Rekruttlaget 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3235

5-1 ved Friday/Mjelde (?) etter 51 minutter

Kommentar

• gilbert
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 3235

6-1 etter 68 min ved Høiland (målgivende: Mats Espeland)
      Bytter v 60 og 65 min: Mats Espeland for Ohi, Sondre Kartrud for Keivan, og Jørgen Kolstad for Ajer.

Kommentar

• gilbert
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2003
        • 3235

Slutt. 6-1

Kommentar

• Ola
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 1651

Noen som har en kvalifisert analyse på opprykk i år. Det er så vanvittig viktig.

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Opprinnelig skrevet av Ola
            Noen som har en kvalifisert analyse på opprykk i år. Det er så vanvittig viktig.
            Det er rett og slett en konsentrasjons- og motivasjonsgreie. Man møter vel et middels tredjedivisjonslag i dag (nr. 28 og 16 utmerket seg så lenge de gadd) og det er spill mot ett mål i nitti minutter. Har sett denne kampen mange ganger før i LSK-hallen. Vi starter med trykk og bosetter oss inne på motstanders halvdel, får målet, og mister så konsentrasjonen. Motstander får komme på en visitt, får et frispark høyt i banen og så klarer ikke gutta ta seg sammen i en periode før baklengsen sitter. Så skrur man opp tempoet igjen og viser forskjellen som skal være der. Knapt minuttet etter utligninga er Høiland på blank goal og nikker rett på keeper, så misser vel Osvold på blank før den sitter minutter seinere. Seks minutter etter utligninga er det 3-1.

Høiland brant en haug av sjanser i dag, men fikk scoringa si til slutt. Likevel, hvor vanskelig kan det være å putte på en passe korpulent tredjedivisjonskeeper? 5-1 var det vel Mjelde som fikk etter kampens beste angrep og assist fra Friday. Mjelde er som vanlig mest toneangivende, vil alltid ha ball og styrer og steller. Tar dette seriøst og viser det. Man ser Ohi har tatt visse steg og er klokere i sine valg med ball, slik at når han f.eks. først bestemmer seg for å slå en crosser så sitter den. Friday utfordrer alltid og er frisk, står litt igjen på de taktiske valgene fortsatt, men bør få flere sjanser på et høyere nivå. Kind Mikalsen har et fint innlegg på førstescoringa og noen gode initiativ, men har vel en feilpass som fører til kontringa som senere gir bortelaget utligninga. Så litt på de taktiske valgene der også kanskje.

Keivan gir meg Haraldsen-assosiasjoner, knøttliten og teknisk liten rakker. Sugende løp hjem og god takling som reddet en farlig sjanse imot, beholdninga offensivt for Storhamar i andre. Spørsmålet rundt ham er selvfølgelig det fysiske, men spennende i og med at han er på aldersbestemt. Echem og Walstad har for lite å gjøre som midtstoppere, førstnevnte blir vel lurt ute på kanten i forkant av 1-1, men har en god crosser som starter angrepet som gir 5-1. Osvold har en fin scoring der han avslutter i steget og fra litt avstand som tar keeper på feil bein. Slikt man kunne ønsket mer av slik det ble i dag, ofte fikk de litt for mye tid til å tenke og ønske om å kjæle kula helt inn. Ajer var solid uten å være mye involvert.

En bønn til klubben, få dette laget opp nu, dette holder ikke for LSK som utviklingsarena! Jeg mener det er å pisse i buksa å fokusere så mye på cup og serie at man gir helt faen i hvilket rekruttlag man sender. Med to tap allerede har man nesten brukt opp feilmarginen, nå som det verste kjøret snart er over må man stille gode lag. Det er et moralsk ansvar også, når man ser hva Grue møtte kontra hva Storhamar måtte opp mot i dag.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Hvem sendes til Raufoss i dag? Ottestad ser ut til å bli årets Brumunddal og stikker ifra, denne må vinnes for å henge med.

Kommentar

• Herman
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Feb 2010
                • 1101

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Hvem sendes til Raufoss i dag? Ottestad ser ut til å bli årets Brumunddal og stikker ifra, denne må vinnes for å henge med.
                Ifølge fotball.no så er følgende fra a-laget med: Udjus, Nordermoen, Mjelde, Osvold, Friday og Høiland.
                Twitter

Kommentar

• Jannis
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jun 2005
                  • 266

Og det ble 5-3 tap mot Raufoss2, herregud..........

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Da har man prestert å slippe inn elleve mål på tre bortekamper, seks poeng på fem kamper. Blir man støle av bussturene? En drøy strek i regninga det her når så mye virker å gå i riktig retning ellers.

Kommentar

• DoubleHi5
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2011
                      • 4366

Da har man prestert å slippe inn elleve mål på tre bortekamper, seks poeng på fem kamper. Blir man støle av bussturene? En drøy strek i regninga det her når så mye virker å gå i riktig retning ellers.
                      For å ta det først: Det er selvfølgelig 100% riktig å prioritere A-laget, ikke minst i den situasjonen klubben er i og med tanke på det tette kampprogrammet. Men: Har vi ikke bred nok stall nå og god nok kvalitet på de nest beste til at vi likevel skulle vinne de fleste kampene på dette nivået? Jeg bare spør, for jeg har fulgt fint lite med på rekruttene. Er det lagledelsen det skorter på? Hvem leder laget nå? Det kan jo nesten virke som klubben ikke ønsker at rekruttene skal rykke opp! Underlig!
                      Elska þetta félag

Kommentar

• tullebukk
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2006
                        • 5446

Det er så enkelt at vi ikke har råd til å rykke opp...Det sier alt om situasjonen våres om dagen. Hvor faen er næringslivet når vi sliter??

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Opprinnelig skrevet av tullebukk
                          Det er så enkelt at vi ikke har råd til å rykke opp...
                          Hvis det er slik kan man legge ned hele driften, da er det ingen fremtid for klubben. Man kan ikke mangle penger til å hente spillere samtidig som man ikke kan tilby en skikkelig arena for morgendagens a-lagsspillere. Da har man ikke lært noe av den nye hverdagen man lever i som fotballklubb, og man er dømt til å fortsette å drive usunt helt til man ender opp som Lyn. I år fikk man en gavepakke, en rein østlandsavdeling, en temmelig dårlig en i tillegg. Og så er det verre enn noengang.

Frustert, og føler det ihvertfall ikke er noe poeng å få med seg flere rekruttkamper. Ingen tar det jo seriøst uansett.

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                            For å ta det først: Det er selvfølgelig 100% riktig å prioritere A-laget, ikke minst i den situasjonen klubben er i og med tanke på det tette kampprogrammet. Men: Har vi ikke bred nok stall nå og god nok kvalitet på de nest beste til at vi likevel skulle vinne de fleste kampene på dette nivået?
                            Nå har jeg bare sett en kamp i år, men synes kanskje at det var et tydeligere og mer kontrollert mønster i det man gjorde, spesielt offensivt. Og når det går bra/bedre med a-laget forventer man på en måte at det smitter over på rekrutta. Men det skjer noe når man spiller borte, det er vel det som har ødelagt opprykkssjansene hvert år.

Kommentar

• gilbert
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 3235

Opprinnelig skrevet av Jannis
                              Og det ble 5-3 tap mot Raufoss2, herregud..........
                              3-0 til pause. LSK2s mål ved Friday, Mjelde og Osvold.

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7155

Det er vel som jeg har antydet før, at det lukter kontrollert nestenopprykk av det LSK2 driver med år etter år. Det er mye dyrere å spille 2. divisjon.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Det er vel som jeg har antydet før, at det lukter kontrollert nestenopprykk av det LSK2 driver med år etter år. Det er mye dyrere å spille 2. divisjon.
                                  Samtidig som vi har råd til å ha spillere som PVM på benken. Ikke unnskyld det med ikke å ha råd, det handler om prioriteringer. Nå har vi mista tre lokale talenter på under ett år. Den siste var det litt andre omstendigheter rundt, men likevel, det er døden for for en klubb som vil vekke lokalmiljøet og som er helt avhengig av interessen der.
                                  Last edited by GIFKanari; 22.05.2014, 11:07.

Kommentar

• Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

Nå har vi mista tre lokale talenter på under ett år. Den siste var det litt andre omstendigheter rundt, men likevel, det er døden for for en klubb som vil vekke lokalmiljøet og som er helt avhengig av interessen der.
                                    Det er ikke noen krise for juniorspillere å kombinere 3. divisjon med interkretsserien. Interkrets sammen med spill 2. divisjon kan føre til en større belastning (normalt også reisemessig), og krever også flere fra a-laget for i det hele tatt å holde seg. I 3. divisjon får juniorspillere gode muligheter til å føre kampene i større grad, og få mye mer ballkontakt. For juniorspillere er dette viktig. I 2. divisjon kan det bli mye løping imellom, der det kanskje er lettere å få opplevelser som ikke umiddelbart bygger opp selvtilliten. Juniorspillerne får heller plukke opp hansken, og prestere og male godt på i 3. divisjon. For å finne rom, sette opp vinkler og angripe mot etablert forsvar vil jeg hevde 3. div er en bedre utviklingsarena for juniorer enn 2. div. Når de i tillegg kan kombinere dette med G19 interkrets, er ikke en divisjon ned med andrelaget ensbetydende med en mye svakere utviklingsplattform. Mange av de beste juniorene til både Odd og Viking som har markert seg i eliteserien (både i år og de seneste årene - tenker på Børven, Shala, Krogsgård, Oldrup Jensen, Landu Landu, Berhisa, Kristoffer Haugen etc), kommer fra en slik kombinasjon. I tillegg er G19-serien i Oslo og Akerhus serien med desidert best nivå.

For de etablerte spillerne er jeg enig: For å opprettholde kampformen på for eksempel Mjelde, Ødegaard, Ohi og Høiland osv er det selvfølgelig bedre med høyest mulig matchtrening. For juniorer synes jeg det blir krisemaksimert i overkant mye hvis man trekker slutningen om at en divisjon lavere med andrelaget nødvendigvis er døden.

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7155

Samtidig som vi har råd til å ha spillere som PVM på benken. Ikke unnskyld det med ikke å ha råd, det handler om prioriteringer. Nå har vi mista tre lokale talenter på under ett år. Den siste var det litt andre omstendigheter rundt, men likevel, det er døden for for en klubb som vil vekke lokalmiljøet og som er helt avhengig av interessen der.
                                      Det er ikke jeg som har forhandlet lønna til PVM, så jeg unnskylder ingenting, bare påpeker at reisekostnadene i 2. divisjon er skyhøye sammenliknet med 3. divisjon. Det ville kostet klubben mer å ha et lag i 2. divisjon enn å lønne en godt over middels spiss. Med bakgrunn i klubbens almenne økonomi er jeg altså rimelig trygg på at det er en villet strategi fra klubbens side å unngå å rykke opp. Skjønner heller ikke hvor den tommel ned-greia fra deg kom fra.

Apropos talenter: Verken Høybråten eller solariumkongen dro på grunn av at rekruttlaget spilte i 3. divisjon. For en 16-/18-åring er 3. divisjon en prima utviklingsarena, men ikke for 19/20-åringer. Det er billigere for LSK å leie ut spillere som er litt under vannskorpa til a-laget til for eksempel Strømmen eller Ull/Kisa enn å rykke opp. Jeg er overrasket over at bl.a. Joachim Osvold og Friday ikke ble sendt til Kisa i vår. De ville selvsagt fått mer igjen for det enn ved å spille breddefotball.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• HSft
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2004
                                        • 6114

Opprinnelig skrevet av trigz
                                        Jeg er overrasket over at bl.a. Joachim Osvold og Friday ikke ble sendt til Kisa i vår. De ville selvsagt fått mer igjen for det enn ved å spille breddefotball.
                                        Enig. I tillegg er jeg overaska over at ikke de største talentene i Kisa spiller juniorfotball i LSK.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Opprinnelig skrevet av Canário
                                          Mange av de beste juniorene til både Odd og Viking som har markert seg i eliteserien (både i år og de seneste årene - tenker på Børven, Shala, Krogsgård, Oldrup Jensen, Landu Landu, Berhisa, Kristoffer Haugen etc), kommer fra en slik kombinasjon. I tillegg er G19-serien i Oslo og Akerhus serien med desidert best nivå.
                                          Og i mellomtiden har den økonomiske bobla sprukket. Og det er ikke jeg som har sagt at LSK har alt på plass utenom et godt fotballag, men jeg er helt bestemt på et en god del av forklaringa ligger i et andrelag på breddefotballsnivå. Og det med fasiliteter lag i regionen som både har et bedre rykte og et helt annet offentlig kjent fokus på utvikling, misunner oss. Stabæk rykket ned med sitt andrelag og har et helt klart mål om å rykke rett opp igjen, laget som drives fra et brakkekompleks på utslitte Nadderud.

Talende nok er det tyst som natten fra LSK, muligens har vi ikke råd til å tenke på fremtida.

Kommentar

Working...