Lillestrøm Sportsklubb - Sandnes Ulf Søndag 06 april 2014 - 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • andersmm
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2006
    • 5764

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
    Erling>Tommy
    Hvorfor velge? La heller Erling starte på topp og lure forsvarere til å tro at de kun har en blond engel fra Ullern å forholde seg til. *BANG!* Rett bak ham lurer en solariumsbrun demon fra Jæren.
    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av andersmm
      Hvorfor velge? La heller Erling starte på topp og lure forsvarere til å tro at de kun har en blond engel fra Ullern å forholde seg til. *BANG!* Rett bak ham lurer en solariumsbrun demon fra Jæren.
      Da håper jeg vi går mot en sesong uten lange poolere... Spill feil med de 2 på topp og rett ned.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• andersmm
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2006
        • 5764

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
        Da håper jeg vi går mot en sesong uten lange poolere...
        Det håper jeg for guds skyld vi gjør, uavhengig av hvem vi stiller med på topp.

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Handler jo litt om hvordan kritikken kommer. Som Børge er inne på finnes det en del potensielle grunner til hvorfor Lundemo ble byttet. Men om man leser kamptråden omtalte folk byttet som en megakrise (både i løpet av og etter match) uten at man liksom prøvde å forstå hvorfor. Generellt har bytter vært forumrunkernes store kjepphest siden tidenes morgen. Enten er det feil at man bytter ut folk, eller så er det feil at man ikke gjør bytter. Om man faktisk lykkes med bytter er det jo selvfølgelig fordi spilleren i utgangspunktet skulle ha startet matchen, og således en elendig disposisjon av treneren. Jeg synes det er helt fair å vurdere om byttene som gjøres er bra/dårlige. Det som blir meningsløst er den ensidige negative tilnærmingen. Forsøk å veie pros and cons før man slakter beslutningen.
          Joda, enig i det. Under kamp er en ting, etter kamp er en annen. At folk er uenig i et bytte av en tilsynelatende frisk spiller på et forum er fortsatt ingen krise. Det var den eneste tingen Haglund ble tatt på. Om du sammenligner med i fjor, så fikk han nesten skylda for kalde pølser i kiosken.

Hva skal man med et diskusjonfora om man ikke skal kunne si seg uenig i trenerens vurderinger? De som kom med dette er jo også enige om at startellveren var god, at innstillingen var god, at taktikken var god, at Fofana inn var bra osv. Vi snakker om en isolert hendelse.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Det håper jeg for guds skyld vi gjør, uavhengig av hvem vi stiller med på topp.
            Håper gjør jeg og men greit å få andre egenskaper å spille på?

Eneste jeg ser for meg er å peise opp Frode å la Ruben og Magnar fikse forsvaret. Litt "Drillo" med Jostein Flo. Sparke opp på han og eksplodere fremover. Tja...
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• andersmm
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2006
              • 5764

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Hva skal man med et diskusjonfora om man ikke skal kunne si seg uenig i trenerens vurderinger? De som kom med dette er jo også enige om at startellveren var god, at innstillingen var god, at taktikken var god, at Fofana inn var bra osv. Vi snakker om en isolert hendelse.
              Jeg sier ikke at man ikke skal kunne kritisere eller diskutere vurderingene. Men jeg ser samtidig at mange (meg selv inkludert) blir litt oppgitt over hvor ensidig diskusjonen rundt bytter pleier å være. For å ta debatten over i et mer konstruktivt spor: er det ikke trolig at Lundemo har godt av å ikke kjøre 90 minutter hver uke nå i starten? Det er snakk om en ung spiller som intill i år spilte på betraktelig lavere nivå.

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

For å ta debatten over i et mer konstruktivt spor: er det ikke trolig at Lundemo har godt av å ikke kjøre 90 minutter hver uke nå i starten? Det er snakk om en ung spiller som intill i år spilte på betraktelig lavere nivå.
                Etter kampen ser jeg det. Under kampen er det litt skylapper og man ser den beste spilleren gå ut. Poenget er bare at kritikken kom på veldig feil tidspunkt, når Haglund for en gangs skyld ikke har fått noe særlig tyn. Nok om det, ULF til helgen og tro det eller ei, Haglund du har faen meg støtta mi!!

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Det er snakk om en ung spiller som intill i år spilte på betraktelig lavere nivå.
                  Betraktelig lavere nivå? Han holder midtbanen vår sammen når hverken Johan, Riise, PVM eller Palmi er på, og det selv med problemer med rygg og fullgodt trenigsgrunnlag. At det er en viss tempoforskjell er gitt, men han har andre ferdigheter som maskerer dette mye bedre enn det langt mer meritterte spillere som Riise og PVM klarer.

Han er mer enn god nok for dette laget, er han frisk nok er han selvskreven sentralt.

Kommentar

• andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Han er mer enn god nok for dette laget, er han frisk nok er han selvskreven sentralt.
                    Selvfølgelig, betviler ikke egenskapene i det hele tatt. Han er god nok, men med tanke på at det er hans første sesong i TL og at han kom fra 2. divisjon, så tenker jeg at fulle 90 minutters matcher ikke er optimalt nå i starten.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Selvfølgelig, betviler ikke egenskapene i det hele tatt. Han er god nok, men med tanke på at det er hans første sesong i TL og at han kom fra 2. divisjon, så tenker jeg at fulle 90 minutters matcher ikke er optimalt nå i starten.
                      Nei, men han bør starte hvis han er frisk nok og LSK har til hensikt å få optimismen tilbake på Åråsen. Nå må faktisk laget vise at de kan gjøre stolthet på det man har fått i stand utenfor banen med #VIERLSK. Det skjer ikke hvis Ulf får løpe over oss. Klubben har selv satt seg i en situasjon der man må gi unge spillere større ansvar, men selvsagt ikke på bekostning av helsa.

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Nei, men han bør starte hvis han er frisk nok og LSK har til hensikt å få optimismen tilbake på Åråsen. Nå må faktisk laget vise at de kan gjøre stolthet på det man har fått i stand utenfor banen med #VIERLSK. Det skjer ikke hvis Ulf får løpe over oss. Klubben har selv satt seg i en situasjon der man må gi unge spillere større ansvar, men selvsagt ikke på bekostning av helsa.
                        Jeg har heller aldri hevda at han ikke skal starte. Om du leser innleggene mine lenger opp i tråden ser du at jeg lanserer et lag med Lundemo på midten. Jeg sikter til bytte-debatten.

Kommentar

• Fugl1120
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3528

Enig i at Lundemo bør starte også neste match, men jeg synes det er vanskelig å kritisere byttet når vi ikke vet om det kan være spesielle årsaker til at han blir tatt av. Han kan ha vært sliten etter mye løping, han kan bli matcha rolig i starten grunnet ryggplager. Med andre ord årsaker vi ikke kjenner til, men som gjør byttet veldig forståelig. Jeg synes faktisk Haglund skal ha veldig mye skryt for avgjørelsen om å la Lundemo starte åpningskampen. Jeg synes personlig ikke Lundemo har levert spesielt stabilt og godt i treningskampene, enkelte kamper brukbar og enkelte kamper usynlig. Haglund vurderte formkurven på Lundemo og Ohi opp mot seriestart og valgte i retrospekt helt korrekt. Er Lundemo klar og i god form er jeg overbevist om at han også starter neste match, for mot FKH var han virkelig god. Vi må uansett være tålmodige med unge gutter som nylig har kommet inn i et Tippeliga-lag. Man kan ikke sammenligne det fysiske nivået på 2 divisjon og Tippeligaen hva angår treningsmengde, så de nye gutta som Lundemo og Kind Mikalsen kommer nok til å ha hvert fall et år med varierende fysisk form før de stabiliserer seg på toppnivå. Da tror jeg det er veldig fornuftig å ta av Lundemo på et tidspunkt hvor han har levert veldig bra og fått en god opplevelse, fremfor å holde han på banen 15 minutter hvor han er dårlig.

Ellers deler jeg forøvrig ditt syn på at PVM ikke bør starte mot Sandnes Ulf, svak prestasjon i Haugesund. Tipper han ble prioritert fordi han er et tryggere defensivt kort enn Fofana, men hjemme mot Ulf bør målet være å angripe hele veien og da er Fofana et naturlig valg. Jeg tipper vi får se han inn fra start.
                          Lauken er vår venn!

Kommentar

• andee
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2004
                            • 1191

Lundemo gikk uvatra rundt på flyplassen med én sko og én slippers, og nei - han var ikke full. Sånn. Han var kun brukbart fornøyd med debuten, så der har vi en del i vente.
                            TS05 - Felt C

Kommentar

• KFL41
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2004
                              • 3648

I fjor vant vi 1 hjemmekamp mot lag under oss på tabellen. Den kampen var mot Tromsø som bar preg av å være en skjebnekamp. Med tap ville posisjonen vår blitt ubehagelig. Føler at det er denne type kamper som vi har mest å forbedre og at det er her skoen trykker. Savner trøkk og aggressivitet som virkelig viser at vi vinner i slike kamper.

Kommentar

• andee
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2004
                                • 1191

Unngår vi smeller ut uka, er 10 av 11 plasser soleklare i mitt hode. Veldig i tvil på PVM vs Fofana. Dødballfoten til PVM er bra, men er den egentlig et argument med Lundemo, BHR og Stian på banen? Er Fofana skrudd på i 70-80 min med ordentlig gress og hjemmetrøkk, fins det ikke tvil. Lundemo vil raskt tre ham opp både på fot og i rom, da han alltid er orientert og kan slippe kula det nødvendige tøtsjet før kollegaene. Med PVM får vi mer stabilitet bakover, bedre posisjonering og giftigere avslutninger. Men er han allerede pigg nok og har steget til å true venstresida? Tvilsomt.
                                Treningene will show hva Haglund tenker å gjøre. Skal prøve å ta en tur i mårra, uten at det blir avgjort eller veldig synlig allerede da.
                                Herman må gjerne børste støv av taktikktråden og greie ut om forskjellene og mulighetene med de to. De er jo natt og dag som typer, og Fofana spiller gjerne til 4'ere eller 7'ere, mens PVM er jamn femmer.

Traff ålreit med 1-1 sist - går for en good ol fashioned lillestrømsk 2-1 sliteseier, hvor Åråsen og #vierlsk gir laget det siste, nødvendige stinget. Fortsetter der vi slapp, på tribunen, i Haugesund og alle tar med en venn. Få'kke tapt.
                                Last edited by andee; 31.03.2014, 22:02. Begrunnelse: 'leif og tillegg
                                TS05 - Felt C

Kommentar

• Johnny Sack
                                  Seniormedlem
                                  Forumsadist
                                  • Jun 2007
                                  • 127

Satser på at Høiland starter på topp og senker gamleklubben.

Kommentar

• Dole
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2004
                                    • 1634

Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
                                    Satser på at Høiland starter på topp og senker gamleklubben.
                                    Det må i så fall føles urettferdig for Erling om han blir vraket til fordel for Høiland, siden Erling er en minst like god spiller. Sannsynligheten for at Erling scorer tosifret i år tror jeg er langt større enn at Høiland kommer til å gjøre det. Men uansett bra at vi nå har en ny backup på spissplassen.

Kommentar

• _Jonern
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 4397

Opprinnelig skrevet av Dole
                                      Det må i så fall føles urettferdig for Erling om han blir vraket til fordel for Høiland, siden Erling er en minst like god spiller. Sannsynligheten for at Erling scorer tosifret i år tror jeg er langt større enn at Høiland kommer til å gjøre det. Men uansett bra at vi nå har en ny backup på spissplassen.
                                      Erling putter 1-0. Høiland kommer inn og setter 2-0 og spikern i kista Problem løst!
                                      ..................

Kommentar

• Folke
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jun 2008
                                        • 5955

Siden Palmi spilte seg ut av laget sist (likhet for loven, Ref Ohi og Fofana etter Odd), så er det liten tvil om at TH kan gå inn på topp sammen med Erling.

Kommentar

• andersmm
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Aug 2006
                                          • 5764

Tommy og Erling på topp. Kontrast.

Kommentar

Working...