SK Brann - Lillestrøm SK mandag 21.04.14 klokken 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4384

    Opprinnelig skrevet av tullebukk
    Poengbørs... Origi 5, Østli 4 ,Ruben 7, Kippe 3, Stian 2.
    Bhr 5 Johan 3 , Lundemo 5, pvm 2
    Erling 3 , Palmi 3.
    Innbyttere Fofana 5, Mjelde?Høiland 3.
    Stian har en av sine svakeste kamper aldri oppe i press og taffatt fremover...At Johan og pvm forsvarer plass på dette laget er latterlig... En stund spiller vi med Palmi og Pvm på kantene 2 spillere med 0 fart og jeg fatter ikke hvorfor ikke Haglund setter Erling og Fofana på kantene og Friday og Høiland (Osvold) på topp.. Haglund nå må du tørre å benke de såkalte stjernene våres...
    Enig i det meste her. Men synes ikke at Johan var svak. PVM nære stolpe på børsen. Ringstad også med kanskje sin svakeste tippeligakamp noensinne. Ruben var igjen veldig god.
    ..................

    Kommentar

    • Herman
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2010
      • 1101

      Mye tull som skrives her inne, men i dag er også jeg veldig irritert over Haglund. Synes vi gjør en god førsteomgang, med grei kontroll defensivt, variasjon i angrepsspillet, og skaper nok med sjanser til å score noen mål. Men så kommer Riises skade som etter min mening ødelegger kampen for oss: ikke fordi Riise går ut eller Høiland kommer inn, men fordi Haglund flytter Palmi ned på kant og spiller med to rene bakromsspisser. Når har dette noengang fungert under Haglunds ledelse? Forsåvidt greit med to kjappe spisser hvis vi kun skal ligge dypt og kontre, men da Brann gikk opp til 1-0, og vi fortsatte i en flat 4-4-2 så skjønte jeg at kampen var tapt. Vi gjorde akkurat den samme feilen hjemme mot Viking forrige sesong - styrte førsteomgang og spilte bra -> slapp inn et mål -> la om til 4-4-2 -> skapte ikke en eneste målsjanse resten av kampen. Rett og slett veldig skuffet over denne taktiske avgjørelsen, og tror vi faktisk kunne vunnet denne kampen om vi fortsatte som vi gjorde i førsteomgang.

      En annen ting som mange er inne på, som også frustrerer meg, er forskjellsbehandlingen av spillerne. Fofana gjør en svak generalprøve og benkes de neste fire kampene. Men når er sist gang Petter spilte en god kamp? Våren 2013? Likevel er han tilsynelatende bankers i startelleveren hver eneste kamp, når det eneste han bidrar med om dagen er at han er sikker fra straffemerket. Og hvor lang tid går det før vi slutter å velge spiss ut ifra hvor god "førsteforsvarer" de er? Enten må vi få inn en spiss som både kan løpe bakrom samt bidra i det oppbyggende (Høiland/Friday) eller en som bidrar i spillet og er dødelig i boks (Palmi). Akkurat nå gjør Erling lite annet enn å være dyktig i presset, og det mener jeg ikke er godt nok om vi skal hevde oss i år.

      Det er mye positivt med spillet vårt, og jeg tror vi bare kommer til å bli bedre, men det forutsetter at Haglund blir tøffere når det gjelder spilleruttak. Håper vi får se Fofana på kant, og Høiland på topp med Palmi mot Aalesund.
      Twitter

      Kommentar

      • DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4112

        Et par overskrifter fra lsk.no: - Slapp inn dumme mål (Frode Kippe) - Kunne fått med oss poeng (Magnus Haglund)

        Hørt det før?
        Elska þetta félag

        Kommentar

        • Fuglamannen
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Aug 2011
          • 543

          Uff, trengte ikke dette.

          Blir en tøff dag på kontoret i morgen med bergensere som banker på døren min - faen de er de ekleste typene.....

          Får vurdere "gjemmekontor".

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 433

            Jeg elsker deg Kippe, men de forbanna polera dine! KUTT UT! Amerikansk Fotball er ----->>>>>>> veien!

            hthaug's idiot 11'er i neste kamp.

            Originale
            Øddis, Østen, Gabbe og Ringen
            Oluf - momo - Johnny - Mjeeeeelde
            Blurgh
            Tåmmy

            Hiver inn Elling for tåmmy og Fofana for Mjeeeeeelde på slutten. PVM kan ta seg ei bolle og kald kaffe i kiosken.

            Kommentar

            • magnuslt
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2011
              • 213

              med riise ut skulle jeg gjerne sett erling på kant, og høiland inn i en 4-4-1-1. jeg syns vi fungerer dårlig i 4-4-2.

              Kommentar

              • Fugl1120
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 3528

                Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                Sier det igjen, som så mange ganger før. Godt spill til tider hjelper ikke på totalen. Jeg ønsker heller et jevnt nivå, enn denne berg og dalbanen vi opplever nå.
                Forsvaret var det første Haglund skulle gjøre noe med, dette var nå den 13 kampen på rad med innsluppne mål. Hvor mange som er tabber i forsvaret eller av keeper aner jeg ikke, men hadde vært interessant å sett. Hvor mange poeng har vi tapt på disse tabbene? Vi hadde fire (!) kamper i fjor der vi holdt nullen. Det holder virkelig ikke mål.
                Det som gjør dette ekstra skuffende er at vi de siste to åra har hatt, på papiret, en veldig bra forsvarsrekke. Bakrekka vi stiller med i år er defensivt den beste siden 2006, men likevel holder vi aldri nullen. Ruben er det største stoppertalentet vi har hatt på evigheter og dominerer fullstendig i store deler av kampene, langt bedre enn hva feks Pål Steffen var i sin tid. Likevel glipper vi i avgjørende situasjoner gang på gang. Vi har brukbare keepere og en bra forsvarsrekke, det er uforståelig at vi ikke klarer å stå i mot oftere enn vi gjør. Laget som helhet lider nok litt av at man ikke har noen spillere sentralt med kvikkere frekvens i beina og sideforskyvningen til at man klarer å opprettholde et tilstrekkelig intenst press når vi presser dypt, men det aleine bør ikke være en unnskyldning for at vi ikke står bedre i mot. Brann skaper ikke all verden i dag, men scorer to pissmål. Viking skapte heller ikke all verden, men nok til å sette en. De siste to kampene har vært frustrerende med tanke på sjansesløseri, men vi har vist i hele vinter at vi er kapable til å score nok mål til å vinne fotballkamper, jeg tror ikke mangel på mål blir et varig problem. Jeg er derimot bekymra over at vi ikke evner å holde nullen bakover, og det er nødt til å bli et fokus dersom vi skal plukke flere poeng.
                Lauken er vår venn!

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3209

                  Opprinnelig skrevet av tullebukk
                  En stund spiller vi med Palmi og Pvm på kantene 2 spillere med 0 fart og jeg fatter ikke hvorfor ikke Haglund setter Erling og Fofana på kantene og Friday og Høiland (Osvold) på topp.. Haglund nå må du tørre å benke de såkalte stjernene våres...
                  Amen til det - og til Hermans innlegg om Haglunds manglende evne (og vilje) til å legge om formasjoner når plan A kullkastes av den obligatoriske blunderen som gir baklengs.

                  Tankegodset til Haglund er greit nok. Evnen til å motivere, improvisere og gjennomføre er i beste fall diskutabel. Husker allerede når han kom at en fra Elfsborg skrev at Haglund ville få favoritter som ville få utdelt klippekort - og det stemte 100%. Han skrev også at Haglund manglet evnen til effektiv kampledelse, og det stemmer også 100%. Desverre.

                  Kommentar

                  • Børge
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Sep 2013
                    • 2558

                    Drittkamp. Forbanna og irritert. Og denne gangen er det Haglund som fortjener pepper.

                    Når Riise blir skadet, tar han laget ut av kampen. Hvorfor han ikke fortsatte med Erling på kant som har fart? Både Erling og Tommy på topp blir feil. Palmi på kanten? Trodde den tiden var forbi. Og når Haglund da gjør kunststykket å bytte ut Lundemo i stede for PVM - ba han rett og slett om at midtbanen skulle bli overkjørt. Andersson og PVM på sentral midtbane er dødfødt.

                    Neste kamp vil jeg gå så langt som å si at jeg krever at PVM starter på benken og der kan han gjerne bli hele kampen. Er Riise ute, må Erling spille på kanten. Palmi på kant er ikke noe alternativ - må ha mer fart. Fofana må starte. På topp sammen med Palmi bør den heteste på treningene til uka starte.

                    Skal noen spille seg i form, må det skje på andrelaget. Passer ikke det, er dem for jålete. A-laget skal være forbeholdt spillere i form.
                    Sint og tverr på felt N

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                      Et par overskrifter fra lsk.no: - Slapp inn dumme mål (Frode Kippe) - Kunne fått med oss poeng (Magnus Haglund)

                      Hørt det før?
                      Er som å høre Moyes....
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • mats
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Mar 2008
                        • 621

                        Gjøre om til neste hjemmekamp nå, med offensive spillere
                        ------Origi-------
                        Østli-Ruben-Kippe-Stian
                        ----Lundemo----Johan-
                        Riise---PVM--Fofana
                        ----Tommy------

                        evt erling inn for riise

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Hovedbudskapet til styre og stell må være at kamper som dette dreper den nye entusiasmen man på så mange måter har jobbet så hardt for å skape. Tap som i dag er av den typen vi burde ha vært ferdig med for lenge siden under Haglunds tid, det er mye lettere å ta tap når man ser noe som virkelig kan bli bra. LSK kan ikke fortsette å ta ett steg frem og to tilbake.

                          Innledninga i dag var mektig, men så er det en enkel pasningsfeil fra oss som langt på vei gjør at Brann får løftet seg og skapt et press som i en hektisk periode resulterer i to-tre klare muligheter. Her blir vi stresset og mangler ro i spillet til å ri av stormen fra et hjemmelag som tross alt er langt fra noen som helst form. Riise slår blindt i bakrom opp mot Erling istedenfor å se verdien av å holde ballen i laget og på den måten bidra til å få kampen mer inn på våre premisser igjen. Vi spiller rett og slett på oss et unødvendig press. Mot slutten av omgangen er det gedigne strekk i Brannlaget som vi dessverre er temmelig langt unna å virkelig kunne dra nytte av. Vi mangler rett og slett fart bak Erling.

                          Det er masse ferdigheter i dette laget, den store mangelen er selvtillit, og det har kanskje aldri vært mer synlig enn i dag. Og spørsmålet er om Haglund bidrar til usikkerhet og en mangel på spillere som byr på seg selv med sine uttak og disposisjoner. Det er så jævla skjørt! Blir spennede å se hva RB disker opp med, skal man legge skylda på Fofana igjen?

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13277

                            Ble visst snytt i Bergen, i følge RB. Skulle hatt straffe og poeng med hjem, mener spillerne.

                            På tide å stikke finger'n i jorda og foreta en ordentlig evaluering av hva som har skjedd i årene under Haglund? Er klart at det virker som kollektive skylapper på Åråsen hele veien fra ledelse (Bjarmann), media og markedavdeling og ned til spillergruppa.

                            Statistikken ser ut som et brukt mensbind, allikevel males det hvitt hver gang. Slipper inn mål i HVER BIDIGE kamp, attackerar toppen 0 av 3 sesonger.

                            Nå skal det slås nedefra og alle ekspertene i Norge skal få dommedagsprofetiene ned i halsen, i følge Bjarmann.

                            Lykke til.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              Det kan virke som VGLive denne gangen er relativt treffsikre i sin oppsummering: "Lillestrøm virket døde og begravet i store deler av andreomgang".
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • heidar
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2004
                                • 2128

                                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Det kan virke som VGLive denne gangen er relativt treffsikre i sin oppsummering: "Lillestrøm virket døde og begravet i store deler av andreomgang".
                                  • Der er det centimetere unna Lillestrøm-redusering! Leciejewski fanger en heading som ser ut til å være er over streken, men linjedommeren markerer ikke for scoring!

                                En gang Judas, alltid Judas. 0,1 % av fansen hadde nok en gang rett.

                                Endelig er mørketida over.

                                Kommentar

                                • Totti21
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2004
                                  • 3500

                                  Dette er en veldig typisk Tippeligakamp der det første målet som noe tilfeldig tilfaller Brann blir helt avgjørende for resultatet. EK med roen han har hatt tidligere ville sendt oss opp i føringen, og da ville garantert kampbildet i 2.omgang sett helt annerledes ut.
                                  Ser det er flere her som klager over at man tok ut EK for å erstatte han med Erik Mjelde, men man kan heller snu på det å si at den største tabben til Haglund i denne kampen var å erstatte BHR med en ekstra spiss. Det gjorde at vi mistet en midtbane vi fullstendig dominerte i 1.omgang, og derfor så man at ved å få inn en ekstra midtbanespiller ville vi kanskje klare å ta tilbake noe av initiativet igjen, som vi da også lyktes med etter at han kom inn på banen. Først når vi gikk kontroll på banens viktigste område igjen, kunne vi legge press på Brann.
                                  Er en fullstendig misforstått logikk i at mange spisser = Flere sjanser/mål.

                                  Det som skuffer meg med denne kampen er at vi fremdeles ikke har blitt noe bedre i verken egen eller motstanderen sin boks. Der har våre to siste kamper blitt avgjort i vår disfavør. I banespillet er vi fullt på høyde med alle vi har spilt mot til nå.

                                  Ellers er det gledelig å se Ruben nok engang prestere bra bak der for oss. Når Kippe har begynt å dra på åra har jeg begynt å bli nervøs for om det ville dukke opp en naturlig arvtaker, men der har jeg blitt helt rolig nå. Han er jo fortsatt bare unggutten på tross av alt han har vært igjennom.

                                  Kommentar

                                  • Oldtimer
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Feb 2011
                                    • 316

                                    Ja, og hvor er Moyes nå?

                                    Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                    Er som å høre Moyes....

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 967

                                      Ikke et ord om skaden til BHR verken på rb.no lsk.no eller kfl forumet. Noen som vet noe?

                                      Kommentar

                                      • pattriot
                                        Seniormedlem
                                        Forumsadist
                                        • Aug 2011
                                        • 108

                                        Leste til frokosten på papir at han blir spilleklar til Aalesund-kampen. En hardhaus.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av pattriot
                                          Leste til frokosten på papir at han blir spilleklar til Aalesund-kampen. En hardhaus.
                                          Var det ikke overtråkk? "Bare å teipe opp når hevelsen har gitt seg", sto det vel å lese sånn omtrentelig. Nå vil jeg ha en 100 % restituert Riise fra start, ikke 90 % - da kan han bli på tribuna. Tok lang tid i 2013 før han ble seg selv igjen.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...