Rekruttlaget 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • G-Man
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2011
    • 3308

Opprinnelig skrevet av Roll75
    Åssen ser man nå på muligheten til å "lure" seg med i 2. også neste år?
    Med seier over Ørn Horten i neste kamp (en absolutt nødvendighet) er luken opp til sikker plass 4 poeng. Det er selvfølgelig mulig, og noe vi med våre forutsetninger absolutt skulle klare.

Om vi klarer det avhenger naturligvis helt på hvor høyt man prioriterer i forhold til laguttak. Og ikke minst (selv om det er et følsomt tema) hvor mye spillerne legger i det. En spiller som f.eks Erik Mjelde la inn 100% uansett om han spilte på 1. laget eller 2. laget. I andre enden av skalaen har du spillere som Friday som ikke engang later som om han prøver på 2. laget.

De fleste er et sted midt mellom. Krogstad og Kolstad er eksempel på spillere som leverer i nærheten av "Mjelde-standarden".

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Kolstad i går var en spiller jeg mener man kan se at har dratt god nytte av den erfaringa han har fått fra a-laget. Krogstad er fremdeles involvert i litt for mye negativt til virkelig å utfordre om en a-lagsplass. Situasjonen der han dunker ballen i ryggen på en medspiller og skaper en overgang der vi bare er en god redning unna et baklengsmål, er veldig symptomatisk for situasjonen hans nå. Uflyt, men tar seg generelt litt for god tid med ballen/gjør feilvalg og blir straffet. Men når det gjelder å ta mer helhjerta løp hjemover, å fullføre det han starter, så hevder hans seg helt der oppe.

Og mangelen på det å fullføre, å være helhjerta, er kanskje årsak til at ikke Osvold er aktuell for et nytt steg, uansett hvor mange han putter. Han er en humørspiller. I samme bunke kan Brændsrød puttes, og langt på vei Arni.

Kommentar

• G-Man
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2011
        • 3308

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Kolstad i går var en spiller jeg mener man kan se at har dratt god nytte av den erfaringa han har fått fra a-laget. Krogstad er fremdeles involvert i litt for mye negativt til virkelig å utfordre om en a-lagsplass. Situasjonen der han dunker ballen i ryggen på en medspiller og skaper en overgang der vi bare er en god redning unna et baklengsmål, er veldig symptomatisk for situasjonen hans nå. Uflyt, men tar seg generelt litt for god tid med ballen/gjør feilvalg og blir straffet. Men når det gjelder å ta mer helhjerta løp hjemover, å fullføre det han starter, så hevder hans seg helt der oppe.

Og mangelen på det å fullføre, å være helhjerta, er kanskje årsak til at ikke Osvold er aktuell for et nytt steg, uansett hvor mange han putter. Han er en humørspiller. I samme bunke kan Brændsrød puttes, og langt på vei Arni.
        Kolstad kommer til å bli gull, og det ligger ikke langt inn i fremtiden.

Er enig i vurderingen din av Krogstad også, forsåvidt. Samtidig - han prøver ihvertfall helhjertet og jobber hardt for å bli bedre. Fra der han var når han kom har han tatt lange steg, og jeg har tro på at vil fortsette utviklingen. Jeg har alltid vært svak for spillere som gir 100%.

Kommentar

• Trooond
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Mar 2015
          • 1039

Opprinnelig skrevet av GIFKanari

Kolstad ser vel allerede åpenbart ut til å bli en god spiller.
          Krogstad har vel kanskje slitt litt mer en periode, men er vel i nærheten av nivået, selv om det kan mangle litt på tempo, og i starten av sesongen, mente fler han var blant banens beste i noen kamper.
          At du setter Osvold og Brændsrød i samme kategori, som det Arni har vist på 2dre laget, syntes jeg blir urettferdig, hvertfall ut fra hva de har vist så langt. Arni har vært skada lenge, og trenger åpenbart mer tid på å komme i form.
          I forhold til endel av de andre på midten, får nok ofte både Osvold og Brændsrød beskjed om å ligge offensivt, og dermed ikke har like mye defensivt ansvar, og skal kanskje ikke alltid skal følge helt hjem i forsvar.
          Av det jeg har sett , kommer Brændsrød ofte til innlegg, og får lagt gode innlegg som blir dårlig utnyttet, i tillegg til at han har scoret i 4 kamper på rad. Til tider er det i 2 div. kamper kun farlig fra høyresida. Han har farta, og han viser gode takter på trening, når det deles opp i 2 lag og han spiller mot laget som normalt er første ellver.
          Målene til Osvold i går var det klasse over og jeg syntes han burde være nærme å være med første laget nå, hvertfall før man bruker Arni for øyeblikket, i mine øyne.
          Ikke bare fordi det ofte er bra for ett lag, men også For å opprettholde moral, unngå misnøye og holde trykket oppe, kan det være smart å bruke formspillere som virkelig viser innsats.

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

I andredivisjon må elleve stykker jobbe for hverandre, det er ingen plass til folk med defensivt fritak. Med et par unntak har gutta vært med i alle kamper, og alle kampene man har vunnet har lenge stått og vippa. Hva jeg legger i humørspillere er at alle de tre har et temperament som samler både kort og som gjør at de som tidligere nevnt "melder seg ut" i perioder. En penere måte å si at de ikke legger ned jobben som trengs i nitti pluss. Og for laget totalt sett en årsak som har bidratt til at man har tapt masse poeng mot slutten. En ting er å motivere seg for tredjedivisjonsspill mot lag som knapt evner komme seg over midtbanen i LSK-hallen, men andredivisjon er noe ganke annet. På mandag møtte man et lag på nedre halvdel og ble til tider godt kjørt, også med ni spillere fra start med TL-erfaring. Det er en realitetssjekk. Herlig for Arni å få sin føste scoring, tre nydelige mål av Osvold, men ingen av de må tro de er for gode for nivået. Ikke engang i nærheten. Helt riktig at Brændsrød skaper mye for oss på sin side, men det som (ikke) skjer på siste tredjedel er nok bare en videreføring av det som gjorde at han ikke fikk seg noen ny kontrakt med de unevnelige. Lang vei å gå her også, og ekstra kort lunte på karen.

Og jeg vil dra frem noe jeg har hevdet før. Det spiller egentlig ikke noen rolle hvor mange med TL-erfaring man stiller med på dette nivået om ikke laget man har på banen er balansert og har god dekning i sentrale posisjoner. Andrelaget har fortsatt et stopperproblem, og man kaster Sheriff til ulvene ved å sette ham der. En utrolig utakknemlig oppgave for ham, og på mandag minimal hjelp å få fra Mikalsen. Som jeg nøyer med med å karakterisere som en skuffelse i den posisjonen, og de fikk i tillegg mye større problemer med Bonke ute. For med ham ut åpnet det seg et mellomrom som Nybergsund gjorde til sitt og det var umulig å se hvem av våre stoppere som hadde plikten å støte ut og hvem som skulle dekke opp. På den positive siden hadde man imidlertid langt på vei kontroll i luftrommet, og da glemmer jeg ikke hvordan reduseringa kom.

Kan også trekke frem Kristiansen, som grunnet både Chams og Mendys hang til å drifte ut mot høyre fikk langt mer å henge fingrene i enn Skogseid. Lagde frisparket som bortelaget reduserte på og som kan settes på kontoen for manglende rutine, men klarte seg totalt sett meget bra. Og dødballfoten er gull, ingen bør få stjele noen dødballer med Peder på banen. Mulig jeg er ekstra snill med ham fordi han som kjent på alle måter er kliss lik Pål Strand, men jeg tror ikke det. Og det er vanskelig å la være å bli sjarmert av PM Olsen, som i hver kamp jeg ser ham klarer å vise frem hvor mye han har i seg. Veldig bra at han får så mye tillit, det skal trenerne ha for.

Kommentar

• Trooond
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2015
              • 1039

Vet du at det ikke gis mer offensive oppgaver til enkelte, eller er det din mening?
              For jeg vet hvertfall at Runar både mot Strømmen, og i enkelte tippeliga kamper, har bedt om at enkelte som kan true bakrom, har fått beskjed om å ikke ta for mye defensivt ansvar, men ligge litt høyt. Har og savnet det, i flere kamper.
              Mener at og forsvar har nytte av at det er oppspillpunkter, som igjen og binder opp fler av motstanders spillere. Da skal ikke alle jobbe hjem hver gang.

Og når du skriver at med et par unntak har gutta spillt alle kampene. hvem mener du da?
              Osvold som har vært på utlån, eller Arni og Brændsrød som begge har hatt lengre skadeavbrekk?
              Mulig jeg missforstår setningen din?

Kommentar

• Martin Olsen
                Seniormedlem
                Forumonanist
                • Jan 2007
                • 186

1 spiller over 22 år......

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av Martin Olsen
                  1 spiller over 22 år......

Og 22 år er eldgammelt i dagens fotball

Kommentar

• runarM
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2004
                    • 566

Skjebnekamp mot Ørn-Horten i dag! Noen som vet hvilken tropp vi sender?
                    runarM

Kommentar

• WAK
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jul 2006
                      • 972

Kommentar

• vermu
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2008
                        • 1729

Ørn Horten leder 3-0 etter 75 min.

Kommentar

• vermu
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2008
                          • 1729

3-1. Joachim Osvold.

Kommentar

• vermu
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2008
                            • 1729

4-1 nå.

Kommentar

• Kroktåa
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2015
                              • 2969

Tilbake til donaldligaen...

Kommentar

• vermu
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2008
                                • 1729

4-1 slutt.

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3308

Kan sistemann som forlater det synkende skipet vennligst slukke lyset...

Kommentar

• Joha
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Nov 2003
                                    • 314

Hva slags lag stiller Lsk 2 med i morgen mot Moss noen som vet det.Vi fra Toten lurer på det ønsker Lsk 2 seier over Moss samtidlig at Raufoss vinner Drammen for da for Raufoss en luke på 7 poeng

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

1-1 i hallen etter halvtimen mot Moss. Sinyan scorer på nikk etter corner. Moss går så rett i angrep, får straffe, som Johnson scorer på.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Pause, 1-1.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Absolutt på talefot, men vi setter ikke sjansene våre. En kjempesjanse nettopp misbrukt etter fremragende initiativ gjennom midten av Sheriff. Kunne fått en drømmestart på andre.

Kommentar

Working...