Spill mot ett mål så langt i andre, bortelagets. Største motstander er egne brainfarts faktisk.
Rekruttlaget 2015
Collapse
X
-
Kritisk bortekamp mot Sprint-Jeløy i kveld. Tap i dag blir det nok ny sesong i 3. div neste sesong for andrelaget, selv om det er hjemmekamp mot SIF2 neste uke som ligger over oss på tabellen.Kommentar
-
Laget :
LILLESTRØM 2Kommentar
-
-
Burde nok slått Jeløy med det laget.
Vinner man resten, er det fremdeles mulighet, men når kulturen så langt hele tiden har vært at det ikke har betydning at man spiller bra på 2dre laget, er det fort gjort at innsatsen fra endel ikke blir på topp, og resultatene deretter.
Ingen tvil om at laget er godt nok, og at dette hadde gått bra, pm man satset på det fra første kamp, og viste spillerene at det faktisk var viktig å vise full innsats også i 2 div.Kommentar
-
Med tanke på det gjennombruddet man har sett på a-laget for flere av de unge spillerne denne og forrige sesong, så kan det tyde på at man har hatt en ganske god utvikling i 3.divisjon også. Mulig det bare er meg, men jeg tror det er mer utviklende å spille kamper på et nivå der man styrer spillet og har ballen fremfor på et nivå der man er blant de svakeste lagene, henger litt etter og har et stort resultatfokus.
De 2.divisjon er viktigst for er nok de som sitter på benken på a-laget og er forholdsvis nærme a-laget.
For utvikling av unge spillere ser jeg dog ikke problemet med et lag i toppen av 3.division, og at man heller låner ut enkelte spillere til klubber som Ull/Kisa, Strømmen og Lørenskog som gjør at man fremdeles kan trene med LSK et par ganger i uka samtidig som de matcher seg på høyere nivå.
Nå er det jo uansett ikke helt over enda, men neste kamp mot godset 2 blir vinn eller forsvinn.Kommentar
-
Gode poenger, men jeg har ikke sett noe særlig resultatfokus i år, snarere tvert imot. Og det har kanskje vært litt av problemet, opprykket kom ubeleilig med tanke på nytt system/trener oppå skader og manglende rutine fra nivået. Og er bredden stor nok til å hevde seg i tredje samtidig som flere av de nestbeste er utlånt og man også klarer ha et juniorlag som hevder seg godt i interkrets?
Klubben har jo ikke hatt noen tradisjon for å leie ut spillere i større skala heller, da må det i så fall helt nye signaler til fra ledelsen. Klarer Stabæk holde rekrutta sine galant i andre, mens de leier ut spillere til Obosklubber og har et juniorlag helt i toppen av interkrets som fortsatt er med i NM, så burde det heller ikke være noe umulig mål for LSK. På sikt mener jeg det er det eneste riktige, matching over tid på høyeste nivå på flere nivåer.
Jeg sier som Tom Lund, litt løsrevet, tredjedivisjonsfotball er ikke holdbart hvis klubben virkelig vil hevde seg. Det skal oppleves som et nederlag å rykke ned, og oppholdet der skal være kortest mulig. Tredjedivisjon er jo faktisk definert som breddefotball, og den store tempoforskjellen underbygger det.Kommentar
-
Det har vært jamring over andrelaget helt siden 2000-sesongen. Hvis vi rykker ned med rekrutta, så går alt så dårlig osv. Minner litt om Torbjørn Jagland før EU-avstemningen i 1994. Det viktigste er at den lille stallen vi har på a-lagsnivå er skadefri og klare til kamp når de skal spille. Vi tok jo sølv i 2001 med et dårlig rekruttlag og cupgull i 2007. Vi må sørge for å ha en smart og lur a-lagsstall som passer vår økonomi og spillestil.Kommentar
Kommentar