Lillestrøm Sportsklubb - Sandnes Ulf Søndag 06 april 2014 - 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Vi er griseheldige da Ulf får det røde, men dommeren har absolutt ryggen fri i den situasjonen. Tacklingen kommer bakfra med stor kraft, så den kan definitivt blåses på. Det sagt, han er også klokkereint på ballen, så jeg hadde blitt mildt sagt forbannet om det hadde blitt blåst på den måten mot oss.

    Hagen dømmer som han pleier, etter boka, men helt uten fotballforståelse. Sjanseløst, men denne gangen gikk det vår vei.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9462

      Opprinnelig skrevet av Folke
      At dommeren fulgte ekstra med på Jaiteh kan han takke seg selv for med nedskalling, høye spark, dytt i ryggen og overspilling gjennom hele omgangen. Fikk som fortjent han der!
      Du så den du og? Trudde det bare var meg siden ingen andre har veid inn. Men han skalla jo Palmi rett ned! Var ikke interessert i ballen i det hele tatt, bare å ta Palmi fordi han hadde vunnet duellen før. Og den jævla møkkadommer'n stod 1-2 meter ved siden av (med samme vinkel og innsyn som meg) og lot spille gå videre mens Palmi holdt seg til huet. Helt håpløst. Værre var det også at Hagen flere ganger så tilbake på Palmi som lå der og holdt seg til huet mens spillet gikk sin gang, men blåste aldri. Graverende.

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av Simeone
        Erling gjør en kjempejobb foran og hvis andre scorer er det ikke krise å forsette med han. Kommer garantert mål fra han så lenge han får tillit fra start videre.
        Ingen skal fredes. Erling gjør en god jobb, kjemper og løper, men hjemme mot antatt svake lag, de som er tippet på nedre halvdel, som vi slet med i fjor, ser jeg for meg at #9 er et bedre valg. Det tok ikke mange sekundene før han bidro sterkt til 3-1.

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Opprinnelig skrevet av andee
          Sporadisk småpiping og frustrasjon ved kontrollert balltrilling var tema fra flere spillere og 2 x Magnus etter matchen.
          Kommer nok litt av at vi ikke vant til at dem klarer å holde på ballen lenge av stunden. Og hvor mange ganger har dem ikke klart å spille fra seg ballen rundt midtsirkelen og få brudd i mot? Behøver vel ikke mer enn en omgang tilbake før man så noen grelle eksempler på det... Merka på meg selv at jeg ble urolig, bekymret og så for meg konsentrasjonsglipp med påfølgende brudd i mot. Heldigvis hadde dem kontroll og Ulf hadde vel også resignert. Tror neppe det er noe laget eller trenerene skal ta seg så nær av, men årene med motgang gjør noe med nervene
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Ivailo Kirov
            Medlem
            Hoffnarr
            • Jul 2012
            • 62

            Denne gangen var dømminga i vår favør neste gang blir det kanskje motsatt. Alt i alt så jevner dette seg ut over sesongen. Bruker ikke mer tid på å tenke på det. Nyter seieren og ser frem til kamp på lørdag :-)
            "Det er de gule som spiller spillet"

            Sitat : Kong Haakon

            Kommentar

            • trigz
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 7091

              Opprinnelig skrevet av Folke
              Straffa kommer jo pga en nedrivning, selv om det ikke ofte blåses straffe på dette så er det straffe.. At dommeren fulgte ekstra med på Jaiteh kan han takke seg selv for med nedskalling, høye spark, dytt i ryggen og overspilling gjennom hele omgangen. Fikk som fortjent han der!
              Enig, Jaiteh er en jævla kødd. Sandnes fortjente et rødt kort, men det ble gitt til feil mann. Jaiteh var et svin gjennom hele kampen og burde vært utvist for overfallet på Marius. Grisespillet mot Palmi var også borderline rødt, og det var jo slett ikke det eneste han gjorde. Var spesielt ille i førsteomgang. For en talentløs klovn.
              Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

              Kommentar

              • Øystein
                Medlem
                Møteplager
                • Feb 2006
                • 79

                Opprinnelig skrevet av andee
                Sporadisk småpiping og frustrasjon ved kontrollert balltrilling var tema fra flere spillere og 2 x Magnus etter matchen.
                Det var buing og piping fra flere av ekspertene på felt D da dette pågikk. Vi leder 3-1 og det er 10 min igjen, da er det greit å la det andre laget jage ball og utnytte eventuelle rom som åpnes. At folk buer på dette forteller om manglende forståelse for fotball. Hold dere til håndball.

                Vi er ikke så bortskjemte med seire de senere sesonger på åråsen, så det at man kjører lav risiko og ikke dytter alt i angrep hver gang er helt greit.

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3205

                  Opprinnelig skrevet av Øystein
                  Det var buing og piping fra flere av ekspertene på felt D da dette pågikk. Vi leder 3-1 og det er 10 min igjen, da er det greit å la det andre laget jage ball og utnytte eventuelle rom som åpnes. At folk buer på dette forteller om manglende forståelse for fotball. Hold dere til håndball.

                  Vi er ikke så bortskjemte med seire de senere sesonger på åråsen, så det at man kjører lav risiko og ikke dytter alt i angrep hver gang er helt greit.
                  Poenget er vel at vi er så sulteforet på gode opplevelser at når vi endelig ser en reell mulighet til champagne så griper vi etter den med begge hender. Ulf var frustrert og hadde gitt opp, og med maks trøkk kunne vi fått både 5, 6 og 7 mål. Husker f.eks mot Haugesund for 3 år siden (var det vel). Da var vi også forsiktige, men tok helhjertede overganger og endte med 5-0.

                  Kommentar

                  • AG-3
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 1081

                    Opprinnelig skrevet av Folke
                    Straffa kommer jo pga en nedrivning, selv om det ikke ofte blåses straffe på dette så er det straffe.. At dommeren fulgte ekstra med på Jaiteh kan han takke seg selv for med nedskalling, høye spark, dytt i ryggen og overspilling gjennom hele omgangen. Fikk som fortjent han der!

                    Om dommeren ikke hadde gitt rødt kort så kan du ta deg faen på at Davy hadde hugget hue av han for det også.. En vanskelig situasjon der dommeren ser det hele fra en vinkel der det er nesten umulig å se om det er ball eller mann som blir tatt. Når han ser Fofana foran motspiller så har han vel ikke noe valg? Er vel først på reprise i slow motion vi ser at det kanskje var litt heldig...

                    Flott at dommer dømmer til fordel for det angripende laget i tvilsomme avgjørelser, så er det sikkert nok anledninger gjennom sesongen der dommeren gjør motsatt.. Det har vel historien vist oss.
                    Hadde det vært Kippe som ble revet ned hadde det nok blitt frispark i mot. Helt greit at dommerene begynner å ta disse holdingene i feltet på slike situasjoner.

                    Kommentar

                    • Øystein
                      Medlem
                      Møteplager
                      • Feb 2006
                      • 79

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Poenget er vel at vi er så sulteforet på gode opplevelser at når vi endelig ser en reell mulighet til champagne så griper vi etter den med begge hender.
                      Jeg ser selvsagt det, men da tar man også mer risiko, plutselig åpner det seg mulighet for en kontring og kanskje 3-2. Da får Ulf plutselig blod på tann og troen tilbake. Da er vi på hæla igjen med en gang. Og taktikken lyktes jo, plutselig kom det en mulighet som jo Ohi tok vare på så det holdt :-)

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Opprinnelig skrevet av Øystein
                        Jeg ser selvsagt det, men da tar man også mer risiko, plutselig åpner det seg mulighet for en kontring og kanskje 3-2. Da får Ulf plutselig blod på tann og troen tilbake. Da er vi på hæla igjen med en gang. Og taktikken lyktes jo, plutselig kom det en mulighet som jo Ohi tok vare på så det holdt :-)
                        Skal ikke klage når laget vinner 4-1. Men man kommer ikke bortifra at både BHR og Tommy kunne/burde blitt spilt igjennom på en av de mange gangene de var på løp gjennom ila kampen (BHR var i samme situsasjon i begge omganger som Tommy var ett par ganger på slutten). Motstander hang ikke med i disse situasjonene og risikoen i mine øyne er mindre ved å spille de gjennom (som ville gitt avslutning) enn ved balltrilling som ofte resulterer i tap av ball. Men når Ohi smeller ballen i kassa etter litt balltrilling på slutten der så har Haglund sterke kort på hånda, det sier seg jo selv. Bare håper at man ikke venter så lenge til neste gang før man avgjør en hjemmekamp.

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Etter å ha sett LSK drøye tiden ved å stå med ballen nede i cornerflagget under Uwe og HB, så tar jeg heller balltrilling 10 av 10 ganger fremfor det. Drøying ved cornerflagget er det verste jeg ser, uansett lag.
                          Samtidig tenkte jeg også selv at dette var en mulighet til å hente hjem ett resultat som ville skape litt etterlengtede overskrifter og hype rundt laget i forkant av en ny hjemmekamp som kommer allerede på lørdag. Med 4-1 klarte vi jo det uansett, og da da skal ikke jeg klage.

                          Nå håper jeg bare "mannen i gata" har fått trua på laget etter å ha lest RB i dag, og at man kommer på lørdag for å støtte gutta i kampen om tre nye hjemmepoeng. Med nok en seier på lørdag tror jeg man kan ha hevet tilskuersnittet for resten av sesongen med noen hundre allerede.

                          Kommentar

                          • mooph
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2005
                            • 1496

                            Jeg har ikke så mye imot balltrillinga på slutten, men perioden etter 2-0 (og 2-1) var håpløs. Feiga ut fullstendig, helt kallibalik. Det er de periodene dette laget må fjerne fra reportuaret, gutta må fortsatt jobbe med hodet. Sånt skal iallefall ikke skje på Åråsen.

                            Det røde kortet er vel like mye regla som dommeren. Vanskelig å ikke blåse frispark på den der siden han kommer inn bakfra og da gir jo ting seg sjøl. Forøvrig en sterk prestasjon av BHR på forhånd der.

                            Fremover synes jeg fortsatt de stiller med for høy vanskelighetsgrad i det de prøver på. Dog, dersom flere kan eksekvere avsluttninger som den Ohi fikk til er det jo håp. Jeg fikk hakaslepp.
                            Fugla mot nye høyder

                            Kommentar

                            • tilt
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Apr 2007
                              • 813

                              Opprinnelig skrevet av mooph
                              Jeg har ikke så mye imot balltrillinga på slutten, men perioden etter 2-0 (og 2-1) var håpløs. Feiga ut fullstendig, helt kallibalik. Det er de periodene dette laget må fjerne fra reportuaret, gutta må fortsatt jobbe med hodet. Sånt skal iallefall ikke skje på Åråsen.
                              .
                              Dette skjer jo hver kamp vi leder, uansett om det er borte eller hjemme.
                              livet er en gamp for de som ikke kan si k
                              https://twitter.com/#!/KjetiI

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                Noen som våger seg å komme med en K-bok?
                                Jeg har hatt stor glede av å lese slike tidligere, håper å kunne kose meg med deg også denne sessongen!
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • Folke
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jun 2008
                                  • 5955

                                  Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                                  Noen som våger seg å komme med en K-bok?
                                  Jeg har hatt stor glede av å lese slike tidligere, håper å kunne kose meg med deg også denne sessongen!
                                  Ikke mye humor i den, men RB treffer i det minste ganske bra med poengutdelingen denne gangen.

                                  Kommentar

                                  • Ketil Cantona
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6813

                                    Godt de traff på noe. Studio Åråsen må være det værste jeg har sett på tv på lang tid(se bort fra intervju objektene). Famlende og håpløse spørsmål fra Morten. Antar det var premiere nerver...

                                    Kommentar

                                    • andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

                                      Tror StudioÅråsen tar seg opp. Men enig i at spørsmålene var litt tannløse. Intervjuet med Haglund var det kjedeligste Haglund-intervjuet jeg har sett, og det sier jo litt. Tror dog det blir litt lettere stemning etterhvert som konseptet får satt seg. Også bør man kanskje jobbe litt med produksjonen. Det der pausebildet mellom intervjuene så ganske weird ut da det plutselig dukka opp en muspeker og Windows Media Players avspillingskontroll. Tror dog det kan bli en bra greie. Det behøver bare litt tid.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

                                      Kommentar

                                      • Oddis
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2006
                                        • 2744

                                        Håper de bytter ut Sveesengen (eller hva det er). Føler ikke han gjør noen god figur foran kamera. Blir alt for tam, tør og drittkjedelig å høre på.
                                        Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Svesengen er akkurat det vi trenger på nett-tv. Han er en Arne Scheie på lavgir. Svesengen kan sine fakta, er rolig og saklig. Denne showjournalistikken som preger sportsendingene på tabloide TV 2 sliter ut seerne som blir leie av den bipolare fremtstillingen. Enten så er det krise, eller så er det julaften.

                                          Kommentar

                                          Working...