Noen som vil se LSK spille med to spiss på toppen?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • stovnerfugl
    Seniormedlem
    Forumonanist
    • Nov 2013
    • 163

    Noen som vil se LSK spille med to spiss på toppen?

    Mener at dagens LSK er altfor tynt på toppen. Vi har gode balbesittelse, styrer de fleste kamper, skaper noen gode sjanser, men mangler et trussel på toppen. Lagene vi spille mot vet dette og kjører over oss som regel i 2. omgangen.

    Mener at Knudson på toppen aleine er ikke svaret, heller ikke med Palmi som en hengendes spiss/ høyt midtbaneledd (PVM rollen fra 2013).

    Er det noen andre her inne som ville helst se LSK spille med 2 på toppen. Osvold ved siden av EK? Fred Friday og Høiland i et tospann angrep?
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

    #2
    Det siste jeg vil er å ha 2 bakromspisser. Palmi er den beste løsningen mener jeg når PVM er i ræva form.

    Friday trur jeg kan fylle rollen etter hvert. Kanskje Ohi?
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

    Kommentar

    • G-Man
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2011
      • 3209

      #3
      Vi fungerer dårlig i 4-4-2. Jeg hadde donert en halvtime i sengehalmen til høyeste tilbyder for å få se mer offensiv slagkraft og flere mål, men med dagens mannskap er ikke to rene bakromsspisser svaret.

      Kommentar

      • Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

        #4
        Jeg vil gjerne se laget i en 4-3-3 formasjon. Vi så jo alle sammen at LSK ikke fungerte veldig bra med 2 stk bakromsspisser på banen samtidig, så det slapp vi å prøve igjen!

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          #5
          Opprinnelig skrevet av G-Man
          Vi fungerer dårlig i 4-4-2. Jeg hadde donert en halvtime i sengehalmen til høyeste tilbyder for å få se mer offensiv slagkraft og flere mål, men med dagens mannskap er ikke to rene bakromsspisser svaret.
          Takk som byr, men ellers takk

          Helt klart at dagens lag ikke er noe for en ren 4-4-2. Se på kampen mot SKB i 2 omg med Erling og Tommy på topp - tannløst. Og det er ikke dem to sin feil alene, men laget ble rett og slett diponert feil - man sitter ikke med rett spillere/kvaliteter til å disponere slikt. Den største feilen Haglund gjorde i den kampen, var ikke å sette inn Tommy for en skadet Riise - det var å sette Palmi på kant og ikke Erling. Man fikk to kanter som ikke akkurat står for en fart og eksplosivitet som Riise, Fofana og Erling. Erling skulle spilt kant, Palmi på sin nye plass og Tommy på topp.

          Håper det blir lenge til jeg ser Haglund prøve på 4-4-2 i TL igjen.

          Opprinnelig skrevet av Folke
          Jeg vil gjerne se laget i en 4-3-3 formasjon. Vi så jo alle sammen at LSK ikke fungerte veldig bra med 2 stk bakromsspisser på banen samtidig, så det slapp vi å prøve igjen!
          Etter Lundemo sin intreden har min lyst på det forsvunnet som dug for sola.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3500

            #6
            Jeg ser mye heller at vi ligger nærmere 4-5-1 (4-2-3-1) enn 4-4-2.
            Jeg mener at noe av årsaken til at LSK i de første kampene har sett bedre ut enn i fjor (med unntak av 4-4-2 perioden mot Brann) er fordi Palmi i 10'er rollen har vært flinkere til å dekke rom hjemover og gjøre en god jobb som forsvarer enn PVM evnet i fjor.
            Faktisk skulle jeg mye heller sett at Palmi hadde ligget enda litt dypere, og dekket mer av rommet på venstresiden defensivt for at vi kunne gitt Fofana en langt friere rolle ute på venstrekanten enn han har når han spiller nå. Vi må rett og slett innse at han har en x-faktor offensivt, men den forsvinner fort med dørlinje til dørlinje jobbing. Da blir han ikke mer enn en middelmådig Tippeligaspiller istedenfor vår største offensive trussel. Palmi har i alle fall kapasitet til en sånn jobb.
            Jeg mener bestemt at Fofana med langt mindre defensivt ansvar vil levere masse målpoeng og være en konstant trussel fra venstresiden. Når Cristiano Ronaldo spilte i Man Utd var det Rooney som måtte gjøre drittjobben for Cristiano Ronaldo, slik at han kunne utfolde seg fra venstresiden, der han også er en langt større trussel enn de få gangene han har spilt midtspiss.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Opprinnelig skrevet av Totti21
              Jeg mener bestemt at Fofana med langt mindre defensivt ansvar vil levere masse målpoeng og være en konstant trussel fra venstresiden. Når Cristiano Ronaldo spilte i Man Utd var det Rooney som måtte gjøre drittjobben for Cristiano Ronaldo, slik at han kunne utfolde seg fra venstresiden, der han også er en langt større trussel enn de få gangene han har spilt midtspiss.
              Skal vi kunne klare dette må flere spillere i forsvarsrekka ha bedre ferdigheter en mot en og kunne ta større ansvar defensivt, og der sliter til og med Ringstad. Dessuten må LSK tenke på at Fofana en dag skal selges også, og hva som kreves for å få solgt ham. Da må han bli en mer komplett spiller, ellers forsvinner han for smårusk til en marginalt bedre liga.

              Tror ikke dette laget ser virkelig fremgang før flere "luksusspillere" i "sin beste alder" er ute av klubben, og nærmest uansett resultater i år vil vel sparekniven bli enda skarpere i 2015. Kan knapt vente!

              Kommentar

              • Folke
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Jun 2008
                • 5955

                #8
                Ikke uenig i det du skriver Totti, hva med 4-3-3 og Fofana som VK på lik linje som nevnte Ronaldo i Real?

                Kommentar

                • TomLundby
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Nov 2006
                  • 616

                  #9
                  Det kreves 4 toveisspillere på midtbanen for at 4-4-2 skal fungere. LSK har bare 2 (Lundemo og Riise). Fofana, Andersson og Vaagan Moen løper alt for lite til at de kan fungere på en sånn midtbane. Evt kan man gamble på Riise, Lundemo, Mjelde og Knudtzon. Det gir nok løpskraft, men er de 4 virkelig gode nok? Jeg for min del tviler, men det kunne kanskje være verdt et forsøk.

                  Kommentar

                  • reka
                    Seniormedlem
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Aug 2005
                    • 13277

                    #10
                    Opprinnelig skrevet av stovnerfugl
                    Friday og Høiland i et tospann angrep?
                    Da må Høiland ha på seg rød topplue.

                    Kommentar

                    • stovnerfugl
                      Seniormedlem
                      Forumonanist
                      • Nov 2013
                      • 163

                      #11
                      Er ikke helt enig...

                      Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Vi fungerer dårlig i 4-4-2. Jeg hadde donert en halvtime i sengehalmen til høyeste tilbyder for å få se mer offensiv slagkraft og flere mål, men med dagens mannskap er ikke to rene bakromsspisser svaret.
                      Vi spiller 4-4-1-1 pdd.

                      Fakta er sånn; LSK er ikke målfarlig.Vi slet til 2-1 over på hjemmebanen i 88 min mot Sulf.....og de hadde en mann feilutvist !!!!!

                      Skal vi spille 4-4 og 1-1 eller 2 på toppen, må vi ha målfarlige spiller i laget. Verken Palmi eller EK kommer til å putta 10 mål i år for LSK.

                      Friday og Osvold i et tospann angrep med EK fra benken som løper i bakrommet mot et slitent forsvar kan være svaret............

                      Kommentar

                      • stovnerfugl
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Nov 2013
                        • 163

                        #12
                        1 spiss fungerer ikke !!!

                        Opprinnelig skrevet av Folke
                        Jeg vil gjerne se laget i en 4-3-3 formasjon. Vi så jo alle sammen at LSK ikke fungerte veldig bra med 2 stk bakromsspisser på banen samtidig, så det slapp vi å prøve igjen!
                        Ordene "tam" og "tannløs" beskriver angrepsspillet i kveld.

                        Se bort i fra at vi traff stolpen x2. Origi ble kåret til banens beste.

                        Noe må faen meg gjøres !!!

                        Kommentar

                        • Oddis
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2006
                          • 2744

                          #13
                          Kan muligens forsvare to spisser, men det er kun om vi kjører en Juventus/Napoli versjon. Men Vi har vel trolig ikke spillertypene til denne formasjonen. Tror uansett at denne formasjonen er noe utdatert, bare se på resultatene til lagene i Europa opp i mot hvilke spillerstaller de har...
                          Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

                          Kommentar

                          • stovnerfugl
                            Seniormedlem
                            Forumonanist
                            • Nov 2013
                            • 163

                            #14
                            Opprinnelig skrevet av Oddis
                            Kan muligens forsvare to spisser, men det er kun om vi kjører en Juventus/Napoli versjon. Men Vi har vel trolig ikke spillertypene til denne formasjonen. Tror uansett at denne formasjonen er noe utdatert, bare se på resultatene til lagene i Europa opp i mot hvilke spillerstaller de har...
                            Opprinnelig skrevet av Oddis
                            Kan muligens forsvare to spisser, men det er kun om vi kjører en Juventus/Napoli versjon. Men Vi har vel trolig ikke spillertypene til denne formasjonen. Tror uansett at denne formasjonen er noe utdatert, bare se på resultatene til lagene i Europa opp i mot hvilke spillerstaller de har...
                            Kan sikkert spille med 3 spisser ala Real Madrid i går for min del.... men ikke 4-4-1-1.

                            Kommentar

                            Working...