LSK - Aafk, kamptråd - Mandag 28.04.2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Dole
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2004
    • 1634

Opprinnelig skrevet av Børge
    6 kamper har dømt Aafk. Tre av dem med LSK involvert - AAFK snitter her 1,66 poeng. Snitter 1,4 i poeng totalt og aldri tap til AAFK når Hobber Nilsen dømmer. Alt for lite grunnlag selvsagt, men spennende tall..
    Som du skriver; alt for lite grunnlag. Dessuten er det vel ikke så merkelig om Aalesund har et høyere snitt mot et bunnlag som vi har vært de siste sesongene, enn det de har mot de øvrige motstanderne?

Mer interessant er det at Jan Jönsson har til gode å tape for Lillestrøm på - var det 16 eller 17 kamper som ble nevnt under tv-sendingen? Synes å huske at det også ble nevnt under kampen mot Viking at Jonevret heller aldri har tapt mot Lillestrøm. Imponerende prestasjoner.

Kommentar

• Dole
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2004
      • 1634

Opprinnelig skrevet av Dole
      Som du skriver; alt for lite grunnlag. Dessuten er det vel ikke så merkelig om Aalesund har et høyere snitt mot et bunnlag som vi har vært de siste sesongene, enn det de har mot de øvrige motstanderne?

Mer interessant er det at Jan Jönsson har til gode å tape for Lillestrøm på - var det 16 eller 17 kamper som ble nevnt under tv-sendingen? Synes å huske at det også ble nevnt under kampen mot Viking at Jonevret heller aldri har tapt mot Lillestrøm. Imponerende prestasjoner.
      Edit; ser jeg misforstod poengsnittet du nevner. 1,66 er selvsagt for de 6 kampene og ikke mot oss.

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Edit; ser jeg misforstod poengsnittet du nevner. 1,66 er selvsagt for de 6 kampene og ikke mot oss.
        1,66 er mot LSK. 1,4 er totalt snitt. Skal bli spennende å se om han dømmer AAFK igjen. Jeg tipper han ikke gjør det. Og det vil forgå helt i det stille uten noen kommentar.
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• superbøffel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2005
          • 5611

Det er ikke rart det blir dårlige dommere i Norge, når det han gjør i går er en prestasjon dem si seg fornøyde med.
          Kan vel kan utvides til å gjelde flere enn dommeren av de som var involvert i går kanskje?
          Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• andersmm
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Aug 2006
            • 5764

Synes å huske at det også ble nevnt under kampen mot Viking at Jonevret heller aldri har tapt mot Lillestrøm. Imponerende prestasjoner.
            Hah! Vi pissa på Djurgården to ganger på rappen da Jonevret trente dem.
            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4263

Jeg hadde respekt for Rune Pedersen da han var dommer. Han var en av de bedre.

Etter at han ble dommersjef, har jeg mistet respekten for ham. Synd å si det, men jeg føler bare forakt for folk som juger bevisst. Det gjør Rune Pedersen og den mafiaen han har valgt å bli en del av!
              Elska þetta félag

Kommentar

• mrognan
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2008
                • 847

Opprinnelig skrevet av G-Man
                Siden jeg har for mye tid har jeg nå sendt en mail til alle kontaktpersoner jeg klarte å finne i Nordstrand Idrettsforening hvor jeg kondolerer med at de har en så elendig og korrupt dommer som trekker den stolte historien til Nordstrand ned i søla.
                Er vel ikke på dommersida Nordstrand har stolt historie i hvert fall. Det var vel der mr. Øvrebø hørte til vel..
                Morten

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3262

Opprinnelig skrevet av mrognan
                  Er vel ikke på dommersida Nordstrand har stolt historie i hvert fall. Det var vel der mr. Øvrebø hørte til vel..
                  Helt riktig, men jeg tenkte at når du er så elendig at du får Øvrebø til å fremstå som et godt minne…DA er du dårlig da!

Kommentar

• egil
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Oct 2005
                    • 1119

Ola Hobber Nilsen har en åpen facebookprofil; https://www.facebook.com/ola.h.nilsen?fref=ts

Jeg må si jeg reagerer på den åpenbare markedsføringen han bedriver overfor Color line.

Så sent som den 15. april lenker han til en jobb i Color Line og skriver som kommentar:

"Drømmejobb for deg som vil prøve deg innen salg i et at Norges beste selskap og arbeidsplass!"

Jeg finner det da ganske betenkelig at han på samme tid skal gå inn porten på Color Line stadion og dømme et lag med Color Line på drakta. Sannsynligvis dømmer han objektivt, men han setter seg selv og NFF i en meget vanskelig situasjon. Det er ganske forståelig at bortelaget og bortesupporterne vil trekke hans integritet i tvil dersom de føler de har blitt bortdømt i en kamp mot Ålesund.

Det er også en fare for at han nå fremover skal "bevise" at han i hvert fall ikke dømmer pro Ålesund. Det vil jo være like ille den andre veien.

Løsningen er enkel; sett han opp på en av de 7 andre kampene hver runde hvor "Color line"-laget ikke spiller. Problem solved.
                    KFL - medlem nr 23

Kommentar

• mrognan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 847

Opprinnelig skrevet av egil

Løsningen er enkel; sett han opp på en av de 7 andre kampene hver runde hvor "Color line"-laget ikke spiller. Problem solved.
                      Sett han opp på en av de andre kampene hvor verken aafk eller Lillestrøm spiller, takk.
                      Morten

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Opprinnelig skrevet av egil

Skal man dra det slik, så bør det være at han dømmer i en turnering der ikke Aafk er med. Om det står om nedrykk eller gull, kan det samme dukke opp igjen.

Kommentar

• egil
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Oct 2005
                          • 1119

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          Skal man dra det slik, så bør det være at han dømmer i en turnering der ikke Aafk er med. Om det står om nedrykk eller gull, kan det samme dukke opp igjen.
                          Jeg vil ikke trekke det så langt. Da et tidligere styremedlem i klanen var satt opp i en kamp mellom LSK og Viking ble han flyttet til en annen kamp i tippeligaen, da en var enig at koblingen mellom klanen og LSK var spesielt.

KFL - medlem nr 23

Kommentar

• Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2564

Hvis du må vurdere din habilitet, da burde du mest sannsynligvis frastå fra å ta oppdraget. Du kan teknisk sett være habil, men spørsmålene om din habilitet kan bli ubehagelige og dine avgjørelser kan blir dratt i tvil. Sikkert ikke gøy å få ansiktet smørt utover forsiden på fotball hos Nettavisen med den tittelen han fikk i går. Hans jobb vil bli saumfart når han dømmer AAFK - alt kan brukes mot han.

Hadde NFF v/Rune Pedersen gjort jobben sin, hadde dette ikke vært noe problem (eller han selv for den saks skyld). Det spilles årlig 240 kamper i tippeligaen - 180 av dem kan han dømme uten problem.

Opprinnelig skrevet av mrognan
                            Sett han opp på en av de andre kampene hvor verken aafk eller Lillestrøm spiller, takk.
                            Lillestrøm kan han gjerne dømme, så lenge han gjør jobben sin. AAFK burde han holde seg unna. VIF kan han teknisk sett ikke dømme pr d.d.

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                            Du trekker det litt langt nå, som egil sier. Drar man det så langt, har man ikke dommere igjen snart
                            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 3006

Lillestrøm kan han gjerne dømme
                              Enig i mye av det du skriver, men blankt uenig i dette. Han skal ikke dømme LSK mer. Han er åpenbart ekstremblond, naiv som bare rakkern ung & uklok, bare 28 år og kan umulig være upåvirket av at alle de titusener av mennesker som elsker LSK nå ikke kan fordra hans åsyn overhodet. Videre, ser man på kampen LSK-AaFK så virket dømmingen minst like mye som at han ikke har en tøddel til overs for LSK, som at han ville fremme AaFK og arbeidsgiveren.

Den almenne NFF-særregelen om at dersom noen mister balansen og Kippe er innenfor en radius på 10 meter av situasjonen så skal det automatisk dømmes frispark mot Kippe f.eks., ble utøvd flittig. Videre når en AaFK spiller løper inn i Riise, som gjør seg kompakt, så blåses det frispark mot Riise - helt utrolig ræva dømt. Det ble dømt mot det angripende laget, men bare når hjemmelaget angrep. Et straffespark som hele Norge kunne se med letthet, ble ikke gitt. Masse feilaktige offsideavgjørelser og innkast som ble gitt åpenbart feil vei understreker at ikke bare hoveddommer var inkompetent, her var også linjedommerne, dvs hele dommerspannet uegnede til å lede kampen. Tydelig at de hadde snakket sammen før kampen og utøvde el eller annen slags ondskapfull vi-hater-LSK agenda.

3 tilfeldig valgte plukket opp fra gata kunne vært ikledd sort, utlevert fløyter og hadde klart seg langt bedre enn disse klovnene. Så si meg hva er da vitsen med å bedrive dommerkursing i NFF-regi når resultatet er så elendig som dette? Som fotballfan kjenner man bare avmakt.

Hadde det ikke vært for at jeg har gjort en beslutning om å aldri å svikte LSK, ville jeg driti hele den norske fotballen en sabla lang marsj, vendt den en kald skulder for godt og bare gått over til NHL-sluttspill og Brasil-VM med en eneste gang. Spillerne og klubbene gjør så godt innenfor begrensede budsjetter, det er NFF som gjør sluttproduktet amatørmessig nesten på grensen til uspiselig.
                              Last edited by Hamburg & Kanari; 30.04.2014, 09:19.
                              LSK Norges beste lag

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4397

De to værste var da Fofana får et "slag" i halsen, og får frispark mot seg, og da en Aafk spiller saboterer et LSK frispark og får lov til å fortsette å spille. Noe av det værste jeg har sett på lenge. Burde vært degradert til breddefotballen.
                                ..................

Kommentar

• Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2564

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                  Den almenne NFF-særregelen om at dersom noen mister balansen og Kippe er innenfor en radius på 10 meter av situasjonen så skal det automatisk dømmes frispark mot Kippe f.eks., ble utøvd flittig. Videre når en AaFK spiller løper inn i Riise, som gjør seg kompakt, så blåses det frispark mot Riise - helt utrolig ræva dømt. Det ble dømt mot det angripende laget, men bare når hjemmelaget angrep. Et straffespark som hele Norge kunne se med letthet, ble ikke gitt. Masse feilaktige offsideavgjørelser og innkast som ble gitt åpenbart feil vei understreker at ikke bare hoveddommer var inkompetent, her var også linjedommerne, dvs hele dommerspannet uegnede til å lede kampen. Tydelig at de hadde snakket sammen før kampen og utøvde el eller annen slags ondskapfull vi-hater-LSK agenda.
                                  Ikke uenig med deg. Heldigvis kan dommerne også gjøre feil - de er som deg og meg: laget av kjøtt og blod, har egen tankevirksomhet og gjør stadig vekk feil. Det fine er vel at dem lærer vel av sine feil som deg og meg (jeg tar for gitt at du også gjør feil. Selv gjorde jeg en feil i 1998 - veldig surt)?

Da er det så betryggende å lese at Ola Hobber Nilsen og hans menn har utført en evaluering sammen med dommerveileder etter mandagens kamp:

Om sin egen innsats sier han følgende:
                                  - Jeg har jo fått det med meg. Da jeg sto opp i dag, leste jeg Nettavisen, som du ringer fra. Da fikk jeg det med meg, selv om jeg vanligvis ikke leser alle artikler etter kamper. Det var en slitekamp, 0-0 og to lag som ikke er helt i medvind. Dommerteamet var fornøyd med den innsatsen som ble gjort, og etter kampen evaluerte vi sammen med dommerveileder i Norges Fotballforbund. Alt i alt sa han at vi skulle være fornøyde med den innsatsen som ble gjort, avslutter dommeren.
                                  Det er så bra å kjenne at dem er selvkritiske og lærer av sine feil!
                                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Bengt Eriksen var også søt etter kampen, da han bastant hevdet at det ikke var straffe, fordi det ikke var noen unaturlig stilling på arma og ikke tilsiktet. Han tok altså opp en regelbok som til stor del er irrelevant for hvordan dommere FAKTISK dømmer straffer. Om man skal følge det ressonementet er hands i straffeområdet kun straffe om det er av den typen Suarez vartet opp med mot Ghana i VM for noen år siden. Om vi titter på presedens, så dømmes det vanligvis i tilfeller hvor armen står ut fra kroppen og berøringen tydelig påvirker ballbane. Det mest graverende er dog ikke at Eriksen ikke klarer å koble dette tilfellet til hvordan dommere i TL generellt dømmer straffe etter hands i 16-metern. Det latterlige i sammenhengen er at han ikke klarer å sette det i sammenheng med en helt identisk hands-situasjon litt tidligere i matchen. Han får gjerne hevde at det var en feilaktig dømt hands etter hans tolkning, men legger man seg først på en tolkning av regelverket får man følge den praksisen i ut kampen.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• mrognan
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2008
                                      • 847

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                      Bengt Eriksen var også søt etter kampen, da han bastant hevdet at det ikke var straffe, fordi det ikke var noen unaturlig stilling på arma og ikke tilsiktet. Han tok altså opp en regelbok som til stor del er irrelevant for hvordan dommere FAKTISK dømmer straffer. Om man skal følge det ressonementet er hands i straffeområdet kun straffe om det er av den typen Suarez vartet opp med mot Ghana i VM for noen år siden. Om vi titter på presedens, så dømmes det vanligvis i tilfeller hvor armen står ut fra kroppen og berøringen tydelig påvirker ballbane. Det mest graverende er dog ikke at Eriksen ikke klarer å koble dette tilfellet til hvordan dommere i TL generellt dømmer straffe etter hands i 16-metern. Det latterlige i sammenhengen er at han ikke klarer å sette det i sammenheng med en helt identisk hands-situasjon litt tidligere i matchen. Han får gjerne hevde at det var en feilaktig dømt hands etter hans tolkning, men legger man seg først på en tolkning av regelverket får man følge den praksisen i ut kampen.
                                      Når det gjelder straffesituasjonen så er jo hoveddommer totalt feilplassert. Jeg så ikke kampen, men så klippet på rb. Dommeren kommer jo knapt nok inn i bildet i det hele tatt. Og det er ikke en situasjon som foregår i så veldig høyt tempo, så han hadde alle muligheter til å posisjonere seg bedre. Men egentlig er det jo assistentdommeren på den siden som skal se den, men han var vel mer opptatt av å følge med på offside inni feltet.
                                      Morten

Kommentar

• G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3262

Opprinnelig skrevet av Hamburg & Kanari
                                        Enig i mye av det du skriver, men blankt uenig i dette. Han skal ikke dømme LSK mer. Han er åpenbart ekstremblond, naiv som bare rakkern ung & uklok, bare 28 år og kan umulig være upåvirket av at alle de titusener av mennesker som elsker LSK nå ikke kan fordra hans åsyn overhodet. Videre, ser man på kampen LSK-AaFK så virket dømmingen minst like mye som at han ikke har en tøddel til overs for LSK, som at han ville fremme AaFK og arbeidsgiveren.

3 tilfeldig valgte plukket opp fra gata kunne vært ikledd sort, utlevert fløyter og hadde klart seg langt bedre enn disse klovnene. Så si meg hva er da vitsen med å bedrive dommerkursing i NFF-regi når resultatet er så elendig som dette? Som fotballfan kjenner man bare avmakt.
                                        Skulle gi deg tommel opp på innlegget ditt, men er uenig i siste avsnitt (synes NHL er kjedelig). Derfor STOR tommel opp til det over, tommel ned til siste avsnitt

Kommentar

• Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2564

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                          Bengt Eriksen var også søt etter kampen, da han bastant hevdet at det ikke var straffe, fordi det ikke var noen unaturlig stilling på arma og ikke tilsiktet.
                                          Saken er veldig enkel. Når man dømmer hands utenfor straffefeltet for tilnærmet samme situasjon, har man lagt linja for kampen - da er det straffe i analoge situasjoner.
                                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...