Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Lørdag 12 april 2014 - 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • nebbjævel
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2009
    • 511

    Tullebukk,
    så nå er det liksom Arnolds skyld at vi tapte ? Piss off.

    Kommentar

    • skotten
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2004
      • 1794

      Baklengsen har Lunan korrekt og profesjonelt tatt på sin kappe. Det sies at keeper skal stå på strek så lenge det er kamp om ballen. Vel, her var det ikke mye kamp om ballen...

      Kommentar

      • Bukkenbruse
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • May 2008
        • 515

        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
        Tullebukk,
        så nå er det liksom Arnolds skyld at vi tapte ? Piss off.
        Det er flere som må ta skylda for at vi taper i dag, men at Origi gjør en "feil" ved baklengsmålet er for meg veldig klart. Bodvarsson når ballen på ca 17 meter, der skal en keeper være på et slik gjennomspill. Origi sover litt i timen og kommer for seint. Når han først kommer for seint kan man diskutere om han ikke burde blitt stående siden Ruben hadde et visst press på spissen, men strengt tatt skal en keeper være tidligere ute der og måke den ballen vekk før Vikingspissen når den og det blir en sjanse ut av det.

        Bortsett fra det har han et par fine redninger i dag.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4112

          Opprinnelig skrevet av Xavi
          Uenig, hvis noe så våkna endelig gutta igjen etter målet. Viking hadde redning på strek, Kippe kunne fått straffe samt han fikk skyte fra kort hold.
          Vi ser forskjellig på det og det er helt greit. Jeg synes vi har såpass mye å komme med og at vi er (etter norsk standard) overraskende gode i denne kampen, så jeg hadde håpet på et (enda større) stormløp mot Vikings mål etter at vi kom under.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • Percy Nilegård
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2003
            • 5146

            Er det bare meg, eller tjuvstarta linjedommeren 17.Mai-toget i første omgang? Fra der jeg satt virka det som om vi ble frastjålet et par veldig gode muligheter.
            "Alltid blodsprengt"!
            Fong/Macho

            Even Nordlien

            Kommentar

            • Bukkenbruse
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 515

              Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
              Er det bare meg, eller tjuvstarta linjedommeren 17.Mai-toget i første omgang? Fra der jeg satt virka det som om vi ble frastjålet et par veldig gode muligheter.

              Jeg satt rimelig på linja og de så desverre helt greie ut alle 3 situasjonene.

              Kommentar

              • trigz
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jan 2004
                • 7092

                Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                Det er flere som må ta skylda for at vi taper i dag, men at Origi gjør en "feil" ved baklengsmålet er for meg veldig klart.
                Målet er først og fremst Rubens feil, han reagerer for seint og kommer på etterskudd. Svakt. Det sa han jo også selv etter kampen.
                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                Kommentar

                • Percy Nilegård
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2003
                  • 5146

                  Var forresten bra liv fra KFL og UFC i dag. Jevnt trøkk stort sett gjennom hele kampen.
                  "Alltid blodsprengt"!
                  Fong/Macho

                  Even Nordlien

                  Kommentar

                  • Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Målet er først og fremst Rubens feil, han reagerer for seint og kommer på etterskudd. Svakt. Det sa han jo også selv etter kampen.
                    Ruben reagerer for seint. Når han først gjør det så reagerer jo også Origi for seint. Når et gjennomspill kommer så nærme som 17 meter før en spiller er nær ballen mener jeg uansett at keeper skal være der. Såpass oppvakt bør en keeper være. Da blir det jo nærmest irrelevant at Ruben burde ha falt av, for han gjør det ikke - og derfor blir det reint hypotetisk hva som hadde skjedd om han hadde gjort det. Når han ikke gjør det er Origi for sein og derfor blir det mål.

                    Kommentar

                    • Aamodta
                      Medlem
                      Bøffel
                      • Jun 2008
                      • 33

                      Er på andre siden av jordkloden, og har hverken sett Kampen eller referat, men at et tap mot Viking på hjemmebane omtales av Kippe i rb som ok, men urettferdig. høres på meg ut som en resignasjon. Er man ikke forbannet for hvert hjemmetap, uavhengig av motstandere og årsak, så har man ingenting på laget å gjøre.

                      Kommentar

                      • trigz
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 7092

                        Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
                        Ruben reagerer for seint. Når han først gjør det så reagerer jo også Origi for seint. Når et gjennomspill kommer så nærme som 17 meter før en spiller er nær ballen mener jeg uansett at keeper skal være der. Såpass oppvakt bør en keeper være. Da blir det jo nærmest irrelevant at Ruben burde ha falt av, for han gjør det ikke - og derfor blir det reint hypotetisk hva som hadde skjedd om han hadde gjort det. Når han ikke gjør det er Origi for sein og derfor blir det mål.
                        Arnold regner nok med at Ruben har kontroll, og avventer. Når han oppfatter at islendingen har høyere fart og er i ferd med å ta seg forbi, rykker han ut, men da er det allerede for sent. Situasjonen oppstår jo fordi Ruben ikke faller av i tide.
                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Er ikke faktisk også medvinden med på å skape en farlighet ut av en pasning som vel egentlig nærmest bør stusse rett inn i fanget på Origi? Dessuten, Riise må gjerne være frustrert over tut og kjør-fotball, men faktum er jo at LSK langt på vei bidro selv.

                          Kommentar

                          • trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7092

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Er ikke faktisk også medvinden med på å skape en farlighet ut av en pasning som vel egentlig nærmest bør stusse rett inn i fanget på Origi?
                            Jo, Arnold nevnte selv at ballen stoppet opp da jeg pratet med ham etter kampen: http://www.lsk.no/news/article/c3v4n...e/-foles-tungt
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                            Kommentar

                            • 307
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2007
                              • 358

                              Opprinnelig skrevet av tullebukk
                              Idag taper vi kampen når Johan går av banen... At pvm spiller i steden for Fofana skjønner jeg godt..Fofana hadde et raid i dag og brukte resten av kampen på å få igjen pusten . Mest skuffende i dag er Ringstad og Bhr. Banens beste frem til baklengsmålet var Ruben.
                              Syns det var snakk om at dette var kampen Ringstad hadde sin eksamen når han skulle møte Norges beste HK. Hadde vel god kontroll på han????? Ruben gjorde etter midt syn en grei kamp, men hadde et par feil som kunne resultert i målsjanser.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Drit i vær, vind og feil hos de bakerste.. Det er jo ikke der skoen trykker når man til tider rundspiller Viking, som i andre omgang vel ikke hadde ett skudd på mål før Dadi kom på banen. Til tross for 4 mål sist, det er på topp skoen trykker. Erling gjør en kjempe jobb, spiller to av sine beste kamper siste to nå. Men Erling passer ikke til å spille spiss alene, sånn et det bare. Vi trenger en på topp som lukter mål, en som søker målet og en som motstander frykter skal gjøre mål. Se bare på Dadi når han kommer inn for Viking, skyter på alt.. Mål blir det, for 3. Kamp på rad!

                                Kommentar

                                • 307
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2007
                                  • 358

                                  Opprinnelig skrevet av reka
                                  Kan ikke grine over prestasjonene i dag, men det går an å grine over at pvm startet enda en kamp. Tror litt av forklaringen til fofanas innsats i dag går på at pvm får starte kamp etter kamp uten å prestere. Heldigvis er riise nærmere formen, så i år er det egentlig bare pvm som har klippekort. I fjor sleit vi med klippekortene til helstad, riise (i helt feil posisjon) og pvm. Er klart det blir labert når tre av spillerne ikke burde vært på banen.
                                  Da har Fofana et stort problem. Hvis han ikke yter maks ettersom han ikke starter har han ikke noe på dette laget å gjøre.

                                  Kommentar

                                  • knut
                                    Make knut Great Again
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2006
                                    • 9463

                                    Digresjon. Påstanden om at de Lanlay er norges beste HK medfører ikke riktighet. Hva fikk han i fjor? 2 mål og 2 assist på 30 kamper? Mangler sluttprodukt så det holder, pdd.

                                    Kommentar

                                    • Folke
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jun 2008
                                      • 5955

                                      Opprinnelig skrevet av 307
                                      Da har Fofana et stort problem. Hvis han ikke yter maks ettersom han ikke starter har han ikke noe på dette laget å gjøre.
                                      Mulig han har vanskelig for å forstå dette med småspillet og pasninger tilbake? Fofana vil angripe, gå på løp og skape sjanser/mål. At han plutselig velger å gjøre noe annet velger jeg å tyde dit hen at han føler seg "kneblet". Kan forstå at det kan være vanskelig for han å skjønne noe av dette vi driver med i Norge!

                                      Kommentar

                                      • Wanker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 634

                                        Opprinnelig skrevet av Folke
                                        Mulig han har vanskelig for å forstå dette med småspillet og pasninger tilbake? Fofana vil angripe, gå på løp og skape sjanser/mål. At han plutselig velger å gjøre noe annet velger jeg å tyde dit hen at han føler seg "kneblet". Kan forstå at det kan være vanskelig for han å skjønne noe av dette vi driver med i Norge!
                                        Jeg er med ham 100%, alle spillerne som gestikulerer "spill bakover" gir meg mark.
                                        Men så er vel jeg en dinosaur fra en tid fotballen var primitiv, og Fofana kommer jo fra...fra... eh, et sted de ikke er like utviklet taktisk som her på Lillestrøm.

                                        Om jeg skal si noe negativt om ham, så må det være at han kan droppe "spill død"-faktene sine. Pinlig mot Ulf sist.
                                        Hunter S. Thompson:

                                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                        Kommentar

                                        • MortenA
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2007
                                          • 3447

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Når vi ikke setter en eneste av iallfall seks store sjanser, blir det jo ikke så mye poeng ut av det. Knudtzons miss på sjansen han selv skapte, da han headet forbi og vendte vekk Viking-stopperen for så å skyte tre meter over alene med keeper, var det verste eksempelet i denne kampen.

                                          Høiland viste ikke stort i dag, men jeg syns han bør få sjansen fra start neste gang. Knudtzon er ikke god nok, selv om han jobber forbilledlig.
                                          Jeg må innrømme at jeg forventet mer aggresivitet og innsats fra Høiland når han kom inn, så jeg ser ingen grunn til å vrake Erling pdd.

                                          Ellers så ser man at Lundemo var meget sliten på slutten selv om han fullførte 90 min. Tror også Johan var tom når han gikk ut. I likhet med Høiland hadde jeg håpet Ohi skulle komme inn med mer fandenivoldskhet, men han skuffet litt der. Hva som var galt med Fofana i dag er ikke godt å vite. Skulle nesten mistenke han for å være syk slik han spilte fra seg ballen remfor å utfordre som han pleier.

                                          Kampen totalt sett er som andre har nevnt et ran. Viking hadde ikke mange sjanser, men de har en joker i Bodvarsson som vi for tiden ikke har.
                                          Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                                          Kommentar

                                          Working...