Rekruttlaget 2015

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • gilbert
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Nov 2003
    • 3226

LSK 2 - Raufoss 2

Christensen
    Keivan-Karterud-Kippe-Kind
    Ohi-Bonke-Kolstad-Friday
    Mjelde
    Pellegrino

1-0 Pellegrino (Kind Mikalsen), 14 minutter

Pause

60 min: Kippe ut, Walstad inn
    87 min: Christensen redder straffe.
    Gudskjelov slutt.
    Last edited by gilbert; 01.09.2014, 19:47.

Kommentar

• ulfpulf
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2004
      • 2511

Det siste kvarteret eller deromkring var en lidelse. Raufoss fikk en spiller skadet etter at de hadde gjort tre bytter, og fullførte med ti mann. Det var da de kom til de farligste avslutningene, og altså fikk straffe.

I rettferdighetens navn skal det sies at Lillestrøm burde avgjort lenge før det. De hadde vel tre skudd i aluminiumsverket og nok av sjanser ellers, men en god Raufosskeeper stoppet Pellgrino alene gjennom, en nikk fra Kind Mikalsen som jeg så i mål, og det som kunne blitt et drømmemål: Kippe la en tredvemeterspasning skrått over til rett utenfor hjørnet av sekstenmeteren. Ohi tok i mot ballen med høyrebeinet og klinket til med venstre rett mot motsatt hjørne, men keeper fikk så vidt slått den ut til corner.
      Ellers var det mye fikst spill, men de siste pasningene eller innleggene ble upresise. Også var det mange korte cornere i andreomgangen. Ikke mitt favorittrekk.

LSKs siste bytte kom forresten i 87. minutt. Sondre Karterud fikk en skade i straffesituasjonen, og ble erstattet av Ludvik Benco (fra ... benken!)

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Lov å ha en god keeper, han har som regel stolpene med seg også, slik som i dag. Så lenge 2-0 lot vente på seg satt man hele tiden med den ugne følelsen at noe kunne komme ut av ingenting den andre veien, helt til bortelaget var en mann mindre og LSK slapp seg helt ned.

Noen må stikke en rakett opp i ræva på Ohi, han kan ikke konstant sinke spillet på tidspunkt der tempo er å foretrekke. Fysikken hans er så overlegen at han bruker den mye bedre ved å føre ball i fart heller enn å dra tusen overstegsfinter på stedet hvil. Ellers er viljen til å vende spillet det som er det virkelig positive, gode og for det aller meste presise bidrag fra både Bonke og Kippe her. Målet kommer igjen etter at man bruker bredden og spiller opp SKM på kanten som legger inn til en Pelle som sklir den inn.

Godt tigersprang av Stian på straffa også, noe sier meg at den redninga fort kan bli direkte avgjørende for opprykk.

Kommentar

• tullebukk
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2006
          • 5446

Friday var latterlig dårlig i dag terningkast 1.

Kommentar

• tullebukk
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2006
            • 5446

Prøver meg på en børs fra dagens Lsk 2 kamp.Christensen 7 veldig viktig strafferedning.
            Keivan 5 Kamp helt på det greie.-Karterud 4 lukta på en 5 men lagde straffe bra hurtighet.Kippe 6 Bra kamp gikk av etter 60 min-Kind 6 Bra kamp fint innlegg på målet.
            Ohi 5 Går litt sakte med han men gjør bra ting også-Bonke 7 Ballvinner av rang sterk.-Kolstad 4 Skuffende kamp av han i dag -Friday 1 forferdelig kamp giddaløs og forferdelig kroppspråk burde hvert bytta ut etter 10 minutter.
            Mjelde 5 veldig god i 1 omg borte i 2 omg.
            Pellegrino 6 scorer målet og veldig nære 2 til ligger nå milevis før Friday på a laget.

Kommentar

• BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1446

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Pellegrino 6 scorer målet og veldig nære 2 til ligger nå milevis før Friday på a laget.
              Jeg håper Friday har vært virkelig dårlig på trening, slik at det er årsaken til at Pellegrino fikk starte mot Sogndal. For om han har vært bra på trening, i tillegg til de gode innhoppene han har hatt, så forstår jeg at man mister motet og får en knekk når en ny mann spaserer rett inn på laget etter et fåtalls treninger med laget.

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Synes du er i overkant hard med Friday, tullebukk. Ingen god dag på jobben i likhet med flere andre. I dag lykkes han bare ikke med initiativene sine slik han pleier. Har dog en meget god avslutning, som lignet på scoringa i forrige hjemmekamp, bare fra lengre og skråere hold. Et bananskudd keeperen er sjanseløs på, men som ender i tverrligger temmelig nær krysset.

Pelle er foran Friday, det er han på bakgrunn av å være stabil målscorer i gamle Adeco, det er en bedre CV. Det bør ikke være en grunn til sviktende motivasjon fra Fridays side. I dag var det bare en dårlig dag på jobben som lag.

Kommentar

• Oldtimer
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Feb 2011
                  • 316

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
                  Det siste kvarteret eller deromkring var en lidelse. Raufoss fikk en spiller skadet etter at de hadde gjort tre bytter, og fullførte med ti mann. Det var da de kom til de farligste avslutningene, og altså fikk straffe.

I rettferdighetens navn skal det sies at Lillestrøm burde avgjort lenge før det. De hadde vel tre skudd i aluminiumsverket og nok av sjanser ellers, men en god Raufosskeeper stoppet Pellgrino alene gjennom, en nikk fra Kind Mikalsen som jeg så i mål, og det som kunne blitt et drømmemål: Kippe la en tredvemeterspasning skrått over til rett utenfor hjørnet av sekstenmeteren. Ohi tok i mot ballen med høyrebeinet og klinket til med venstre rett mot motsatt hjørne, men keeper fikk så vidt slått den ut til corner.
                  Ellers var det mye fikst spill, men de siste pasningene eller innleggene ble upresise. Også var det mange korte cornere i andreomgangen. Ikke mitt favorittrekk.

LSKs siste bytte kom forresten i 87. minutt. Sondre Karterud fikk en skade i straffesituasjonen, og ble erstattet av Ludvik Benco (fra ... benken!)
                  Ka EK ha stått for treninge på avslutninger?

Forørig synes jeg ikke at Friday var så håpløds, iallfall ikke i første

Kommentar

• Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3501

Uavgjort for Fu/Vo i dag mot Grue. Ser ekstremt lovende ut mtp opprykk nå.

Kommentar

• runarM
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2004
                      • 566

Ny match i kveld klokka 19:00 hjemme mot Sander. Sander ligger på 12-plass før dagens oppgjør.
                      Vinner vi denne er vi 6 poeng foran Fu/Vo med 7 kamper igjen.
                      runarM

Kommentar

• Langballa
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2014
                        • 331

Noen som vet om kiosken er åpen i kveld? Prøver å lokke med madammen før landskampen.. hun er ikke det man kan kalle en fotballfan så da må eet lokkes med vaffel og brus

Kommentar

• lars p
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Nov 2005
                          • 191

Opprinnelig skrevet av Langballa
                          Noen som vet om kiosken er åpen i kveld? Prøver å lokke med madammen før landskampen.. hun er ikke det man kan kalle en fotballfan så da må eet lokkes med vaffel og brus

Aner ikke i kveld, men har vært stengt i kiosken de siste kampene

Kommentar

• 307
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 358

Det står en kiosk utenfor hallen. ved inngangen til Skedsmohallen. Selger kaffe og vafler. Bruker å være åpen.

Kommentar

• Geirfugl
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Nov 2006
                              • 561

Stillingen er 4-0 litt uti 2. Hattrick av Pelle i første. Kolstad 4-0. Tre assist av sheriff. Kippe ut med lårhøne. Alt i flg Svesengen på Twitter.

Kommentar

• lars p
                                Seniormedlem
                                Forumonanist
                                • Nov 2005
                                • 191

8-1 når jeg gikk etter 85 min. Resultatet bedre en kampen
                                Sherif veldig god , Friday ikke god og virker lat

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Endte 9-1.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Forøvrig har nok Friday et litt dårlig kroppsspråk for tida, virker nesten litt lei. Ihvertfall på rekruttlaget. Fikk målet sitt på det som var kanskje kampens peneste angrep etter kombinasjonspill langs venstrekanten mellom Sinyan og innbytter Kristiansen og innlegg inn foran mål. Ellers må man igen nevne Bonke, som Powell var på hele tida med tydelig instruks om "one touch", og selv om han ikke alltid traff så er han 100% i alt han gjør. Dette er nødt til å bli en skikkelig supporteryndling, fikk også en scoring i dag.

Raske vendinger av spillet er medisinen mot disse lagene, da henger de ikke med i det hele tatt. Og det var gjennomgangsmelodien i dag, selv om grunnspillet i seg selv ikke helt sitter som det gjorde i en periode før i år.

Må bli to MOMs i dag: Pelle og Sinyan.

Kommentar

• G-Man
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2011
                                      • 3308

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Forøvrig har nok Friday et litt dårlig kroppsspråk for tida, virker nesten litt lei.
                                      Synes nok selv han er for god for rekruttlaget, men hovedproblemet er nok at han ser det mange (ihvertfall jeg) ser veldig tydelig: Pelle er et godt stykke foran i forhold til å få (og fortjene) en plass på førstelaget.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        Synes nok selv han er for god for rekruttlaget, men hovedproblemet er nok at han ser det mange (ihvertfall jeg) ser veldig tydelig: Pelle er et godt stykke foran i forhold til å få (og fortjene) en plass på førstelaget.
                                        Tror det er mer sammensatt. Føler klubben skal ha andrelaget opp no matter what nå, og at det går litt ut over spillere som ellers hadde fått flere muligheter på a-laget. Friday er en av dem, og det gjelder for de som kanskje føler seg "for gode" å komme seg igjennom det for å få jobben gjort. For selv om man som supporter etterlyser profesjonalitet så forstår også jeg at det kan være vanskelig å motivere seg foran kamper som med stor sannsynlighet ender med utklassningssifre. Det har jo vært hevdet at Friday har stagnert litt, kanskje dette kan være en del av forklaringa? Men må heller ikke glemme at han har hatt innhopp som i all hovedsak har vært meget positive og faktisk direkte poenggivende på a-laget.

Er nok ingen "grudge" ovenfor Pelle, heller en frustrasjon over situasjonen han er i. A-laget skal ende høyest mulig på tabellen, rekrutta skal opp, og nå er jo også juniora i NM-semien. Noen blir "ofra". Friday er involvert i alle tre.

Kommentar

• 307
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2007
                                          • 358

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Tror det er mer sammensatt. Føler klubben skal ha andrelaget opp no matter what nå, og at det går litt ut over spillere som ellers hadde fått flere muligheter på a-laget. Friday er en av dem, og det gjelder for de som kanskje føler seg "for gode" å komme seg igjennom det for å få jobben gjort. For selv om man som supporter etterlyser profesjonalitet så forstår også jeg at det kan være vanskelig å motivere seg foran kamper som med stor sannsynlighet ender med utklassningssifre. Det har jo vært hevdet at Friday har stagnert litt, kanskje dette kan være en del av forklaringa? Men må heller ikke glemme at han har hatt innhopp som i all hovedsak har vært meget positive og faktisk direkte poenggivende på a-laget.

Er nok ingen "grudge" ovenfor Pelle, heller en frustrasjon over situasjonen han er i. A-laget skal ende høyest mulig på tabellen, rekrutta skal opp, og nå er jo også juniora i NM-semien. Noen blir "ofra". Friday er involvert i alle tre.
                                          Husker dere hva som skjedd når Ujah ble flyttet ned? Trente vel med juniorlaget litt om jeg ikke husker helt feil. Ble i hvert fall flyttet ned på andrelaget. Bretta opp arma og begynte og jobbe. Det ga resultater. Så jeg har ingen forståelse for holdningen hans hvis han har problemer med å motivere seg for junior og andrelags kamper.

Kommentar

Working...