akkurat spillere fra øverste hylle for 3 år siden. Alle spillerne minus Westerberg ble hentet som bosmenn etter at vi den høsten hadde mistet store deler av stallen.

                            Vi kan gjenta de argumentene som er anført fra vår side, men jeg ser ingen poeng i det.

                            Sesongen i år har vært en suksess om vi kommer oss til Europa i en sesong der vi måtte selge vår beste spiller og har kvittet oss med flere spillere halvveis. Spillerne visste i juli ikke om de fikk lønn.

                            Resten av innlegget ditt befinner seg på et så lavt nivå saklighetsmessig, at det får stå for din regning. Det som er synd, er at innlegget ditt kunne vært bra, men du senker nivået når du ikke går en runde i tenkeboksen og tar bort usaklighetene dine.

                            Kommentar

                            • Frode D. Homb
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Dec 2003
                              • 982

                              "Jeg er fornøyd med Haglund på en måte i år og det er at han har levert en tabellposisjon som forventet. "

                              Leste du rikspressen før sesongen? Hørte du og så på TV 2s fotballekstra?

                              Alle LSK-fans forventer at LSK skal ligge i toppen hvert år. Det er det ingen realisme i om vi ser på erfaring fra klubber som er større enn oss, hvor av en er i ferd med i å rykke ned.

                              Rikspressen i tv og aviser gir et godt samlet bilde for hva som er realistisk.

                              Kommentar

                              • Kay
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jan 2004
                                • 763

                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Bjarmann og LSK plukket heller ikke akkurat spillere fra øverste hylle for 3 år siden. Alle spillerne minus Westerberg ble hentet som bosmenn etter at vi den høsten hadde mistet store deler av stallen.



                                Topp 5 stall !!

                                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                Leste du rikspressen før sesongen? Hørte du og så på TV 2s fotballekstra?

                                Rikspressen i tv og aviser gir et godt samlet bilde for hva som er realistisk.
                                De så hvor elendig Haglund hadde prestert de 2 første sesongene og så ingen grunn til at det skulle bedre seg, det er forde de ikke har innblikk. Det var så mye latterlig omtale av vår stall før sesongen og i løpet av sesongen får vi spillerkarakterer på spillere som sitter på tribunen etc.

                                De har ingen som helst innblikk i hva som foregår i rikspressen, det er synsing uten rot i noe som helst kunnskap om status i laget.

                                At Haglund endelig får litt resultater er ikke veldig overaskende for de som følger laget, all den tid han har vist at det som delvis funker er å gi de samme spillerne tillitt igjen og igjen, det er dårlig med mønster å falle tilbake på når han bytter spillere. Han er avhengig av de samme spillerne spiller slik at det er noe form for samhandling.

                                I dag så jeg angrepsfotball jeg skulle ønske man så mer av på Åråsen, men det er ikke i Haglunds ånd, spille ballen i løpsbanen til spillerne virker å være fy fy, er man ikke sikker på å treffe en spiller så spill heller ballen bakover til en upresset spiller, gjerne til keeper.
                                Last edited by Kay; 01.11.2014, 21:54.

                                Kommentar

                                • Frode D. Homb
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Dec 2003
                                  • 982

                                  LSK er i ferd med å gjøre sin beste sesong siden 2007. Vi kvalifiserer oss kanskje for Europa. Det er i så fall sterkt.

                                  Når det gjelder forhåndstipsene blant kjennere av LSK, så var det ganske mange dommedagsprofetier her inne før sesongstart. Jeg og noen til var vel de eneste som var positive.

                                  RB mente at vi ikke var et bunnlag, så det skal de ha. Men de var ganske alene om det.

                                  En samlet norsk rikspresse var også ganske entydige på at stallen vår ikke hadde den kvalitet som var nødvendig for å kjempe høyere opp på tabellen. Ingen av tipsene jeg leste, rokket ved Haglunds kompetanse.

                                  Haglund har da også gjenskapt Åråsen som et høvelig fort. Vi kan ta vår 10. hjemmeseier denne sesongen. Det er, hvis vi vinner på søndagen, lenge siden vi har vunnet så mange kamper hjemme. Vi må tilbake til 2005 for å finne en bedre hjemmesesong.

                                  LSK har jo også hatt utskftinger i stallen ved sommertid i år, og har fått inn nye spillere i laget, så innlegget ditt og argumentasjonen din henger ikke helt på greip.

                                  I 2011 på høsten var det galt å skifte ut for mange spillere, og nå har kritikerne funnet at å gi tillit til de samme spillere som har spilt oss inn i kampen om 4.-plassen også er feil.

                                  Det er ikke rart dere ikke blir fornøyde.
                                  Last edited by Frode D. Homb; 02.11.2014, 21:54.

                                  Kommentar

                                  • forzafugla!
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2008
                                    • 461

                                    Dersom man bare analyserer treneren over korte perioder er det jo greit. Haglund og Bjarmann er de beste vi har hatt siden Nordlie og Fjøra som vant cupgull.

                                    Kommentar

                                    • Yellow-not-jella
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2009
                                      • 1606

                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Haglund skal visstnok slutte. Da får jo hans kritikere som de vil. Kanskje like greit at han slutter selv om han har levert i år. Lurer på hvor lenge nestemann får sitte før FM-generasjonen her inne forlanger et hode på et fat.
                                      Du mener vel ikke han bør fortsette uavhengig av lønnskrav?

                                      Han og Norling har samme filosofi, vår mann måtte kraftig justere for å overleve. Det kan han kanskje få honnør for.

                                      Vi er FEMTEN poeng bak odd. 6 og 7 p foran sarp & stb. En middels pluss sesong.

                                      Valuta for penga. Vår adm og styre er inne på noe nå... (gjelder også Mjelde ut).

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9453

                                        Opprinnelig skrevet av forzafugla!
                                        Dersom man bare analyserer treneren over korte perioder er det jo greit. Haglund og Bjarmann er de beste vi har hatt siden Nordlie og Fjøra som vant cupgull.
                                        Belsvik og ? , og Berg og Bjarmann. Er ikke store lista å være bedre enn.

                                        (mange her inne lurer dog på hva Berg ville fått til med milliona til Haglund)

                                        Dessuten mener jeg at Haglund og Bjarmann er en mye bedre kombo enn Nordlie og Fjøra. Fjøra var vår Roald Bruun Hansen.

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3499

                                          Kan ikke denne diskusjonen flyttes over i "Magnus Haglund" eller "LSK anno 2014" tråden? Likte at vi hadde en tråd der man kunne slenge ut det som var positivt uten at man skulle ta høyde for det negative.
                                          Er faktisk nesten sjokkert over hvor lenge denne tråden overlevde før en total avsporing kom nå.

                                          Kommentar

                                          Working...