Taktikktråden - Formasjon, spillestil og laguttak

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • CFC1976
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2015
    • 341

Opprinnelig skrevet av e.d
    Det viktigste er å få igang midtbane leddet, og særlig sentral midtbane. Dem må få fart i ræva å være motor i laget. Dem må løpe mer og dem må løpe raskere både når vi har ballen og motstander har den. Jeg synes at midtbanen ikke klarer å balansere lagdelene. Ville vært bedre å hatt 3 i den sentrale midtbanen og 2 kanter. Så kunne Erling vært enslig spiss.

Jeg ville hatt Lundemo som sentral midtbane med hans evne til å slå kreative pasninger. Sammen med Bonke og Finnur som 2 løpsmaskiner og ballvinnere vil gjøre at vi blir mer robuste, vinner ballen oftere i gunstige situasjoner og er mer i balanse til å sette igang angrepene. Ballen bær slåes opp på Erling som er ekstremt god til å time løpene og så kan midtbane spillerne komme i full fart etter. Ev. alternativ å slå ut på kantene som hele tiden går på løp. Vi trenger ikke 2 spisser, - heller 3 sentrale midtbanespillere med det spillemateriale vi har.
    Snakket med Morten Berre av alle mann i dag. Spurte han om hva han kjennetegner Sportklubben med.

Han svarte "Trøkk, press, et helvete og dødballer"

Kommentar

• CFC1976
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jul 2015
      • 341

4-4-2 og trøkk

Etter 45 min leder vi 2-0 mot Helly Hansen-gjengen på Nadderud Friidrettsbanen.

Hvorfor?
      4-4-2, trøkk, tempo og å gå hardt inn i taklingene

Kommentar

• CFC1976
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2015
        • 341

Vi ta opp igjen 2 på toppen arguementet for LSK anno 2016-

Kommentar

Working...