B/G - LSK - Torsdag 01.05.2014 kl.1800

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 924

Nydelig, 3 bortepoeng

Synes det er mye positivt i dag også, spesielt i andre. Og for andre kamp på rad mener jeg også at Haglund gjør bra bytter (syns byttene hadde god effekt mot veivesenet også, selv om det ikke ble seier).

Kommentar

• Fredenburg91
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2013
      • 377

Hadde aldri trodd det skulle bli tre poeng i denne kampen, og i første omgang så det heller ikke ut til at det skulle bli mer enn maks ett poeng. Andre omgang mye bedre, sterkt forsvarsspill og en flott scoring fra Fofana. Sier meg VELDIG fornøyd med tre poeng i Bodø.
      ---------------------------------------------------------------------
      Ivrig Lillestrøm-supporter, i med- og motgang! Forza Fugla!
      Skribent for Málaga de Noruega. Vamos Málaga!
      ---------------------------------------------------------------------

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Off. Kommer ikke til å leve lenge når man holdet med fugla! Er så nervepirrende. . Men faen så digg!
        ..................

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Herlig seier, herlig andre omgang og herlig forsvar.
          BB er Gabrielsen og Ødegård.

Nå det bare å finne nøkkelen til å spille slik hele kampen. Glimt hadde ikke en dritt i andre omgang.

Kommentar

• andee
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • May 2004
            • 1191

Coaching i verdensklasse.
            TS05 - Felt C

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Fraværet av ubrukelige langballer, at vi bruker Johan og til og med finner den hengende spissen der han skal være ved flere anledninger. Sånn skal det spilles om vi skal komme noen steds med dette laget! YES!!!

Kommentar

• G-Man
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2011
                • 3260

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                BB er Gabrielsen og Ødegård.
                Og Ringstad og Østli. Prikkfri bakre firer og oppskriften for fremtiden!

Kommentar

• Marit
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2010
                  • 885

Opprinnelig skrevet av G-Man
                  Selv Haglund må vel se at den bakre fireren skal fortsette i neste kamp???
                  Hysj, dollyholly kan høre deg.

Men ja, forsvarsrekka fungerte veldig bra, og var positiv for hele banespillet egentlig.
                  Andas in och andas ut
                  Orkar jag så orkar du

Kommentar

• andersmm
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2006
                    • 5764

Haglund skal ha kudos for denne matchen (selv om han må slutte å dra Erling ned i boksen på corner mot). Glimt er ganske hjelpeløse fremover mesteparten av kampen. Taktisk bra gjennomført match.
                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Kapteinen viser ekte kjærlighet til klubben/supportere etter kampen, flott å se.

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Opprinnelig skrevet av andee
                        Coaching i verdensklasse.
                        I pausen ;-)

Neida, Haglund har vist mye bedre taktiske evner i de to siste kampene.

Kommentar

• ynnor
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 857

Så sjukt deilig. Og nå har jeg klagd så mye på dommere. I dag var han banens beste. Deilig å se

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9539

Og Origi som igjen befester sin posisjon som vår førstekeeper

Kommentar

• Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

Tror det er første kampen på årevis der jeg ikke har hatt hjerte i halsen i hele andre omgang. Dette forsvaret er det beste jeg har sett på lange tider. Vi ble presset bakover i første, men vi hadde full kontroll.
                              Ødegård kan kanskje være den forløsende faktoren som gjør at vi kan spille mer slik Haglund ønsker bakfra.

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7134

Bra andreomgang, men lever farlig en periode på 1-1. Syns ikke Glimt viste noe som tilsier annet enn at de blir godt nede på nedre halvdel i år.

Stopperne fungerte bra sammen og bør fortsette. Begge backene var gode, Andersson våknet etter pause og Omoijuanfo gjorde en meget bra kamp. Høiland bør starte neste gang, han tilfører laget mer enn Knudtzon. Tidsspørsmål før han scorer sitt første.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• _Jonern
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 4397

Kjøre over Sogndal på søndag nå!!
                                  ..................

Kommentar

• andersmm
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Aug 2006
                                    • 5764

Solid defensivt, bortsett fra en 5 minutters periode i andre da Glimt fikk et par sjanser. Ellers var det en 15 minutters periode i andre der vi var helt fuckings brilliante til å spille oss ut. Ødegård spesielt, men også Ruben, slo noen veldig lekre passninger gjennom ledd og noen flotte crossere. Helt herlig og se på. Ingen tvil om at dette er en nøkkel for å fortsette å utvikle spillet vårt. Kippe i all ære, men jeg mener han bør belage seg på en mer passiv rolle i tiden fremover. Veldig grei å ha i kamper der motstander kommer til å slå mye langt og pumpe inlegg på hodesterke angripere, men ellers har dagens duo en større nytteverdi for laget som helhet.
                                    "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3501

I mine øyne en helt perfekt gjennomført bortekamp i Tippeligaen. Vi klarer å holde på ballen i lange perioder for å dra ned tempoet, samtidig som vi kjører de kontringene vi tar med hele laget. Scorer på en herlig kontring og skaper generelt sett bra med sjanser i dag til å spille på bortebane.
                                      Fofana har mye å gå på ift når han skal slippe ballen fremdeles, men gud bedre hvor enkelt han sklir forbi spillere.

Morsomt at Haglund også treffer 100% med uttaket av laget i dag. Ødegaard er kanskje vår bestemann, Ohi spiller sin beste kamp på midtbanen og er spesielt bra i duellspillet. EK scorer det første målet, og er nærme på å bryte igjennom et par ganger til mens PVM kanskje var den av de nye som leverte dårligst.

At folk her mener at 1.omgang er så utrolig svak skjønner ikke jeg noe av. Vi er bedre enn B/G i alle fall, og med unntak av at de får noen sjanser og en scoring på corner, så slipper vi de ikke til i det hele tatt. Vi kommer på flere gode overganger og har til og med et par gode etablerte angrep som kunne endt opp i mål. Selv Jan Halvor Halvorsen mener at vi er det beste laget i 1.omgang.

Nå er jeg rett og slett bare glad, og håper Ødegaard får flere muligheter fremover. Han var enorm i dag sammen med Ruben og hadde blant annet et par perfekte crossere mot BHR som vi skapte farligheter på.

"Hjerneblødning..."

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Man skal være bra dyktig til å sutre for å finne noe å sutre over i dag. Alle byttene fungerte optimalt, og Ødegaard fikk vel vist hva det betyr å slippe konstant press på en lite ballsikker midtstopper. Ikke misforstå meg, jeg elsker Frode som alle andre, men dette fortalte en rimelig solid del om hvorfor vi alltid er stresset bak. Balltrillinga bakerst var ikke frustrerende fordi den ikke førte til at vi ble sittende med hjertet i halsen og vente på en poler til ingen. Ohi var god begge veier, og hadde voldsomt mange brudd og gjenvinninger for øvrig. Jeg ser veldig gjerne ham og Lundemo sammen. Det ville kanskje åpne for at JA kan brukes mer offensivt også. Eventuelt kan vi kjøre alle tre i midten med rullerende offensive oppgaver, evt, JA og OO som ukonvensjonelle indreløpere for å sette opp enda flere trekanter offensivt. Synes Ringstad er bb, men stor kudos til MØ, RG og Fofana. Erling viste nok en gang at han alltid kommer til sjanser, og med selvtilliten han fikk i dag spår jeg flere mål de nærmeste ukene. Jeg er sikker på at vi har en spiss som er god for 10-15 i året i ham, vi må bare gi ham tid og slutte å omtale ham som en omskolert kant.

Dette var jævlig gøy og ikke minst fortjente. Vi var ikke superbest, men vi var best. Det rasjonelle er vel kanskje det beste vi har prestert under Haglund, og bevegelsene og posisjoneringen satt som et skudd. Hjertet mitt er rolig nå. Det er godt.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Vanskelig kamp på kunstgress i regnvær mot et lag som er vandt med det. Kudos for en gangs skyld til Haggis for å ha spillere med tempo på banen. Hadde vært tryggere med Lundemo litt lenger men han får nok av kamper fremover.

Ringstad er hel konge denne kampen og han turbo'n ble takla så hardt i reklameskiltet at han ikke turte å gå i duell med Stian mer. Gøy å se Fofana sette en perle. Har venta litt på det. Hvis det løsner for han kan det bli morro.

Erling knallgod og burde hatt 2. 1. valg på topp fra start. Med litt hell hadde han hatt 3-4 i år. Godt å ha Tommy i bakhånd.

Riise har noen vannvittige balltap som får meg til å rive meg i håret. Er det mulig? Han er jo god så hvorfor? Blir aldri klok på det...
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...