Kamptråd: Haugesund - LSK 29.3 kl 15.30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4384

    Ett poeng i dag er bra! Melder om massiv applaus og støtte til spillerne når de kom bort til oss etter matchen. Tror de satt pris på det!
    ..................

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
      Synes dette er forholdsvis uinteressant statistikk isolert sett. Jeg synes vi spilte mye mer direkte i bakrom i dag og tok flere overganger enn vi har gjort tidligere. Dessuten slo vi flere pasninger med høyere risiko i angrepsspillet. Sier ikke at pasningsspillet var magisk i dag, men med høyere risiko i angrepsspillet faller også treffprosenten.
      Men bør vi ikke bruke midtbanen mer når vi kan? Hvorfor tar f.eks ikke Riise ned ballen istendefor å panikklarere rett topp i lufta som han gjør gjentatte ganger i dag? Det er ikke bra nok rett og slett, vi må kunne forvente at eksproffer og etablerte spillere med tonnevis av rutine vet når man bruker tida til sitt eget beste, å kunne forsvare seg og angripe med ballen i laget. Har nå Haglund helt skrota det han kastet bort så mange kontringer på i fjor på å etablere i laget?

      Jeg ser ingen rød tråd her, jeg ser ingen plan. Let's make things up as we go along.

      Kommentar

      • bjarmann
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 2936

        Unggutta klart best idag. Fast plass på Lundemo fremover! Delig å se Gabri igjen som ruver bak. Kjipt Kippe ikke følger mann på målet. Urutinert feil som koster oss 3. Hogg huet av meg Dolly. Alt i alt var dette en meget oppløftende åpning etter å ha hatt tidenes minste forventninger før sesongen
        I år så tar vi alt

        Kommentar

        • Mynten
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2008
          • 484

          Bra resultatat. Ett poeng borte mot måkene er ett mer enn forventet. Synes vi står solide i forsvar hele kampen, og slipper til FKH svært lite. Ruben dagens LSK-spiller, og kan gjerne ta med Ringstad og Østli blant våre beste menn i dag. Origi gjør også en bra kamp.

          Første 20 minuttene er vi veldig gode, og kjører kampen. Deretter detter vi en del sammen offensivt. Vi begynner å slå veldig mye langt og høyt på måfå, og da blir det vanskelig for Erling. Savner kombinasjonsspillet og tanken bak det som gjøres. Jeg klarer rett og slett ikke å se hva vi egentlig prøver på offensivt.

          Riise dagens største skuffelse, gjorde overhode ingenting ut av seg. Sammen med PVM og Palmi var det våre svakeste kort i dag, og det er synd at de etablerte ikke viser seg fram. Fofana er god når han kommer inn, og blir overrasket om ikke han blir valgt foran PVM til neste kamp.

          Kommentar

          • tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

            Kjempefornøyd med 1 poeng i dag ,,, Ruben fuglas beste til tross for at han trekker seg i forkant av målet. Posetiv start dette.

            Kommentar

            • Grusom B
              Generalissimo Bellisimo
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6248

              Noe av grunnen til at pasningsprosenten er lav er noe jeg mistenker at vi gjorde bevisst. Vi spilte heller ballen ut høyt i banen enn å slå en risikabel high risk/high reward-ball på en stasjonær eller dekket medspiller. Lundemo hadde ett tilfelle som gjorde dette åpenbart å se, da han bare spilte ballen ut av banen uten å sikte på noen. Det er mye bedre enn å få brudd i mot fordi det gir oss muligheten til å sette laget og presset på egne premisser, og er noe jeg har savnet i mange år. Det er ren skjær kynisme, og det var en avgjørende grunn til at Haugesund ikke skapte noe som helst i første. Well done og keep it up. I andre omgang virket det som vi fikk litt for mye(!) selvtillit og fikk endel tåpelige brudd i mot oss fordi vi prøvde å kombinere oss ut av pressede situasjoner. Det er vi ikke klare for enda.

              Østli, ja. Han er den nye Rambekk. Gjorde en flott kamp på høyreback og vil bare bli bedre.
              Ni principe ni rey...

              D10S!

              Kommentar

              • tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Godtar vi at lagets best betalte pisser på drakta og helt klart viser at de ikke vil være der så er det naturlig å reagere. Sprer likegyldigheten seg dør LSK.
                på tide å legge seg nå.. Klarer du i det heLe tatt å finne noe posetivt i dette laget ... Nesten så jeg tror du er et TROLL.
                Last edited by tullebukk; 29.03.2014, 18:56.

                Kommentar

                • reka
                  Seniormedlem
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Aug 2005
                  • 13277

                  Kan glede oss over 1 poeng i dag på tross av at prosjekt Haglund er dødfødt. Vi bør være fornøyd om vi redder plassen i år, med dagens innsats kan vi kanskje roen ned allerede i sommerferien. At hæggis lar pvm og Riise starte neste kamp kommer ikke lenger som er sjokk, vi veit jo nå hvordan svensken opererer. Grattis til alle og skål!

                  Kommentar

                  • dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

                    Opprinnelig skrevet av bjarmann
                    Unggutta klart best idag. Fast plass på Lundemo fremover! Delig å se Gabri igjen som ruver bak. Kjipt Kippe ikke følger mann på målet. Urutinert feil som koster oss 3. Hogg huet av meg Dolly. Alt i alt var dette en meget oppløftende åpning etter å ha hatt tidenes minste forventninger før sesongen
                    Jeg foreslår at du ser 1-1 målet I reprise. Da vil du se at det er flere som må dele ansvaret for den. Men Frode er absolutt en av dem. Grunnen til at vi ikke vinner denne kampen er en sinnsyk feilprosent I pasningsspillet. Studer Philip Lahm boys!!!!

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Grusom B
                      Noe av grunnen til at pasningsprosenten er lav er noe jeg mistenker at vi gjorde bevisst. Vi spilte heller ballen ut høyt i banen enn å slå en risikabel high risk/high reward-ball på en stasjonær eller dekket medspiller. Lundemo hadde ett tilfelle som gjorde dette åpenbart å se, da han bare spilte ballen ut av banen uten å sikte på noen. Det er mye bedre enn å få brudd i mot fordi det gir oss muligheten til å sette laget og presset på egne premisser, og er noe jeg har savnet i mange år. Det er ren skjær kynisme, og det var en avgjørende grunn til at Haugesund ikke skapte noe som helst i første. Well done og keep it up.
                      Men hvor er plassen til Johan i dette kampscenarioet? Er det overhode noe poeng å ha ham på banen? Man burde nesten dratt Riise inn sentralt isteden og gitt Fofana en fri rolle til å søke rommene sammen med Erling, da kunne vi kanskje virkelig utnytta de overgangene vi fikk og misbrukte i første omgang.

                      Har man en playmaker på banen må man bruke ham eller ta konsekvensen av en taktikk som handler mer om å ødelegge enn å skape.

                      Kommentar

                      • Ketil Cantona
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Feb 2004
                        • 6813

                        I følge media så var denne kapen tapt på forhånd. Vår oppgave var ikke å underholde eller spille hatten av Haugesund noe ikke ett eneste lag gjorde i fjor. Vi tar ledelsen og synd vi ikke får med 3 poeng men 1 poeng er mer enn godkjent.

                        FIkk ikke sett hele matchen men dette var et godt poeng å ta med innmot neste match. Fugla skal fly høyt i år!

                        Kommentar

                        • dollyholly
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jul 2007
                          • 965

                          1 poeng I kampen for overlevelse. Godkjent, Med dette mannskapet skal vi være sjeleglad for hvert eneste poeng.

                          Kommentar

                          • Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

                            Opprinnelig skrevet av dollyholly
                            1 poeng I kampen for overlevelse. Godkjent, Med dette mannskapet skal vi være sjeleglad for hvert eneste poeng.
                            Bortsett fra Molde og Rosenborg, så ser jeg ingen andre lag med noe veldig mye bedre stall enn LSK. Mannskapet burde kjempet i toppen.

                            Kommentar

                            • knut
                              Make knut Great Again
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2006
                              • 9464

                              Opprinnelig skrevet av Folke
                              Bortsett fra Molde og Rosenborg, så ser jeg ingen andre lag med noe veldig mye bedre stall enn LSK. Mannskapet burde kjempet i toppen.
                              Dette er ikke tilfelle. Navna våre har falma fra dagen de signerte kontrakta og knapt levert.

                              Takke meg til de som leverte i dag

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2128

                                Gi meg en islandsk spiss!
                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av knut
                                  Dette er ikke tilfelle. Navna våre har falma fra dagen de signerte kontrakta og knapt levert.

                                  Takke meg til de som leverte i dag
                                  Nivået i norsk fotball er dårlig, veldig dårlig. En superspiss og/eller en god trener er vel forskjellen på topp 6 og bunn 6! Selv Rosenborg og Molde gjør grove feil (se bare kampen til RBK nå).

                                  Kommentar

                                  • Gjest

                                    Opprinnelig skrevet av Folke
                                    Bortsett fra Molde og Rosenborg, så ser jeg ingen andre lag med noe veldig mye bedre stall enn LSK. Mannskapet burde kjempet i toppen.
                                    Det er JEG 100% enig med deg i.

                                    Men tapermentaliteten har fått godt fotfeste i klubben, også hos enkelte posEtive kjernesupportere..
                                    1-1 mot fkh er ikke en stor katastrofe, men heller ingenting å rope hurra for.
                                    Riksaviser som vg beskriver lsk som minst dårlig i første omg. (og min egen betraktning samsvarer godt med det.)
                                    I andre var fkh litt mindre dårlig enn lsk.

                                    Vi kan være glad for et poeng, fornøyd med ruben,lundemo,Ringstad osv.

                                    Men at riise, Andersson,Palmi og pvm skuffer STORT behøver man vel for faen ikke legge skjul på.
                                    At haglund gjør det sjakktrekket å ta av vår bestemann er det også grunn til å stille sp.mål ved.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av Folke
                                      Bortsett fra Molde og Rosenborg, så ser jeg ingen andre lag med noe veldig mye bedre stall enn LSK. Mannskapet burde kjempet i toppen.
                                      Strømsgodset burde vel kanskje også med på den lista? Molde sin stall ser forøvrig ut som den klart beste.

                                      Stallen vår er egentlig meget god. Andersson, PVM og Riise er klasse om man får dem til å prestere. Lundemo er en svært spennende spiller, Ruben og Ringstad er to av de fremste defensive talentene i landet.
                                      Last edited by HSft; 30.03.2014, 00:29.

                                      Kommentar

                                      • andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

                                        Ja jøss. Vi har knappt en spiss som holder nivå i troppen, men stallen er altså en av de beste i landet? En stall med såpass tynn dekning på topp er ikke en stall som automatisk bør kjempe i toppen. Er jo grei dekning bakover i banen, samtidig er det jo lite x-faktor. Jeg tror vi kan havne rundt 5. plass i år, men da er det en del ting som skal klaffe.
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                        Kommentar

                                        • Hamburg & Kanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2005
                                          • 3006

                                          Stian Ringstad ser ut som Thierry Henry der han gåller. For en helt! Elegant!! Håper flere av gutta melder seg på de neste kampene og knuser ballen i nota. Bør være bra sjans for noen trepoengere fremover.
                                          LSK Norges beste lag

                                          Kommentar

                                          Working...