Lillestrøm Sportsklubb - Viking, Lørdag 12 april 2014 - 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • skotten
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2004
    • 1794

    Opprinnelig skrevet av knut
    Digresjon. Påstanden om at de Lanlay er norges beste HK medfører ikke riktighet. Hva fikk han i fjor? 2 mål og 2 assist på 30 kamper? Mangler sluttprodukt så det holder, pdd.
    Langt på vei enig, men basert på de 180 minuttene som var spilt før dagens kamp har han fremstått som den beste HK hittils. Så kred til Ringstad for å nøytralisere fyren i dag.

    Kommentar

    • andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

      Opprinnelig skrevet av Wanker
      Jeg er med ham 100%, alle spillerne som gestikulerer "spill bakover" gir meg mark.
      Er dette en gjenganger? Må ærlig talt si jeg aldri har lagt merke til dette.
      TS05 - Felt C

      Kommentar

      • Ketil Cantona
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Feb 2004
        • 6813

        Hadde bare Knudzone puttet på en eller to av sine sjanser hadde vi i dag hyllet laget for en fantastisk match…
        Godt å lese Ruben tar dette målet på sin kappe. Gutta lærer og knuser Brann i Bergen.

        Kommentar

        • Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

          Spillerbørs VG
          Origi 5
          Østli 4
          Ruben 6
          Kippe 5
          Ringstad 5
          BHR 5
          Lundemo 6
          Johan 4
          PVM 4
          Palmi 4
          Erling 5
          Sum 11 mann 53p, Viking 49p

          Fofana 4

          Sjanser 4-2
          Skudd på mål: 4-5
          Cornere: 8-5
          Ballinnehav 49-51

          Egen kommentar: Stort sett enig i børs, men overraskende at Viking hadde så mye ball.

          Kommentar

          • knut
            Make knut Great Again
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2006
            • 9463

            Opprinnelig skrevet av Aamodta
            Er på andre siden av jordkloden, og har hverken sett Kampen eller referat, men at et tap mot Viking på hjemmebane omtales av Kippe i rb som ok, men urettferdig. høres på meg ut som en resignasjon. Er man ikke forbannet for hvert hjemmetap, uavhengig av motstandere og årsak, så har man ingenting på laget å gjøre.
            På lsk.no ser Kippe mer realistisk på det:

            - Så lenge vi ikke scoret mål er det jo fortjent. [...] Det er tøft å reise hjem med tap.

            Sånn er det med den saken. Trenger ikke være helt Nils Johan Semb og se bak resultatet til denne drittkampen; for gode var vi ikke.

            Brann i Bergen neste, og selv om Haglund går ut defensivt og er fornøyd med 1 p (var det ikke det Lars og Herman fant ut?) så bør vi gønne på, gå for 3, for Brann er umåtelig rævva i år, anført av en overvektig Demidov. De har ingenting å fare med, basert på de 2x90 jeg har sett av de i år.

            Kommentar

            • joacim
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2009
              • 559

              jeg skjønner meg ikke helt på JA. Han er stort sett usynlig, men samtidig vår mest sikre spiller med ball - spiller dog konsekvent bakover, og roer spillet ned. Vil gjerne ha han litt mer offensivt innstilt i neste kamp. når Han ble byttet ut taper vi kampen på midten. Palmi er veldig god i perioder - en bra mann å ha mellom midten og Erling. Plukker opp mange baller, vender opp bra, men mange dårlige pasninger dessverre. Bjørn Helge hadde ikke noen bra kamp i går - gjør mye rart med ball, og somler mye. Petter hadde en middels dag i går - syns han begynner og funke bra sammen med Ringstad på venstresiden, men er ikke sikker på at han trives på kanten. Erling jobber og jobber, men har ikke "goalgetterinstinkten" brenner 2 store sjanser i går, og er centimetre unna 2 mål. uflaks, eller ei - du må begynne å score Erling. Lundemo falt litt tilbake etter 2 store kamper - fortsatt flink på midten, men noen feilpasninger, og roter litt med ball - jobber dog som en helt på gjenvinningene. Ruben gjør egentlig en bra kamp, om man ser bort ifra målet - stor og sterk, har bra fart, og er klok. et par farlige pasninger, som kunne ha ført til målsjanser imot. Kippe er Kippe, går 100% i alle dueller og vinner 95% av dem. syns han er blitt mye bedre med ball, og har minsket disse lange ballene hele tiden. De lange ballene han spilte i går, kom frem til en gul. Brukt som spiss de siste 10, burde ha score 5 min på overtid. Om det var straffe eller ei, skal ikke jeg svare på...
              Ringstad - hadde kontroll på venstre siden. gikk på noen offensive raid, men han kan så mye mer. Østli - Rota seg bort en gang, eller ok kamp. Arnold syns jeg må ta på seg skylden av målet, sammen med Ruben. kommer på halvdistanse, og gambler - og tapte.. eller en ok kamp - ikke trygg med ballen i beina. jeg forventer bedre konkurranse fra Udjus i løpet av sesongen.

              alt i alt en bra gjennomført kamp - vi burde ha ledet 3-1 til pause, men i stedet blir vi baktunge på slutten, og superbjørnen fra Island, som jeg sikler over enda, putter etter en bra innsats.

              forventer samme lag mot Brann, men vil ha inn Høiland før!
              Styremedlem 2016

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Opprinnelig skrevet av Folke
                overraskende at Viking hadde så mye ball.
                Ca 50/50 i ballbesittelse stemmer godt med det inntrykket jeg hadde fra tribuneplass. Viking tok mer over en stund før scoringen. Det stemmer også godt med mitt inntrykk at Viking hadde ballen 58-42 de siste fem minuttene. Det synes jeg er for dårlig, selv om vi likevel skaper et par gode sjanser. Det burde ha vært 90-10 - i vår favør - når vi jager utligning i en kamp vi har vært best på vår egen hjemmebane. Her har vi fortsatt en vei å gå!
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • fredpet76
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2004
                  • 1252

                  Opprinnelig skrevet av trigz
                  Målet er først og fremst Rubens feil, han reagerer for seint og kommer på etterskudd. Svakt. Det sa han jo også selv etter kampen.
                  Hadde Arnold stått og ikke ruset ut ville det aldri blitt scoring.

                  Kommentar

                  • DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4112

                    Opprinnelig skrevet av fredpet76
                    Hadde Arnold stått og ikke ruset ut ville det aldri blitt scoring.
                    Vel, man skal aldri si aldri. Men da ville i alle fall ikke målet ha vært åpent og denne Bøddelsson måtte ha møtt Arnold til duell mann mot mann. Jeg synes det er voksent og riktig av Ruben å ta "skylda" som han gjør, men Arnold burde ha blitt stående når Ruben først var på etterskudd. Haglund sier jo også ganske tydelig at Arnold ikke ville ha gjort det samme hvis han hadde fått sjansen igjen.
                    Elska þetta félag

                    Kommentar

                    • Yellow-not-jella
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Mar 2009
                      • 1606

                      Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                      Regner med at ingen lar seg lure av det gode resultatet sist, der kampen var nokså jevn helt fram til utvisninga. de Lanlay må ikke få ballen med rom foran seg, og Veton B må fotfølges når han nærmer seg 16-meteren. Det ser ut til at den nye islendingen deres, Bødvarsson, starter på benken nå igjen i følge en blogg i Stavanger Aftenblad, til tross for at han har levert så det holder i sine innhopp i de to første kampene. En annen trener ville kanskje ha benka Veton og latt Bødvarsson starte. Han skal i følge avisa brukes slik Haglund antakelig bruker Fofy i morgen. Komme inn når motstanderforsvaret er mørt. Vinner vi denne skal jeg erklære at vi har fått et ordentlig fotballag igjen.
                      Og da kan du erklære at..?

                      Samt hvordan vurderer du Fofy/Haglund sin innsats?

                      Kommentar

                      • gilbert
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 3208

                        Aftenpostens Ola Bernhus om kampen

                        I dagens Aftenposten skriver Ola Bernhus blant annet:

                        "Lillestrøm var klart bedre enn medaljekandidat Viking, men tapte på en tabbe. Lillestrøm var så gode i går at at jeg allerede i første omgang skrev ned det som kunne blitt inngangen til denne kommentaren. "Hvordan kan et lag som ingen tror på, ha så mye selvtillit etter fem år med slit og dårlig fotball?" Det var nemlig stil over LSK, spesielt før pause. Pasningene var bestemte og presise, spillerne løp mye og klokt, det ble stadig gjort gode offensive valg. Det manglet bare en scoring. Den kom mot slutten. Men den andre veien. Det var Lillestrøms straff for manglende effektivitet."

                        gilbert

                        Kommentar

                        • BD
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2006
                          • 1422

                          En godkjent prestasjon i går, men det er selvfølgelig ikke greit å tape på hjemmebane. Forøvrig var Palmason vår svakeste, med flere dårlige involveringer i avgjørende situasjoner. Han fikk mulighetene i går også, da Viking ofte ga han en del rom mellom forsvar og midtbane. Tror vi hadde vunnet dersom Petter eller Høiland hadde tatt over rollen hans mot slutten. Blir forøvrig ikke overrasket dersom Palmi gjør en knallkamp i Bergen.

                          Kommentar

                          • Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3500

                            Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            Det stemmer også godt med mitt inntrykk at Viking hadde ballen 58-42 de siste fem minuttene. Det synes jeg er for dårlig, selv om vi likevel skaper et par gode sjanser. Det burde ha vært 90-10 - i vår favør - når vi jager utligning i en kamp vi har vært best på vår egen hjemmebane. Her har vi fortsatt en vei å gå!
                            Dette er jo ganske normalt da vi begynner å slå langt, mens Viking prøver å holde på ballen for å få tiden til å gå.

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Viking tok over på slutten av hver omgang, det var tendensen. Det setter fingeren på noe viktig, hvordan LSK som lag bruker kreftene. Det virker å være en konstant faktor at vår playmaker får ballen dypt i banen, vi får ikke brukt Johan der han er aller best, derfor ender han mest opp som en støttepasningskonge. Det er Johan som bør slå de pasningene Palmi for det meste aldri treffer med. Det er vår playmaker som skal slå gjennombruddspasninger!

                              Vi er kanskje på vei til å finne balansen mellom når vi skal være direkte og mer possesion-orienterte, men i går mener jeg vi spilte uklokt. Vi bidro til en fotball som ikke passer laget, med en flair-spiller som Johan skal vi ikke være laget som bidrar til tut og kjør.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Og at Gabrielsen tar på seg skylda for baklengsen uten å mukke, selv om det var flere faktorer enn ham som spilte inn, så forteller det alt om hvilken juvel klubben har. Allerede en ledertype og faktisk et forbilde også for langt mer erfarne spillere som heller gjemmer seg unna og/eller skylder på andre ting.

                                For en ting er sikkert, Gabrielsen er blant dem som lærer av sine feil.

                                Kommentar

                                • armykanari
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2009
                                  • 742

                                  Da er skuffelsen senka seg litt! Det jeg assioserer skuffelsen min med i går er semien i fjor og andre typiske sure tap som kom gang på gang på gang! Men denne gangen er det noe som er annerledes, og det kan nok forklares med at denne gangen spilte vi jævlig bra!! Jeg har sykt tro på dette laget utover året, og det! Det er en god følelse!! Fytti katta jeg gleder meg videre!

                                  Kommentar

                                  • G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3209

                                    Noen som vet sikkert hva som skjedde med Fofana? Var det en demonstrasjon fordi han ikke fikk starte? Var det for kaldt? Fikk han en føling med en skade???

                                    Forferdelig å se en som kan så mye tilsynelatende ville så lite.

                                    Kommentar

                                    • Gjest

                                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Noen som vet sikkert hva som skjedde med Fofana? Var det en demonstrasjon fordi han ikke fikk starte? Var det for kaldt? Fikk han en føling med en skade???

                                      Forferdelig å se en som kan så mye tilsynelatende ville så lite.
                                      Jeg trodde først det var Høiland som kom inn på venstre siden, og tenkte at nå har'n tatt i overkant mange soltimer.
                                      Men det som ble prestert likna ingen av dem, det var bare trist..
                                      Last edited by Gjest; 13.04.2014, 20:25.

                                      Kommentar

                                      • maurakanari
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2005
                                        • 638

                                        Rett etter kampen satt jeg med et inntrykk av at lsk var mer overlegne enn de var. Sjekket statistikken da jeg kom hjem og den viste ca: 15-15 i avslutninger, 5-5 på mål og 49-51 i ball%, så uavgjort hadde vel vært rettferdig. Da Johan måtte ut mistet vi mye av kreativiteten og trygghet med ballen i laget. Når det gjelder Fofana virker det nesten som han har fått beskjed om å spille ballen istedenfor å drible. Så mange støttepasninger er ikke dagligdags fra han sin side. Håper han kan finne spillegleden, å få lov til å spille på det han er god på. Det er å utfordre 1mot1 å sette fart mot dødlinjen . Synes også, på tross av at de kan bli like i spillestilen, det hadde vært gøy og sett Erling og Høland sammen på topp. Må jo være et helvete for motstanderen med to slike veps rundt seg.
                                        VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                                        Kommentar

                                        • reka
                                          Seniormedlem
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Aug 2005
                                          • 13277

                                          Opprinnelig skrevet av maurakanari
                                          Sjekket statistikken da jeg kom hjem og den viste ca: 15-15 i avslutninger, 5-5 på mål og 49-51 i ball%, så uavgjort hadde vel vært rettferdig.
                                          Med fare for å piske den daue hesten til det ikke er mer å lage svartpølse av: VG's utsendte fisker måtte hatt øynene rimelig fulle av boreslam og fiskeslo, du kan trygt dele på 5 når det gjelder tallene for Viging. De var knapt over midstreken, både Berisha og han lille med ørene fikk til 0. RB's statistikk er nok den mest korrekte.

                                          Kommentar

                                          Working...