SK Brann - Lillestrøm SK mandag 21.04.14 klokken 18.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HolterKanaris
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2006
    • 1603

    Opprinnelig skrevet av fjacob82
    Stabæk, Sogndal, Sandnes-Ulf tapte alle sammen. Det er bl.a. disse vi konkurrerer mot for å holde oss i TL i år.

    Spiller vi som vi gjorde mot Viking bør vi fint klare en 10.plass, men uansett skal vi ikke bryte helt sammen som dettte her. Det er akkurat slik vi desverre har lært å kjenne Haglund. En god omgang, og så en totalt ræva omgang. Problemet er at vi ikke evner å takle motgang, styre kamper eller variere spillet vårt.
    Men, nekter å være ekstremt negativ. Er mye bra spillermateriale, desverre har vi ikke en veldig bra trener.
    Da beklager jeg. Definerer ingen av de som drittlag. For meg er Brann, Godset, Ræv, Molde og vif drittlag som vi skal slå, mens resten er ubetydelige i mine øyne

    Vi har vel bare litt forskjellige forventninger til hvor Norges stolteste klubb skal ligge på tabellen
    ***Større baller enn vett***

    Kommentar

    • MortenA
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2007
      • 3404

      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      PVM spiller som om han har et bein på utsiden av døra, han bør ikke satses på så lenge han ikke signerer ny kontrakt. Det samme gjelder egentlig med Johan, men problemet er jo at man ikke har en naturlig erstatter.
      P.d.d. kan ikke LSK med god samvittighet tilby PVM ny kontrakt med tanke på økonomien. Kost/nytte-verdien er lik null. Johan forsvarer heller ikke lønna, og jeg er ikke enig i at han er uerstattbar, i hvertfall når han ikke evner å posisjonere seg høyere i banen/slå krempasninger/presse ballfører eller utføre generelle defensive oppgaver.

      Av mer akademisk art: Hva er forskjellen på Palmis annullerte mål og 2-0? I følge Tjernås var Palmi i offside når det første skuddet kom og at klabbet og babbet blandt Brann-spillerne ikke betyr noe siden ingen av berøringene var kontrollerte. Orlov stod da i offside når Kippe klabber det til for seg, og jeg er usikker på hans posisjonering ved innlegget men likevel oppleves situasjonene som sammenlignbare.

      Det triste med Svein Oddvar Moen er at han har mange år igjen før han blir pensjonert. Blir spennende å se om situasjonen der Riise blir skadet får noe etterspill. Han blir jo regelrett løpt ned lenge etter at ballen er spilt videre.

      Til slutt må det bare påpekes at Brann har et lag med stort OL-potensial i stuping.
      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

      Kommentar

      • Dole
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2004
        • 1555

        Opprinnelig skrevet av HolterKanaris

        Vi har vel bare litt forskjellige forventninger til hvor Norges stolteste klubb skal ligge på tabellen
        Ja, enkelte har nok klart å innse realitetene, mens andre fortsatt er drømmere.

        Kommentar

        • HolterKanaris
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • May 2006
          • 1603

          Opprinnelig skrevet av Dole
          Ja, enkelte har nok klart å innse realitetene, mens andre fortsatt er drømmere.
          Haha, tufs... Vi har spillermateriell til å være blandt de fem beste i ligaen. Vi spiller tilogmed en fotball som gleder og fascinerer. Jeg ser INGEN grunn til at ikke vi skal kjempe med de rette laga. Bortsett fra sånne holdninger som du har da. Direkte ødeleggende for Lillestrøm. Håper virkelig ikke spillerne tenker som deg.
          ***Større baller enn vett***

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Vi sliter monumentalt på siste tredjedel, likevel tar vi oss råd til å bruke en ressurs mange andre TL-lag faktisk misunner oss som innbytter. Og hvorfor? Får å få en PVM som etter alle solemerker ikke er her neste år i form? En mann med en plan hadde dyrket en spiller som Fofana på et nivå som Tippeligaen, og bygd et lag rundt hans ferdigheter. På et lag som trenger mange muligheter for å score, og mangler naturlige målscorere, er det faktisk bare enda mer logisk.

            Hvor lenge skal vi skusle bort vår egen x-faktor? Hva sitter man igjen med etter fire kamper annet enn følelsen av å ha rota vekk omtrent like mange poeng som man har tatt?

            Kommentar

            • HolterKanaris
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • May 2006
              • 1603

              Opprinnelig skrevet av Dole
              Ja, enkelte har nok klart å innse realitetene, mens andre fortsatt er drømmere.
              Gikk nettop opp for meg at innlegget ditt var utrolig provoserende. Pleier du å gå på en oppgave med den holdningen der til vanlig? "Nei faen heller, jeg er støgg og har ikke no cash så jeg gidder ikke engang å drømme om å hooke opp med hu digge dama der" Du virker som en sånn type for meg...
              ***Større baller enn vett***

              Kommentar

              • Dole
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2004
                • 1555

                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                Gikk nettop opp for meg at innlegget ditt var utrolig provoserende. Pleier du å gå på en oppgave med den holdningen der til vanlig? "Nei faen heller, jeg er støgg og har ikke no cash så jeg gidder ikke engang å drømme om å hooke opp med hu digge dama der" Du virker som en sånn type for meg...
                Med tanke på dine innlegg her i dag, skal jeg avstå fra å kommentere hvilken oppfatning jeg har av deg.

                Kommentar

                • Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

                  Opprinnelig skrevet av MortenA
                  Av mer akademisk art: Hva er forskjellen på Palmis annullerte mål og 2-0? I følge Tjernås var Palmi i offside når det første skuddet kom og at klabbet og babbet blandt Brann-spillerne ikke betyr noe siden ingen av berøringene var kontrollerte. Orlov stod da i offside når Kippe klabber det til for seg, og jeg er usikker på hans posisjonering ved innlegget men likevel oppleves situasjonene som sammenlignbare.
                  Palmi står i offside når vår spiller avleverer ballen, dermed er det offside selv om den er via to Brann-spillere. Orlov derimot er onside når innlegget kommer, og står (muligens) offside etter at Kippe var borti den. De er dermed greie begge to.

                  En skuffende bortekamp, men jeg synes faktisk Haglund oppsummerer greit. Vi slipper inn to ufattelig drittmål i mot, et sleivspark som treffer Orlov og en megablemme av Kippe. Påtar meg ansvar for å jinxe han i forkant av matchen. Vi klarer derimot ikke sette kula i mål på våre sjanser. Synes faktisk vi skaper 8-10 sjanser som kvalifiserer til gode målsjanser i dag, vi er nødt til å bli mer effektive dersom vi skal vinne kamper, spesielt borte. Både mot Viking og Brann evner vi ikke å sette sjansene våre. I tillegg er det selvsagt utilgivelig dårlig av Kippe på 0-2.

                  Står fortsatt ved at jeg synes vi henger bedre med i år enn i fjor. Liten tvil om at vi savner en goalgetter, men det er håpløst å ta ut frustrasjonen på Erling. Palmi brenner mange sjanser i dag og spiller også (henge)spiss. En klasseangriper på topp kan vippe jevne kamper og per nå har vi ikke en sånn. Høiland beviste lite på 45 minutter i dag. Vi kan nok ikke regne med de store forsterkningene i løpet av sesongen, men jeg synes laget ser slagkraftig nok ut til å kunne krige rundt midten av tabellen, hverken høyere eler lavere. Det eneste som er sikkert er at Vaagan Moen må ut av laget, om det så er Mjelde eller Fofana som kommer inn og tar plassen. Han er rett og slett alt for dårlig.
                  Lauken er vår venn!

                  Kommentar

                  • _Jonern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jan 2004
                    • 4377

                    Da var en god start snudd til en litt dårlig start på sesongen. Vinner vi neste mot Aafk så har vi 2-1-2, noe som er helt ok. Så jeg avventer panikken foreløpig. Men vi er nesten nødt til å vinne den hvis vi endelig skal unngå å kave nede i bunnen. Første omgang i dag synes jeg er helt grei. Vi er veldig solide, og burde i hvertfall putta ett. Andre omgang er katastrofe, 2013-bunnivå og ekstremt skuffende. Desidert årsværste. Og nå bør vel tiden være inne for å ikke vente i 70 min før vi bruker vårt farligste angrepsvåpen i Fofana. Bør helt klart inn for PVM i neste match.
                    ..................

                    Kommentar

                    • fjacob82
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 1507

                      Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                      Da beklager jeg. Definerer ingen av de som drittlag. For meg er Brann, Godset, Ræv, Molde og vif drittlag som vi skal slå, mens resten er ubetydelige i mine øyne

                      Vi har vel bare litt forskjellige forventninger til hvor Norges stolteste klubb skal ligge på tabellen
                      Hehe...er enig i at de du nevner er drittlag per definsjon, men akkurat nå tenkte jeg kvalitetsmessig. Og synes det er riktig av klubben å stikke finger'n i jorda og se på realitetene. Med maks flyt og minimalt med skader KAN vi klare en 5.plass. I motsatt fall, med marginer imot og skader snakker vi nedtrykksstrid. Vi er en middelhavsfarer, rett og slett. Å tro noe annet ville være å narre seg selv.

                      Realiteten er jo at vi har prestert dårlig i mange sesonger på rad, og ingen har særlig tru på oss (enkelte ganger virker det som at ikke spillerne har trua heller). Vi har ikke mannskapet, treneren, benken eller økonomien til å utfordre topplagene pr.d.d. Vi er blitt ett lag topplagene forventer 3 poeng mot.
                      Sånn skal det ikke være, og jeg håper klubben og spillerne motbeviser skeptikerene rundtomkring. Vi har ett lag som på en god dag kan slå alle, og med flere spennende spillere, men bunnivået vårt er så vanvittig lavt at vi taper kamper hvor vi har en omgang som vi hadde mot brann nå. Og gjennomgående har vi nesten alltid en dårlig omgang, noe som gjør at vi taper kamper.

                      Håper Haglund ser på andre alternativer til neste kamp. PVM har bl.a. ikke spilt en bra kamp i år, og fortjener ikke noe startplass.
                      Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                      *Brasseberget*

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        Blir ikke seier neste kamp, da er det AAFK som skal snu skuta.. 16. Mai tipper jeg laget ligger på en av de 3 nederste plassene. For som sagt mange ganger, hjelper lite at man spiller bedre når det ikke scores mål OG når man alltid slipper inn drittmål.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av MortenA
                          P.d.d. kan ikke LSK med god samvittighet tilby PVM ny kontrakt med tanke på økonomien.
                          PVM symboliserer gårsdagens ferdigheter, problemet er kanskje først og fremst at både Bjarmann og Haglund la ned såpass prestisje i å hente ham at han brukes av flere grunner enn reint sportslige. Og slik graver LSK både på kort og lengre sikt sin egen grav. De som tjener mest må levere best og mest stabilt, ellers må en klubb uten penger være prinsippfast og vise at de tenker i et mye lenger perspektiv. Nettopp fordi man ikke har penger til å sløse.

                          Kommentar

                          • maurakanari
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2005
                            • 637

                            Godkjent første omgang, svakt i andre. Nå må de tre neste kampene innbringe minimum 7 poeng synes jeg. Aalesund hjemme, Bodø borte, og Sogndal hjemme.
                            VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

                            Kommentar

                            • Bukkenbruse
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • May 2008
                              • 515

                              Opprinnelig skrevet av maurakanari
                              Godkjent første omgang, svakt i andre. Nå må de tre neste kampene innbringe minimum 7 poeng synes jeg. Aalesund hjemme, Bodø borte, og Sogndal hjemme.
                              Bodø borte blir knalltøft, Sogndal hjemme skal være seier......Aalesund hjemme blir meget avgjørende!

                              Kommentar

                              • tullebukk
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2006
                                • 5446

                                i dag hadde vi 2 av norges treigeste spillere på KANTEN , BRA HAGLUND

                                Kommentar

                                • G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3178

                                  Ganske morsomt at det på LSK.no er et bilde av PVM under overskriften "Vis oss ditt engasjement". Ha ha haaa.

                                  Kommentar

                                  • holmiz
                                    The kjøkken-kanariz
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6064

                                    Jeg skulle ønske at både Haglund og resten av gjengen tok en prat med sjefen min, for han er vedlig flink til å forklare både oss som jobber der og ikke minst våre underleverandører at dette faktisk ikke er godt nok, på en måte som de forstår.

                                    For det som har blitt levert de siste årene, det er faktisk ikke bra nok. Inkludert i dag. Igjen.
                                    Hilsen Anders

                                    Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
                                    Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Sier det igjen, som så mange ganger før. Godt spill til tider hjelper ikke på totalen. Jeg ønsker heller et jevnt nivå, enn denne berg og dalbanen vi opplever nå.
                                      Forsvaret var det første Haglund skulle gjøre noe med, dette var nå den 13 kampen på rad med innsluppne mål. Hvor mange som er tabber i forsvaret eller av keeper aner jeg ikke, men hadde vært interessant å sett. Hvor mange poeng har vi tapt på disse tabbene? Vi hadde fire (!) kamper i fjor der vi holdt nullen. Det holder virkelig ikke mål.

                                      i fjor hadde vi 7 poeng etter fire runder, da hadde vi blant annet vunnet borte i Molde og hjemme mot Brann.
                                      Last edited by Uwes disippel; 21.04.2014, 21:07.

                                      Kommentar

                                      • Wanker
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2005
                                        • 632

                                        Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                        (enkelte ganger virker det som at ikke spillerne har trua heller).
                                        Dessverre er det vel ikke bare enkelte ganger, hele opplegget stinker manglende tro på at man kan spille ut eller nedkjempe motstanderen. Johan får mislike det så mye han vil, men jeg synes det er totalt uinteressant å gå på kamp for å se spillerne se mer bakover enn fremover på banen når pasningene skal slås.

                                        Men når det går bakover hele tiden, er det kanskje fordi det rett og slett ikke finnes noe innarbeidet offensivt spillemønster? MH - en mann uten plan.
                                        Hunter S. Thompson:

                                        There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                        Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                        Kommentar

                                        • tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

                                          Poengbørs... Origi 5, Østli 4 ,Ruben 7, Kippe 3, Stian 2.
                                          Bhr 5 Johan 3 , Lundemo 5, pvm 2
                                          Erling 3 , Palmi 3.
                                          Innbyttere Fofana 5, Mjelde?Høiland 3.
                                          Stian har en av sine svakeste kamper aldri oppe i press og taffatt fremover...At Johan og pvm forsvarer plass på dette laget er latterlig... En stund spiller vi med Palmi og Pvm på kantene 2 spillere med 0 fart og jeg fatter ikke hvorfor ikke Haglund setter Erling og Fofana på kantene og Friday og Høiland (Osvold) på topp.. Haglund nå må du tørre å benke de såkalte stjernene våres...

                                          Kommentar

                                          Working...